Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Okřikl lyžaře, skončil v nemocnici

Dva polští lyžaři v sobotu v Karlově na Bruntálsku surově napadli šedesátiletého muže a jeho dceru. Muž byl s několika zraněními převezen do rýmařovské nemocnice, jeho dcera byla zraněna lehce. Do nemocnice musel s tržnou ránou i muž, který se napadeným vydal na pomoc. Co se vlastně stalo?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

h.

Poláci na svahu...
Je to bohužel i moje zkušenost, že na svazích a vlecích se nejhůře chovají poláci. Samozřejmě je nelze všechny házet do jednoho pytle, ale většinou jsou problémoví právě oni. Tuto sezónu se cpou ve frontách u vleků, bezohledně jezdí jako šílenci. Jsem rád, že mi můj "postřeh" potvrdila minulý týden i průvodkyně v Alpách v Itálii když prohlásila, že horská služba občas sváží ožralé poláky ze sjezdovek po zavíračce vleků...
0/0
22.3.2005 15:32

Analytik

Tyhle ty dědky
co okřikují ostatní a myslí si, že sou takoví strážci všehomíra znám .... dobře mu tak, aspoň zjistí, že tím strážcem není:)
0/0
20.3.2005 9:18

pavelsura

Re: Tyhle ty dědky
ty analytiku mel bys radeji analyzovat zda mas neco v hlave a pokud ano jestli to nahodou neni hov..  podle me i starsi lidi muzou sportovat a nenechat se pritom mlatit od kdejakeho debila.
0/0
20.3.2005 21:41

biris

Jednoduché řešení
Na rakouských sjezdovkách to opilci nemají lehké kompetentní orgán takovému lyžaři zabaví lyže, které lze vyzvedout až druhý den ráno. Neznamená to ovšem, že si člověk nemůže dát něco na zahřátí, smyslem je pouze ochránit slušné lidi a předejít úrazům
0/0
19.3.2005 14:36

jaybee

Javorový Vrch
Jako vlekař z javorového Vrchu se připojuji k ostatním pracovníkům hor ,s tím,že neomalenost a nadutost polských lyžařů je nehorázná.Silně podnapilí a arogantní jedinci nemají co na svahu dělat. V Itálii existuje horská policie ,která při zjištění vyššího množství alkoholu lyžaře postihuje vysokýmy pokutamy.Jednoduché a účelné řešení pro bezpečnost nás všech, kteří hory milují. Jindra z Ostravy
0/0
19.3.2005 9:21

BAB

Re: Javorový Vrch
Já tě chápu, že tě asi s odpuštěním se*ou, ale kde jsou ty hlasy "ostatních pracovníků hor"? Kdy a kde jsem už takové rozhořčené hlasy pracujícího lidu slyšel a četl? Ještě by to chtělo vyšperkovat o "rozhořčeně" připojuji a "poctivým" pracovníkům... tak jak to učil už Štěpán Šafránek v prvních Básnících...
0/0
19.3.2005 14:55

Bůh nejvyšší

Polsko je Asie
Slovensko taky. A všechno na východ od Moravy taky. Někteří ortodoxní nacionalisé by možná tvrdili, že už Brno je Asie resp. bezvýznamná zatáčka kousek od hranic s Asií. S tím trošku nesouhlasím. Ale všem Asiatům bych zavedl vízovou povinnost.
0/0
19.3.2005 5:17

Portos

Re: Polsko je Asie
NEJEBE TI TAK TROCHA CHLAPE
0/0
21.3.2005 16:58

test

re
POLAKUM VIZOVOU POVINNOST !!!!!
0/0
18.3.2005 20:03

Karel

Poláci se chovají nemožně
Předbíhání, bezohlednost, drzost. Jasně, že možná mají podobné s našimi lidmi, kteří jezdí na trhy do Polska, ale prostě jen říkám, jak se chovají oni u nás.
0/0
18.3.2005 18:17

