Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S kolem do letadla: jak na to a za kolik?

Také patříte k těm, kteří si dovolenou v zahraničí rádi zpestří jízdou na kole? Pak máte na výběr. Buď si kolo půjčíte z tamní půjčovny, nebo si vezmete vlastní. Obojí má své výhody i nevýhody. Pokud se rozhodnete vzít si kolo do letadla, je dobré vědět, jak na to.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

funTomas

Co v článku nebylo
Osobně jsem přepravoval kolo několikrát letadlem, ani jednou však v Evropě, tak nevím, jestli to bude platit i zde: obě kola se musí vypustit, aby nedošlo k explozi, ale je to v podstatě i v zájmu cyklisty. Pedály se našroubují na kliky zevnitř. Aby se neodřel rám, doporučuju obalit. V případě kotoučových brzd, pokud sundáte kolo, doporučuji vložit a zafixovat mezi brzd. destičky nějaký předmět stejné či menší síly, jako je kotouč. Pokud tak neučiníte a dojde ke stisku páky tak, že se destičky přitisknou k sobě, už je nemusíte od sebe odtrhnout. K těm pěnovým trubkám: v instalatérském slangu se nazývají Mirelon (dle výrobce) a jsou dostupné v instalatérských prodejnách či v Baumaxu. Na závěr jedna podstatná poznámka: Přijedete na letiště cílové destinace, na karuselu si vyzvednete svoji krabici, vytáhnete ji před letištní halu a začnete montovat. Když je kolo kompletní, kam dáte krabici? Někde bývají v blízkosti letiště velké úschovny, jako je v Holešovicích Sotrage City (např. Kahulu
0/0
29.6.2005 9:14

tch

Cena a limit
Mne teda prekvapilo, kdyz jsem vezl kolo doRecka, ze to nikdo nevazil. Takze nejaky limit nikoho nezajimal. Proste jsem na Ruzyni odevzdal kolo u prepazky a modlil se jenom aby to nalozili do spravneho letadla.
 
0/0
28.6.2005 13:46

unix11

Kolo v letadle
V letadle s kolem je to az prekvapive v pohode. Vahovy limit clovek vetsinou ukeca a co se nevejde do krabice (treba kvuli vaze), da se soupnout do prirucniho zavazadla. Navic, pokud clovek leti pres Atlantik (do S. i J. Ameriky), vetsinou je limit 2x32, takze clovek muze mit zavazadlo+kolo bez problemu. Jediny problem muze byt s velikosti (priplatek do 100 USD), ale to se mi jeste nestalo. Nedoporucuju si brat do letadla v krabici nejake extra drahe kolo, protoze to vetsinou pekne otriskaji (nebo mit dobre pojisteni). Kupodivu, lepe se chovaji ke kolu vcelku, nez v krabici.
0/0
28.6.2005 12:38

Michal

a co hmotnost?
Clanek je opravdu dobry, ale chybi tam jedna dost podstatna informace - jakou hmotnost muze mit takove zavazadlo, prip. zkusenosti s prekrocenim limitu. A take by neuskodila nejaka konkretnejsi zminka o cene za prepravu, aspon orientacne - jestli to je 800-1200Kc nebo 2000-2500Kc...
0/0
28.6.2005 11:54

Michal

Re: a co hmotnost?
ta cena tam je, sorry, ten bocni ramecek jsem necetl... :-)
0/0
28.6.2005 11:55

Don_Alex

Re: a co hmotnost?
Do Tunisu me stalo kolo 200,- - v krabici
0/0
28.6.2005 14:34

Premek

Re: Re: a co hmotnost?
Do US je to zadarmo pokud Vaha neprekroci 30 kilo. A to snad ani neni mozne takove kolo najit.... A jeste muzes mit jedno zavazadlo k tomu (taky 30 kilo) - takze uplne bez problemu. Zkusenost s Lufthansou.
0/0
28.6.2005 20:34

Lubas

není to drahý
musím říct, že mě překvapilo, že to zas tak drahé není, myslel jsem, že to bude taková pálka, že jsem o tom nikdy neuvažoval, ale je fakt že půjčovny vám většinou nabídnou šunky, a když se navíc sečte to půjčovné, docela bych si kolo příště s sebou vzal
0/0
28.6.2005 11:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.