Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejlevnější české hory? Beskydy!

Beskydy jsou jiné než ostatní české hory. Je tu více zachovalá příroda, jezdí sem méně lidí, z turistického ruchu se tu nebohatne, ale spíše jen žije. Chcete-li se z televizní předpovědi počasí dozvědět stav sněhu, zpravidla máte smůlu, protože na Beskydy již nevyjde čas. Lyžovat se tu však dá dobře a dokonce za málo peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

levak

Cestování na kole?
Na cyklo.net je par zajimavych cestopisu ze zazitku na kole, šumava, krušné hory, beskydy, atd... Beskydy jsou moc ok, pro kola ale neprilis idealni... (stalo se nam, ze na mapce byla zakrelena cyklotrasa, ta ale byla ve skutecnosti tezko schudna i pro pesi...) Opustene a turistickym zajmem nepolibene jsou v lete Krusky - jednoznacne! A priroda je tam sqela!
0/0
7.11.2005 23:38

Ludek

Divna diskuze
Jsem dost znechucen diskuzi zde, Beskydy mam moc rad, ale potycky prazaci versus ti pravi ogari z hor fakt teda nemusim. Nevim co je zabavneho na hyckani si nenavisti k nejake skupine lidi, ale asi je to v mode.
Ted k Beskydum, co speciele ja mam na nich rad, jsou perfektni rozhledy do kraje. Jednak tyhle hory patri uz ke Karpatum, takze jako mladsi pohori maji ostrejsi svahy (a rozsedlinove jeskyne ), navic nejvyssi hory (pas Travny, Lysa, Smrk, Knehyne, Radhost) jsou na okraji, pridejte k tomu intenzivni tezbu dreva, takze vzdycky se najde nejaky ten prusek, pohledy dolu jsou naramne. Dalsi klad tezby jsou cetne lesni cesty, kdo trochu umi cist v mape, tak se na kole vyradi - nektere hory jdou objet i v nekolika vyskovych patrech. S bezkama souhlasim, ze je jizda narocnejsi, tech dalnic tu zase tolik nenajdete, proslapavat budete casto (a ja jsem strasne rad, ze takove hory jeste existuji, Sumava, Jizerky a Krkonose mi pri
0/0
19.1.2005 17:04

Ludek

pokracovani 1
... mi pripadaji uz moc nudne, ted uz i v Jesenikach se situace zhorsuje, vsude sami rychlojezdci).
Nevim proc si Beskydy ziskaly u autoru zde takovou protekci, u nas existuji i mnohem opustenejsi hory, jasne ze Beskydy jsou skvele, ale doufam, ze nekdo nebude zklaman, kdyz se do nich po precteni clanku vypravi a zrovna se ocitne v nejakem tom davu horchtivych turistu. Ono Ostrava je proklate blizko, do Frydlantu z ni vede ctyrproudovka a frekventovana zeleznice, takze o vikendech je v tomto mestecku dvakrat vice lidi . Samozrejme, stale se daji najit hezka zakouti, kde bude clovek sam, dokonce se mi i podarilo den se po Beskydech toulat, aniz bych nekoho potkal.
Male odboceni k lanovce: jsem rad, ze se lanovka na Lysou neprosadila, myslim, ze jeden vaclavak na Pustevnach staci, kdyz uz se chce neco delat pro turisty, proc to nezkusit v podhuri
0/0
19.1.2005 17:12

Ludek

pokracovani 2
... co treba zpristupnit malenovicke doly, verejnosti zpristupnena podzemi ted docela leti.
No to jsem se zase rozepsal, kdo se prolouskal az sem, zaslouzi fotku
0/0
19.1.2005 17:15

beskydy-levne.webpark.cz

levne ubytovani v Beskydech
Doporucuji.
0/0
11.1.2005 21:46

demetrio

Beskydy
pokračování
...klientely.
:)
0/0
11.1.2005 13:51

demetrio

Beskydy
Jen bych si dovolil poznámku k prvnímu odstavci:
"Beskydy jsou jiné než ostatní české hory. Je tu více zachovalá příroda, jezdí sem méně lidí, z turistického ruchu se tu nebohatne, ale spíše jen žije. Chcete-li se z televizní předpovědi počasí dozvědět stav sněhu, zpravidla máte smůlu, protože na Beskydy již nevyjde čas. Lyžovat se tu však dá dobře a dokonce za málo peněz."
Myslím si, že co do zachovalosti přírody jsou na tom naše vyšší hory srovnatelně. Zhruba stejně. Hlavním znečišťovatelem už nejsou podhorské továrny, ale silniční provoz. Proto si troufám tvrdit, že např. Jeseníky mají o něco čistší vzduch. Ale jak jsem řekl, přijedete-li z velkého města, v podstatě to nerozeznáte.
Jezdí sem rozhodně více lidí, než např. do Jeseníků, zejména z výrazně hustěji zalidněného podhůří a z ostravské aglomerace. 
Nemluví se o nich tolik, jako o Krkonoších a Jizerkách, což jsou, zejména v druhém případě, zprofanované hory z důvodu početné pražské kli
0/0
11.1.2005 13:49

