Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Magická Amerika vábí i zabíjí

Filmy Limonádový Joe, Akumulátor 1 a zejména nádherná propast s jezerem, to vše proslavilo lom Amerika u hradu Karlštejn natolik, že se změnil v turistickou atrakci. Jen roli si s Karlštejnem vyměnil: při obléhání hradu hynuli lidé ve středověku, při dobývání lomu naopak dnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Klára Kaslová

prosba
Dobrý den,chtěla bych poprosit jestli by mi mohl někdo poslat jména těch 3 lidí co zde letos nebo loni umřeli.Chtěla bych natočit dokument o tom kolik lidí se zde zabilo,proč je to sem tak táhne atd. Potřeboval bych také nějaký kontakt na nějakého hlídače lomu. pokud nějaké takovéhle informace máte pošlete mi je prosím na e-mail:klarakaslova@seznam.cz za pomoc budu nesmírně vděčná a slibuju jméno člověka,který bude ochoten a pomůže mi v závěrečných titulkách dokumentu.děkuji klára kaslová
0/0
8.2.2006 12:49

eliska

0/0
7.5.2005 5:02

Děsběs

Včera jsem tam po delší pauze opět vlezl...
... a musím konstatovat, že je zde stále nejlepší koupání ve středních Čechách  Dokonce jsme tam s přítelkyní viděli obrovského kapra!!! Jediné následky z nebezpečného sestupu: Přítelkyně si ušpinila kraťasy po slezení strmé východní stěny a já si narazil koleno při brodění ve vodě na druhý břeh
0/0
16.8.2004 13:59

Jezek

Re:
Hlavně že se dokážeš vytahovat, že jsi tak dobrej a slezl dolu. Co takhle se vytáhnout, že jsi se na ni šel ejn kouknout a politoval nad dnešním špatným stavem. Nebo proč se nenabídneš, že budeš zařizovat všechen odvoz odpadu, který se tam navrší od podobných mameluků jako jsi...
0/0
18.8.2004 15:38

Děsběs

Re:
Žádný odpad tam nenechávám... a šel jsem se jen na hodinku smočit do jezírka, vyfotit si pod vodou rybičky a zase jsem vyšel ven. Nejsem mameluk a mám to místo moc rád, vážím si ho a mrzí mě ty zástupy paďourů, co se tam chovají jako dobytek (pardon, ten je  ve srovnání s nimi čistotnější)
0/0
19.8.2004 8:00

Hans Hagen

Re:
 Všechny vstupy do Ameriky jsou nelegální ,nebezpečné a škodí jí ode všech,jak od paďourů,tak od zálesáků.To Tvoje naražené koleno je jen varování,nakonec na všechny ,co pokoušejí Ameriku,dojde.Zavřená je proto,že je nebezpečná sama o sobě,dále že lidé jsou nebezpeční sami sobě a nakonec je to soukromý pozemek.Přestav si,že Ti někdo leze na zahradu,do chaty, nebo do bytu.Co asi uděláš?Minimálně zavoláš polici a pokud by jsi byl ozbrojen a byl ve skutečné Americe,tak začneš střílet.Což tady na Velké Americe dost dobře nejde,bohužel.Tak to je asi tak všechno.Na závěr Ti jen přeju až tam polezeš příště,aby to koleno bylo alespoň vykloubené,nebo zlomené.
0/0
19.8.2004 11:18

Děsběs

Re:
nápodobně, ubožáčku.........
0/0
19.8.2004 11:47

norice

Re: jako vtip dobre.
0/0
27.8.2004 8:04

Mr.Slider

Re: Východní slez
Tys tam lezl východní stěnou? Ta mi přijde dost příkrá. Ještě jsem dole nebyl, ale když jsem tam nedavno byl, přišlo mi, že nejlépe se tam dá slézt západní stěnou. Tam by to nemělo bejt moc nebezpečné. Stačí se dostat na cestičku. Viděl jsem tamtudy lézt tři skupinky lidí a všichni slezli bez problémů. Kudy jsi tam lezl ty? Třeba znáš lepší cestu;-) Rád bych se dolu někdy podíval. Odpadky bych si pochopitelně odnesl domu. Mám rád přírodu.
0/0
20.9.2004 16:13

