Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cyklistů v horách začíná být příliš

Více než tisícovka turistů se během osmi hodin vystřídala na jednom z nejfrekventovanějších míst Jizerských hor - na Knajpě. Ukázal to průzkum, jehož hlavní součástí je počítání turistů. To rovněž naznačilo, že stále populárnější je cykloturistika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

york7

...
neni snad vetsina problemu zpusobena neschopnosti nasi vlady investovat penize do huste site cyklostezek? jezdil by pak nekdo po cestach pro turisty? nebo snad po silnicich?
0/0
31.5.2005 16:39

Petros

Kolaři na horách
Sám jsem jezdil závodně na silničním kole, ale teď už to raději neriskuji. Život mám jenom jeden. I v autě mě to štve mezi tím českým ksindlem na silnicích. A policajti ti kašlou na všechno. Hlavně že platíme nemalý daně. A cyklisté na horách? Jezdím v létě do Krkonoš a to co tam zažívám s kolaři bych přirovnal k situaci kolařů na silnicích. Chovají se tam taky jako bezohlední sobci, s tím rozdílem že tam ještě snad nikoho nezabili. Když se tam neumějí chovat tak ať tam ani nelezou. Dělají jenom ostudu a špatné jméno všem slušnejm cyklistům. Řekl bych že to budou ti řidči prasata akorát tam přesedly na kolo a obtěžujou všechny co sy tam jedou odpočinout.
0/0
2.4.2005 10:40

bývalý cyklista

kolo na horách
v Čechách nejlíp se na kole na horách jezdilo tak před 20 lety. Nikdo nic nezakazoval, bylo nás málo  a třeba na hřebenu Krkonoš si při pohledu na cyklistu ostatní jen tukali na čelo. Pokoj zase bude, až se ty rychlokvaškový bikeři, horskokolisti a podobná sebranka vrhnou na jiný masový modní adrenalinový sport. A nebudu číst tyhle vyblitiny na NETu. Čau.
0/0
9.11.2004 16:43

MilanKubik

reagovatAutomobilistů v Praze začíná být příliš - pokračování
  Záměr vytvořit v Praze novou magistrálu pro cyklisty odlehčí nejenom místům, kde si automobily a cyklisté dost často překážejí. "Lidem nabídneme zajímavé a dosud neokoukané trasy," pokračoval primátor. "Na nové magistrále přitom jsou i místa hodně známá a navštěvovaná, jako například Kampa."
0/0
4.11.2004 12:26

MilanKubik

Re: reagovatAutomobilistů v Praze začíná být příliš - pokračování 2
Praha a Středočeský kraj při budování cyklomagistrály využije cesty, které již existují. "Bude však nutné je upravit tak, aby byly bezpečné a cyklistům po všech stránkách vyhovovaly," vysvětlil primátor. "Opraví se kupříkladu mosty a cesty se upraví tak, aby i s pěšími docházelo se do kontaktu pokud možno co nejméně." Přesun některých automobilistů mezi cyklisty, kteří v budoucnu využijí cyklistickou magistrálu a odlehčí tak provoz na velmi frekventovaných městských ulicích, prospěje i vzájemné bezpečnosti mezi automobilisty a cyklisty.
0/0
4.11.2004 12:28

MilanKubik

Automobilistů v Praze začíná být příliš
To jsem zvědav, kdy se začnou vážněji zabývat s tématem, který uvádím v nadpise.
"Zároveň na úkor pěších, cyklistů a cestujících v hromadné dopravě stoupl počet automobilistů," řekl primátor ČTK. Podle něj mnoha klasickým cyklistům automobilisté vadí, na cestách se jich bojí a někteří raději už po městě na kole nejezdí. "Vyfoukačů splodin v automobilech začíná být víc, než pokládáme za únosné," prohlásil.
Situaci by měla zlepšit Transpražská magistrála pro cyklisty. Povede hvězdicově napříč městem a pospojována bude vnitřním i vnějším okruhem. Praha na její vybudování poskytne 1% z toho, co dává na vybudování dopravní infrastruktury. Na desítky kilometrů stezek povede nejpřitažlivějšími místy Prahy a jejím okolím. Vyhnou se cestám pro automobilisty a chodce.   Přesné údaje o dopravě v Praze, rovněž pomůže při získávání peněz z fondů Evropské unie.
0/0
4.11.2004 12:20