Emilek

Ehm...
No ja bych z me vlastni zkusenosti rekl, ze Beskydy jsou pro lizovani ze vsech ceskych hor prakticky to nejlepsi. Kdyz si chci skutecne zalyzovat na narocnych terenech, tak preci nebudu saskovat v Krkonosich nebo na Sumave, ale dojedu si do Alp. Jsem z Brna takze to mam na Semmering tak tri a pul hodky coz je prijatelne. Beskydy jsou ovsem na weekend uplne genialni. Tento rok jsem bylů na Razule , ktera je kompletne umele zasnezovana a taky osvetlena takze nocni lyzovani na 1000 metru dlouhe sjezdovce je kralovska zabava. Krom toho nemuzu souhlasit s tim, ze v Beskydech je nizka kvalita sluzeb. Kouknete se na valachy.cz a uvidite, ze ty hotely maji uplne vsechno a to nejen pro zimni zabavu. V lete tam jezdim pri sluzebkach do Ostravy na par jamek golfu. A posledni vyhoda je, ze je to idealni startovni misto pro jednodenni vypady na slovenske sjezdovky. Na Fatre jste za hodku a tam uz najdete skutecne alpske tereny. Toz to je tak vse co jsem chtel rici ;)))
0/0
10.1.2005 19:31

Emilek

Re: Ehm...
lyzovani... ja vim... nejak me tam to kratke mekke padlo ;)
0/0
10.1.2005 19:32

Honza

Dobra hlastka pro Prazaky: Beskydy jsou v ČR
Dobra hlastka pro Prazaky: Beskydy jsou v ČR :))
0/0
10.1.2005 15:18

to jo

Re: Dobra hlastka pro Prazaky: Beskydy jsou v ČR
0/0
10.1.2005 18:27

no jo no

Re: Dobra hlastka pro Prazaky: Beskydy jsou v ČR
tak tomu nerozumim pepiku :(
0/0
10.1.2005 18:40

Hopooopinka

Re: Re: Dobra hlastka pro Prazaky: Beskydy jsou v ČR
http://orgie.hopto.org
0/0
10.1.2005 21:55

ania

jak se dozvědět o beskydech
aktuální stav sněhu, provoz ve střediscích a taky jak je na horách od horské služby najdete na www.beskydy.cz
0/0
10.1.2005 15:01

P.

U Zbuja
Je to na Staškově. Dojdeš tam buď z Ostravice nebo z Nové Dědiny, ale dá se i z Malenovic, i když to, myslím, není značené.
0/0
10.1.2005 14:41

Tonda

druhá stránka věci
Sice jsem dlouho nebyl v Beskydech lyžovat, ale to, co jsem slyšel, mě hnedka odradilo - hrozně dlouhé fronty na vlek. Navíc krátké a příliš mírné svahy. Člověk si tam opravdu dobře zalyžuje. Všem vřele doporučuji.
0/0
10.1.2005 14:41

bc23

Orlické hory
Jen bych rád doplnil, že nejlevnější hory v ČR jsou pravděpodobně stále Orlické hory. Všechna střediska navíc jsou do jednoho vybavena sněhovými děly a výborně jsou upravené i svahy. Zatím jsou drobné mezery v úpravě běžkařských tratí na bruslení, kterých je zatím méně, ale jinak bomba. Doporučuji Deštné, Říčky, Čenkovice i Zdobnici!
0/0
10.1.2005 13:35

Hekynen

Pustevny
Co jsem začal po letech zase lyžovat, jezdím na Pustevny. Rok od roku je úroveň lepší a lepší. Loni to bylo zcela fantastické, taky tím, že nahoře bylo půldruhého metru sněhu. Terény jsou slušné, obsluha vleků skvělá. Když někdo spadl, neuměl, bál se, vždy ochotně přibrzdili, počkali, pobídli k uklidnění i zastavili vlek. Akorát ceny šly nahoru (půjčení lyží atp). Jinak lidí jsou tam skvělí, v penzionech až skoro rodinná atmosféra. Naštěstí je to už dostatečně daleko od Prahy, take tam Cajzli tak moc nejezdí. Zase je tam ale dost poláků a ti se chovají ještě hůř jak němci. Je to dobytek a verbež. Pochopitelně Beskydy nejsou Alpy, ale když chci jezdit jako v Alpách, tak musím do Alp (a taky tam příští týden jedu). Ale v Beskydech je nádherně a útulno.
0/0
10.1.2005 13:19

