Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hrad postavený na vlastní zahradě

Pokud rádi jezdíte po českých hradech a zámcích, vydejte se do Červeného Újezdu poblíž Unhoště západně od Prahy. Čeká tu na vás hrad jako z pohádky: na nádvoří uvidíte šermíře, loutkové divadlo, poslechnete si starou lidovou hudbu a v krčmě si dáte staročeské jídlo. Co je na tom zvláštního? Nic, jen to, že hrad pochází z 21.století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

id

proč ne hrad?
berte to tak, že každej hrad musel _někdo_ postavit. pravda, dneska už k tomu nejsou takový důvody jako kdysi, ale zase existujou jiný (turistika, pohostinství, osobní koníček...). a že je to paskvil? no je, ale dá se vůbec dneska postavit hrad, aby to paskvil nebyl? nedá. mkay, můžete udělat strašně super věrohodnou kopii nějakýho starýho krámu, ale z toho stejně v důsledku bude podivná a nepatřičná stavba. co se týče peněz, bůh ví, kolik taková sranda stojí a kde je majitel vzal - opravdu kvalifikovaně o tom může mluvit jenom pár lidí, zbytek je plácání do vody. pravda je, že by se ty peníze daly využít líp, ale zase - vás někdo prudí, když si za ušetřený prachy koupíte na zahradu altánek z Obi, místo abyste přispěli na opravu pouličního osvětlení?
0/0
2.4.2005 15:07

Irena

dopísek
Tak jsem si to tu četla a jelikož neznám pana majitele, jsem tomu možná ráda, mám na ty články tady nezaujatý pohled. Byli jsme na hradě, byl nám doporučen a vřele ho doporučuji dál a kdyby bylo takových lidí co staví hrádky a nevedou plané řeči víc, tak by ta naše zemička byla čím dál pěknější! Také si stavíme dům sami již 15 let a už se vyskytli lidé co říkají jak jsme si na to nakradli, takze tak trochu vím o čem je řeč. Takové řeči vedou většinou lidé co si sami nic nezkusili a jen si leží doma. Pravda zajímalo by mě kde se vezme soukromá rodina na tak ohromnou  stavbu, ale kdyz na to má, je vidět, že se dokáže postarat a takovému člověku nezávidím. Navíc je tam přístup pro všechny po celý rok což je bezva věc a super cíl pro výlet a pokochání se!
0/0
21.7.2004 14:26

heatr

Je mi Vás líto
Je mi vás všech líto co máte negativní ohlas.Neznam vás,ale jsem si stoprocentné jist,že všichni co tvrdíte že je to postavený z komunistických,ukradených a bůh ví z jakých ještě peněz,ležíte doma na gauči a čekáte že se vám peníze pohrnou sami.Češi nezklamali jste! A jestli si myslíte že kilové koleno je malé,tak bych chtěl toho otesánka vydět.
0/0
24.5.2004 0:20

Orna

děkuji
Je zajímavé si tu číst Vaše příspěvky. Děkuji samozřejmě za kladné reakce, jsou pro mne a mé kolegy hnacím motorem. Co se těch nespokojených týče, tak se opravdu divím, co to s naším národem je. Jsem člověk, co vyrostl za socialismu, stejně jako většina z Vás. S bolševiky nic nemám, gangům na Kladně nešéfuji a když jsem si chtěl splnit sen, postavil jsem si hrad ve vesnici, kde široko daleko nic není - čili žádné pamětihodnosti, les, voda, řeka apod. To je také špatně? Čí krajinu jsem tím poškodil? Navíc naší zemi podporuji více než si možná leckteří z Vás uvědomují - z oněch nájmů na Kladně platím řádně daně, a ty v této zemi nepatří k nízkým. V každém případě jsem rád, že lidé začínají být ve svých názorech spravedlivější. Žijte jak uznáte za vhodné.
0/0
23.5.2004 19:42

MONIKA

OBDIVUHODNE
Obdivuji nadseni a myslenku, ktera se v dnesnich zivotnich podminkach jentak nekomu zrealizovat nepodari
0/0
22.5.2004 6:33

lenka

Obvykle
nemám ráda, když se někdo naváží do poctivost nepoctivosti českých podnikatelů, ale že někdo vyzdvihuje Ornu a spol, tak to už je fakt jak divokej západ... Jsem podnikatelka z Kladenska... :-)
 
0/0
21.5.2004 22:43

Rony

Hradecek
Urcite si pan Orna na hradecek vydelal zcela legalne,zrovna tak zcela legalne udelal jednoho z nejvetsich cikanskyho gangu na Kladne - Olahu(mimochodem , valna vetsina z nich uz sedela za obchod s bilym masem)svou pravou ruku , coz je samozrejme ten nejlepsi obchodni tah,to mu musela vymyslet nejaka renomovana zahranicni HR agentura.Urcite se tam vsichni jedte podivat a podporte tim velkopodnikatele v rozletu!!
0/0
21.5.2004 16:38

