Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší slabina lyžařů: boty

Díky carvingové revoluci se na svazích zásadně obměnily lyže. Sety a systémy (lyže + vázání) přispívají k výměně starších vázání za nová. Nejslabším článkem výzbroje našich lyžařů se tak zřejmě staly boty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dadasys

úhel komínu
Nemáte někdo představu, jestli se dá seřídit, resp zmenšit náklon komínu u boty Salomon X Wave 7? Resp. čím to je, že kámoš má X Wave 9 a úhel je menší a tím pro mě i pohodlnější.. pls HELP!!!
 
0/0
17.4.2005 21:38

msindel

Vidím pro sebe šanci
Mám velikost nohy 17 a jezdím v 18 let starých Dachsteinech, které sem na sklonku komunismu dovezli ve velikosti 15. Mám v nich skrčené prsty a neujdu v nich ani 50 m. V poslední době jsou již trochu vytahané a komín boty již nohu pořádně nefixuje. V příspěvcích se píše o úpravách botiček. Umí ale někdo ušít botičku na míru na velkou nohu? (ve skeletu je místa dost). To je něco jiného než třeba široká. Nemusí mu na to pasovat polotovary, nástroje atd. Byl bych vděčný za jakékoliv kontakty tuzemské i zahraniční. Díky předem!
0/0
9.3.2005 20:05

Martin

Re: Vidím pro sebe šanci
V tuzemsku Ti neporadím, nevím o nikom, kdo by vnitřní botičky na míru vyráběl. Pokud máš dost peněz tak zkus rakouskou firmu Strolz. www.strolz.at jsou to mistři ve svém oboru, vyrábí lyžařské boty přesně na míru  a podle požadavků zákazníka. Dokonce i uloží Tvoje dřevěné kopyto do svého skaldu a až budeš chtít za čas třeba nové, tak už to budeš mít jednoduší. Myslím, že by vyrobili třeba i jenom vntiřní botičku. Bohužel cena je i ve srovnání s běžnými špičkovými botami opravdu dost vysoká.
0/0
10.3.2005 8:35

Jirka

Problem s uzkou nohou
Dobry den, chtel bych si koupit boty, mam vsak velmi uzkou nohu velikosti 46. Po dnesni prohlidce obchodu jsem nasel pouze jedine, ktere mi sedly -- Atomic T10 (cena po sleve 7000 Kc). Jsem stredne dobry lyzar, vazim 90 kg, mam klasice lyze (ne carving). Mohli byste mi poradit ktere boty by byly pro mne vhodne, pripadne napsat vas nazor na Atomic T10? Puvodne jsem si predstavolal cenu kolem 3.5 - 4000 Kc, ale v obchodech je vse nejak drahe...
0/0
7.3.2005 19:35

Martin

Re: Problem s uzkou nohou
Jirko, v ceně, kterou uvádíš  to budeš mít, těžké Atomic T10 je trvdší  bota vyšší třídy a za 7.000,- to není špatná koupě, MOC byla 11 390,- , ale dnes jsou slevy prakticky na všechno. Boty Atomic řady Tritech  nesedí hned tak každému, jsou celkem  dost úzké. Další značka která by Tě mohla vyhovovat je Lange, třeba CRL  80, 90 (sportovní řada) nebo řada Comp, model 100. (nižší závodní) tvrdostně bude tento model podobný těm Atomicům, možná trochu měkčí. Vzhledem k tvé váze bych vybíral spíše tvrdší boty, ale určitě nemusíš mít nejtvrdší "závodní" boty,  u Atomicu bys mohl mít i měkčí model T 9. Pozor, každký výrobce tvrdost označuje jinak. Lange by měli být o něco levnější. Kdybys měl normálně širokou nohu tak bych Ti dopořučil boty Tecnica nebo Salomon, špičkový poměr výkon/pohodlí. Atomici si moc lyžařů hledající špičkové tvrdé boty nekupuje, ale pro Tebe by  mohli třeba být to pravé ořechové.
0/0
8.3.2005 15:05

