Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dámská jízda: jak si ji opravdu užít?

Stále více žen zjišťuje, že jízda na kole není jen chlapskou záležitostí. Cyklistika se stala součástí jejich života nejen při rodinných výletech přírodou, ale i jako způsob k udržení dobré kondice. Dnes vám poradíme, jak se rozhodnout při výběru kola, když řešíte asi nejčastější dilema - dámské, či pánské kolo?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jitka

je to blbost
Autor sám uvádí, že závodní kola se v podstatě dámská a pánská neliší. Nevypovídá to o něčem?
Je to celé podle mého názoru pěkná blblost a jde jen o reklamu a marketing, aby se dámská kola prodávala. Tělesné proporce se liší člověk od člověka a ne mezi chlapem a ženskou, to je asi jasné každému. K čemu je dámské kolo s dámským designem, když jeho jízdní vlastnosti jsou horší, což autor taky sám potvrzuje????
Holky, nenechme se zblbnout !!!!!
0/0
7.6.2005 11:58

Lukas

Kdo je autor clanku?
Kdo je autor clanku? Clovek pod nim podepsany? Proc se potom sam cituje v jednom sloupku napravo?
0/0
19.5.2005 15:36

Berda

Re: Kdo je autor clanku?
je tam napsáno idnes a Virt, tak předpokládám, že citace je od idnes
0/0
27.5.2005 9:51

boubelka

Re: Kdo je autor clanku?
Autor článku je vůl. Tohle by mohlo i stačit.
Ale: Dámská kola se vyráběla proto, že dřív zeny chodily v sukních, tak aby mohly dobře nasednout a jet bez nebezpečí, že by se sukně díky "štangli" vyhrnovala. Všichni, kdo se cyklistikuo trochu zabývají, vědí, že dámské kolo jede podstatně hůře, a to zejména ta opravdová dámská klasika, než "pánské. Dnes se to tak už dávno nedělí. Někomu zůstalo něco ve skaldě a autor si přivydělal. Psal a neví o čem. Nebo ví a o to je to horší.
0/0
27.10.2005 21:49

albert

tak nevim
No nevim, ale kdyby opravdu bylo uzitecne vyrabet rozdilne ramy pro damska a panska kola, tak by se to projevilo hlavne ve spickovych modelech ne? Pokud tam delaji ramy stejne, pak to asi moc dulezite nebude.
0/0
19.5.2005 13:52

Kocicak

harapesky
co to je mno? , s opruzeninama problem nemam
0/0
19.5.2005 11:06

HonzaXY

To je ale blabol!
Nevim, jestli RV ma podlozeny clanek vlastnimi zkusenostmi nebo to jen neco zbouchal dohromady.Jak spravne v diskuzi jiz nekdo uvedl,DAMSKE kolo je takove proto,aby se na nej lip nasedalo v SUKNI (dnes spise rarita).Se slopingem to nema nic spolecneho. Jakykoliv ram, ktery je primereny telesne vysce uzivatele se da odladit skoro presne, pokud uzivatel vi, JAK chce jezdit(vzprimene,sport.posaz.atd).Nevyhodou "damskych" ramu je neklidne vedeni stopy (u nekterych-podle konstrukce a materialu).Pro pohodli je krome polohy tela (pokud moc dopredu, boli paze a zapesti)dulezite  i pohodlne sedlo (zenska panev je sirsi a proto jsou takova i sedla).Gelova sedla nemusi prinest pohodli, dulezite je najit sedlo, ktere muze byt klidne i tvrde (Brooks,Lepper treba).HODNE dulezite, mily RV jsou prave rukoveti, idealni (a to nejen pro zensky) jsou s dlanovou operkou nebo aspon gelem.O TOMHLE jste mohl take napsat...Na kole se spociva ve 3 bodech:sedlo/pedaly/rukojeti.
0/0
18.5.2005 18:03

Yenin

he he
Prodám použité tepláky... levně
0/0
18.5.2005 16:29

Petr

je to trochu jinak
Lidi, nenechte se od Virta blbnout. S těma geometriema je to trochu jinak. Je tu na trhu několik značek, které dělají speciální geometrie pro ženy. A není to jen o sloopingu a pod. U takových rámů je třeba horní rámová trubka kratší a také se na taková kola dávají vidlice s měkčím chodem. Třeba Author dělá asi čtyři modely s označením ASL (Author Sport Lady),  Něco podobného dělá i Trek a další. Virte, Virte, zase si to zmrskal........
0/0
18.5.2005 14:06

Michal

To damské sedlo
, To dámské sedlo s to dírou,to je jako na čůrání za jízdy.Tak ještě něco pro muže,ať u té Tour de Franc nemusíme seskakovat z kola.
0/0
18.5.2005 12:55

wasp

Re: To damské sedlo
To nemyslíš vážně,viď?
0/0
18.5.2005 21:15

bosss1

harapesky
nevim jak vy, ale ja bych na sobe harapesky a tesne tricko nesnesl. Citim se v tom strasne. Pres leto bermudy a tricko, v zime platenaky, spodky a sustakovku. At si mysli kdo chce ze jsem out. Ja si myslim svoje. Kdyz je zima, tak potkam dve, tri skupinky za projizdku, ale v lete je les plny cyklistu v dresech.
0/0
18.5.2005 12:44