Blba nalada

Neuveritelne
Nechapu jak nekdo muze o takovem nevkusnem kyci napsat clanek 
0/0
21.5.2004 16:08

oldrt

...v pravy cas na pravem miste!
Orna byl namestkem v MONu (pro drive narozene mezinárodní organizace novinaru, jinak bolsevicka org.). toho casu s nim tam byl i syn byv. generalniho tajemnika KSC M. Jakese, ktery je spolu s V.Mohoritou jeho blizkym obchodnim partnerem...! Kdo v tom umi chodit ten ma!
0/0
21.5.2004 16:06

mrmac

Re: minulost
Pokud je pravda o jeho minulosti, tak me zarazi, jak muze nekdo psat o jakesi poctive praci, snaze, usili, schopnosti atd. atd. Proste zase jeden bolsevik, ktery si nahrabal pres svoje bolsevicky kamaradicky a jejich spinavy kontakty a nestydi se to hovado sprosty to jeste davat takhle okate najevo. Stale pevne verim, ze prijde doba, kdy se tyto ksindlove zacnou zavirat do basy. Se stridavymi uspechy se k tomu tu a tam najde vule. Havlovi mam za zle, ze nedopustil, aby se kumunistum slaplo na krk, zejmena tem co byli leta u koryt. Misto toho si ted stavi hrady, zamky, tuneluji fabriky atd. a ostatnim, kteri opravdu makaji a zacali od piky se smeji do ksichtu, popripade se dokonce snazi je svym slohnutym kapitalem zlividovat. Tohleto mu tedy nikdy neodpustim, hlaven ze si ohlidal to svoje!
0/0
21.5.2004 16:33

Radgar

Pro zastánce p. Orna
Neznám dotyčného, nevím jak přišel k penězům a je mi to celkem jedno.
Co vím ale je to, že to musí být buran na entou. Kdyby koupil nějaký stávající a opravil si ho, tak se to dá překousnout. Pomyslel bych si, no jo, je to asi poněkud výstřední člověk, ale třeba ho to láká od mala a plní si dětský sen.  Když na to má, proč ne. Navíc by udělal něco pro tuhle zemi a zachování jejího historického bohatství. Ale postavit si hrad (pravděpodobně proto aby ukázal že na to má), je zoufalství. Nehledě na to, že ničí krajinu a jak jsem se tak na to díval, pan architekt si s tím moc práci nedal.
A než mi začnete nadávat: nejsem rovnostář, komunista ani závistivec. Ostatně asi bych na stavbu takového hradu měl také. Mám nicméně ekonomické myšlení a zejména vkus.
0/0
21.5.2004 15:38

Radek Burda

Re:
Vážně ??? Vážně bys na to měl ?
0/0
21.5.2004 21:00

Josef

Nebuďte jedovatí, čecháčci
Myslím, že z většiny příspěvků čiší jedna hlavní typická národní vlastnost. Řekl bych, udělejte něco lepšího a významějšího a pak kritizujte. Pana Ornu neznám, ani jak přišel k penězům. Ono, když se sedí a kecá po odpoledních a večerech u televize, moc peněz se tím nevydělá. Zvykněte si už konečně na to, že štěstí přeje svižným a připraveným. Pochybuju, že byl tak hloupý, aby nadělal podvody majetek, na který všichni vidí. Takže - utřete si čela - a začněte taky makat, třeba se Vám to podaří také.......a postavte třeba místo hradu...něco jiného.
0/0
21.5.2004 15:13

mrmac

Re:
Je mi vas lito. To je jakobyste rikal, to nevadi, ze zlodej ukradl, kradte taky a budete se mit jako on?! Musite byt ale chytri, aby vas stejne jako toho zlodeje nechytli. Nic nevyresi ani pokus o zakon o dokladovani puvodu majetku, nebot se dela tlusta cara za minulosti a zacina se pocitat znovu a to panu bolsevickymu bussinesmanovi bude jen k smichu. 14 let se o tom jen zvanilo, ale nebyla tzv. "politicka vule", ted skoro i je, jenze uz je rozdeleno, zprivatizovano, vytunelovano. Je to k smichu.
0/0
21.5.2004 16:41

pavut

Jak se tam NEdostat
Jestli se tam někdo chcete vypravit v článku inzerovanou linkou PID 374, vemte si pořádnou svačinu  - tenhle bud tam totiž nejede.
307 je správně, páni redaktoři !
0/0
21.5.2004 12:58