Wlocmir

..........
Jednakże, wykorzystując jego ulotny status chciałbym Państwa przestrzec przed Panem starostą tatrzańskim mgr inż. Andrzejem Gąsienicą-Makowskim, który mnie okradł..."Zobowiązanie Jako administrator domeny tatry.pl zobowiązujemy się do utrzymywania domeny www.tatry.pl i jej delegacji w domenie tatry.pl wobec firmy: [dane mojej firmy] i równocześnie zwracamy się z prośbą o wystosowanie do NASK-u zgody na przeniesienie delegacji domeny www.tatry.pl z serwera NASK na serwer firmy [dane prywatnej firmy, z którą starostwo prawdopodobnie podpisało umowę o świadczenie odpowiednich usług]." Skoro ktoś prosi, to dlaczego nie miałbym mu pójść na rękę? Teraz już wiem dlaczego - po nabyciu praw do domeny nadrzędnej starostwo przekazało ją prywatnej firmie, która umieściłą pod moim adresem własną stronę, ja zaś na prośbę o zwrot mojej własności dostałem pismo również sygnowane: starosta tatrzański mgr inż. Andrzej Gąsienica Makowski o następującej treści: "Po wnikliwej analizie kwestii związa
0/0
18.3.2005 17:27

Hobit

Re: ..........
Gowado. :-)
0/0
18.3.2005 17:36

Ada

Re: Re: ..........
proč hovado? Ten člověk píše, pokud mi to chabé znalosti polštiny dovolí, že ho někdo okradl v Tatrách. Ono to ale opravdu není o tom, že to byli Poláci, ale že se to na horách děje - a hlavními aktéry jsou vážení hlavně Češi
0/0
18.3.2005 18:51

titlis

Bad Kleinkirchheim
Na tuzemských horách lyžuju v posledních letech minimálně, cesta, ubytování a ski pass přijde v Rakousku skoro nastejno. Momentálně v Bad Kleinkirchheim, ale tady se Poláci i cajzli chovají v normě. Každý jezdí, jak umí, samozřejmě rychlejší musí dávat majzla na ty, co tak neumí a hlavně na děcka. To je tady svatý. Do Itálie bych nejel, jestli tam dávají foukat a měří rychlost, tak arivederci. Jaký je to lyžování bez pleskačky meruňkovice?
0/0
18.3.2005 17:25

BAB

Re: Bad Kleinkirchheim
Ano, bodrý našinec s pleskačkou meruňkovice na sjezdovce, to je vážně sen všech kolemjezdících. Jestli bude víc takových, kteří se bez panáka neobejdou ani těch pár hodin, co se snaží o trochu nějakého toho lyžování (formuluju tak schválně, o "pořádném" lyžování nemůže být řeč), tak snad ať jsou taky sankce za alkohol. Nestačilo by popíjet po 17. hodině?
0/0
18.3.2005 17:58

Bůh nejvyšší

Re: Re: Bad Kleinkirchheim
Jsi buďto absolutní abstinent nebo absolutní dement.
0/0
19.3.2005 5:12

jaybee

Re: Re: Re: Bad Kleinkirchheim
sorry ,ale většina úrazů na sjezdovkách je díky snížené koncentraci díky alkoholu.Pár jsem bohužel na sjezdovce zažil a věř ,že to není moc příjemné tahat borce po svahu s úplně rozdrcenou nohou.... zkus zapojit mozek než tvá ústa něco vyvrhnou.....jaybee
0/0
19.3.2005 9:26

BAB

Re: Re: Re: Bad Kleinkirchheim
Na tuto "dementní" reakci je normálně škoda odpovídat, ale výjimečně: 1. jestliže vybízím k odložení konzumace po 17. hodině, tedy po lyžování, jak se jistě lze dovtípit, nevidím v tom žádnou "absolutní abstinenci". 2. "postih za alkohol" je úplně totéž, co se děje v silničním provozu. I když je v zahraničí určité množství alkoholu povoleno, v případě zaviněné nehody je to zohledněno a ridiči k tíži. Na přesně totéž jsem myslel i tady. Nešlo ale o žádný návrh, nýbrž především o reakci na "hrdinu", který podle vlastních slov spojuje lyžování s chlastem.
0/0
19.3.2005 17:09

h.