Děsběs

Re: Re: Východní slez
Sorry, došlo k informačnímu šumu... sestup jsme provedli západní stěnou a pak jsme se pokoušeli prozkoumat tu východní - po ní to skutečně bez horolezecké výbavy nejde .....
0/0
1.10.2004 8:25

Červ

souhlas se Sannym
      Se Sannym souhlasim v plne mire. Sam bych to snad nenapsal lip. Vi o cem mluvi. Na Ameriku jsem jezdil par let a docela dost vikendu tam i stravil. Co se tam ale v posledni dobe deje je silenost (kort na velke). Uz tam radeji nejezdim, jelikoz si ji chci pamatovat takovou jaka byla a ne tuhle " komercni " zalezitost.....
 
0/0
13.8.2004 16:27

kestrik

dobre jim tak....
Kdyz jsou to takovi pitomci... Jen skoda, ze pripadnym nahodne prezivsim blbeckum a pozustalym zemrelych neuctujou naklady na zachranu vcetne pokuty. Mozna ze by to bylo morbidni, ale kdyz uz, tak uz. Proc mam porad doplacet na neci blbost !!!
0/0
12.8.2004 17:08

Jarek

V ČR se jen zakazuje
Samý zákaz, vše je zakázané, lidi to chtějí, ale jo to zakázané. Prostě v ČR, se vše zakáže a odůvodní se to, že se to dělá pro spokojenost národa. Děkuji nechci.
Prostě kdo tam chce jít ať tam jde, kdo se bojí, tak ať tam nechodí.
0/0
12.8.2004 15:42

Elf

Re:
No jasně, a pak tam začne chodit hromada lidí. Bude se vršit bordel, voda zežloutne a zmizí zbytek přirozenýho života co tam je.. Někdo jako ty si tam užije a už třeba nepřijde, ale to už nepřemýšlíte nad ostatníma a nad tím, jak to tam bude potom vypadat.. Takovým zelenáčům je to u prdele, hlavní je si tam užít¨, protože všude se přeci zakazuje jen ze srandy a ti kdož o zákaz usilují jsou padlí na hlavu, protože mi paďouři se tam chcem podívat a zase něco poničit...
Tohle ne. Raději budu souhlasit s tisícema zákazů, než abych měl za barákem skládku od podobných indiviuí a zelenáčů..
0/0
18.8.2004 15:35

Zaphra

"Idioti"
Pro všechny ty "experrty" a další idioti - povinně si předčete tyhle stránky : http://www.lomy-amerika.wz.cz/view.php?cisloclanku=2004012804   A pak všechno pochopite. Tohle místo  bylo původně nejtvrdčím komunistickým lágrem u nás a zemřelo tu nebo bylo zmrzačeno mnoho lidí. A ti snad  úcty zaslouží - opravdu prošli peklem
Ano "Sanny" má pravdu "AŤ VŠECHNY  RÁDOOBY  "experty" STIHNE KLETBA HANSE HAGENA
 
0/0
12.8.2004 14:41

Vojtos-outdoorforum.cz

Re: profláklá
Amerika je prostě pekelně profláklá a myslim, v tomto směru větší znepřístupnění jí vůbec neuškodí, už takhle se to tam celé sype.
0/0
12.8.2004 15:15

sanny

Proč?
 Proč by měla bejt Amerika veřejně přístupná? Vykašlal bych se na vás! Jezdil jsem tam od 15ti let a bylo to tam super, žádnej bordel, jen pár trempíků a klid. Pak se to profláklo a začli tam jezdit samý hovada, který tam dělali bordel, tahaly tam kazeťáky a vyřvávali sjetý až do rána. Teď po deseti letech bych tam nejel ani náhodou, vypadá to tam jak na václaváku a ještě tam stavěj autobusy s turistama, takže klid je v prdeli.
Hanse Hagena na všechny bordeláře
Možná kdyby si pár lidí přečetlo pověsti, tak by tam nelezli
btw: ty bílý kříže neznamenaj počet mrtvých,ale místa na vrtání výbušnin k odstřelu.
0/0
12.8.2004 14:05