Mržba

Re: vdek pro PAVUTA
Ano spravne, taky jsem se na to dival, nechapu jak si redaktor muze dovolit naspat takovou ptakovinu. Oba autobusy jedou dimetralne na opacnou stranu. 374 jede z Holesovic do Máslovic pres Zdiby. 307 jede ze Zlicina do Unhoste pres Rudnou. Doopravdy redaktori, podle Vas bych do akorat tak do zadku
0/0
21.5.2004 14:50

Kladeňák

Realita aneb kde na to p.Orna vzal
Protože je tu  v diskusi plno dohadů ohledně majitele hradu...chtělo by to znát fakta: p.Ornovi patří víc jak polovina nemovitostí v centru Kladno, které skoupil (legálně) po revoluci a mezi které patří desítky současných obchodů. A takový pronájem jednoho obchodu za min. 40.000,- Vám bohatě stačí klidně ke dvoum hradům :-)
0/0
21.5.2004 12:51

MUDr.

Re: p. Orna
manželka v obecní radě, sem tam něco dotace z obecní kasy a k tomu trochu lichvy,   jinak se tam točí vcelku průměrný porno   
0/0
21.5.2004 20:55

forlan

...
skanzen je tam pěknej, ale vepřový koleno v krčmě malý:-) jinak nečekejte nějakou přírodu jen vesnice a najednou hrad.
0/0
21.5.2004 12:40

Věra

Supééér.
Je to krása a báječný nápad. Taky by se tam mohla natočit nějaká pohádka. Fandím staviteli.
0/0
21.5.2004 11:04

varan

potěmkinova vesnice
Varuji, nestojí to za to, hrad je kýč, krčma vaří otřesně (ve zvěřinovém ragú byly samé vepřové flaksy ...), abyste se mohli podívat na chlívek s kozami, zaplatíte 60,- Kč .
0/0
21.5.2004 11:03

Marisol

Re:
Souhlasím. Je to fakt hrozný kýča paskvil. Nafoukanost, neznalost, povrchnost , neupřímnost  a jistý druh primitivismu čiší ze všech stran. Jídlo i obsluha na mizerné úrovni, neprofesionální chování k zákazníkům. Co se nehodí majiteli /nebo číšnikovi není "dobový". Návštěvníkům ale především  majiteli  a spol. není přitom ale vůbec jasné, jakou historickou dobu by měl hrad reprezentovat. 
0/0
21.5.2004 12:18

ptiger

naivní ovce
to jsem čekal, kdy zase tady budou něco psát o závisti a malosti čechů. Každý kdo je z Kladna, pana Ornu zná, byl to bývalý vekslák, který se spojil s jistými investujícími cizinci a ve velmi spravedlivých dražbách koupil půlku Kladna. O jeho způsobech se vypráví legendy, jezdí v americe, která se na silnici nvejde a chodí v bermudách. jestli je tohle typ novýho podnikatele podle vašich představ, tak vás lituji. Ať si postaví vlastní hrad, alespoň nebude ničit nějakou památku, ten článek je neuvěřitelně naivní a pitomoučký. Jinak pro pořádek. nejsem socan, ať to tady zase někdo nevytáhne, jen mě to naše Palermo (pardon Kladno) trochu štve.))
0/0
21.5.2004 11:01

Ondráš

Nezávidět
Jo jo, přátelé, pana Ornu neznat, hrad se mi moc líbit a dokud ho nechytili, tak mu ti přejme...až já budu bohatý, postavím si hrady dva a ukážu vám všem závistivcům, že sem si uměl udělat prašule:-)
0/0
21.5.2004 10:40

Normál

Měl zrenovovat starší hrad...
ale nevadí mi to a ani mě netrápí kolik to stálo.
0/0
21.5.2004 10:06

Celoush

Re:
Proč renovovat něco, co mi nepatři?
A žádnej hrad si koupit nemůže.
0/0
21.5.2004 10:17

Quak

Re:
Taky by náklady na renovaci hradu několikrát převýšily náklady na stavbu nového hradu. A o nezmiňuju problémy s památkářema...
0/0
21.5.2004 10:36

aarghot

Re:
uaaaaaaaaaaaaaa nechtel bys treba zrenovovat trosky nebo okor ?????????
0/0
21.5.2004 11:56

roman

dobry napad
Dobry napad,zvlast pokud je objekt verejne pristupny a je v nem zajimava expozice.
0/0
21.5.2004 10:03