Re: Bad Kleinkirchheim
Taloši jsou v pohodě, navíc mají super upravené sjezdovky a dá se tam fakt dobře vyblbnout. A s tou plaskačkou samozřejmě opatrně - přece se nemůžeš zbořit na kašu a pak lyžovat, to je fakt kravina
0/0
22.3.2005 15:36

Hobit

Byli to opravdu poláci?
Tak nevím, policie je nechytila a nelegitimovala, ale na iDNES píšou, že to byli poláci. Tak to bude asi pravda. :-(
0/0
18.3.2005 17:18

Přerovák

Nemám rád poláky...
Občas lyžuju na všech sjezdovkách (byť horších oproti Alpským) o nichž se psalo v článku. Poláci jsou opravdu pakáž - vím z vlastní zkušenosti. Jezdíme většinou čtyři 30-ti letí chlapi, takže nám ustoupí. Ale co vidívám kolem, prostě hrůza. A vyždycky ten konflikt vyvolal Polák, ne Čech, ne Moravák, ani ne Slovák. To samé jsem zažil na Velké Rači. Není to jen o lyžování. Stačí několikrát jet autem trasu Ostrava-Brno a podívat se na SPZ okolních aut, a která jezdí jak agresivně a bezohledně. Všude se covají podobně jako Němci v Chorvatsku. Podotýkám, nejsem nacionalista, zatím...
0/0
18.3.2005 16:45

Jena

Re: Nemám rád poláky...
taky sem mel s Polaky problem, kdyz v noci v penzionu delali bordel a okrikl sem je. Jsou to sobecti pitomci a chovaji se tu jak prasata.
0/0
18.3.2005 17:18

Lubas

Re: Re: Nemám rád poláky...
Ježíši lidi, a Češi tu bordel nedělají? To potřebujete svádět veškerý bordel na Poláky? Já se snimi na horách tedy moc nepotkávám, a jezdím na lyže skoro každý víkend. Nehledejte si zá minku hodit vinu na jiného.
0/0
18.3.2005 17:55

Davidus

Re: Re: Re: Nemám rád poláky...
Naprosto souhlasím, trávím  v Krkonoších hodně času, ale ty "pšonky" (přezdívka pro poláky) nemůžu ani vystát. Jsou to zejména a právě ONI, kteří vyrazí do hor na letních gumách, nehorázně parkují na místech se zákazem a chovají se jako hulváti. A to vůbec nekomentuji jejich nebezpečnou jízdu na silnicích.
0/0
19.3.2005 18:25

BAB

Lyžaři nebo Poláci - český šovinismus?
Proč musí být hned na samém začátku článku vypíchnuto, že šlo o Poláky? Byli to snad zákazníci s jízdenkou a jejich národnost je nepodstatná - pokud ovšem nechci článku propůjčit "šťávu" a navodit šovinistickou náladu. Což se nesporně povedlo - stačí podívat se, kolik příspěvků se zabývá skutečností, že lyžař brutálně napadl jiného, a kolik také či hlavně tím, že šlo o Poláky. Za takto neprofesionální psaní, jež navíc prozrazuje nacionalistickou mentalitu, se stydím. A dost mě děsí, že se nad tím nikdo nepozastavuje (sorry, jestli ano, příspěvky jsem ani nedočetl do konce - nestálo to za to).
0/0
18.3.2005 16:39