michal_sjx

Re:
Naprostej souhlas. Snad bych jen doplnil, ze lidi bez ucty k přírodě jsou tam od doby kdy tam zavedly žlutou turistickou, dali to do map a časopis Esquire nebo jak se jmenuje o tom ještě napsal. to vše se stalo před létem někdy v roce 2000(ale rokem si fak jisty nejsem). Driv se dala pit voda z Male Ameriky .. ted je to zelenej humus. co se asi stane z Velke kdyz tam otevrou vrata? Neni vyjimkou, ze jsou obcas vrata otevrena! A jak to dopadne? Lidi tam zajedou autama a vyhodeji stare pnumatiky, a pri te prilezitosti si auto pekne omejou. je toho hodne co bych chtel rict, ale stejne to nema asi smysl. Jen snad to, ze by tam policajti a zachranari nemeli vubec bejt. A signal na mobila by taky meli necim rusit. Pak by oblast prisla o komunikaci a lidi by se nedovolali o pomoc. Tedy jeste vice mrtvech TURISTU a treba by tam pak nelezli. PS Hagen by se mel naucit otevirat auta a dat se do spolku s nejakejma autobazarama! Hned by lidi nesli dal jak nadohled od auta :)
0/0
18.8.2004 13:39

rezident

Jezdete se koupat do bazenu a neotravujte
Vazeni pratele, uvedomte si, ze o Vas a Vase ctene mrtvoly nestoji ani Lomy Morina, ani mistni obyvatele. Pokud touzite po volne masove komercni zabave, racte se realizovat v Podoli. Zminena oblast nema kapacity na pokryti turistickeho ruchu a predevsim nema zajem tam neco takoveho provozovat. Ne kazdy touzi po promene sve obce v disneyland. V soucasne dobe je zabraneno vsem podobnym aktivitam, dokonce doprava na hrad Karlstejn je trvale odklonena zajizdkou mimo  lesy. Pokud chcete navstivit turisticky atraktivni lokalitu, kde si Vas budou jako navstevniku vazit a postavi Vam vsude chodnicky a bufety s obcerstvenim, jedte nejlepe nekam uplne jinam.
 
Jak uz nekdo zminil, pristupnost autem je velky minus lokality. Bohuzel okolo vede silnice na Beroun, kterou by slo zavrit jen tezko :-( Ale kdyby policie hlidala zakazy zastaveni, ktere tam vsude jsou, bylo by to rozhodne zlepseni. A netolerovat ilegalni vjezdy na pole.
0/0
12.8.2004 13:53

Pupu

Re:
Vazeni rezidente! Uvedomte si prosim, ze o Vas a Vam podobne vidlaky v Praze vubec nestojime. Kdyz uz si chcete nakoupit, zajdete si do konzumu a neprekazejte nam v nasich hypermarketech. Vase zrezavele Skodovky nas irituji, zpusobuji v ulicich nemale problemy a vubec Vase chovani ve velkomeste jen zhorsuje nasi uz beztak neradostnou existenci.
 
Hezke, ze. Mate jedine stesti, ze ja to narozdil od Vas nemyslim vazne. Ale co kdybych myslel, hmm? Pokud bych prijal Vas zpusob mysleni, byli bychom na tom uplne stejne - a nemeli si co vycitat.
0/0
12.8.2004 14:26

krop

zas nesmysly
Nechápu proč ten lom nespřístupní, tak aby tam byl snažší přístup. Stačí zainvstovat pár korun. Rozhodně bych to, ale zavedl jako placenej vstup. Je nutný nějakým způsobem platit ochranu místního ekosystému a uklízet bordel po lidech. Jiný řešení nevidím.
0/0
12.8.2004 13:09

Loner

Re:
Jasne :)
 
At kazdej zaplati, at se  ztoho plati dohled aby tam nebyl bordel + kazdej u vstupu podepise , ze vstupuje na vlastni nebezpeci. A je po problemu.
0/0
12.8.2004 13:45

sunka007

Re:
V CR existuji nejake zakony, a ty neumozni provozovat zarizeni kde je realne nebezpeci ohrozeni zivota. A mit Ameriku zajistenou ploty proti sesuvum, by vyslo nejen draho ale hlavne by to zmenilo vzhled lomu.
0/0
12.8.2004 13:52

