Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šanghaj: budoucí Manhattan Asie

O muzeum, kde vystavují zubní kartáčky předsedy Maa, už není zájem. V čínské Šanghaji, bývalém městě proletariátu, teď žijí milionáři. Jezdí tady vozy Ferrari, rostou zde mrakodrapy i luxusní nákupní centra. Tohle město si pamatujte. Tady bude Manhattan Asie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jaja

bavim se
v clanku se pise o lidech, kteri tanci venku a ze si nekdo posteskl, ze toto jeste nedavno nesmeli... hm, jezdim do Ciny a lide tam kazde rano hromadne na ulicich tanci a tancili, cvici a cvicili jiz vice nez pred deseti lety, kdyz jsem tam byla poprve... dale nekdo pise, ze ma hlavne cinsky venkov hodne co dohanet hlavne s hygienou co se tyce zachodu. jezis ale uz nepises, ze v cinskych mestech, na letisti atp podstatne na lepsi urovni nez u nas.. nebo si zajed na zapad a zachody jsou tam o hodne lepsi nez u nas a myslim, ze to same o tech zachodech si mysli napr. i Nemci o zachodech v CR. Jezdim do Ciny casto, na spatny zachod jsem narazila jen jednou... zalezi jen na kazdem, jakou kategorii zvoli, zachody jsou prepychove i hodne spatne... ty jsi zrejme jel do ciny stopem, vlakem, volil nejlevnejsi ubytovani atp, tak se nediv :-)))  
0/0
31.5.2005 21:21

michal

Re: bavim se
I já se bavím ... po přečtení tohoto příspěvku. Ono vždy závisí na úhlu pozorovatele,  jak moc má oči dokořán a především, chce-li vidět věci takové jaké ve skutečnosti jsou nebo jen takové, jak mu jsou předloženy. Bohužel tvůj pohled je zřejmně značně pozměněn skly mezi prostorem klimatizovaného autobusu organizovaného zájezdu a reálnou silnicí nebo skly okna  pětihvězdičkového hotelu na jedné z 20 výstavních ulicí ve městě a slumem na ostatních místech města. Je mi tě velmi líto, že jsi byla vždy schopna vidět jenom to, co právě čínští soudruzi chtějí, aby si viděla.   Ostatně jak sama píšes, tak jsi zřejmně mimo svého hotelu a klimatizované kanceláře některého z mrakodrapů, kde se uzavíral obchod o dovozu plastových hraček pro děti z toxických plastů a nebo dovozu jiných podobných šmejdů, jsi asi nikde jinde moc nebyla.  V případě, že se v předchozí větě mýlím, potom by bylo lepší, aby si své peníze použité na tvé "ces
0/0
8.6.2005 16:49

jaja

Re: Re: Michale
jejda, vzdyt byla rec o zachodech a tancovani na verejnych mistech, tak koukam, kam az jsme se dostali. Mozna by ses divil, mam projetou skoro celou Cinu, vim, ze na venkove je uroven nizsi nez ve mestech, proste nutkani na wc zadrzim a zajdu az tam, kde je to prijatelne. muj prispevek byl o zachodech a tancovani, tak nevim, proc zajizdime az ke komunismu. Navic me dost nudi ty jednostranne pohledy netolerantnich lidi, kteri vse jen shrnou - hruza, komunismus. Ja vidim svet vice ocima, pravdepodobne i s inteligenci jsem na tom lepe ;-), dle tvych pravopisnych chyb. Ty chces videt v Cine jen to spatne, ale ja si i na spatnem najdu klady, nedelam z komara velblouda a  v neposledni rade tam neziju, takze toleruju, ze jsem proste jinde a snazim se ctit a pochopit kulturu, nez abych ji urazela. Mej se hezky
0/0
17.6.2005 21:13