Jožka

Re: Lyžaři nebo Poláci - český šovinismus?
nevím, ale v čem je potom rozdíl v jiných zprávách, které se objevují napříč všemi možnými médii typu - Německý turista zabil prostitutku. Belgická lyžařka zahynula na sjezdovce. Ruský občan..., rumunský utečenec, ... myslím, že problém není ve vypíchnutí polských lyžařů, to je fakt, který se prostě stal. Problém je v tom, jak tuto informaci mnozí Čecháčkové svým intelektem zpracují, a také svědčí o stavu společnosti, která je xenofobní, která je šovinistická. Opravdu věříte tomu, že kdyby byl fakt, že lyžaři byli Poláci, někde v dalším odstavci, lidi by si toho nevšimli?
0/0
18.3.2005 16:56

BAB

Re: Re: Lyžaři nebo Poláci - český šovinismus?
Samozřejmě tomu nevěřím a nikde jsem taky nenapsal, že snad ano. Jistě by si toho všimli a bezpochyby by většina xenofobních výkřiků zazněla tak jako tak. Jen nesouhlasím s tím, že média tuhle informaci naservírují "příslušně" umístěnou coby podstatný prvek. Tím se spolupodepisují na šovinistickém myšlení části populace. Nečtu si na iDNESu moc často, ale množství redakčně zrušených příspěvků mi přinejmenším u lyžařského článku připadá vysoce nadprůměrné.
0/0
18.3.2005 17:25

Jožka

Re: Re: Re: Lyžaři nebo Poláci - český šovinismus?
moment, znamená to tedy selekci ve stylu - pokud by ti polští lyžaři třeba zachránili někomu život - bylo by tam uvedeno polští, ale pokud naopka udělají něco špatného, tak to vynecháme?? a napíšeme někde dole drobným písmem? O tom by snad novinařina také být neměla. Osobně mě děsí spíš to, že  o 60 let později po holocaustu jsou v českém národě takovéto šovinistické a rasistické nálady.
0/0
19.3.2005 10:09

BAB

Re: Re: Re: Re: Lyžaři nebo Poláci - český šovinismus?
Proč by to tak mělo být? V takovém případě je přece podstatné, že se našli lyžaři - obětaví, duchapřítomní, stateční, rozhodní apod. (výběr adjektiv podle okolností) - a to, jestli byli Češi, Moraváci, Chodové, Vietnamci nebo Hotentoti je informace druhého řádu, na místo stěžejní poněkud lacině posunutá právě proto, aby zpráva byla atraktivní  - a to v tomto případě za kvalitní psaní nepovažuju. S těmi náladami se shodujeme. Množství redakčně vyřazených příspěvků mi připadá dost děsné. A to je třeba ještě uvážit, že přístup k internetu má jakási lépe situovaná, vzdělanější a tedy teoreticky i kultivovanější část populace.
0/0
19.3.2005 14:50

Brundi

Re: Lyžaři nebo Poláci - český šovinismus?
Ze to byli Polaci tam bylo napsane proste proto, ze to skutecne byli Polaci. Neni v tom nic nacionalistickeho. Nevim, jak pro vas, ale pro me je informace typu "clovek zranil cloveka" dost kusa... Btw. pokud se nejaky jev (at uz jde o gresivitu, ale i projevy ohledupnosti a, slusnosti...) objevuje casteji u nejake skupiny lidi (narodnosti, profesionalni, vekove...), proc to nerict?!
0/0
21.3.2005 13:04

peeter

poliaci
Polaci su znami svojou krutostou. v cudzineckej legii su povazovani za najsurovsich ludi. Okrem toho je tu ten porevolucny problem, v krajinach ktore boli chudobnejsie sa vysvyhli casto zatial len najbezohladnejsi ludia, rozni darebaci (caste aj na slovensku, neuveritelne velka skupina) ti sa potom rozvazaju na offroadoch po cudzine.
0/0
18.3.2005 16:05

lyznik

Polaci
Tak mam pocit, ze Polaci si delaji v pohranici co chteji. Nedavno jsem lyzoval na nocnim lyzovani u Krnova. Prijelo cerne auto - offroad, v nem dva Polaci. Dali si u sjezdovky nasup v hospode, "zapomneli " zaplatit a navic mi zmizely nove lyze, kolegovi hulky a pak se tam par chudaku pidilo po svych snowboarech.
0/0
18.3.2005 14:46