Roman

Kola
Jsem motorista, cyklista, turista, chodec. Stále znovu a znovu mne překvapuje jaká neuvěřitelná publicita je v této zemi věnována omezení cyklistiky všude v čechách. Přitom je to jeden z nejekologičtějších dopravních prostředků. Velice mne v článku zaujal názor krajského úředníka, že pěší se bojí cyklistů a proto nechodí do hor. Tak můj názor je trochu jiný. Spousta pěších turistů dnes jede do hor na kole, protože s relativně menší námahou uvidí daleko více. Těch je dnes v horách tak 70%. Ale  také musím říci "ANO" na to, že spousta turistů nemá ráda cyklisty, ovšem aké spousta motoristů, chatařů, chodců a nevím koho ještě. Při tak záporné propagaci kol se ani nedivím. A mezi námi, v horách ( a nejen tam) se jako zvěř chovají někteří jedinci ve všech kategoriích. Proč kola takto nevidí ve Švýcarsku, Rakousku, Holandsku a jinde. Zdravím autora, určitě přijel do redakce autem. Co takhle jednou napsat o autech a o tom co je to za svinstvo s ohledem k přírodě.
0/0
3.11.2004 6:52

jindriska

Re: Kola
Jsem cyklistka, turistka a taktez (pouze v pripade nutnosti) i motoristka. Pred par dny jsme se s pritelem vratili prave z Jizerek, kde jsme chodili i jezdili na kolach. Bylo mi smutno a stydno za vsechny cyklisty, nebot.. jen cestou prave z Knajpy po Kasarenske silnici k silnici Sousske (odhadem ne vic nez 3km) jsme v trave u cesty napocitali pres 60 prazdnych a odhozenych tub od energy gelu!!! Nejednou jsme videli neohrozene bikery "tancovat" pres koreny mimo cesty. A co dovede nekolik kol v uzke bahnitejsi pesine zariznute do vysoke travy, to nelze prekonat pesky jinak, nez v rybarskych holinach. Taky jsme obcas jak zajici rychle uskakovali do pankejtu, protoze se kolem nas prehnalo stado bikeru stylem.. "ted jedeme my! ".  A moje zazitky s cyklisty v bezecke stope v zime? Chovani bikeru na snehu nekde predci i chovani turistu z NDR pred par lety. Koly bezohledne rozryvaji stopy a jeste se tvari popuzene, kdyz je pozadate, aby jeli vedle.. ze pry se mu tam v tom hlubokem s
0/0
5.11.2004 11:07

Michal

Re: Re: Kola
Vysvetleni tohoto ukazu je vcelku  jednoduche.
Na tomto useku se jela cast zavodu NAC (vubec vyskyt tub je po cele trase vetsi nez jinde) a poradatel by mel trat uklidit (za ty prachy co to stalo).Coz ovsem neomlouva prasata ,ktera ty tuby mohla odhodit na Knajpe.
0/0
5.11.2004 11:35

Milan

pozvánka na noivou trasu i pro bajkery
Hlavni kritika dnes (MF) padá na toho pisálka.   Ale děkuju mu za pozvánku na novou trasu, do Jizerek se dostanu jen občas, tak mám alespoň tip na novej trailík.  Myslel to tak, když nás v tom článku zmiňuje, ač se nás tato nová trasa netýká.
0/0
2.11.2004 10:00

pity

Zakazem tu vsechno a bude
Kdyby si radsi ti co lamentujou jak to je strasne, vzali priklad z nejakaho vyspeleho statu ktery naopak na tom ze k nim jezdi nejen cykloturisti, ale i pesaci stavi a maji z toho hooodne slusnej rozpocet. Co treba takove Svycarsko? Zkuste si vy cechackove prizemni vzit priklad a porad jen nenadavat a nelamentovat a zkusit z nas neco vytezit a naoplatku nam turistum vsech druhu trochu doprad aktivniho odpocinku.
0/0
2.11.2004 8:17