Martin

Re: Re: Problem s uzkou nohou
...souhlas, jen musím říct, že mám spadlou klenbu na chodidlech (česky platfuska :-))) ) a zvolil jsem před rokem Tecnica ICON XT, která má štelování klenby a musím říct, že to jsou nejlepší boty co jsem, kdy měl...předtím jsem měl třikrát Nordicy a ty první dvoje byly v pohodě ale ty poslední jsem měl dva dny a šly do bazaru....
0/0
10.3.2005 12:55

jankaj

lítost
Je mi vás líto, my snowbordaci s botama takovej problém nemáme
0/0
4.3.2005 18:39

rannikava

silné lýtko - dámské
ahoj, stejný problém jako ty jsem vyřešila v lednu, kdy jsem si v prodejně Fischer v Praze 7 - Dělnická ulice, pořídila dámské boty Dolomite za 3500,-- Kč. Spolu s nimi jsem si i koupila Carvingy Fischer i s vázáním a jsem s tím velmi spokojená.
0/0
4.3.2005 13:26

Sima

silné lýtko - dámské
ahoj, mam stejny problem a vyresila jsem ho v lednu v prodejne Fischer v Praze 7 na Dělnické ulici botami Dolomite. Vysly mi na 3500 Kč a jsem s nimi velmi spokojena. Mj. jsem si tam koupila i carvingy Fisher i s vázáním.
0/0
4.3.2005 13:20

Marta

Boty se zadním nástupem
Koupila jsem si lyžákdy Alpina se zadním nástupem za cenu 1890,- Myslíte, že jsem udělala chybu? Nutno podotknout, že jsem věčný začátečník a opravdu lyžuji málo.
0/0
4.3.2005 12:36

Bramborak

Souhlas
boty jsou to nejdulezitejsi. Dobrej lyzar sjede efektne sjezdovku i na prknech od sudu, ale jenom v super botach dokaze prenest svoji techniku do lyzi. Proopravdu fajsmekry muzu doporucit nechat si udelat cely boty na miru - treba www.strolz.at (iDnes se omlouvam za reklamu, nic z ni nemam).
Akorat si pro ne musite dojet do Rakouska a nejsou levny.
0/0
3.3.2005 17:51

Wowbagger Táhnoucísedonekonečn

Re: Souhlas
Bramboráku jste hovado a neskutečný hňup.
0/0
4.3.2005 7:02

Michal

Tecnica
Nedavnou jsem si zrovna koupil boty, zkousel jsem jich mraky, ale vsechny tlacily na boku nartu. Nakonec jsem koupil asi o cislo vetsi, nic jineho mi v podstate nezbylo. Jinak to byly Tecnica 7senses s tvarovaci vlozkou, asi za 4500, uvidime, jak pojedou.
0/0
3.3.2005 16:59

Wowbagger Táhnoucísedonekonečn

Re: Tecnica
Michale jste ploskonohý smradlavý vřed.
0/0
4.3.2005 7:03

Lipon

Re: Tecnica
Jo, Tecnicy me po vyzkouseni nekolika bot taky sedly nejlip, hledal jsem tvrdsi sportovnejsi boty, nakonec jsem poridil Rival X8, sehnal jsem je o 2 tis. levnejc ve "vyprodeji" (za 7 000,-) a maximalni spokojenost, rozhodne toho nelituju, i kdyz jsem mel na boty pripraveno max. 5500, tak za tu cenu byly vsychny moc mekke
0/0
4.3.2005 13:16