Kolouch

ŠKODA
Škoda, že tam nebyl Bartoloměj Hovádko, ten by s těmi cizáky zatočil a zcela jistě by je odnaučil tropit lotroviny! http://blog.lide.cz/wievegh 
0/0
18.3.2005 14:36

OTOBACID

Nevím čím to je
asi v zákonech a jejich dodržování.Léta jezdím do lyžovat do Rakouska.je to tam naprosto o něčem jiném.Tam nekompromisně platí ,že přednost má slabší.Průvodkyně dost důrazně upozorňuje na to ,že nesmíte nikomu nic udělat.Musíte dát velký pozor na děti a starší pomalejší.Jinak hrozí velké postihy.Ze zkušenosti vím,že se to tam opravdu dodržuje.Co mě tam ještě fascinuje,že si můžete kdekoliv nechat lyže třeba 2 hodiny a neztratí se. Asi to je také tím,že jsme tam vždy jediný český autobus a žádný polský.Také o předbíhání nemůže řeč.Opravdu jiný svět. Člověk se tam cítí bezpečně.
0/0
18.3.2005 13:36

kango

Re: Nevím čím to je
asi jezdim do jineho rakouska, predbihani ve fronte tam je uplne normalni, a o nejake ohleduplnosti se neda mluvit, vsichni jezdi jako prasata. mozna teda ze to jsou nemci a ne rakusani, ale to nepoznam :)
0/0
18.3.2005 13:47

OTOBACID

Re: Re: Nevím čím to je
asi jezdíte jinam.Já jezdím do udolí Lechtal je to blízko rakousko-švýcarských hranic.Je tam opravdu hodně Rakušanů a ve velké míře Holanďani a Belgičani.Je tam spousta sjezdovek tak,že se fronty moc netvoří.Němci budou možná to co říkáte.Asi je to také mentalitou národa.Je ,ale fakt,že v Rakousku si tolik lidi nedovolí co tady.  
0/0
18.3.2005 14:41

Karel B.

je mi smutno
Lidi, je mi smutno, kolik zla a nadávek se může snést v jedné diskuzi. Osobně špatnou zkušenost s Poláky nemám, naopak, kdykolik jsem tam byl - Wroclav, Wielička, ...chovali se k nám dobře. Chápu, že někteří s nimi mají špatnmé zkušenosti, ale osobně jsem se na sjezdovkách v Česku setkal spíše s bezohledností Čechů - předjíždění, kouření, frajeření. Sáhněte si do svědomí. A neházejte špínu na celý národ, protože nějací dva blbečkové udělali mizernou věc. Děkuju.
0/0
18.3.2005 13:35

flop

Herlíkovice
I z tohoto jinak hezkého střediska jsem odjížděl značně podrážděn. A kdo za to mohl. Bohužel jedna polská rodinka. Otec (polský)seděl v hospodě u fronty na sedačkovou lanovku a když se řítila skupina, tak se zvedl a postavil se mezi ostatní lyžaře pár metrů před turnikety se slovy já tady celou dobu stojím. A hned volal na ostatni poláčky, kteří reagovali objížděním cca 50 metrové fronty (uspořádané). Odmítli jsme ho pustit. Začal se vztekat a vyhrožovat mlátičkou. Prostě dement. Stejně jsme ho nepustili, ale bohužel ti za námi měli slabší nervy. Na sjezdovce neznají základní pravidla o bezprčném chování, tak aby neohrozili ne, jen sebe(čert je vem aspoň jich bude takovech míňú, ale hlavně ostatní.
0/0
18.3.2005 13:26