zbartos

proletari vsech trailu spojte se !
1, Chcete-li se spojit na obranu terenní cykloturistiky, možná najdete pár zajímavých informací na http://www.cemba.cz
2, Jsem lesák a vím moc dobře, že poškozování půdy při těžbě a při přibližování dříví je dané především finanční otázkou a schopnostmi a znalostmi lidí, kteří rozhodují o použitých technologiích a době jejich nasazení (typicky - neškodné přibližování za mrazu a sněhu).
3, Přírodu je nejlepší chránit proti lidem její divokostí a ne budováním nového značení, nových cest, nových občerstvoven a nových ubytovacích možností.
4, Tažení proti cyklistům je svým způsobem rasismus a pozitivní diskriminace.
5, Na lesních účelových komunikacích, kde dochází v Jizerkách (i jinde) nejčastěji ke střetům cyklistů s pěšáky, platí dopravní předpisy. Pěší mají jít po jednom za sebou při levé krajnici vozovky, cyklisté zase po jednom za sebou po pravé straně vozovky.........
0/0
1.11.2004 13:34

Kik

Re: proletari vsech trailu spojte se !
K bodu 5: Je to sice pekny, ze i na techto komunikacich plati dopravni predpisy, ale to by se jima lide museli ridit nebo alespon dodrzovat zakladni pravidla slusnosti. Pred cca 2 lety jsme byli s manzelkou na dovolene v Jizerkach a treba cesta kolem rezervace Na Cihadle byla diky mnoha cyklistum doslova a do pismene o zdravi. Vubec jim neprislo divny, ze se tam taky mohou vyskytnout chodci, naopak cele skupiny jezdily roztazene pres celou sirku cesty a obcas to vypadalo, ze bychom se my dva meli presunout do terenu, abychom jim nevadili. A bohuzel tuto zkusenost mam s chovanim nekterych cyklistu i treba v lesich okolo Hradce Kralove. Proto se obcas ani nedivim snaham omezit pohyb cyklistu na horach. Sam taky jezdim na kole, ale snazim se chovat k ostatnim ohleduplne.
0/0
2.11.2004 16:43

zbartos

Re: Re: proletari vsech trailu spojte se !
Pohybovat se bezohledně roztaženi po celé šířce cesty patří podle mne k základní chrakteristice větších skupin pěších rekreantů... Takže pokud jste Vy zažil totéž u cyklistů, je vidět, že podíl tuposti je u obou skupin přibližně stejný. V normálních státech na dodržování dopravních předpisů (třeba i v parcích) dohlíží policie, která individuálně postihuje "hříšníky". U nás se to řeší paušálním utlačováním většinové skupiny rekreantů (cyklistů).
0/0
2.11.2004 21:18

Hella

Re: Re: Re: proletari vsech trailu spojte se !
Ale houby utiskování cyklistů! Samozřejmě , že se najdou troubové na obou stranách, ale je fakt, že jsme byli 4 dny na Šumavě a úplně mě znechutilo chodit pěšky, protože to bylo opravdu o život! A to jsme se nepotáceli prostředkem cest. Pár ohleduplných cyklistů se našlo, ale většinou jen po cestě do kopce, protože to se ani jinak jet nedá, že? Ke konci 25 km túry už jsem byla ale tak naštvaná, že bych nejraději už ani neuskakovala z cesty. Jenže kdo se chce nechat zmrzačit?? Nepřipadá vám náhodou, že je to jen obrázek o celkovém stavu naší společnosti? Jak se lidi chovají v autech? Jak na kolech a jak i jen mezi sebou?? Tady asi nepomůžou žádné předpisy, jen převýchova a výchova k větší ohleduplnosti.....no, bylo by to na dlouhou diskuzi.
0/0
11.11.2004 14:36