Vlada

Re: Pustevny
Aby jste se krupky nepodelali....Prazaci jsou stejne nej:-)))
0/0
10.1.2005 16:02

boskooov

Daleko
Škoda, že jsou Beskydy tak daleko. Jsou to nejhezčí hory v ČR, ale bohužel je to daleko na to, jet si tam z Prahy zalyžovat třeba jen na jeden den. :-(
0/0
10.1.2005 12:54

Butcher The

Re: Daleko
a to je na nich to nejlepsi !
0/0
15.1.2005 23:33

J.

Pryč se škodnou antiděti země a podobné grupy
Ti ochranáři jsou fakt magoři. Vyjedou si z Prahy na výlet "osvobodit" Lysou a pak aby je naháněla Horská. Vůbec neví, o čem mluví a furt budou do něčeho kafrat. Kdyby zmrzli, tak udělají dobrý skutek. Na červené se stejně nikdy nepustil vlek, pokud nebylo aspoň 3/4 metra sněhu. By mě zajímalo, čemu mohli lyžaři ublížit. A nejlepší bod z jejich programu, co je nutné udělat pro to, aby se tam mohlo lyžovat - udělat parkoviště pro auta - jaký auta, dyž tam jezdí v zimě jenom rolby.... Kdo si příjde na Lysou horu pěkně pešo zalyžovat, tak ten k té hoře má úplně jiný vztah. Přijet autem k vleku umí každej trouba.
0/0
10.1.2005 11:09

Vláďa

Re: Pryč se škodnou antiděti země a podobné grupy
Dávám Ti úplně za pravdu, Lysá se ti za výstup odmění, např. jak minulou sobotu krásnými výhledy. Kdo bude chtít tam lyžovat, tak si vyšlape, tak jak posledních 50 let co se tam lyžovalo. A nemyslím si jak řada přiblblých ochranářů, že za těch 50 let příroda lyžování Lysá hora je zničena. Jak píšeš, pro lyžování tam je potřeba pořádná sněhová pokrývka.
0/0
10.1.2005 14:29

Kuller

Re: Re: Pryč se škodnou antiděti země a podobné grupy
Mate pravdu, nejlepsi lyzovacka byla na Lyse hore. Uz jen to se tam dostat(min hodku od Bezruca) odradilo spoustu lyzaru, ale ten kdo presto obetoval usili nelitoval. Nejprudsi sjezdovka s prima previsy. Me teda vzdycky stacilo sjet to za den 10x(Prevyseni skoro 400m). Snehu musi byt opravdu hodne (3/4) metru jinak mel clovek po lyzich. A kdyz se pak vyjelo naposledy nahoru k Lyse tak to nejlepsi teprve cekalo. Pri dostatku snehu 30-45 minut sjezdu az dolu treba do Malenovic. Stacilo si vybrat cestu a 900 metru prevyseni dolu  v cerstvem prasanu nema chybu na cemkoli.
0/0
10.1.2005 18:37

Anonym

Re: Re: Re: Pryč se škodnou antiděti země a podobné grupy
Jo, ta sjezdovka byla bomba. Největší prdel byla ta lanovka - člověk musel jezdi s tou zvratkou, či jak se to menoval ten patent. Jednou se mi stalo, že sem si blbě zastrčil to blbý dřívko mezi půlky a pak jsem s tím bojoval, že to narvu zpátky. Ruky jsem měl vytahaný jak černoch na plantáži bavlny, ale narvat to zpátky mi nešlo a vydržet celou sjezdovku taky (a to jsem nebyl žádný béčko - 70 kliků, nebo 20 zhybů jsem tehdy zvládal). Ujel sem větší půlku a spadl jak hruška do prašanu. 10 minut jsem pak hledal hůlky, bo v tom prašanu byly pěkně hluboko....
Sjezdy na Ostravicu  s krosnou na zádech  mezi smrčkama byly ale taky kvalitní.....
0/0
11.1.2005 9:09

dave

z Čech je to daleko
z Prahy je to daleko, proto tam je málo lidí a nízké ceny. Ale krásně tam je, hlavně na běžky je to tam ideální.
0/0
10.1.2005 11:04

