Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bukové království na slovenské sopce

Šlapat celý den horským bukovým pralesem! Tento překrásný zážitek si v Česku už nedopřejete. Na Slovensku ale ano: koberce původních bukových porostů pokrývají kromě východoslovenských hor také pohoří Vtáčnik. Přestože je z našeho území na dohled, zájem o jeho návštěvu je doposud minimální.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin D.

Nevím jestli se to zobrazí - konec diskuze
cestvani.idnes.cz Bukvý prales na spce
Hrský bukvý prales v Česku je minulstí. Stačí ale zamířit na slvenský Vtáčnik a bjevíte parádní bukvé králvství!
0/0
21.10.2004 17:58

Martin D.

nevím, jesli ze to zobrazí - konec diskuze
cestvani.idnes.cz Bukvý prales na spce
Hrský bukvý prales v Česku je minulstí. Stačí ale zamířit na slvenský Vtáčnik a bjevíte parádní bukvé králvství!
0/0
21.10.2004 17:57

čirokéz

Nováky a Žiar nad Hronom
To znečištění pocházející z ENO a hliníkárny v Žiaru je dnes mnohem menší než bývalo za komančů. Po "plyšáku" se do těch provozů hodně investovalo. Např. i kdysi v totálně mrtvé řece Nitre bez jediné rybky, je dnes kvalita vody taková, že se tam dají ulovit parádní kusy - ale já osobně bych je nejedl - v usazeninách na dně řeky bude za ty roky asi ještě celkem dost chemie. Ale život se tam vrátil a snad to bude lepší a lepší.
0/0
21.10.2004 14:24

Od autora

o českých bučinách
Bukové lesy u nás opravdu jsou, ovšem z 99 procent jsou to lesy kulturní, v nichž se průběžně těží anebo se v nich nějakým jiným způsobem provozuje lesnická činnost. Těch pralesů je v ČR naprosto zanedbatelné množství - např. severní strana Jizerek, Javořina atd. Všichni, co mě kritizujete, si prosím, pozorně přečtěte pořádně článek. Cestuji dost na to, abych věděl, o čem píšu. MJ
0/0
21.10.2004 12:42

Kajoo

Re: o českých bučinách
Netreba sa hned urazat, oni to mysleli uprimne
0/0
21.10.2004 13:22

Martin D.

Re: o českých bučinách
Nikdo neříká, že tam není krásně, sám jsem tam byl. Ale tvrdit, že se např. v pralese Bukačka těží to mluví by byla blbos. Na Slovensku se taky těží všude možně, ale pokud toto území chrání, tak z něj prostě netěží, aby to pralesem mohli nazývat... Je to tedy naprosto stejné jako u nás, jen je to území určitě o něco rozsáhlejší. Kritika přišla za ten nesmysl, že bukový prales u nás už nenajdete. Dám ruku do ohně za to, že to bylo na www.idnes.cz (homepage) a myslím si, že původně i v článku.
0/0
21.10.2004 17:50

Kajoo

Cochvila...
...cakam ze sa zas  (ako ostatne v kazdom prispevku o Slovensku) ozve nejaky turisticky expert a zahlasi ze "Slovensko uz nikdy vice" lebo pingel neskakal dost rychle, pivo nemalo dost vysoku penu a rizek nechutil jak od babicky a bla bla bla...
Do Tunisu s nimi...
0/0
21.10.2004 12:25

Shami

Re: Cochvila...
Tak to te zklamu. Na Slovensku je krasne a pristi rok tam stoprocentne jedu znovu ;)
0/0
21.10.2004 13:20

Kajoo

Re: Re: Cochvila...
ach boze, Ty sa nedesis vsetkych tych hroz co Ta tu caka ? Pripaleny rizek, nizka pena na pive, pinglovia ktori vyzeraju akoby si museli odkrojit zo srdca ked musia venovat zakaznikovi co i len letmy usmev...
 