009

Re: harapesky
Mno, ony už i ty bermudy a dresy dělají spešl pro cyklisty  - od normálního oblečení to nepoznáš, ale pohodlí je nesrovnatelně větší. Já nevím jak Ty, ale takový opruzeniny nic moc
0/0
18.5.2005 12:53

bosss1

Re: Re: harapesky
tak to jsem si ani nevsiml, musim se podivat. Ja vsude vidim jen ty dresy, ve kterych vypadas jako vedouci zavodnik pelotonu. S opruzeninami problem nemam.
0/0
18.5.2005 15:13

Petrolin

Klasické dámské kolo
Klasické dámské kolo tak, jak je známe, tj. "bez štangle", přetrvává z dob, kdy dámy jezdily na kole v sukních. Pokud tedy dnes dámy v sukních nejezdí, není důvod pořizovat si kolo "bez štangle". Jinak ale samozřejmě platí, že kolo by mělo být přizpůsobeno postavě cyklistky a celkově jejím potřebám. Takže nakonec - pokud si přeje dámské kolo a cítí se na něm dobře, proč ne.
0/0
18.5.2005 12:33

M.

souhlas s Moik
ja mam author sport lady - Kinetic a jsem maximalne spokojena . Jinak se mi libi mit obleceni sladeny s kolem, proc ne, kdyz je tolik veci na vyber, ktery si stejne, jestli se chci cyklistice venovat, musim koupit.
mila Anno, ja teda rozhodne v teplakach na podzim nejezdim..... nemyslim si, ze ale kvuli tomu budete out, ale rozhodne vam to neposkytne takovej komfort pri jizde a sportovani jako ostatnim, kteri maji obleceni urcene pro sport
0/0
18.5.2005 11:35

009

Re: souhlas s Moik
Ahoj, nemůžu než také souhlasit . Do loňska jsem jezdila na kole s  malým, nicméně pánským rámem. Od letoška mám bika C-6 od Stevens  (dámská verze, obdoba ASL u Authoru) a připadám si, jako by mi ho někdo šil na míru, jízda je úplně o něčem jiném a je to fakt pohoda  Jinak co se týká oblečení, taky už si nedovedu představit, že bych vyrazila bez funkčních svršků. Myslím, že mnozí mají podobnou zkušenost jako já a vědí, co dokáže spodní prádlo v kombinaci s tepláky provést po pár desítkách ujetých km
0/0
18.5.2005 12:28

.....

Re: souhlas s Moik
Proboha na co teda tepláky jsou? Odjakživa na sport. Nebo se pletu?
0/0
18.5.2005 13:53

Anna

asi takhle
Mám pocit, je jsem nějaká divná. Nemyslím si, že je nutné slaďovat nějaké hadříky pro sport, abych ladila. Jezdím snad proto, že musím (třeba do práce) nebo proto že chci sportovat a pak je mně úplně fuk co mám na sobě. Tyhlety out a in akce mě dost drásaj. Copak proboha nestačí v létě kraťasy, na podzim tepláky a jedu ne? Kam ten svět spěje? Nejsem závodník, abych musela mít specialitovaný oblečení jenom proto, že se projedu po silnici. Nebo po lese. Čau!
0/0
18.5.2005 10:07

ondra

Re: asi takhle
No ja bych rekl staci a nestaci...
Rekl bych, ze pro drsnejsi jezdeni nebo rekneme aspon pro delsi a castejsi,kondicni jezdeni se uz nejaky to obleceni vyplati. Rozdil v pohodli je obrovsky.
0/0
18.5.2005 10:22

Moik

stačí-nestačí
No myslím, že se to určitě vyplatí. A když už si to ženská kupuje, mrkne na to, jak to vypadá...
A když pak vidíte pěkně oblečenou českou cyklistku...kurňa.....  
0/0
18.5.2005 10:28

pája_

Re: stačí-nestačí
... ano ano a ještě k tomu bez spodního prádla, jak se třemi vykřičníky upozornila v článku Lucie. Hmmmmmm ....
0/0
18.5.2005 11:31