Děsběs

Re: Po problému by bebylo...
Takový podpis na papíře by byl k ničemu, u soudu by ho rozcupoval na kousky každý schopnější právník. To ať je tam raději obtížný přístup, který přirozenou cestou eliminuje lufťáky" a "paďoury"..........
0/0
12.8.2004 13:53

exxpert

jsem pro otevření!!!!!
Nechápu proč jsou zavřené vrata o kterých stejně málokdo ví. Výmluvy na smrtelné úrazy padajícími kameny-skálou je do nebe volající blbost. Na skalách jsou bílé kříže a nápisy staré desítky let a dále tam budou. Pokud tam kdy někdo zahynul tak frajeřil nebo byl vožralej nebo sebevrah. Snad právě ty bílé kříže značí místa kde někdo zahynul. Zajímavé je že skála zvětrala na místech kde vůbec nebyla je tam červená hlína (myslím po pravé straně u silnice nad cestou od tunelu) tak tam hrozil pro změnu sesuv půdy a na vzdáleném konci bylo ocelové lano. Jsem pro otevření vrat a  ona totiž důchodcům ta spodní těžká ledová (ale krásne čistá) voda moc nevyhovuje a sluníčko tak taky dlouho nesvítí, tak bych odhadoval že zpřístupněním-nepublikovaným by se stav návtěvníků zvýšil o 50% a to by amerika unesla a lidi by se tam pouze topili-což je normální, nebo další důvod pro zákaz? 
0/0
12.8.2004 12:55

Děsběs

Po otevření vrat...
...by tam začaly jezdit náklaďáky s odpadem a vyklápět ho do jezírek. Osobně jsem rád, že je tam zavřeno a dovnitř se nedostanou všichni. Už teď je vidět, že tam nechodí jen milovníci přírody, ale i "paďouři"... Co udělají lidé s krásnou lokalitou, pokud je snadno dostupná, můžete snadno zjistit na lomu Kosov nedaleko Berouna...
0/0
12.8.2004 13:04

bacil

filter
k ochrane prirody by asi bolo najlepsie aby sa ku tomu lomu nedalo dostat autom blizsie ako 10km.. to je taky filter na ludi(?) ktori su schopny prist pomaly prednymi kolesami auta do jazera, z kufra vytiahnut gril s elektromotorom a tvaria sa ako trampi dost chodim po horach a je take pravidlo je ze cim narocnejsia trasa, tym menej bordelu - asi to bude tym ze ludia ktori chodia vela do prirody si ju akosi viac vazia a nesu si so sebou odpadky aj 10 km aby ich nenechali kade-tade
0/0
12.8.2004 12:29

Loner

co na to rict
zeptejme se PROC se ti lide zabijeji?
Je to proto ze na ne spadne kdyz se koupou kamen? NE.
 
 
Je to proto ze schvalne lezou na steny? VYJIMECNE
 
Je to proto, ze dolni vchod je zavreny, neni jina moznost jak se do lomu dostat a jeste byly pristupne cesty odstreleny tak, aby pristup byl obtizny? ANO.
 
Je to logika, vsechny ty "ochranne" veci slouzi vlastne k tomu, ze se zabijeji lidi.
 
At to sakra otevrou, daj tam ceduli vstup na vlastni nebezpeci a prasata delajici bordel tam muze policii spokojene pokutovat. Jak je videt tak zakaz vede jen k nestestim.    
0/0
12.8.2004 12:16

sunka007

Re:
Krasna ale naivni predstava. Uz jsi nekdy videl aktivniho policajta. Navic by jsi musel toto policistu z neceho zaplatit, coz by stalo minimalne 470 tis/ 5 mesicu  a kdo by toto platil, obec Morina.
0/0
12.8.2004 13:44