michal

Re: Re: Re: Michale
A safra. Sice si malinko protiřečíš, ale jinak OK. Asi trošku  Nietsche, ne? Soudíš-li inteligenci někoho podle pravopisných chyb, nemám co bych víc dodal. Z komunismu mám opravdu strach a nahání mi husí kůži a možná proto i raději přeháním. I když toto třeba někoho nudí. V tomhle ohledu totiž jde o princip, ne o toleranci. Z mé strany zde o uražení kultury nemůže být řeči. Jenom se mi prostě nelíbí, že těch pár lidí (procentuálně), kteří chodí cvičit do městského parku Tai Chi, hrát na nástroje nebo jen tak posedět, popít čaj či zahrát si mahjong, jsou prezentováni jako ta jediná „pravá Čína“. Co těch zbývajících 99,9% lidí? I já tam nežiju, ale přesto se snažím i tyto lidi vnímat ... i jejich kulturu.
0/0
21.6.2005 19:13

michal

Re: Re: Re: Michale
Třeba si k nim jen tak přisednout a svou mizernou čínštinou si s nimi zkusit povykládat, vypít čaj atd. Tak prostě zjistit, jak se věci doopravdy mají. A to bez ohledu na to, nemají-li záchod třeba vůbec žádný. Teprve potom soudím. V tom je ten zásadní rozdíl mezi mým a tvým pohledem na věc.
0/0
21.6.2005 19:14

jaja

ps. Michale
zkus si precist muj prvni prispevek znovu, psala jsem, ze jsou tam i hodne spatne zachody, mozna po precteni dojdes k zaveru, pro koho cesty do Ciny nejsou prinosem - zda pro me nebo pro tebe. Vsude mas spatne a dobre veci, i v Cine, v mem prispevku bylo o obou, naopak tvuj prispevek je vicemene pouze negativni, urazejici,.. nekteri lide jsou proste brucouni a nade vsim ohrnou nos, jini se snazi videt obe strany mince. Zde je diskuze, ale tvuj prispevek o diskuzi vubec neni.
0/0
17.6.2005 21:25

michal

Re: ps. Michale
Přečetl jsem si opět tvůj první příspěvek. Vše podstatné již bylo vyjádřeno v mém předchozím příspěvku. Jenom doplním. Ty jsi přesně nepochopila na co asi narážím. Kritizuji formu a ne obsah.   Líc a i malinko rub v tvém příspěvku je, ale k mému příspěvku mne přiměla především tvá věta v reakci na příspěvek   butter_flaye: „ Jezdim do Ciny casto, na spatny zachod jsem narazila jen jednou...“.   Asi jsme prostě oba byli někde jinde. Jiné rozumné vysvětlení nemám.
0/0
21.6.2005 19:15

michal

Re: ps. Michale
Protože záchody na autobusovém nádraží v nejmenovaném městě, ve kterém je mužská a ženská část oddělena prknem, přičemž mužská část je sdílená s vypasenou sviní se třemi kvičícími selátky prostě za slušný záchod považovat nehodlám. A to tak je téměř všude mimo turistické trasy vyznačené v kdejakém průvodci. O to se jednalo. O nic víc.
0/0
21.6.2005 19:17

michal

Re: bavim se
.....  "cestování" raději věnovala některé z charitativních organizací. Tvé cesty v této podobě nejsou přínosem ani pro tebe a bohužel ani pro tvé okolí. Pravě naopak .
0/0
8.6.2005 16:50

butter_fly

Šanghaj není typická Čína
Šanghaj, resp. její část je možná na úrovni New Yorku, ale kdo byl někdy na čínském venkově ví, že Čína má před sebou ještě dlouhou cestu viz. třeba záchody v čínské fabrice (viz. http://foto.havran.info/thumbnails.php?album=8 ) .
0/0
28.4.2005 12:36

