Diskuze

Cyklistů v horách začíná být příliš

Více než tisícovka turistů se během osmi hodin vystřídala na jednom z nejfrekventovanějších míst Jizerských hor - na Knajpě. Ukázal to průzkum, jehož hlavní součástí je počítání turistů. To rovněž naznačilo, že stále populárnější je cykloturistika.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

york7

31. 5. 2005 16:39
...
neni snad vetsina problemu zpusobena neschopnosti nasi vlady investovat penize do huste site cyklostezek? jezdil by pak nekdo po cestach pro turisty? nebo snad po silnicich?
0 0
možnosti

Petros

2. 4. 2005 10:40
Kolaři na horách
Sám jsem jezdil závodně na silničním kole, ale teď už to raději neriskuji. Život mám jenom jeden. I v autě mě to štve mezi tím českým ksindlem na silnicích. A policajti ti kašlou na všechno. Hlavně že platíme nemalý daně. A cyklisté na horách? Jezdím v létě do Krkonoš a to co tam zažívám s kolaři bych přirovnal k situaci kolařů na silnicích. Chovají se tam taky jako bezohlední sobci, s tím rozdílem že tam ještě snad nikoho nezabili. Když se tam neumějí chovat tak ať tam ani nelezou. Dělají jenom ostudu a špatné jméno všem slušnejm cyklistům. Řekl bych že to budou ti řidči prasata akorát tam přesedly na kolo a obtěžujou všechny co sy tam jedou odpočinout.
0 0
možnosti

bývalý cyklista

9. 11. 2004 16:43
kolo na horách
v Čechách nejlíp se na kole na horách jezdilo tak před 20 lety. Nikdo nic nezakazoval, bylo nás málo  a třeba na hřebenu Krkonoš si při pohledu na cyklistu ostatní jen tukali na čelo. Pokoj zase bude, až se ty rychlokvaškový bikeři, horskokolisti a podobná sebranka vrhnou na jiný masový modní adrenalinový sport. A nebudu číst tyhle vyblitiny na NETu. Čau.
0 0
možnosti

MilanKubik

4. 11. 2004 12:26
reagovatAutomobilistů v Praze začíná být příliš - pokračování
  Záměr vytvořit v Praze novou magistrálu pro cyklisty odlehčí nejenom místům, kde si automobily a cyklisté dost často překážejí. "Lidem nabídneme zajímavé a dosud neokoukané trasy," pokračoval primátor. "Na nové magistrále přitom jsou i místa hodně známá a navštěvovaná, jako například Kampa."

MilanKubik

4. 11. 2004 12:28
Re: reagovatAutomobilistů v Praze začíná být příliš - pokračování 2
Praha a Středočeský kraj při budování cyklomagistrály využije cesty, které již existují. "Bude však nutné je upravit tak, aby byly bezpečné a cyklistům po všech stránkách vyhovovaly," vysvětlil primátor. "Opraví se kupříkladu mosty a cesty se upraví tak, aby i s pěšími docházelo se do kontaktu pokud možno co nejméně." Přesun některých automobilistů mezi cyklisty, kteří v budoucnu využijí cyklistickou magistrálu a odlehčí tak provoz na velmi frekventovaných městských ulicích, prospěje i vzájemné bezpečnosti mezi automobilisty a cyklisty.
0 0
možnosti

MilanKubik

4. 11. 2004 12:20
Automobilistů v Praze začíná být příliš
To jsem zvědav, kdy se začnou vážněji zabývat s tématem, který uvádím v nadpise.
"Zároveň na úkor pěších, cyklistů a cestujících v hromadné dopravě stoupl počet automobilistů," řekl primátor ČTK. Podle něj mnoha klasickým cyklistům automobilisté vadí, na cestách se jich bojí a někteří raději už po městě na kole nejezdí. "Vyfoukačů splodin v automobilech začíná být víc, než pokládáme za únosné," prohlásil.
Situaci by měla zlepšit Transpražská magistrála pro cyklisty. Povede hvězdicově napříč městem a pospojována bude vnitřním i vnějším okruhem. Praha na její vybudování poskytne 1% z toho, co dává na vybudování dopravní infrastruktury. Na desítky kilometrů stezek povede nejpřitažlivějšími místy Prahy a jejím okolím. Vyhnou se cestám pro automobilisty a chodce.   Přesné údaje o dopravě v Praze, rovněž pomůže při získávání peněz z fondů Evropské unie.
0 0
možnosti