Robetr Rorys

spina v americe
Poprve jsem byl v americe pred cca 26 lety jako malej kluk. Vsude cisto, nikde nikdo, obcas nejakej cundrak.
Vsichni se zdravili, neporadek nepamatuji, protoze pro kazdeho bylo samozdrejme po sobe uklidit.
Naposledy jsem tam byl pred cca 13 lety.
Odpadky se uz zacli objevovat, ale nebylo to tak zle, i kdyz z toho pohledu bylo smutno.
To co ctu a co jsem slysel, ze se tam deje dnes je smutne, ale bohuzel amerika uz je proflakla, a jezdi tam kde kdo. Kluci si tam hraji na horolezce, lidi delaji divoke piknyky a nechavaji po sobe bordel jako prasata.
Nedivim se ze zacli vice zabranovat pristupu do ameriky. Drive tam byl taky zakaz, ale zadne vetsi problemy nebyly. Alespon jsem se o zadnych nedozvedel.
Tak ze toto je konec ameriky a asi neni zadna sance k obnove pekneho kousku zemne.
A ten kdo pise ze je to jen prumyslova dira a srovnava to s uhelnymi doly, tak ten tam nikdy nebyl. Bylo tam opravdu krasne a vypadalo to tam jako v nejakem kanonu. Protoze po prumyslu tam nezustaly zadne stopy a priroda nad zasahem cloveka zvitezila. Bohuzel lidi se masove vratily a maji ted zase navrch.
0/0
12.8.2004 11:45

koukalek

Re: Cituji a oponuji :-)
A ten kdo pise ze je to jen prumyslova dira a srovnava to s uhelnymi doly, tak ten tam nikdy nebyl. Protoze po prumyslu tam nezustaly zadne stopy a priroda nad zasahem cloveka zvitezila. (konec citátu) Bohužel byl a je mi z toho na nic. Vydržet se tam dá jen mimo sezonu, kdy tam nelezou lidi. A příroda nezvítězila tak úplně, pozorný návštěvník najde množství stop po průmyslové činnosti. Navíc oblíbenou kratochvílí bývá i házení pneumatik do lomu, v horším případě i kradených aut. Jinak těžbu v lomu prakticky ukončil sesuv asi 60 000 t horniny v šedesátých letech. Těžba skončila, sesuvy ne. Sesuv odhadem 400 t by stačil odhadem na zabití 50 koupajících se lidí, ale došlo k němu mimo sezonu, tak je z pohledu v té době už nepřítomných "romantiků" Amerika bezpečná...
0/0
12.8.2004 14:29

Písek

Re:
Naprosto souhlasím.
Tam se za komančů jezdilo, utíkalo před polcajty, kecalo a hrálo na kytary s kamarády. Prostě prima čundry. Žádnej bordel. Jenže po sameťáku to tam byl samej divnej propuštěnec a pak kvanta turistů a takyturistů..
Kdo věděl jak a kudy jít, mohl jít třeba potmě. Ze Srbárny to byla pěkná cesta. Pamatuji se na nějaký přiopilý olomoučáky, za Kubryškou asi 250m zdechly únavou. Borci.
0/0
12.8.2004 16:32