sugar

Co takhle zakázat vstup všem?
Celý článek tendenční a nefundovaný.
Nechci se stavět na stranu pěšáků ani cyklistů, jsem obojí, právě proto chci říct několik myšlenek. Pan bývalý ministr dopravy pan Stránský coby cyklista řekl - naše příroda vzdáleností jednotlivých zajímavostí a celou svou povahou je vhodná spíše pro cykloturistiku než pro pěší turistiku.
Druhá věc - pokud budu mít jako podnikatel podnik tak ho podřídím většině návštěvníků. A určitě nebudu přemýšlet, jak je vyhnat, abych vydělával míň. Zatím mi to připadá, že stále se přizpůsobujeme menšině (rasy, národnosti...) a většina je potlačována. Když je v Jizerkách 70% cyklistů, tak to proboha není varování, že něco není v pořádku
Třetí věc - cyklistika je fenomén přístupný všem, i když ne všichni vědí, jak se na kole chovat (v lese i na silnici). Řekl bych, že místo spílání na adresu cyklistů, by bylo lepší začít vychovávat ty nevychované, zavést pravidla soužití a vytvořit prostor pro život.
0/0
1.11.2004 11:01

michal

Možna by nebylo od věci zveřejnit celou statistiku
Uveřejnit pouze maximum je dost zavadějící.
0/0
1.11.2004 0:13

dedek55

tleskám pane autore !
aáále ne..nebudu lát..to už nemá cenu..zas jeden kterej se chce chce za každou cenu zviditelnit....ale je mi divný že si zase někdo někde proinvestuje 18 000 000 na to aby tam žádnej turista nechodil.....a cyklisti nejsou nikde organizovaní tak jim zakážeme kde co..jen tak dál soudruzi....
0/0
31.10.2004 22:56

Laci

čím to asi může být
diskuse na idnes opět nezklamala, zase se to tu zvrtlo v nesmyslnou diskusi typu kdo je větší hovado, jestli cyklisti nebo chodci.
Výsledek 2:1 podle mě bude asi "trošku" ovlivněný tím že Kneipa je uprostřed Jizerek, kam se na rozdíl od bikerů 90% pěších turistů nedostane....
0/0
31.10.2004 22:20

michal

Re: čím to asi může být
Jelikož tam jsem dost často ,tak se spíš  divím kde se tam vzalo tolik pěších (asi většina dojela na Snědavu a pak si vyšli ten kousek na horu) ,ja bych poměr typnul tak 10:1
ps :jsem chodec i cyklista ,ale na Knajpu bych pěšky nešel.(tady od Snědavy jo)
0/0
1.11.2004 0:09

lythande

o lidech
Jsem ortodoxní biker. Je to jenom o lidech. Jsem-li řidič, tak nejezdím tam, kde bych mohl náhodou poničit lesní cestu. Jsem-li ortodoxní biker, který nejezdí méně jak 35km/h, nejezdím tam, kde bych mohl sejmout nějakého pěšího. Jsem-li pěší nechodím po cyklistické stezce, když je hned vedle pro pěší.  
0/0
31.10.2004 21:40

Kudy?

Jste hlupák, nebo ho ze sebe jen děláte?
1) Ke Kříži nad Svatým Janem se dá přijet skoro po rovině od lomu Paraple (Solway).
2) Až k druhé bráně Bezdězu se jede sice hodně do kopce, ale bez technických obtíží. K pokladně je potřeba několikrát přenášet kolo přes kamenné stupně, ale sjezd dolů na odpruženém kole je možný.  
0/0
31.10.2004 17:55

McBlacky

a co dál?
to už bude brzo vážný, skoro denně páchám přestupek tím, že jedu na biku po silnici (kde nemá co dělat), takže až nás vyženou z hor a TZ, tak budeme jezdit kde? Po cyklostezkách, ne díky, jsou nudný, jenom jako přeprava do terénu nic víc.  Zatímco ve světě pochopili, že bikeři začínají být pozitivum pro regiony, u nás bychom nejraději šli opačným směrem. Přece jenom co s pěšáky víme, bikeři jsou nevyzpytatelní, jezdí moc rychle je horší je sledovat a evidovat a toho se zřejmě "nahoře" bojí. Naštěstí jsou v CR i jiné hory, kde nás mají mnohem raději. Velká klika je že cedule se zákazem není zeď. Co se odhazování odpadů týče - já, a cca 20 kámošů bikerů si obaly od jídla vozíme až ke koši. Na závodech je to jiný, ale tam za to částečně odpovídá pořadatel...
0/0
31.10.2004 16:41