Pepa Riha

kdo umi umi
yo clanek zajimavej ale pripada mi to trosku jako se vsim ve sportu v prvni rade je to kseft pro vyrobce kazde cpe na trh kazdej rok novy a novy veci a je je potreba prodat ... a tak se stava ze sou lidi kteri rikaji kazda lyze lyzuje lip  nez ja a pak to i ostatnim na sjezdovce ukazou ...  proste kdo umi umi a nepotrbuje k tomu nejmodernejsi/nejlepsi vybaveni  delam nekolik individualnich sportu a vybaveni ktery pouzivam neni ani nejjstarsi ani nejsnovejsi ale kdyz se podivam co si davali lidi driv s jakym vybabenim taxe musim jenom usmat a znat ze se musim jeste hodne ucit :)
0/0
3.3.2005 16:55

koltrejn

botičky
Možná by někomu mohli pomoci za tepla tvarované vnitřní botičky. U nás je prodává např. sport Salto ve Vršovicích. Mám je od nich cca 3 sezony. Stály asi 2800. Přímo v obchodě Vám je nahřejí, ale po vlastní zkušenosti doporučuji si je ohřát doma v troubě ( na mírno a nezapomeňte je podložit něčím dřevěným aby se nepřipekly). Změknou daleko víc než při použití fénu a proto se daleko lépe vytvarují. Mám skelety Reichle F-one. Bez problémů pasovaly. Lyžuji cca 5-6 týdnů/rok a vzhledem k tomu, že jsou poměrně slabé, ještě jsem je nevyšlápl tak aby mi byly velké. Snad to někomu pomůže...
0/0
3.3.2005 14:30

Pavel

Re: botičky
Salto ve Vršovicích už je ztušený, nevíte někdo, kam se přestěhovali?
0/0
3.3.2005 21:25

H

Re: Re: botičky
Salto je zrušený komplet, majitel údajně zmizel velmi rychle a zanechal po sobě nějaké dluhy. Informace mam od prodavačky nábytku, kterej zaplňuje prodejnu nyní. Reklamace zkuste přes výhradní dovozce.
0/0
8.3.2005 10:17

FIXSKA

Slabina
Největší slabinou lyžaře nejsou kolikrát boty, ale lyžař samotný. Na sjezdovkách se prohání hromada šohajů, kteří mají úplně to nejsuprovější vybavení a jezdit na tom absolutně neumí a tak akorát ohrožují druhé. Tak když se oproti nim ohradíte, tak to na vás okamžitě začnou nadávat a hrozit svojí mocí a kontakty. Moje vlastní zkušenost z letošního ledna v Peci pod Sněžkou. Jednomu sem aspoň potom zlomil hůlky aby si to pamatoval, že není ve svojé firmičce či úřadě, Čučel jak puk
0/0
3.3.2005 14:29

wasp

Re: Slabina
Nebyl to ten chytrolín z Hradu?
0/0
3.3.2005 19:10

polarniliska

Re: Slabina
No to jsi mu to nandal, takže jsi se sice srazil s blbcem, což je jak se říká, ta nejhorší srážka, ale nakonec jsi ukázal, že jsi ještě mnohem větší blbec než on, o čemž svědčí i fakt, že se se svým projevem primitivismu, ještě chlubíš na internetu. Ale hlavně že se ti ulevilo.
0/0
3.3.2005 22:09

janca

pomoc
Mohhli byste mi nekdo doporucit, jake boty na silne lytko?
0/0
3.3.2005 14:00

semi

Re: pomoc
Zkus Nordica, mám typ W8h pánské mají lýtko široké. Jsem max. spokojený.
0/0
4.3.2005 6:51

Buldog

Re: pomoc
Zkus značku LOWA, maji posunovaci prezky. Podivej se na www.lowa.cz
0/0
4.3.2005 9:14

vita

kontakt
když tady někdo napíše kde se lyžáky upravujou, tak mi zachrání život
0/0
3.3.2005 13:45

Mates

Re: kontakt
Chlape, záleží na tom, odkud jsi a taky trochu na tom, co používáš za značku bot. Ne všechny půjdou tvarovat - tedy pokud se Ti jedná o tuto úpravu.
Jsi z Prahy?
0/0
3.3.2005 14:26