Roman

3. 11. 2004 6:52
Kola
Jsem motorista, cyklista, turista, chodec. Stále znovu a znovu mne překvapuje jaká neuvěřitelná publicita je v této zemi věnována omezení cyklistiky všude v čechách. Přitom je to jeden z nejekologičtějších dopravních prostředků. Velice mne v článku zaujal názor krajského úředníka, že pěší se bojí cyklistů a proto nechodí do hor. Tak můj názor je trochu jiný. Spousta pěších turistů dnes jede do hor na kole, protože s relativně menší námahou uvidí daleko více. Těch je dnes v horách tak 70%. Ale  také musím říci "ANO" na to, že spousta turistů nemá ráda cyklisty, ovšem aké spousta motoristů, chatařů, chodců a nevím koho ještě. Při tak záporné propagaci kol se ani nedivím. A mezi námi, v horách ( a nejen tam) se jako zvěř chovají někteří jedinci ve všech kategoriích. Proč kola takto nevidí ve Švýcarsku, Rakousku, Holandsku a jinde. Zdravím autora, určitě přijel do redakce autem. Co takhle jednou napsat o autech a o tom co je to za svinstvo s ohledem k přírodě.
0 0
možnosti

jindriska

5. 11. 2004 11:07
Re: Kola
Jsem cyklistka, turistka a taktez (pouze v pripade nutnosti) i motoristka. Pred par dny jsme se s pritelem vratili prave z Jizerek, kde jsme chodili i jezdili na kolach. Bylo mi smutno a stydno za vsechny cyklisty, nebot.. jen cestou prave z Knajpy po Kasarenske silnici k silnici Sousske (odhadem ne vic nez 3km) jsme v trave u cesty napocitali pres 60 prazdnych a odhozenych tub od energy gelu!!! Nejednou jsme videli neohrozene bikery "tancovat" pres koreny mimo cesty. A co dovede nekolik kol v uzke bahnitejsi pesine zariznute do vysoke travy, to nelze prekonat pesky jinak, nez v rybarskych holinach. Taky jsme obcas jak zajici rychle uskakovali do pankejtu, protoze se kolem nas prehnalo stado bikeru stylem.. "ted jedeme my! ".  A moje zazitky s cyklisty v bezecke stope v zime? Chovani bikeru na snehu nekde predci i chovani turistu z NDR pred par lety. Koly bezohledne rozryvaji stopy a jeste se tvari popuzene, kdyz je pozadate, aby jeli vedle.. ze pry se mu tam v tom hlubokem s
0 0
možnosti

Milan

2. 11. 2004 10:00
pozvánka na noivou trasu i pro bajkery
Hlavni kritika dnes (MF) padá na toho pisálka.   Ale děkuju mu za pozvánku na novou trasu, do Jizerek se dostanu jen občas, tak mám alespoň tip na novej trailík.  Myslel to tak, když nás v tom článku zmiňuje, ač se nás tato nová trasa netýká.
0 0
možnosti

pity

2. 11. 2004 8:17
Zakazem tu vsechno a bude
Kdyby si radsi ti co lamentujou jak to je strasne, vzali priklad z nejakaho vyspeleho statu ktery naopak na tom ze k nim jezdi nejen cykloturisti, ale i pesaci stavi a maji z toho hooodne slusnej rozpocet. Co treba takove Svycarsko? Zkuste si vy cechackove prizemni vzit priklad a porad jen nenadavat a nelamentovat a zkusit z nas neco vytezit a naoplatku nam turistum vsech druhu trochu doprad aktivniho odpocinku.
0 0
možnosti

zbartos

1. 11. 2004 13:34
proletari vsech trailu spojte se !
1, Chcete-li se spojit na obranu terenní cykloturistiky, možná najdete pár zajímavých informací na http://www.cemba.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.cemba.cz
2, Jsem lesák a vím moc dobře, že poškozování půdy při těžbě a při přibližování dříví je dané především finanční otázkou a schopnostmi a znalostmi lidí, kteří rozhodují o použitých technologiích a době jejich nasazení (typicky - neškodné přibližování za mrazu a sněhu).
3, Přírodu je nejlepší chránit proti lidem její divokostí a ne budováním nového značení, nových cest, nových občerstvoven a nových ubytovacích možností.
4, Tažení proti cyklistům je svým způsobem rasismus a pozitivní diskriminace.
5, Na lesních účelových komunikacích, kde dochází v Jizerkách (i jinde) nejčastěji ke střetům cyklistů s pěšáky, platí dopravní předpisy. Pěší mají jít po jednom za sebou při levé krajnici vozovky, cyklisté zase po jednom za sebou po pravé straně vozovky.........
0 0
možnosti

