Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak připravit kolo na jaro? Poradíme!

Naše bicykly většinou přes zimu zahálely, teď ale přišel čas na změnu! Než se vydáte na první jarní projížďku, je dobré si technický stav svého kola překontrolovat. Je to jako s autem. Když vyrazíme, výfuk nám sice neupadne, ale můžeme mít třeba totálně zpuchřelé pneumatiky a potupné tlačení kola k zastávce MHD není nic moc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel

Killbill
Jukněte na www.prepravce.cz tam jsou super odkazy na různé cestovky, je z čeho vybírat
0/0
3.4.2005 21:27

imagi

Cha!
Rady pro kočku. Já jezdím na šlapohybu celý rok. Vyhýbám se jen mokru, tzn. nevyjíždím do mokra, když cestou prší, tak holt dojedu. Předloni jsem jezdil i při -12°C. O.K., to není nic tak extrémního. Kolo si seřizuji sám. Respektive reaguju až na havarijní stav, dál už taky nejdu. Brzdy - špalíky jsem kolikrát obrousil až na kov. Vykroužily mi pak na ráfku drážku, ale co, jezdím na něm dva roky a v poho. Řetěz - když jsem při nějaké příležitosti zavítal s kolem do servízu a přeměřili mi ho (teda jako řetěz), tak zavolali celý personál, aby se šel podívat, že to ještě neviděli. Prý že na tom nemůžu jezdit. Ne? Právě jsem přijel z ranní padesátikilometrovky, převýšení přes 600 m. Prostě seštelovat se to dá vždycky, a přinejhorším řadím ob jeden a pak se vrátím o krok zpět. Jde o zvyk. Osma na kolech nevadí, dokud to nedrncá při jízdě. Nejlepší jsou lufťáci, co si své stroje dvě hodiny leští a kontrolují, pak ujedou na převou 1:1 z vyboulenýma očima 10 kiláků do nejbližší knajpy, kde t
0/0
1.4.2005 8:41

imagi

Re: Cha!
to oslaví pivem s cigárem, a celý týden pak v práci vykládají, jak se dali na sport.
0/0
1.4.2005 8:42

FIXSKA

Kolo je super!
Nelépe se kolo připravuje v cykloservisu. Osobně najezdím přes rok kolem 5 tisíc kilometrů a  ono se to na tom kole celkem projeví. Letos mě oprava stála tisíc korun a můžu dál řádit po okolí. A na kolo nedám dopusti - člověk nemusí platit parkovné, benzín, pojištění a navíc je to zdravé. A že v zimě se nedá na kole jezdit?Když padá sníh a člověk jede naprosto tichou a prázdnou přírodou bez lidí tak to je něco neuvěřitelného a  nádherně si člověk aktivně odpočine.
0/0
31.3.2005 15:05

west

Re: Kolo je super!
jo,jezdit na sněhu je paráda !Já jezdím celej rok,a vždycky se těším až zamrzne přehrada.Když na led trochu nasněží,není co řešit.Nejvíc mě pobaví lidi co řeknou,že v zimě je na kolo zima a v létě při 30°C zase moc horko !
0/0
31.3.2005 17:02

Shumway

blikačka
blikačka zdůrazní , že máte proti sobě cyklistu, na svícení na cestu to není , ale blikačku člověk okamžitě rozliší mezi tisícem malých světýlek, kterých má člověk ve městě proti sobě mraky, to jto je to oč tu běží , malý světýlko je taky vidět, ale nebývá někdy hnedle jasný, k čemu vlastně patří ....
0/0
31.3.2005 11:20

west

Re: blikačka
...jo,akorát že někteří experti mají blikačku rozsvícenou bez přerušování...
0/0
31.3.2005 12:37