honzaaak

KECY KECY KECY KECY
Ano plně s vámi souhlasí pane Bobře, poněvadž patřím mezi slušné, nebo se o to alespoň snažím a máte skutečně pravdu, že notorických hovad(nejen na kole) je opravdu plno a ryzích bikerů je opravdu málo. Ale za ty co znam(a za sebe:) bych dal ruku do ohně, že by jediné houbě v lese neublížili a obal od tatranky ssebou vozíme třeba i 200km k nejbližšímu odpadkáči. Protože příroda která ubíhá pod našimi koly je to co nás spojuje a to ať máme kolo z Tesca, nebo za 200tis.................jo ajen tak jedna info pro PETRA: MOJE KOLO  V SHIMANU XTR V TESCU TEDA NEKOUPÍM:-) NO A POPRAVDĚ MISTR SVĚTA OPRAVDU NEJSEM A ANI NEVÍM JESTLI SE TO VYPLATÍ JIM BÝT PÁČ VIM CO ZA DŘINU TO OBNÁŠÍ......jo a ještě jedna věc připadá mi to že do těchto různých diskuzí na internetu píše čím dál víc BLBCŮ co neví co s volným časem..vím že tak někomu můžu připadat i já, ale ti mi můžou.....leda tak napsat pár chytrých vět:-).....MĚJTE SE  A BIKU ZDAR!!!!!!!
&
0/0
31.10.2004 11:27

Raul

Jeden příklad za všechny...
Jak se mám jako cyklista cítit, když je přede mnou značka zákazu vjezdu na kolech a cesta totálně zdecimovaná lesními stroji?? Takových pár v Jizerkách je a nebýt například dobrovolníků a nadšenců, tak by dnes kvůli lesáckým hovadům nebylo možné projít cestu po Kanále ani pěšky!!!
Za Černou Nisou to samé a předloni jsem kolo kvůli rozježděné cestě pod Sedlem Holubníku nesl asi kilometr po svých.
 
Nevím, kdo je největší škůdce hor, ale cyklisti a turisti to nejsou určitě !!!
0/0
31.10.2004 1:28

Taranis

Re: Jeden příklad za všechny...
Nebyt lesaku tak Jizerky jsou uz jen vrchovata plan... A co se tyce rozjezdenych cest, tak si uvedom, ze zde probehla tezba dreva a kvuli par lidickum na kole se s tim nic delat nebude. Beztak vam jde jenom o nafintene machrovani na kolech a o lese a prirode vite houby. Podivej se co turisti a "bikeri" nechavaji za bordel v lese. Chce to mit jen otevrene oci. Lesak.
0/0
31.10.2004 10:30

troll

Re: Re: Jeden příklad za všechny...
chlapče...jsi ubohý...
0/0
31.10.2004 15:19

taranis

Re: Re: Re: Jeden příklad za všechny...
Tolik rekl troll, asi ani nic vic nemuze....smutne.
0/0
31.10.2004 15:38

obmolok

Re: Re: Jeden příklad za všechny...
Děláš si legraci?
Za ty vyholené planiny v Jizerských horách může, kromě exhalací, právě způsob lesního hospodaření v posledních zhruba 200 letech.
0/0
31.10.2004 16:36

sugar

Re: Re: Jeden příklad za všechny...
Bohužel o lese něco vím a stydím se za všechny lesáky. Bohužel mi to připadá jakov naší vládě - ukazovat na malicherné problémy aby nebylo vidět ty zásadní. Vždyť je to jako nadávat pěšákům a kolařům že dělají bordel na tankodromu! Z těch našich lesů za chvíli ten tankodrom bude. Chce to mít nejenom otevřené oči, ale taky se těma očima dívat.
0/0
1.11.2004 10:47