0/0
21.10.2004 13:43

Shami

Re: Re: Re: Cochvila...
:)))
0/0
21.10.2004 13:53

corky

Re: Re: Re: Cochvila...
klid, ex-bratře .  Slovensko je super, jezdím tam fakt hodně rád (pokud teda nejedu v kupé s bandou spiškejch cigánů jako posledně do Vrútek, kde jsem naštěstí vystupoval). A že je občas obsluha pomalejší a naštvaná? No a co, já si na ty halušky a bezva Bažanta klidně počkám a znechutit si to po tom nádherném dni v bezva krajině určitě nenechám. Ale popradsky pivo si dávám fakt jen v nejvyšší nouzi .
0/0
21.10.2004 14:33

Kajoo

Re: Re: Re: Re: Cochvila...
 krutnava, obdivujem tvoju odvahu, popradske pivo by som nepil ani v zachvate najvacsieho patriotizmu. 
0/0
21.10.2004 17:05

Martin D.

Re: Re: Re: Cochvila...
Jezdím na slovensko rád, ale hospody a služby jsou často tragické. Zatímco na chatě pod Rysmi se o Vás postarají jako o zákazníky, i když si vytáhnete svačinu, tak pod Tatrami jsme museli do 8. hospody, abychom si mohli dát halušky z brynzou (v 6ti je měli na jídelním lístku). Krásné podniky, ale zatím je to jako často u nás  - lidé si práce neváží a o nich to je...
0/0
21.10.2004 17:53

Kajoo

Re: Re: Re: Re: Cochvila...
Uroven sluzieb je tu taka aka je ale to je miestne specifikum, ked ste v Tunise tiez sa nesnazite vnutit im svoje predstavy ale akceptujete ich ako urcite unikum. 
 
Na Slovensku je aj mnozstvo inych podnikov kde sa o vas postaraju za slusny peniaz. Vysoke Tatry su vychyrena zlodejina aj preto tam nemam dovod chodit, ale take Rohace nemaju chybu, Horne Ponitrie ci Stiavnicke Vrchy s Banskou Stiavnicou su zas nieco ine, tam to nie je len o osklbani turistu. Kto chce ten si svoj kut najde, kto nechce ten sem nemusi, svet je velky. 
0/0
21.10.2004 20:12

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Cochvila...
tak to se pobav s lidma, co tam byli na lyžích... chybička by se rozhodně našla...
0/0
25.10.2004 7:13

Karel Polivka

Re: Cochvila...
No jo, ale v podstatě je to tak, Slováci si hostů neváží, prostě jste pořád někde pozadu, za náma a to už je pořádná ostuda...
0/0
21.10.2004 20:28

Kajoo

Re: Re: Cochvila...
Karle, ja uz som si na tich nasich neochotnikov tak zvykol ze v Tunisku som sa citil az trapne ked okolo mna vsetci ti dobri ludia tolko pobehovali, tahali ma za rukav do obchodov, a keby som co i len naznacil tak by mi natrhali aj modre z neba.
Po dvoch tyzdnoch som sa uz celkom tesil na starych dobrych slovenskych pinglov ktorym by radsej huba upadla nez by mali byt na niekoho mily.
0/0
21.10.2004 21:12

bee

Tiez doporucujem
V lete som tam absolvoval krasnu cykloturistiku. Z Handlovej 5km smerom na Prievidzu je na pravo odbocka na Rematu. Za podjazdom doprava, stupanie a ocitnete sa na starej vojenskej ceste (zakaz vjazdu mot.vozidiel). Rozpadajuca sa asfaltka, od dobrej cez "sotolinu" az po polnu cestu(to sme uz asi zabludili :). Do Prievidze je to cca 20km. My sme spravili 35km s bludenim :). Zmiesany les hral vsetkymi farbami jesene. Cesta vedie po upati hory, s moznostou zjazdu do doliny.
Druha trasa z Handlovej na "3 studnicky" (cca 40-60min.), napojite sa na staru asfaltku, a po miernom stupani 30 minutovy zjazd!!!... Pozor, tam na auto(nakladak) narazit mozete, a moze to byt dost nepriemne stretnutie v 60km rychlosti v zakrute a strkom na krajnici...!
Este by som mohol doporucit do pozornosti moznosti skalolezenia http://www.hkprometeus.sk/index.htm . Kvalitu stien a istenia neviem posudit, ale vizeralo to zaujimavo. V okoli je nespocet mostov a viaduktov.
Remata. Lov pstruhov, horsky hotel s bazenom. Kolkaren, tenisovy kurt... Ceny slusne, obsluha ujde. Vystup na Bralovu skalu od horskeho hotela cca 45min. Prutke stupanie (len dobra obuv!!!), les ako z ceskej rozpravky kraska a zviera (este dnes mam zimomriavky). Pohlad z vrchola brala stoji na namahu. Primarne vhodne na turistiku + cyklo .
0/0
21.10.2004 12:24