ddo

napomínání cizejch lidí
Kolikrát stojí za to nejdřív zvážit situaci. Napomínat někoho, kdo je na první pohled tupoun je totiž zcela zbytečné. Je to jiná forma života a pokusy o komunikaci jsou marné a nebezpečné. Svět je bohužel takový a místům kde se hojně vyskytují vygumovaní tupouni je nejlepší se vyhýbat, a pokud to není možné, tak se alespoň vyhnout komunikaci s nimi, včetně gest i pohledů. Vzteklé gorile v pralese taky přece nebudu nic vysvětlovat nebo na ni dělat pohoršené pohledy.
0/0
18.3.2005 13:18

flop

Re: napomínání cizejch lidí
vzpomeňte si na svá slova, až Vás bude někdo mlátit, krást auto, plundrovat byt atd. Ostatní to sice budou vidět, ale proč se pálit, že? Pravě teď přece o mně nejde. Teď to odnesou jiní. Jo, jo vy budete asi čech.  Nebudeme-li si toho všímat, bude to horší a právě ti tupouni ještě horší.
0/0
18.3.2005 13:30

Pavel

Re: Re: napomínání cizejch lidí
Souhlas
0/0
18.3.2005 13:33

ddo

Re: Re: napomínání cizejch lidí
Asi tak: zasáhnu jen v případě, kdy vidím, že mám šanci dokázat něco víc než jen jednoduše dostat do držky. Navíc v případě činů jako krádeže aut je asi nejlepší volat policii. To, že se tupoun nedrží ve stopě není krádež auta. A ano, asi jsem český posera, ale to se opravdu ukáže až přijde na věc.
0/0
18.3.2005 13:56

flop

Re: Re: Re: napomínání cizejch lidí
OK. Já beru i tu úvodní větu "zvažit situaci" a nechtěl jsem ani příspěvkem říct, že jste český posera. Na druhé straně šiovně spadlé lano dovede taky zabít a asi nespadne na ty co jedou mimo stopu. Díky bezpečnostním konstrukcím, by se však nemělo stát, že spadne až na lyžaře. Na druhé straně jsem viděl jak jeden němčour zkosil na sjezdovce asi tříletou holčičku..... a ujel. Než jsem k ní sjel a než se k ní dostali rodiže, projelo těsně kolem ní pár nevšímavců, z toho jeden stál tak 5 metrů od střetu a to je docela smutný.
0/0
18.3.2005 15:07

ppetrr

Re: Re: Re: Re: napomínání cizejch lidí
Když pojede lyžař mimo stopu pod vlekem v blízkosti sloupu tak shodi lano. I když pádem neublíží tak zastaví provoz.Z bezpečnostního hlediska nesmí být okolo plůtky.
0/0
18.3.2005 19:31

Kuk

Re: Re: napomínání cizejch lidí
Tady jde i o následky -
a) vystoupí proti přesile, skončí s trvalými následky na zdraví
b) bude mít úspěch, půjde k soudu za násilí proti skupině obyvatel či za použití nepřiměřených prostředků
to si pak dost lidí rozmyslí, jestli budou hrdiny
0/0
18.3.2005 20:27

lech

.
pšonska cholera z krakowa
0/0
18.3.2005 12:32

EM

Souhlas!!!!!
A kdo jste zazil polaky na silnici (treba mezi Podebradama a Nachodem) tak vite, ze to jsou hovadka, co se neumi chovat.....
0/0
18.3.2005 12:28

Honza

Re: Češi a Poláci
Píše se "většina", ne "věčina", blbečku...
0/0
18.3.2005 12:41

docent_chocholousek

Re: Češi a Poláci
 souhlasim
0/0
18.3.2005 12:50

johny55555

Re: Češi a Poláci
Dementi nevím, ale rasisti ano, to je fakt. P.S. Nejsem cigán ani nemám cigánské přátelé ani rodinu.
0/0
18.3.2005 13:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.