Tatami

Co beskydy potrebuji
1- Vyhubit ochranare- neni vetsi skodne v soucasne dobe jak jakasi samozvana parta zdivocelych ochrannaru kteri pod zaminkou ochrany usurpuji vladu nad krajinou a tvora ktery tam predevsim patri- cloveka - z ni vykazuji. Tady je na miste soudni stihani a velmi tvrdy postup. To je dlouhodoba zalezitost nez se tuhle rakovinu podari znicit.
2 -investory kteri budou met predstavu jak to ma vypadat a ne predstavu "ktery den po zahajeni podnikani si mohu koupit mercedes?".
3- Tito pak vybuduji na svazich nad Mohelnici zimni stredisko na Lyse s pristupem jednak z malenovickeho kotle lanovkou nahoru na Lysou ,jednak z Mohelnice normalne cestou. Stara sjezdovka se musi prodlouzit a dole vybudovat dojezdovy areal spojeny zminenou silnici s Mohelnici. 
0/0
10.1.2005 10:51

FCB fan

Re: Co beskydy potrebuji
Přesně tak,pod tohle se můžu podepsat.Nebýt rádoby "ochránců" je na Lysé nejlepší lyžovačka v republice
0/0
10.1.2005 10:57

Martin

Re: Re: Co beskydy potrebuji
Ja jim nahodou fandim ... diky tomu, ze tam ten vlek nefunguje tak je tam perfektni lesni freeride. Kdyby tam nahoru vlek vozil tlupy urvanych pupkacu, kteri si mysli, ze za petikilo za skipas jim patri na horach vsechno, tak by to bylo v hajzlu. Myslim, ze treba Pustevny uz jsou v hajzlu, takze tam by se dalo uvazovat o vybudovani vetsiho ski-parku, podobne jako treba Velka Raca. Dole velky parking a udelat nove sjezdovky z hora az dolu, nejenom 300 metru. Spokojeni by byli jak pupkaci, tak ti co si radi sjedou z Lyse v klidu a neupravovanym terenem.
0/0
10.1.2005 12:49

anonym

Re: Co beskydy potrebuji
Nevim, kdo jste ale asi jste nikdy nebyl na Lyse, jakapak lanovka, to by to dopadlo. Lysa je krasna bez lanovky, lanovka by zkazila mistni krasnou krajinu. Tak tesilo me.
0/0
10.1.2005 20:22

JT

na běžky krása
No, já jsem vyrůstala do 18 ve Frýdku a musím uznat, že autor článku má v mnoha bodech pravdu... když zvládnete běžky v Beskydech, tak na nich celkem umíte;) Rodiče mě na ně nutili snad celé mládí... Hory jsou to nádherné, ale taky nesouhlasím s názorem, že vlekaři jsou arogantní, já se tam setkala se sympaťáky....
0/0
10.1.2005 10:25

od autora

Re: na běžky krása
Že jsou vlekaři v Beskydech arogantní, to není názor autora. Autor pouze předvídá názory určité nemalé skupiny českých lidí, kteří jsou všude a za všech okolností s něčím nespokojeni. Tak je to vyjádřeno i v textu. MJ
0/0
10.1.2005 10:45

pepe

Pustevny
Zdravím, včera jsem se vrátil z Pusteven, sněhu je dost, lidí málo je to super
0/0
10.1.2005 10:23

Borčus

Běžky v Beskydach
Proč se autor článku nezmínil o upravovaných běžeckých tratích například kolem Lysé hory nebo na Ondřejníku? Tuto novinku jsem minulou sezónu několikrát využil a muhu jen doporučit. Trasa z Albínova náměstí (kousek na hospodou U zbuja) přes mohylu na Ivančeně,¨Labašky, Zimný až na Lysou horu nemá chybu.
0/0
10.1.2005 10:09

rudlanka

Re: Běžky v Beskydach
Kde se nachází ta hospoda U zbuja?
0/0
10.1.2005 10:23

Zbyna

Re: Re: Běžky v Beskydach
Hospodu U Zbuja najdes na Staskove.Moc pekne misto.Bohuzel ale majitel teto hospody je neuveritelny!Mysli si o sobe ze je panem Beskyd.... 
0/0
7.11.2005 23:33