Honza

Re: Re: kontakt
Plzeň, ale Praha není problém. Zajímají mě hlavně individuálně tvarované vložky a nebo gelové vložky, případně jakékoliv řešení problému hodně vytažené botičky (skelet o 1/2 čísla větší než botička, v lyžákách se dá rozumně jezdit jenom když se pořádně nahřejou a obouvají ještě teplý). Značka - Tecnica.
0/0
3.3.2005 14:53

vita

Re: Re: kontakt
mám Lange a jsem z Prahy ale dojedu kamkoli
0/0
3.3.2005 16:06

Ivan Sosna

Re: kontakt
Když jde o život: máme pro předplatitele SNOW se SNOWcard slevu u Johanna Leitnera v Bichlbachu (Rakousko kousek od Zugspitze): www.schuhsport-leitner.at. Je to jeden z prý cca 10 elitních botařů na světě, dělá boty Kjusovi, Ghedinovi, Niki Hosp a podobným a je hlavním duchovním otcem bot Fischer. (Jestli někdo začne křičet, že je to reklama, tak ať si poslouží, ale snažím se pomoci naříkajícím.) Ten Zlín by mohl být bývalý Svedrup, ti dělali boty už za hluboké totality, býval to p. Válek, po 1989 se snad octl ve Slušovicích, dál nevím. Tvarovací vložky dělají i u nás v některých sportovních obchodech (Formthotics, snad Conformable, nevím, jestli Superfeet, některé dražší boty už by je měly mít standardně). To, co tlačí v krámě, si na kopci už sotva "sedne", naopak se spíš zhorší.
0/0
3.3.2005 15:58

Martin

Re: kontakt
Úpravu skeletu provádějí  v Praze pouze dva obchody a to Sport na Harfě a Sport v Lidické. Jedná se o nahřátí skeletu a potom vytvarování pomocí speciálního kopyta. Umí i cca 5 mm, ale pozor potom na případné boule. Důležité je se s nima pořádně domluvit  a označit si přesně místo, který je potřeba zvětšit, jinak potom je případná chyba už nevratná. Cena je 300 Kč a je v tom i případné další přetvarování. www.sportnaharfe.cz
0/0
7.3.2005 11:02

arkadas

"Pomoc!" resp. babo raď:-)
Slysel jsem ze nekdo ve Zline dobre upravuje boty, nevite o tom prosim nekdo? Pripadne kontakt na nekoho pobliz CR. Rad si necham udelat cokoliv za v podstate jakoukoli cenu, jen kdyz to bude 100%fungovat. Po letech stradani, povolovani vsech prasek po kazde jizde atd. jsem to v 2001 resil vyletem do Crans-Montany do tehdy nove otevreneho Surefootu. Americti specialiste se snazili, vyfoukali, upravovali, radili trpelivost, "it will break in after a few days". Ani po jedenacti dnech lyzovani se to neusadilo, od te doby lezi vsechno ve sklepe. Noha sirsi v predni polovine, vyssi nart, pritom mala (42), uzsi lytka, a kotnik, ktery tlaci a pritom drzi nedostatecne pro narocne/zavodni lyzovani. Vypsal bych odmenu, kdybych vedel kde. "Babo rad!" Dekuji!
Jeste diky za clanek, opravdu pekny.
0/0
3.3.2005 13:33

EmaEmailova

...s křížkem
po funuse - to bylo taky to první, co mě napadlo. Psát v březnu o koupi lyžáků - tomu říkám okurková sezóna
0/0
3.3.2005 13:26

Peter

Re: ...s křížkem
Pridte nás navstívit sem do Svédska a do Norska! Normální zimní sezóna zde koncí 1 kvetna a potom se zde otevírají lyzarské strediska co jsou v provozu az do srpna! Výtejte - Ski unlimited!
0/0
4.3.2005 21:53

BAB

Re: Re: ...s křížkem
Poslední roky končívá sezona na Mísečkách taky na 1. máje. Ještě lépe na tom je Praděd, ale tam sezona nově končí administrativně tuším 30. dubna. Pak samozřejmě alpské ledovce, Tux a Soelden většinou jedou durch, Zermatt a Saas Fee pravidelně. Norsko je jistě fajn, ale a) daleko, b) drahé. Ale buďte pozdraneni/-ny!
0/0
5.3.2005 12:07