Mick

jooo, Čína
Loni jsem Čínu navštívil, kromě center velkejch měst (Peking, Shanghai) je to středověk. A to jsem byl jen na pobřeží, které je bezkonkurenčně nejbohatší. Ve vesnicích mleli obilí kulatým kamenem na kamenné desce a sušili zrní na kraji silnice, sklizeň pšenice srpem. Podle samotných Číňanů jsou rozdíly v průměrných platech mezi velkými městy a vesnicemi ve vnitrozemí více než STONÁSOBNÉ... Shanghai (pouze centrum) je výkladní skříní kapitalistiko-bolševické Číny, ale jak to vypadá ve slumech na předměstí, to vám ani nepřeju vidět... Další bomba he čínský vzhak k ochraně životního prostředí, všude topí uhlím a lektřinu mají většinou také z uhlí, takže takový smog jaký byl nad Pekingem jsem ještě nikde neviděl. V červnové odpoledne při jasné obloze viditelnost 300 m, poprvé v životě jsem měl problémy s dýcháním. To co vypouštějí do řek a to co se válí kolem baráků a cest, to je také unikum....
0/0
28.4.2005 11:55

michal

Re: jooo, Čína
Plně souhlasím. Od loňska do letoška žádná změna
0/0
24.5.2005 10:14

aarak

ad Shanghaj neni Praha
Praha neni Shanghaj, ani New York, ani cokoliv jinyho .. a je to tak dobře!
0/0
28.4.2005 8:34

Danny_Kay

Jojo, Shanghaj neni Praha
Nerikam,ze mesta typu Praha nemaji neco do sebe,ale v podstate je Praha takova vetsi vesnice. Myslim to samozrejme s nadsazkou, ale v podstate je Praha mrtve mesto,ktere je krome centra naprosta dira. Jiste, zadne lepsi mesto v CR neni, o tom neni sporu,ja chci jen rict, ze nekdy opravdu nechapu,kde se bere v nekterych Prazacich tolik neopodstatnene a prehnane namyslenosti a vyvysovanim se nad druhe,zejmena z vesnic pochazejici lidi...V soucasnosti ziji ve meste nekolikrat vetsim nez Praha (vlastne je to jedno z nejvetsich mest sveta),ale nikdo tady tak namysleny,jako Prazaci, neni... 
0/0
27.4.2005 23:40

K

Re: Jojo, Shanghaj neni Praha
No, jsem docela rad, ze Praha neni Shanghai, myslim, ze by Praze tisic mrakodrapu moc nesluselo, ani kdyby na ne mela. Doufam, ze radni v Praze budou rozumni a nikdy takoveto stavby nikde v centru ani okoli nepovoli, byla by vecna skoda tech znicenych vyhledu. Co se jejich ekonomiky tyce, a co tu tolik lidi opevuje - chteli byste snad pracovat za par dolaru denne? Samozrejme ze se tam vsechny zahranicni firmy nestaci hrnout, kdyz je jejich pracovni sila tak levna...To pak ekonomika roste raz dva!
 
 
0/0
28.4.2005 1:46

pjotrrr

Rákosníci zasraní
Rákosníci zasraní
0/0
27.4.2005 18:13

Shrek

Re: Rákosníci zasraní
Nemohl jsem prijit na to, co tomu textu chybi, nez jsem uvidel tvuj prispevek. Jsi fakt borec . A neber to, prosim te, jako kompliment
0/0
27.4.2005 18:54

Mates

Re: Rákosníci zasraní
Ty jsi opravdu velkej chudák!!!
0/0
27.4.2005 19:24

Premek

Re: Rákosníci zasraní
Opravdu prispevek k veci :-)
Ale mas pravdu - asi na ne musime byt nastvani, protoze tam to opravdu ekonomicky roste narozdil od pomale Evropy... Nerikam, ze ekonomika je jedine co nas musi zajimat - ale je potreba se divat na Asii/Cinu jako na centrum svetoveho obchodu a ne jako na rozvojovy svet. Ne vsude - zatim pouze ve velkych mestech. Ale pokud v tom budou pokracovat, tak se musime smirit s tim, ze Evropa jednou bude ekonomicky zapadakov celeho sveta. Anebo s tim neco udelat...
0/0
27.4.2005 19:25

ramese

Re: Re: Rákosníci zasraní
mas pravdu, tady je mrtvo ziji na Manhattanu vratil jsem se odivat za rodici a enstacim se divit! odpoledne 16 hodina a mrtvo , za to v NY city to zije uplne vsude! A to nejsou turiste, lide chodi se bavit do baru, i primo po praci vidite obchodnika na sklence vina , pokeca s prateli a jde domu, tady ? je mi spatne z toho jak lidi neumi zit!
0/0
27.4.2005 20:16

ctenar

Re: Re: Re: Rákosníci zasraní
Nestacim se divit - rodicum nechal par tisicovek kapesnyho, koupil 2 letenky a pozval na mesic do Manhattanu aby okoukli jak se zije. good boy, slinty slinty .
  