Lesanka

všem diskutujícím
všem diskutujícím, kteří nepochopili. Autor rozhodně nedělá z Moraváků vidláky, a z Pražáků zhýčkané rozmazlence, pokud čtu dobře, v článku stojí: že pro někoho, kdo je zvyklý lyžovat v Alpách, budou Beskydy málo, ale pro lidi, kteří si cení jiných hodnot - jako je krásná nezkažená příroda, milí lidi, a toulky ne turismem zasaženmou přírodoou - jsou Beskydy ráj. Já osobně patřím k těm druhým a Beskydy jsou pro mě ztělesněním jedné z mála oáz, kterou tahle země ještě má.  Díky za hezký námět o těchto horách!
0/0
10.1.2005 10:00

sarunecka

běžky
Trasa Pustevny - Martiňák nemá chybu.
0/0
10.1.2005 9:09

Saaam

Lyžování v Beskydech
"Po několikaletém tréninku v Beskydech se můžete s běžkami bez obav vydat skutečně kamkoliv. " Martine Janoško, nedělejte z Moraváků a Slezanů, vidláky!!!! Díky
0/0
10.1.2005 8:54

od autora

Re: Lyžování v Beskydech
Jsem Vidlák spolu s Vámi
MJ
0/0
10.1.2005 9:56

Vláďa

Lyžování na Horní Bečvě
Přijďte si zalyžovat na Horní Bečvu!!! Více na www.hornibecva.cz
 
0/0
10.1.2005 8:48

sarunecka

Re: Lyžování na Horní Bečvě
Jak to tam dnes vypadá se sněhem?
0/0
10.1.2005 9:29

pepe

Re: Re: Lyžování na Horní Bečvě
Včera jsem přijel z Pusteven, je tam super sníh málo lidí , super ceny
0/0
10.1.2005 10:24

Propast

Re: Re: Re: Lyžování na Horní Bečvě
to myslite vazne s tim kvalitnim snehem ??? asi myslite bezky ne? na sjezd je to na prd, jedna velka plotna, jen pro dobre lyzare s dobryma lyzema.
0/0
10.1.2005 10:40

Karel

Lyžování v Beskydech
Souhlasím s názorem. že pražáky nejde házet do jednoho pytle. Taky souhlasím s názorem, že je ostuda se sjezdovkou na Lysé hoře. Měly by se stydět CHKO Beskydy a Hnutí Beskydčan - je ve velké míře jejich zásluha!!! Vše se dá dolmuvit , kontrolovat, ale nejjednodušší je to zakázat. Možná je to tím, že pánové ochranáří nesjezdují - asi z principu? Někdy se zdá, že přírodě a hlvně lidech v ní žijících víc škodí než prospívají.
0/0
10.1.2005 8:34

Martin

Beskydy
Je ptavda,že Beskydy mají problémy se sněhem-obzvlášť letos.Tvrdit,že jsou zde arogantní vlekaři a neupravené tratě je však hloupé.Jezdím lyžovat i do Krkonoš a Jeseníků a musím říct,že málo kde se tak investuje do úpravy sjezdovek jako v Beskydech.Dnes i malé sjezdovky vlastní sněhová děla a rolby.V Krkonoších když nemluvíte německy.tak nikoho nezajímáte.V jeseníkách jsem byl tento pátek (na Ramzové) a vlekaři se nestarali o organizaci přístupu na lanovku,takže chumel lidí před turniketem a pak neobsazené sedačky.Beskydy mají svá kouzla a je velká škoda,že v Praze zakázali lyžování na Lysé hoře i případnou výstavbu lanovky.Jinde ve světě se do lyžování investuje a vydělané peníze slouží i na ochranu přírody.Proč to nejde u nás ?Mám sjezdovku zy domem a není lepší lyžování,než po ránu na čerstvě upravené sjezdovce.To ještě,když jsou turisti v posteli.
0/0
10.1.2005 8:30

moopy

??
By mě zajímalo jestli autor toho článku prošel všechny střediska v beskydech a projel všechny běžkařské trasy...nebo to píše jenom proto že si o beskydech někde přečetl....
0/0
10.1.2005 7:59

od autora

Re: ??
Potřebuješ s něčím poradit? Do Beskyd jezdím celkem pravidelně již asi 33 let v každém ročním období a za každého počasí. Běžkařské trasy jsem projel všechny a to nejedenou, všechny sjezdovky jsem ale neprojel! Stačí? MJ
0/0
10.1.2005 10:18

moopy

Re: Re: ??
právě že ne...protože tam sem každý rok, jak v létě tak  v zimně...mám je prolezlé skrz na skrz,ale dík
0/0
10.1.2005 11:48

moopy

Re: Re: ??
Ale jinak tedy přijměte moji omluvu...to víte...averze vuči praze:))
0/0
10.1.2005 11:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.