M

Po funuse
Clanek peknej, ale s krizkem po funuse, kdo ted kupuje lyzaky? Tim spis, ze uz se v podstate nedaji sehnat, vsude uz maji po "sezone" ...
0/0
3.3.2005 12:49

qualcom

web stránky
dost dobrý článek, škoda, že už p.Sosna nepíšete své názory na  svých www.skisports.cz, byly to nejlepší ski stránky na netu,
0/0
3.3.2005 12:26

Honza

Vlozky - problém s velkou botou
Diky za skvely clanek! Články od Ivana, ať už ve Snow a nebo na webu, většinou opravdu stojí za to. Jsem bohužel jedním z těch, kdo si vyzkoušeli jak moc se vytáhne botička ve skeletu, který je o půl čísla větší. Přesto, že při zkoušení v obchodě byla bota dost těsná, botička se vytáhla opravdu hodně. Potvrzuji že tenhle problém nikdo neumí uspokojivě vyřešit. Uvažuji o tom, že pořídím trošku masívnější tvarovanou vložku, která vy mohla trošku situaci zlepšit. Máte tip na někoho kdo umí dobře individuálně tvarované vložky, případně i s gelovými polštářky v Plzni a okolí? A nebo máte tip na jiné řešení? Díky moc za radu. Honza
0/0
3.3.2005 12:00

socka

trosku rozpor...
Vinu nesou i výrobci. Tradičně (letos se konečně začíná měnit) převládalo: čím výkonnější, sportovnější bota je, tím užší, a naopak. Jako...
vs
Pro rekreanta nenajvýš jeho běžná velikost. (Závodníci jdou až o tři čísla níže, ale po úpravách bot.) Důvodem těsnosti je přesný a rychlý kontakt se skeletem. Ten je totiž pro náročné lyžování na botě tím hlavním. Nelze
sirka boty je hlavne ovlivnena botickou, tedy plati nadele ze zavodni boty sou ouzky pac maj i ouzkou boticku:), ale jinak dobrej clanek, mozna by si meli precit v drapa sportu, doted slysim vetu prodvace superspecialisty "damsky boty maj uzsi komin nez pansky, zensky maj tenci lejtko..." to ze zenskejm zacina lejtko vo 3-5 cm niz nez chlapum a je i vetsinou silnejsi ev. netusil...
 
 
 
 
0/0
3.3.2005 10:38

Ivan Sosna

Re: trosku rozpor...
Na omezeném prostoru nikdy nelze jít do detailu. Fakt je, že zřetelný trend 05/06 je mírné rozšíření přední části skeletu při zachování těsnosti v patě, a to i u vyloženě závodních bot ("we have given the forefoot 5% more width" praví interní komentář k nové Lange Worldcup 150 oproti RL1). Nejvýkonnější prodávané Heady už letos nebyly 96 mm, Dobermanny 110 už nejsou 95 mm atd. Šířka boty je primárně ovlivněná skeletem. Botičkou pak u těch bot, kde je přiměřeně polstrovaná. U závodních viz výše + dva články speciálně o nich v letošním SNOW. U botičky Molaro (snad u Lange pořád stejná, jen má konečně "ucho" a možná konečně! lepší jazyk) a podobných už samozřejmě na šířce nic ušetřit nelze. Ale to jsme už v detailech pro cílového čtenáře, zápolícího s jinými problémy, nepřiměřených.
Jinak děkuji za pochvalu článku. Zdejší kritické čtenářstvo s nimi jinak silně šetří.
0/0
3.3.2005 11:46

Petr

Re: Re: trosku rozpor...
Muzete me prosim doporucit jake boty a kde je mohu zakoupit pro mou sirsi nohu pres nart. Marne shanim nejake boty na mou nohu. Dekuji.
0/0
3.3.2005 11:56

Dař Bu Jan

Re: Re: Re: trosku rozpor...
Kup si u nás vietnamců, máme značku Atoník, za 599,- Kč.
0/0
3.3.2005 12:19