Kik

2. 11. 2004 16:43
Re: proletari vsech trailu spojte se !
K bodu 5: Je to sice pekny, ze i na techto komunikacich plati dopravni predpisy, ale to by se jima lide museli ridit nebo alespon dodrzovat zakladni pravidla slusnosti. Pred cca 2 lety jsme byli s manzelkou na dovolene v Jizerkach a treba cesta kolem rezervace Na Cihadle byla diky mnoha cyklistum doslova a do pismene o zdravi. Vubec jim neprislo divny, ze se tam taky mohou vyskytnout chodci, naopak cele skupiny jezdily roztazene pres celou sirku cesty a obcas to vypadalo, ze bychom se my dva meli presunout do terenu, abychom jim nevadili. A bohuzel tuto zkusenost mam s chovanim nekterych cyklistu i treba v lesich okolo Hradce Kralove. Proto se obcas ani nedivim snaham omezit pohyb cyklistu na horach. Sam taky jezdim na kole, ale snazim se chovat k ostatnim ohleduplne.
0 0
možnosti

sugar

1. 11. 2004 11:01
Co takhle zakázat vstup všem?
Celý článek tendenční a nefundovaný.
Nechci se stavět na stranu pěšáků ani cyklistů, jsem obojí, právě proto chci říct několik myšlenek. Pan bývalý ministr dopravy pan Stránský coby cyklista řekl - naše příroda vzdáleností jednotlivých zajímavostí a celou svou povahou je vhodná spíše pro cykloturistiku než pro pěší turistiku.
Druhá věc - pokud budu mít jako podnikatel podnik tak ho podřídím většině návštěvníků. A určitě nebudu přemýšlet, jak je vyhnat, abych vydělával míň. Zatím mi to připadá, že stále se přizpůsobujeme menšině (rasy, národnosti...) a většina je potlačována. Když je v Jizerkách 70% cyklistů, tak to proboha není varování, že něco není v pořádku
Třetí věc - cyklistika je fenomén přístupný všem, i když ne všichni vědí, jak se na kole chovat (v lese i na silnici). Řekl bych, že místo spílání na adresu cyklistů, by bylo lepší začít vychovávat ty nevychované, zavést pravidla soužití a vytvořit prostor pro život.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  27.3 14:07

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Vstup zakázán! Ostrovu Morgan vládnou tisícovky pokusných makaků

25. března 2024

Mohutné duby porostlé chomáči lišejníků, husté křoviny a šest úzkých písečných pláží. Morgan Island...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte země světa podle jediné fotografie?

22. března 2024

Existují místa, která jsou tak výjimečná, že se dají zařadit pouze do jedné konkrétní země. Poznáte...

Mnohem lepší než Thajsko. Kambodža vás okouzlí vstřícností i památkami

21. března 2024

Kambodža byla loni zvolena asijskou vedoucí kulturní destinací. My jsme si její návštěvu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejpomalejší rychlík světa. Ledovcový Express nabízí úchvatnou jízdu

25. března 2024

Tentokrát jsme se za švýcarskými panoramaty vydali s vlaky Rhétských drah, tedy typicky červenými...

Sedadlo v třinácté řadě v letadlech nehledejte. Chybí tu i další čísla

28. března 2024

Třináctka má v Evropě pověst smolného čísla. Pokud se vám ale podařilo zasednout v letadle na...

Láska na druhé sousto. Japonská kuchyně je plná nástrah i úžasných chutí

28. března 2024

Seriál Když jede člověk do Japonska, nevezme si s sebou zásobu paštik, to se rozumí tak nějak samo sebou....

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  27.3 14:07

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Výlet do thajského ráje. Některé ostrovy tu většina Čechů ještě neobjevila

27. března 2024

Premium Když se řekne dovolená v Thajsku, většina lidí si představí ruch a vřavu největšího z ostrovů...