jara

Re: Re: Jeden příklad za všechny...
Tak ti nevim co region zivi vic ,turistika nebo tezba dreva?
Bordel v lese ? Mas na mysli odhazene nadoby od oleje,pripravku na osetreni stromu ,igelity od svacin,zbytky ocelovych lan po tezbe a podobnej bordel rozhazenej po celym lese? Kde Vam co upadme tam to nechate!
0/0
1.11.2004 22:54

bobr

Je to je o slušnosti, nic víc
slušnej člověk je takovej pěšky i na kole, no a hovado zůstane hovadem, asi tak. Taky rád jezdím na biku do hor, občas i nějaký tem sjezdík, ale za spoustu svých kolegů na kole se stydím, jak se chovají. Napak mě často bezdůvodně seřve opašalý blbec jen proto, že mám kolo. Tohle se zákonem vyřešit nedá, stačila by slušnost, což je ovšem utopie - takže se bude zakazovat, omezovat, buzerovat, betonovat a asfaltovat, odenesou to ti slušní a notorický hovada si budou dál dělat co budou chtít :-(
 
0/0
30.10.2004 23:43

Stalinův bratr

Jsem sám cyklista,který jezdí v národním parku
a chování bikerů je hrozné. Ženou se až před Vás 50 km za hod. a ještě jsou naštvaní,že neuhnete. Nesnáším je jsou to ho_va_da. Normálně ohrožují chodce a cyklisty pod 50 km za hod. Ty dělají největší škodu v přírodě tím,že nerespektují značky a vjíždí do nepovolených zón. Jejich super vybavení stojí 60.000 a více korun .Policisti poukazují že nemají na pokuty. Zabavte jim kola.A uvidíte ty prachy hned.
0/0
30.10.2004 22:20

Unknown

Re: Jsem sám cyklista,který jezdí v národním parku
AAA, zase nam nekdo uttekl z blazince.
0/0
1.11.2004 11:05

Mirek

Je horší cyklista či motorista?
Všichni řeší problém, cyklista kontra pěší. Jsem převážně cyklista, někdy i pěší, ale na horách mi nejvíce vadí motoristi. Auto, na rozdíl od cyklisty může v Krkonoších všude, kam se mu zachce. Stačí zaplatit poplatek 20-100kč a můžeš kam chceš. Náklaďáky od Avie po V3S-ky jezdí bez problémů po celých Krkonoších. Proč, když se něco staví či opravuje, není podmínkou pro povolení vjezdu do KRNAPu splnění emisních podmínek alespoň nákladních vozů? Proč je u každé chaty parkoviště a na něm auta rekreantů, kteří mají neustálou potřebu jezdit do Pece či Špindlu pro každou blbost.
0/0
30.10.2004 21:46

michal

Re: Je horší cyklista či motorista?
Posledně mě cestou na Vrbatku z H.Míseček předjeli dva autobusy a 8 osobnich aut (25.minut) a  zatimco ja na Vrbatce končím ,osobaky si to frčej dál na Labskou.Nedávno jsem četl v Cykloturistice vyjádření nějakýho joudy z KRNAPU jak tam cyklistika ruší zvěř.Bud´ nikdy nebyl v Krkonoších a nebo nejel nikdy na kole.Ale v každém případě, když přijedou  ve svém teréním automobilu do první zony  je to OK.Řekl bych, že na cyklisty a osamělé turisty (nejlépe ženy) jsou silný , ale dřevaře a chataře a provozovatele různejch podivnejch atrakcí nemaj.Pak se tam můžou vyskytovat nekoordinovaně  řítící se skupinky taky "cyklistů" , kteří se nechaj organizovaně vytáhnout lanovkou nahoru (Medvědín) a  ohrožujou všechny  okolo ,ale i sebe.Mám moc málo znaků na všechny ukázky používání hor,ale chce to s tím něco udělat.Chtělo by to ČSC nezávislou organizaci (ač se nerad organizuju) nebo budem jezdit doma kolem baraku
0/0
31.10.2004 23:40

jarda

Re: Je horší cyklista či motorista?
Souhlas. Jsem  cyklista, pěší turista a někdy (snažím se co nejméně) i motorista. Cyklisti s chodcema se skoro vždy dohodnou,nesmrdí a při případné kolizi většinou nejde o život. O motoristech v tomto státě škoda mluvit, ale za to se pro ně dělá, bohužel,  nejvíc.
0/0
1.11.2004 9:29