bc23

Bukačka
Je opravdu hrozné, když si autor článku ani nezjistil, jak to s pralesy u nás je. Přidávám se s Orlickohorskou Bukačkou a vřele Vás všechny zvu se na ní podívat, je tam totiž krásně! Nic proti Slovenskému pralesu, jen proti autorovi, který se měl zamyslet!!!
0/0
21.10.2004 10:37

Nevime

Taky je máme
Bukový prales na nejvyšším vrcholu Bílých Karpat Javořina na hranicích se Slovenskem.Bukové porosty v Chřibech.A určitě by se toho našlo víc, ale autor zcela evidentně moc necestuje, že.
0/0
21.10.2004 8:30

Dědek Praha- Žižkov

Re: Taky je máme
Když si přečtu pozorněji úvod článku "Šlapat celý den horským bukovým pralesem! " tak naprosto souhlasím s autorem. Snad krom toho hraničního pohoří, ale to pro mne už je taky na Slovensku. A cestuji dost. Pěšky a  všechno v batohu na zádech. Zajeďte se na ten Vtáčník podívat, uvidíte že má pravdu!
0/0
21.10.2004 10:42

bc23

Re: Re: Taky je máme
Proti Vtáčniku žádná, ale opravdu napsat na titulní stránku idnes, že bukove pralesy v ČR jsou už minulostí je obrovská minela a hloupost a o to tu běží!!!
0/0
21.10.2004 10:46

od autora

Re: je třeba pozorně číst!
Nikde v článku se neříká, že bukové lesy v ČR neexistují. Řeč je o "původních" přirozených bukových lesích, tedy pralesích. A ty v ČR skutečně až na pár výjimek nejsou. Jinak kdo pozorně čtete články na iDNES z tuzemska, jistě si vzpomíná, že právě o nejrozsáhlejších přirozených bučinách na severních svazích Jizerek vyšel o prázdninách článek - shodou okolností od stejného autora. MJ
0/0
21.10.2004 14:02

Martin D.

Re: Re: je třeba pozorně číst!
Ano, je třeba pořádně číst, třeba i po sobě nebo po tom, kdo psal upoutávku na první straně na idnes! Tam se psalo o tom, že bukové pralesy se v ČR už nevyskytují a osobně nevím, jestli náhodou to nebylo i v článku a nezměnilo se to!
0/0
21.10.2004 17:46

Mates

Bukové lesy i u nás
Nemůžu tak zcela souhlasit s tím, že u nás horské bukové lesy nejsou. Například poblíž Liberce a Jablonce nad Nisou : Karlov, okolí Oldřichova, některé lokality v Jizerských horách.
0/0
21.10.2004 8:01

Hana

I ve Slezsku
máme podobnou lokalitu: lesy a přírodní rezervace za zámkem a kolem řeky Moravice v Hradci nad Moravicí.
Přijeďte se přesvědčit!!!
0/0
21.10.2004 6:57

kája

Re: I ve Slezsku
Taky si myslím že v Čechách ještě jsou,např. Národní přírodní rezervace se zbytky bukových pralesů a rašelinných luk ve výšce 1000 m na hřbetu Orlických hor.
0/0
21.10.2004 8:06

Martin ŠANGVE Švancar

Re: Re: I ve Slezsku
Jistě se i u nás najdou bučiny, např. okolí Horní Hradu, Hauenštejn a i jinde. Ale souhlasím s autorem čklánku, že proti bikovým pralesům Slovenska jsou naše bukové lesy zanedbatelné..
 
 
0/0
21.10.2004 9:04

Jarda

Re: Re: I ve Slezsku
Jo jo, jmenuje se to prales Bukacka a je to mezi Destnou a Olesnici
0/0
21.10.2004 9:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.