Shumway

jen se nedejte a pište
každej jeden, kterej si díky přečtení takovýho článku uvědomí, že na rozhašený plečce ohrožuje sebe i druhý dobrej. odborníkům na slovo vzatým to samosebou nic nedá , jak nás opět halasně ubepečili. já osobně dávám kolo každý jaro seřídit do servisu, stejně měním před sezonou řetěz a jako laik bych se celý odpoledne drbal s něčím, co má profík hotový za půl hoďky i cigárou. co bych akorát zdůraznil je přední blikačka, věc k nezaplacení, na kilák dopředu o vás dá vědět, na rozdíl o obyčejného světla, které může splynout s měste za vašima zádama. protijedoucí auta ztlumí mnohem spolehlivějc, protože o vás 100%ví!!!
0/0
29.3.2005 21:42

Ebo

Re: jen se nedejte a pište
Mno já nevím, ale přední reflektor s kryptonovou žárovkou a 6Ah akumulátor to jistí..A když selže žárovka, jistí to ještě šestice bílých LED se svítivostí 10 000mcd a v zadu 10 červených se stejnou svítivostí. Myslím, že takhle osvětlené kolo by přehlídnul fakt jen "krtek" za volantem. A čtyři hodiny svícení mi na dojetí večer v pohodě stačí. Blikačka je fajn věc, jste aspoň trochu vidět, ale není to vždy dost..
0/0
30.3.2005 10:49

polarniliska

Re: Re: jen se nedejte a pište
Nemáš na řidítkách instalovanou televizi?
0/0
31.3.2005 14:28

benet

taky nezapomenout na blikacky
Taky bych si dovolil pripomenout na existenci blikacek - at uz prednich, nebo zadnich... Sem musel v sobotu jet na kole (proste mi ujel vlak), po zimnim lenoseni jsem podcenil sve schopnosti a proste prumerna rychlost sla hluboko pod obvyklejch 32 km/hod ... a musel jsem jet za tmy... A mohu dekovat jen jedne hodne slecne, ktera mi zastavila a oznamila mi, ze mi zadni blikacka prestala svitit... Takze - minimalne sebou vozte nahradni baterky do blikacky, nebo este lepe, nahradni blikacku :) (pak nebudete muset napodobovat mne a jet jak posranej a kdykoli neco uslysite, tak slezt z kola, vlezt do pangejtu, pockat, az to prejede... a tak... - po 10km takovehle cesty to uz ponekud nebavi... :))) )
0/0
29.3.2005 13:51

west

Re: taky nezapomenout na blikacky
BATERKY V BLIKAČKÁCH VYDRŽÍ HAFO HODIN,POKUD JSOU ALKALICKÉ A ZNAČKOVÉ.VOZIT NÁHRADNÍ MI PŘIPADÁ ZBYTEČNÉ,POKUD JE ZKONTROLUJI PŘED JÍZDOU.TAKY MÁŠ MÍT ODRAZKY.
0/0
29.3.2005 16:22

Erwre

Re: Re: taky nezapomenout na blikacky
No odrazky jsou většinou vidět až v úplně poslední chvíli, zvlášť když nejsou vyleštěné, takže jen na odrazky bych se rozhodně nespoléhal...
0/0
29.3.2005 16:46

bosss1

servis
si stejne musi delat kazdy sam a prubezne. Pokud to ale nekomu nedochazi, je pro nej i servis v obchode zbytecny. Kdyz slysim jak jede nekdo s chrastenim a pri pohledu na prevody ma maly talir i kolecko, tak je uplne jedno, jestli mu to steloval servisman. Kolo neni tak slozity stroj, abych si ho nezpravil sam.
0/0
29.3.2005 13:33

Ebo

hmm
by mě zajímalo na co je ten teflon v těch bowdenech, když to stejně mažete olejem ..a nebo na co kontrolovat vycentrování pneumatik, když si kolo s osmicí na zimu uloží asi jen idiot.. mno nic..
0/0
29.3.2005 11:31

Hekynen

Již připraveno
Kolo mám již připraveno, dnes si ho jdu vyzvednout do servisu. Raději zaplatím pár stovek za klid a jistotu, než se s tím drbat sám (tak jako za mladých let:-).
0/0
29.3.2005 11:15