Mirek

Cyklisté v KRNAPu
Cyklistů v Krkonoších mnoho není. Ve větším počtu se vyskytují u lanovek a na trasách vedoucích od nich. Jinde se vyskytují většinou jen opravdoví bikeři a těch zase tolik není. Problémy nastávají v placatějších horách, kam jde autem vyjet na hřeben a vyrazit po asfaltkách skoro po rovině. Na asfaltu cyklista horám neublíží a mimo ně je cyklistů podstatně méně a o erozních rýhách si dám rád zdát. Stačí se podívat co způsobí lesnická technika, tam vznikají opravdové rýhy.
0/0
30.10.2004 21:39

jarno

>>>>
... porad lepsi nez motorky. vim ze les tim dost trpi ale priroda si poradila uz s horsima vecma . takze kdo odhodi obal od tatranky trest smrti ale jinak bike patri do lesa at se to nekomu libi nebo ne s pozdravem Trautenberg
0/0
30.10.2004 20:11

Kacir

Mimo asfalt ne
Vim, ze mne tu nekteri cyklisti nebudou mit radi - pro jistotu podotykam,ze sam pres leto toho najezdim celkem dost - ale mimo zpevnenou cyklostezku nema cyklista v CHKO ci NP co delat. Dlouha leta jsem si (hlavne v Krkonosich) jezdil kudy se mi chtelo. Pak mi v Jesenikach jeden strazce vysvetlil a ukazal jaky prima sesuvy pudy z toho jsou a co da prace s tim neco delat. Od te doby chapu, ze to buzerovani cyklistu je obvykle opravnene.
Jina vec je kdyz v Jizerkach nebo na Zlatem navrsi jsou asfaltky nebo panely. Tam je chodit pesky pekna otrava a udelat z toho stezku jen pro cyklisty a otrle pesi mi prijde prima napad.
0/0
30.10.2004 19:23

michal

Re: Mimo asfalt ne
Máš pravdu,můžou být taková místa, ale tam by eroze vznikala ve většině případů i od pěších.Nic není 100%,ale strážci parků u nás nejsou sto to rozlišovat.A pokud se jedná o místa ,kam by se měl člověk dostat svojí vlasní silou do delšího či teréního kopce,tak tě můžu ujistit , že moc cyklistů by jsi tam nenapočítal.Mě by docela stačila nějaká studije .která se tím zabýva.Pokud vím většina těchto zákazů je postavena jen na dojmech.A co se týče narodních parků,..ano ,at´ jsou pravidla bez vyjímek stejná pro všechny a lidi se tam pohybují jen svou vlastní silou ,potichu (řekl bych ,že pěší jsou v celku hlučnější) a bez lanovek a aut.Tím zátěž klesne na minimum.
 
0/0
31.10.2004 23:59

Ten kdo o tom neco vi...

Re: Mimo asfalt ne
Doporucuji k prostudovani jedno ze starsich cisel casopisu Opera Concortica vydavaneho Spravou KRNAP, kde se resi lesni hospodareni, lesni cesty, vliv lesni techniky na podlozi a nasledne eroze. Dojdete k tomu, ze jeden prujezd traktoru po nezpevnene ceste = prujezd nekolika tisic cyklistu tamtez
0/0
1.11.2004 13:39

jara

Re: Re: Mimo asfalt ne
Jo ,na to nemusim bejt vedec ba co vic ani nemusim umet cist a k tomuto zaveru dojdu taktez.
viz maly priklad:tezba dreva pod Mechovincovim jezirkem , kam normalni lidska noha nesmi vstoupit(je to mimo znacenou stezku a ulomeni stebla hrozi pokutou) jsem videl hezky zaparkovany stroj v mladem lesiku(proste do nej vjel strom nestrom).Tak nevim kolik cyklistu by polozilo svuj zivot, nez by takovy prusek vyrobili.
priklad 2: cestou pod Kotel za znackou II.zona jsem potkal traktor .mimochodem za znackou zakaz vjezdu cyklistu ,asi tam chybel zakaz vjezdu traktoru.
Mam nazor ,ze kdyz tam muzou traktory a lesni mechanizace ,tak proc ne cyklista?
0/0
1.11.2004 14:48

Ten kdo o tom neco vi...