koukalek

O Amerikách, "američanech" a tak
Celá diskuze je absurdní z mnoha důvodů: 1) Lom není přírodní dílo, ale umělý výtvor člověka - jinak řečeno "romantici" se rozplývají nad "průmyslovou umělinou" a totéž nikoho nenapadne v severočeských hnědouhelných povrchových lomech. 2) "romantici" se dožadují práva na vstup na soukromý pozemek, ale jistě by na své vlastní zahradě nesnesli stovky kálejících a odpadky odhazujících "takyromantiků". 3) Lomy Mořina by s radostí vydělávaly na "turistickém ruchu", ale zcela logicky jim to žádný úřad nedovolí - nelze zajistit bezpečnost návštěvníků. Na potažení stěn sítěmi proti pádu kamenů jistě národní sbírka nevznikne a oplocený koridor uprostřed, kde nehrozí pád kamenů jistě taky nikoho nepřiláká. 4) Koše na odpadky kolem lomu jsou a stejně se válejí tuny odpadků po celém okolí a po jejich odvezení se objeví okamžitě znovu. Štola na dně lomu je poseta střepy a výkaly. V místech zákazu vstupu na dně lomu koše pochopitelně nejsou. 5) "Horolezci", kteří na internetu vykřikují, jak je to bezpečné a snadné slézt dolů, zabíjejí naivní čtenáře, kteří jejich výzvy následují. Poslední 17letý kluk umřel v podstatě proto, že napodobil kluka, který před ním suše vylezl nahoru. Jenže ten byl profík a považoval to za trénink. 17letý kluk se zřítil a zabil a jeho kolega zůstal viset ve stěně a sundali ho hasiči. Za lhostejného přihlížení desítek "ilegálních imigrantů v Americe" na dně lomu, o stěnách ověšených "takylezci" ani nemluvě. Pár dnů poté sundali hasiči v noci ze stěny kluka, když pomoc zavolal navečer náhodný cyklista, opilcům dole byl kluk ve stěně ukradený. 6) Jestliže báňské a státní úřady vyvíjejí tlak na Lomy Mořina na zabránění vstupu do lomu, logicky ho lze omezit jedině odstřelením chodníčků. Nicméně po laně se tam ještě pořád dostane každý. A pokud přehlíží nebo ničí tabulky zákazu vstupu, logicky i na vlastní nebezpečí.
0/0
12.8.2004 10:45

sunka

Re:
S timto nazorem nelze nez souhlasit. Velmi rozumny pohled z druhe strany.
0/0
12.8.2004 10:51

sunka

Amerika
V Americe jsem byl naposledy pred 2. roky a dnes bych tak kvuli riziku uz nesel, i kdyz to byl fantasticky zazitek. Myslim ze doly by nic proti otevreni verejnosti nemeli, kdyby se lide nechovali jako prasata. Mala Amerika je verejne pristupna a podle toho to tak i vypada. Plno odpadku od "zalesaka" a jeskyne plna stracek jak se pouziva jako zachod. A to je na Malou Ameriku horsi pristup. Pri predstave ze Velka Amerika bude verejne pristupna, a je u ni silnice, tak za dva mesice se z toho stane zumpa. Staci se podivat na ten neporadek co je po obvodu lomu od "trempiku" : konzervy, odpadky, vypalena mista. Doly jsou ale stale majitely pozemku, takze by dostavaly poradne pokuty za znecisteni ziv. prostredi a tak jejich obavam ze zpristupneni rozumim.
0/0
12.8.2004 10:38

Ondra

Re:
Nesouhlasim. Odpadaky, verejne toalety, nic neni nemozne. Chybi JEN vule. Lide, vzdyt nejsme prasata, no ne? Sam za sebe nerad nezyvam nekoho TI OSTATNI, protoze k nim patrim, proc nerikame MY?? My lide jsme cunata?? Podle me zalezi na pristupu, jsme preci civilizovany narod, staci ten odpadak.. Hmm?
0/0
13.8.2004 12:17

j.

tučné vstupné
tučné vstupné by to spravilo... důchodci a studenti za půl... přespání nebo koupání - poplatek 500... je to jen otázka, na kterou klientelu se soustředit. Kdo na to nemá, ať se dívá ze stávající vyhlídky, i to pěkný pohled
0/0
12.8.2004 9:48

Ája

Re:
A Vy myslíte, že by to bylo to nejlepší? Dle mých zkušeností se právě nejhůř chovají Ti co "mají". Myslí si, že se dá koupit úplně všechno, takže si myslím, že by se z toho stal takový módník výstřelek pro movité. ( a to pak bych opravdu chtěla vidět, jak by to tam vypadalo)
A co slušní nemajetní lidé, kteří by se chovali určitě slušněji a zodpovědněji??
Než varianta tato, tak ať to zavřou a ti co na to maj ať si pujčí třeba helikoptéru..
0/0
12.8.2004 10:35

sunka

Re:
Sice s vami nesouhlasim, asocial zustane asocialem a mezi chudymi je jejich procentualni zastoupeni vetsi, ale se stavajicim stavem, tj uzavrenim verejnosti, souhlasim. S helikopterou by jste tomu dala, byl by tam vetsi neporadek a hlavne priserny hluk, takze by s toho nic nemeli ani lide z vyhlidek.
0/0
12.8.2004 10:47