Dalibor

Re: Již připraveno
taky to tak dělám, ale jsem dalek přesvědčení, že kolo ze servisu bude opravdu stoprocentně prověřené;
přiznejme si: tímhle jenom přenášíme svoji odpovědnost na servis; skutečnost je ale taková, že jsou lepší a horší servisy; a dokonce i v rámci jednoho servisu může být jedna zakázka odvedená skvěle a druhá špatně;
to je ale život, že :-);
0/0
29.3.2005 11:20

Hekynen

Re: Re: Již připraveno
Souhlasím. Nicméně - je to takový můj "poloznámý" (chodím k němu na spinning a znám ho i z "dřívějška") a je to bývalý reprezentant ČR... Ale zatím nevím, JAK to bylo uděláno, poznám až dnes (no spíš někdy jindy, protože počasí je nic moc a hlavně se zase navalilo práce). 100% si nic nemyslím, ale bude to lepší jak nic a rozhodně lepší, než kdybych se o "něco" pokoušel sám. Faktum ale je, že jeho přístup a zájem byl zcela někde jinde, než v "předchozím" servisu. A tam jsem spokojen nebyl (po druhé reklamaci jakého "záhadného" cvakání v seřízené přehazovačce jsem to vzdal).
0/0
29.3.2005 11:29

bortabora

Re: Re: Již připraveno
jedna prasklá špice -a její výměna stojí v servisu 115 Kč.To člověka moc do servisu netáhne.
Jan Halát
SuperReality.cz
0/0
6.4.2005 10:08

Hekynen

Re: Již připraveno
(omylem jsem dal Enter a "vono" mi to zmizelo). Souhlasím s názorem "níže", že tento článek je zcela o ničem. Buďto vím, co s kolem všechno udělat anebo vím, kam ho zavést, aby to "někdo" udělal.
0/0
29.3.2005 11:23

Lipon

koncovka lanka
z duralu?? to asi tezko, uz vidim jak budete koncovku z duralu klestema mackat, aby nespadla :-) ta koncovka je z obycejneho mekkeho hliniku, prave proto aby sla dobre zmacknout a na konci lanka drzela
0/0
29.3.2005 11:07

Tunaq

kdyby jsme
kdyby jsme... Krása!!!!
0/0
29.3.2005 8:52

Doktor_QQ

Úroveň článku
Vážená i-dnes, takovéto články si raději odpusťte! Pro toho, kdo si údržbu dělá sám, je takovýto článek naprosto zbytečný a pro toho, kdo dává kolo do cykloservisu taky! Zajímalo by mě, kdo je podle vás cílová skupina čtenářů tohoto článku !!!
0/0
29.3.2005 7:37

Dibert

Re: Úroveň článku
Já jsem to pochopil tak, že cílem článku je říct "je třeba něco udělat" a navádí k tomu, aby si opravy lidi dělali sami, jak si je dělá většina cyklistických nadšenců. Ostatně znám lidi, kteří jezdí s napůl vypuštěnou duší a diví se , že jde šlapat ztuha :).
Hodně závad se stává nejlépe 10 km od civilizace, takže není na škodu v tom případě vědět, co a jak (pokud s sebou dotyčný veze alespoň základní nářadí). 
0/0
29.3.2005 8:52

dick

Re: Úroveň článku
To by mě taky zajímalo!Nějaký začátečník podle toho těžko může postupovat,doporučil bych spíš knihu o horských kolech/př.jiných/,kde je vše popsáno detailně i s vyobrazením.
0/0
29.3.2005 8:54

Erwre

Re: Úroveň článku
Tak to nečti, ty chytrej...
0/0
29.3.2005 16:51

pely

to Erwre
Nejdriv musim precist abych mohl posoudit chytrej Erwre...
0/0
29.3.2005 18:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.