Re: Re: Re: Mimo asfalt ne
"Proc ne cyklista?" protoze to zainteresovane zelene mozky, ktere o tom rozhoduji, nikdy nepochopi... viz treba afera Cesky raj na: rajnet.cz obdobne na: horydoly.cz
0/0
1.11.2004 15:03

roman bém

Re: Re: Mimo asfalt ne
mohl bys prosím napsat víc ? aspoň název článku, autora... dík. 
0/0
4.11.2004 17:03

obmolok

Re: Mimo asfalt ne
Povinnost jezdit jen po cyklostezkách platí jen v NP, tj. Krkonoše, Šumava a Českosasské Svýcarsko.
V CHKO se smí po všech cestách.
Sice jsem už zaznamenal názor, že to právníci špatně opsali, ale je to tam takhle, tak se tím řídím.
0/0
1.11.2004 17:17

huana

Prave proto
jsem si poridil horaka,abych nemusel jezdit po asfaltkach ,po kterejch me to fakt nebavi.Jo a bordel v prirode je prevazne po pesich.
0/0
30.10.2004 16:57

Turdus

Lidi se pozabíjej všude...
...a neni to problém ani aut ani kol, ale jen zvířecích, tedy pardon lidských, mozků...Kvůli lidské blbosti se stavějí cyklostezky, za chvíli to budou bruslostezky, pak koloběžkostezky, prostě vždy podle nějaké nové módystezky...Ideálně vše vyasfaltovat a nakreslit jen čáry a ty dle chuti a nálad přemalovávat... ;-))
A pokud vim, tak na turisticky značené stezky kola nepatřej...Lidi jsou posedlí stroji, ale to nejhlubší poznání a pochopení krajiny bude možné vždy a pouze pěšky...tak je to člověku shůry dáno, ta pomalost, při které nejlépe vnímá... Takže asi tak děcka...
0/0
30.10.2004 13:06

vanna

Re: Lidi se pozabíjej všude...
takze ty pro pochopeni krajiny potrebujes aby ji nekdo pred tebou prosel vykacel stezku, na kazdy druhy strom pribil smerovou ceduli pro blbce kteri nemaji mapu a nevi kam jdou ... nevidim rozdil, cyklo trasa je jen logickym pokracovanim
0/0
30.10.2004 13:10

honzaaak

Re: Lidi se pozabíjej všude...
Vy jste, pane tedy pěkně neinformovaný hlupák a je vidět že:
1. nakolo se nejspíš bojíte sednout=jste strašpytel s plnou pusou řečí a nadávek(takový ten typ co nemá moc co na práci a tak chodí a nadává na ulici na lidi a všechno mu vadí?)
2.vaše myšlení je stejně zpomalené jako píšete ke konci vašeho příspěvku=víte, že žijete v 21. století?
3.jste moc starý a konzervativní
4.máte odpor ke sportu=jte líný
5.máte špatnou zkušenost s nějakým cyklistou=máte smůlu
6.jte komunista a ještě k tomu konzervativní?
7.stále si pletete kolo s motocyklem
No a závěrem bych chtěl říci že po těch vašich turistických stezkách se jezdí na mém Bike  velice špičkově a rozhodně si přírodu vychutnám daleko více než při pěší chůzi..¨
A dávejte pozor abych vás v nějakém sjezdu nepřejel jako srnku!
Můj komentář berte s rezervou, ale pokud na vás platí jeden výše uvedených bodů, pak ho berte osob
0/0
30.10.2004 17:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.