velvet

Re:
Osobně bych s vysokým vstupným (i vyšším než uvedl navrhovatel výše) souhlasil. Myslím že jeho účelem by nebylo primárně znevýhodnit ty méně movité. Z vysokého vstupného by  bylo možno zaplatit kvalitní zaměstnance-strážce. A samozřejmě by měly být i vysoké sankce za znečišťování apod...  S argumentem "...a co slušní nemajetní..." nesouhlasím. Ne každý má doma plazmovou TV a nelze tvrdit přece, že je to nespravedlivé...
0/0
12.8.2004 12:30

Děsběs

Ameriku nelze veřejně zpřístupnit...
protože nemá stabilní stěny, z nichž padají balvany! Právě to byl hlavní důvod uzavření lomu! Takto nenese majitel žádnou odpovědnost za úrazy a úmrtí lidí, protože porušují zákaz vstupu. Osobně jsem rád, že se dolů nedostane každý, protože by tam bylo jinak našlapáno a všude binec (zkuste se někdy podívat např. na lom Kosov u Berouna, je to podobná lokalita, bohužel však přístupná i autem a podle toho to tam i tak vypadá - např. mezi lidmi na břehu jezdí frajírci v autech a ohrožují malé děti, jezírko je zkalené a všude smetí...)
0/0
12.8.2004 10:45

Děsběs

Re:
Sorry, první věta měla znít: "Amerika má nestabilní stěny, z nichž padají balvany...."
0/0
12.8.2004 10:46

TommY

Pozor nebezpeci!!!
Na Americe jsem byl nekolikrat, naposledy po prvnim odstrelu zapadniho slezu a steny vedle tunelu a slezt dolu se dalo, ikdyz to bylo mnohem obtiznejsi a nebezpecnejsi nez predtim, od te doby jsem se tam nedostal. Myslim si ze odstrely pristupu udelaly z lomu nebezpecnou zonu, protoze kameni ze sten pada nejvice v zime pri mrazech a brzy z jara. Nejsem ani pro uplne otevreni lomu, protoze by okmazite bylo po romantice a po krase toho mista, jako kdyz jsem tam byl poprve a najednou se na silnici objevil autobus nemcu a vsichni se hnali dolu se vykoupat, to potom, kdyz uz byla stena odstrelena a byl pootevren tunel to bylo nejlepsi, skoro nikdo o otevrenym tunelu nevedel a tak byl dole klid a pohoda. Takze si myslim, kdyby Lomy Morina nechali steny jak byli, byla by Amerika mnohem bezpecnejsi, Howgh
0/0
12.8.2004 9:46

jirha

Komunisti
Pořád tam jsou a pořád myslí jak myslí kdyby se na to vykašlali a prodali to někomu na podnikání s tím že musí zajistit co musí zajisti byl by svatý klid a pokoj. Ale opět by naše represivní mašinérie ztratila jedno místo kde nás může buzerovat. Jako by jim nestačily nesmylsné opravy silnic (jedna se rozpadá a nic a druhou uzavírají každé dva roky bez zjevného důvodu jen aby ji mohli odevzdat ve stejně blbém stavu jako byla předtím- hrbolatou) a ještě nesmyslnější omezení rychlosti kde jen měří.
0/0
12.8.2004 9:42

Jitek

Ach jo
Za mých dětských let (asi 20 let zpátky) jsme na Ameriku jezdili s rodiči a stejně tak desítky dalších "trampů" a nikde se žádné odpadky neválely. Ti co tam jezdili dříve a zalíbilo se jim tam (což je více než pochopitelné) budou jezdit dál a odstřelené přístupy je neodradí, jenom jich kvůli tomu více zemře - nechtělo by to trochu zamyšlení milé Lomy Mořina? Chápu, že někteří lidé si neváží přírody a nechávají tam hromady odpadků (i když tak zlé to asi nebude), ale tomu se dá různě předcházet - odpadové nádoby, pokuty... Tak nevím, nedělají se zbytečné problémy tam kde žádné nejsou?
0/0
12.8.2004 9:17