L.A.D

Re: asi takhle
No taky jsem o cyklistickým oblečení neuvažoval, ale vracet se totálně zpocený v bavlněným triku mě už štvalo. Tak jsem si letos koupil funkční prádlo , cyklistický dres a kraťasy (taky helmu). Nebudeš tomu asi věřit, ale pro ty co se trochu víc potí je ten rozdíl obrovský. Nejen že jsem domů přijel v podstatě suchý (skoro jsem tomu nemoh ani uvěřit), ale i tepelný komfort (při větru a chladnějším počasí) je úplně někde jinde!! Po týhle zkušenosti si hodlám funkční prádlo pořídit i na lyže. A podotýkám, že nejsem žádný závodní cyklista, jezdím spíš rekreačně (když najedu 2000 km za rok budu rád). Pokud si teda jízdu chceš užít má rozhodně speciální prádlo smysl.
0/0
18.5.2005 11:50

bubák

Re: Re: asi takhle
hernajs, byl jsi se stejnou myšlenkou o minutu rychlejší jak já.
0/0
18.5.2005 11:53

bubák

Re: asi takhle
Ono dát si letní odpoledne na kole v bavlněným tričku, ktery se za chvilku totálně propotí, studí a smrdí, není nic moc. Spešl oblečení na sport, přes ktery se pot odpařuje, jelikož silon nenasává a člověk je relativne v suchu, má opravdu smysl.
0/0
18.5.2005 11:51

Re: Re: asi takhle
Jezdím tak, abych se nezpotil ...
0/0
20.5.2005 12:26

SALAM

Holky tezsi to maj...
Mily Roberte, (ne)pral bych ti zazit, jak se citi mlada zena, ktera se rozhodne (v Praze = hlavnim meste, jak jsou na tom asi v Horni Dolni?) zakoupit boty pro naslapne pedaly, kratasy s nohavickou delsi nez tesne pod 'sunky' ale kratsi nez pod kolena - nerkuli s laclem, aby ji netahlo na zada. Totez plati o delsim dresu (zase najdes jen hole pupiky, ledviny, vystrihy a raminka), celoprstovych rukavickach, ... V casopise do ktereho pises je sice plno reklam na 'to prave damske obleceni', ale realita na pultech je naprosto jina... Vim ze ty s tim nemuzes nic udelat. Ber tento prispevek tedy jako konstatovani a povzdech bez naroku na reakci. S pozdravem 'vis, holky tezsi to maj' - tvuj SALAM (pritel jedne takove mlade zeny, ktera se rozhodla poridit si pohodlne a funkcni doplnky).
0/0
18.5.2005 10:01

Brundi

Re: Holky tezsi to maj...
Dik za Tvuj prispevek. Jako zenska mam uplne stejne zkusenosti jako Tvoje pritelkyne a to se netyka jen cyklistickeho obleceni, ale funkcniho pradla a sportovniho obleceni vubec. Kdyz se ptam v obchode po necem delsim pres zada, prodavaci/cky na me koukaji jak zjara, jestli jako jsem uplne out a zacnou mi vypocitavat vyhody toho, kdyz mi tahne na zada... ;-/
0/0
19.5.2005 8:20

Jan

Re: Re: Holky tezsi to maj...
Hele a zkousela si se ptát v obchode který je speciálkou na kola, nebo v nejakym ujetym supermarketu, kde stoji v rohu pět kol v celkove hodnotě 10.000,-.
Obleceni pro zeny se da sehnat mimochodem uplne lehce i v kramku v malym mestecku kousek od Prahy smerem na MB. Jen majitel a prodavac nesmi byt vykutálenec, který si myslí že nakoupí levno a prodá draho a je jedno co. Musí to být člověk, který je cyklista a zná svůj obor.
0/0
30.8.2005 15:30

Brundi

Re: Re: Re: Holky tezsi to maj...
Zkousela.
0/0
5.9.2005 10:01

princeps

autorská práva
Vážení jestlipak jste si vědomi, že fotkou uvedenou v čele tohoto článku (pod označením cyklistka) jste porušili autorská práva? Dost silně pochybuji, že vlastníkem této fotografie a práv na tuto fotografii vlastní společnost která je pod touto fotkou podepsána (profimedia.cz). Jen tak dál machři
0/0
18.5.2005 7:59

zhost

Re: autorská práva
jak to vis chytraku?
0/0
18.5.2005 9:04

Pavel

Re: autorská práva
Doporucuji vasi pozornosti uplne spodni cast stranky, specialne sekci "Dodavatele obsahu"...
0/0
18.5.2005 9:56

redakce cestování iDNES

Re: autorská práva
Vlastníkem fotografie jsou samozřejmě Profimedia/Corbis. Foto si můžete prohlédnout i ve fotogalerii s vodoznakem Profimédií. Máte s tím problém?
0/0
18.5.2005 10:08

Karel

Re: Re: autorská práva
Chceš přes držku, probléme?
0/0
18.5.2005 13:24

Leoš

Re: Re: Re: autorská práva
že by se potrefená husa ozvala, princepsi Karle?
0/0
18.5.2005 14:51

Karel

Re: Re: Re: Re: autorská práva
Ale prdlajs... :-) Jenom jsem ukazoval tomu ynteligentovi, jak otázka- Máš /s tím/ nějakej problém? působí.
0/0
18.5.2005 16:32

figurapce

Re: Re: autorská práva
Corbis! lol, tak to jooo, par veselych fotecek od tetu spolecnosti, checht:
0/0
18.5.2005 18:25

Moik

Re: autorská práva
docela hrubej odhad :-o
bych si chtěl projet tvůj kompjutr...
0/0
18.5.2005 10:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.