0/0
27.4.2005 21:28

roman

Re: Re: Re: Rákosníci zasraní
Nevím, jde o možná jinou mentalitu, jiný životní styl, jiné možnosti v New Yorku sem byl sice jen pár dní, ale včechny večery sem trávil buď na Times Square nebo někde na 42 st., které mě absolutně uchvátily. V žádným klubíku sem sice nebyl, ale porovnávat centrum New Yorku, konkrétně teda manhattan s centrem nejakého našeha města, dost dobře nejde, ikdyž sou u nás taky třeba všechny hospůdky a kavárny taky pořád plné. Jde o to na si zvykneš a vracet se z New Yorku k nám a porovnávat to a nadávat že to tu nežije, to si ymslim ze to enni pravda, jen je to dosti odlišné     
0/0
27.4.2005 21:36

LeLe

Re: Re: Re: Rákosníci zasraní
KDE lide neumu zit? Co srovnavas-Manhattan a cesky venkov? Podivej se dobre na ten americky...nesrovnatelne...a sundej si ty ruzovy brejle, machirku, ze ses neco vic, kdyz zijes a vydelavas prachy v USA.
A k tomu squelemu rustu ekonomiky  v Cine. To se ji to frci, kdyz zotrocenou miliardu lidi nechaj zapadni burzousti-pochopitelne za souhlasu podmazanych soudruhu-makat za min nez zivotni minimum. Naroubujte kapitalismus na ohromnou spolecnost, ve ktere neni svoboda (podnikani) a dostanete skvely hybrid, jez ekonomicky poroste, ale co z toho maji prosti Cinane? A nemluvim o tech par stastlivcich, co delaji pruvodce cizincum ve velkomestech.... 
0/0
27.4.2005 21:43

ctenar

Re: Re: Re: Re: Rákosníci zasraní
za podobnych podminek Cinani  staveli NY..a kdyz  cinan spadnul do Hudson reky  tak ani traslavej ratlik ramese nestek na rozloucenou
0/0
27.4.2005 22:15

Kal

Re: Re: Re: Re: Rákosníci zasraní
Kde si vzal to zivotni minimum? To mas na mysli nase nebo jejich? No a s tou svobodou podnikani to asi takz nebude tak horky. To by tam nebylo tolik lidi nechutne bohatejch! 
0/0
28.4.2005 4:40

krueger

Re: Re: Re: Rákosníci zasraní
Špatně ti je z toho, že máš absťák. Chtělo by to další dávku, ne? Jsou i takový, co je nebaví chodit do klubů a jdou radši na skály, paraglaid nebo na vodu, víš? A proto je nikdy nebude bavit Manhattan ... tam lidi neumí žít, pořád jenom chlastaj a bavěj se
0/0
28.4.2005 17:58

BVLGARI Rettangolo

Re: Re: Re: Rákosníci zasraní
RAMESE - ty ses ale trouba. Ja jsem US citizen ale vetsi hloupost nez ze v NYC je lepsi "nightlife" nez v Praze jsem snad ani neslysel. A to Nesjem Prazak (a nemusim Prazaky) Ale jestli je na Praze neco zajimave tak je (pouze) jeji centrum (downtown ) a jeji nightlife. Zbytek stoji za prd to uz zde nekdo napsal vyse a nezbyva nez souhlasit.  Co se tyce NYC a U.S. obecne, tak pri jejich vztahu k restrikcim, zakazum a absolutni nesvobode vseho snad poradnej zivot ani nemuze existovat.   Vivat   
0/0
29.4.2005 12:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.