mar

Lidi
Musim se castecne zastat lomu Morina a spravy CHKO. Lide se chovaji jako prasata, nechavaji dole velke mnozstvi odpadku, v pripade otevreni lomu by sem jezdily stovky lidi jako na koupaliste. Voda by potom asi nebyla pruzracne modra, vsude by se povalovaly odpadky a jen tezko by ve vode byli raci. Takze existuji i duvody proc zamezovat vstupu, ci jej znesnadnovat, myslim, ze vetsina lidi se nezabije pouhym sestupem (ikdyz je o hubu), ale zabije se lezenim po stenach, nebo je zabije Hagen.
0/0
12.8.2004 9:08

ASDFGHJKL

Alibisti
Ono kdyby to otevřeli úplně, tak by to ztratilo kus romantiky, která tkví taky v tom, že se tam nedostane jen tak někdo a že člověk musí něco fyzicky překonat. Ale samozřemě souhlasím ze všemi - tím, že budu ten lom znepřístupňovat odstřely jedině zvýší počet mrtvých. Ani jsem si vlastně v článku nevšiml, jaká část lidí tam zahynula po pádu kamene ze stěny, když to je hlavní argument.
0/0
12.8.2004 8:27

Ája

Proč to neudělat jinak?
Lom Amerika jsem navštívala asi před sedmi lety. Je to opravdu nezapoměnutelný zážitek. V té době byl lom vcelku přístupný, dokonce se tam i tábořilo. Nechalo se jít i na malou Ameriku, spali jsme tam ve štolách a dokonce tam chodili dobrovolníci, kteří kontrolovali turisty. Přikláním se k názoru, než zakázat, raději zpřístupnit, ale u nás to tak bohužel funguje. Míň práce je s tím co se zakáže a tak se to dál neřeší a pak už se jen poukazuje na neukázněné lidi.
Lom Amerika jak velká tak malá, poskytuje tak silný zážitek, že tam ti lidé budou chodit, i když tam bude třeba tisíc zákazů. Neměla by se tedy Mořina zamyslet nad jejím potencionálním výdělkem?
0/0
12.8.2004 8:26

Ondra

ondra.m@volny.cz
Nikdy jsem v lomu Amerika nebyl, ovsem muj nazor po precteni clanku -nezavisle na reakcich - je, zeurady jednaji trosku proti sobe - preci, kdyz zamezime lidem nekam chodit a chodi tam dal, tak je to duvod k zamysleni... A ostnate draty jsou precijen minulosti, ne? Proc se lom neotevre verejnosti? Kdyz je to chranena pamatka, tak proc ji verejnost nemuze videt?? Je to jen hra na schovavanou.. Preci se da problem odpadku vyresit kosi, - viz reakce Lenky. Vubec bych se ani nedivil tomu, ze ty posledni upravy nejnebezpecnejsich mist byly vedeny vpodstate jen k zamezeni pristupu lidi. Je to smutne, ne?
0/0
12.8.2004 8:08

blackrat

Kdo za to taky muze
Dle meho nazoru ma dost velkou vinu na poctu smrtaku zavod Morina. Kdyby neodstrelili zapadni sleznou (na strane k mexiku), a otevreli tunel, tak nikdo nebude lizt po nebezpecnych skalach. Zapadni slezna byly schody, dalo se to sejit i bez lana a v podstate bez rizika, maximalne se clovek trochu svezl po zadku. Jejich argumentace ze nemuzou lom otevrit, ponevadz se steny sypou neobstoji - sance ze me v Americe zabije spadly sutr ze steny nebo ze spadnu je tak 1:100. Rozumne reseni by byla vystrazna cedule - Pozor,  vstup na vlastni nebezpeci. A co se odpadku tyce, myslim ze by treba sprava CHKO tam mohla rozmistit nekolik kosu a ono by jich taky ubylo. Ale oni dokazou vsechno resit akorat zakazama a odstrelama - bez ohledu ze oni tak nejvic skodi prirodni a technicke pamatce ktera nema v CR obdoby..
0/0
12.8.2004 7:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.