Ivan Sosna

Re: Re: Re: trosku rozpor...
Nepíšeš, pro jakou úroveň lyžování ta bota má být. Pro rekreační lyžování by mělo vyhovět leccos, pro náročné to bývá problém. Pokud vím, pro širokou nohu osvědčují se Nordicy Beast a Speedmachine, Salomony (více modelů, i Course patří k širším) a asi nejširší ještě slušně výkonné boty jsou Tecnicy Rival. Pokud by ale šlo o vysoký nárt, asi bude třeba zkoušet. Z různých zdrojů jsem si poznamenal, že dobré na to snad jsou Tecnicy, Heady a Rossignoly (bez nejvyšších Elite). Ale je to bez záruky a samozřejmě to neznamená, že taková bota vyhoví ve všem ostatním.
0/0
3.3.2005 12:41

Petr

Re: Re: Re: Re: trosku rozpor...
Jsem rekreacni ale zdatny lyzar zadne zavodeni jen si fajn zalyzovat. Vysoky nart nemam - mam ho siroky. Zkousel jsem snad vsechny dostupne boty v normalnim obchode ale asi budu muset vyhledat nejakou specialku kde nahrivaji i tu vnitrni boticku. Na takovy jsem jeste nenarazil. O Tecnicach jsem uz taky slysel ale jeste nenarazil. Head i Rossignol jsem jiz taky zkousel ale asi bude i zalezet na modelu, prave pro to shanim info jake modely jsou sirsi a hlavne kde maji dost siroky vyber s moznosti i toho tvarovani. Dekuji.
0/0
3.3.2005 13:13

Mates

Re: Re: Re: Re: Re: trosku rozpor...
Ahoj, zkus se podívat na tyhle stránky.
Na letošní sezónu jsem si pořizoval nové boty a řešil jsem v podstatě stejný problém jako Ty. Vyřešila ho tahle bota: http://lyze.skiservis.cz/boty-lyzarske/zavodni/boty-tecnica-diablo-fire.htm Nutno podotknout, že první týden jsem je chtěl hodit ze skály. Nicméně botička se pak vytvarovala a nenechám na ně dopustit. Bohužel jsem se vykašlal na tvarování a musel jsem si to vytrpět na svahu. Myslím, že takovou chybu bych už nikdy neudělal.
0/0
3.3.2005 14:39

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Re: trosku rozpor...
Měl jsem podobný problém. Loni jsem koupil boty Tecnica a jsem nadmíru spokojen.
0/0
3.3.2005 15:10

Moma

Re: Re: Re: Re: Re: trosku rozpor...
Nevim, odkud jses. Ja kupoval boty Dalbello v Brne v prodejne Pasko (myslim ze je na Dvorakove ulici). A tam ty boticky nahrivaji (nebo aspon tehdy nahrivali). Musi ale ty boticky k tomu byt uzpusobeny. Ale neni to samospasitelne, to je uz jenom dotvarovani. Jeste take existuje tvarovani skeletu, ktere je radikalnejsi. Ale nevim, kde to delaji v Cesku.
0/0
3.3.2005 18:42

Petr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: trosku rozpor...
Do Brna to mam kousek diky za tip! A jinak DEKUJI vsem za jejich zkusenosti.
0/0
4.3.2005 8:20

Lipon

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: trosku rozpor...
psal jsem to uz vys, mam pdobny problem (siroky, ale nizsi nart) a Tecnicy mi sedly jak pr... na hrnec :-)))
0/0
4.3.2005 13:23

Tomas

Re: Re: Re: Re: trosku rozpor...
Ohledne dodatecneho dotvarovani boty jsem se chtel zeptat, jestli je mozne i v oblasti kotniku - mam je abnormalne sïroke (ano, kazda noha je v necem nestandardni). S ohledem na kloub v bote a spojeni spodni a horni casti skeletu nevim, jestli zrovna tato cast boty neni z tvarovani a uprav vyloucena.
Mimochodem, kolik zhruba stoji upravy bot a kde je v Cesku umi delat. A delaji je i u starsich bot?
Dekuji.
0/0
3.3.2005 13:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.