Lopan

Re:
Presne tak, nechapu lidi co mu zavidi. I kdyby ty prachy ziskal "tunelem" tak je to stale lepsi nez kdyby si za ne koupil novy vozovy park pro svou rodinu. A take pochybuju, ze si ten hrad na sebe vydela na vstupnem a restauraci.....
0/0
21.5.2004 11:00

klip11

Re:
Ten vozovej park už má
0/0
21.5.2004 12:41

apokalypsa

pan Orna na Kladne
Par Orna skoupil polovinu Kladna hned po revoluci. Kazda druha vyloha mela na sobe jeho logo. Nevim jak dnes, uz jsem tam dlouho nebyl.
0/0
21.5.2004 9:38

hhh

Re: orna
Ornovi patří až na pár krámků celý centrum Kladna.
0/0
21.5.2004 10:58

flákl

Co s tím
Co čekat od tunelářů jiného, než  že nám ještě budou svými hrady kazit urbanistický rozvoj krajiny? Pozavírat je a tyto výkřiky srovnat se zemí.
0/0
21.5.2004 9:37

koma

Škoda
Škoda, že nemám tolik peněz, abych mohl tu hrůzu odkoupit. Naládoval bych to výbušninou a odpálil.
0/0
21.5.2004 9:05

username

čekal jsem to
čekal jsem tyhle reakce - je zvláštní pozorovat jak češi pokřivení komunismem považují každého bohatšího člověka za tuneláře, v lepším případě za "bývalého veksláka" a srovnávají s průměrným dělníkem. A všechno pak a priori odmítají jako buranství a majitele obviňují z podplácení úřadů.
IMHO je to esteticky velmi rozumně ztvárněné, není to "sádrový trpaslík" a jako muzeum je to velmi dobře vymyšlené. Ve Francii by to zavřeli do železobetového skleníku (kdo byl v Paříži ví o čem mluvím). Jediné co je škoda je, že tomuto fandovi, který je ochoten investovat peníze do takovýchto projektů nedal stát bezúplatně nějaký chátrající hrad či zámek - je jich tu mraky a těžili by z toho všichni. Je hrozné, že když chce někdo hrad, musí si ho postavit, i když by si ho mohl dovolit koupit.
0/0
21.5.2004 9:04

Admin

Re:
Nepis sem prosimte pod vicero jmeny!
0/0
21.5.2004 9:26

Lehor

Re: Souhlas
v myšlení našich rovnostářských spoluobčanů budou skutečně všichni bohatší lidé za podvodníky.
Je obdivuhodné, že pan majitel místo prohry peněz v casinu či povalování na Bahamách investuje do něčeho přínosného.
0/0
21.5.2004 10:47

error404

Re: tohle není "sádrový trpaslík"???
... je to esteticky velmi rozumně ztvárněné, není to "sádrový trpaslík"... Si děláš srandu? Tohle by trumfnul už jen Bořek Šípek ty znalče...
0/0
21.5.2004 12:05

anders22

Zavistivci
opet vsechny prispevky zavistive. misto toho, abyste byli radi, ze muzete poznat kus vlastni historie, kterou dal jeden nadsenec dohromady, starate se o to, kde na to vzal... ubozaci
0/0
21.5.2004 9:01

Raffael

Re:
Možná, že jsem nechápavý, ale není mi jasné, co má společného "přerostlý sádrový trpaslík" (jak jinak nazvat tento kýč) s naší historií. Stavba jen dokazuje, jak si každý pitomec s prachama může dělat co chce. No ať si to i na svém pozemku dělá, ale nechápu, proč nás tím Idnes krmí a dává nám to za vzor.     
0/0
21.5.2004 15:49

anders22

Re:
kdyby jsi to cetl poradne, mozna to pochopis... nevystavuje tam svuj novej autak....
0/0
21.5.2004 16:18

siri

Re:
Kazdej soudnej clovek, kterej v sobe ma alespon malicko vkusu, musi uznat, ze se jedna o neuveritelnou zrudnost. Postavit takovou obludu mezi vesnickejma domkama by melo byt trestny...
0/0
21.5.2004 17:41

Radgar

Buran
Je to humus a buranství nejvyššího stupně.
0/0
21.5.2004 8:51

Jaroslav

Zajímalo by mne
Zajímalo by mne, za kolik se v dnešní době dá postavit takový soukromý hrad a také jaké povolání má pan majitel, že na to byl schopen vydělat, když spousta rodin dnes nemá ani na malý rodinný domek.
0/0
21.5.2004 8:28

KARBOUS

Re:
Co je ti do toho. Pracuj a budeš mít hrad
0/0
21.5.2004 8:42

Atom

Re:
Taky by mě zajímalo, kolik ho to stálo. To, kde na to vzal, je věc, do které ti nic není. Je spousta rodin, která nemá ani na malý rodinný domek, ale je taky spousta rodin, co si můžou postavit hrad. Prostě je naštěstí jiná doba.
0/0
21.5.2004 8:45

yeeňa

jojo
někde ty prachy sehnat musel že? :-)) ale jinak proč ne? u nás si zase jeden nadšenec opravuje pevnost z předválečnýho opevnění - údajně v ní bude i bydlet...proti gustu...
0/0
21.5.2004 7:59

Franta

Je to fajn
Pan Orna je dobrý příklad toho, kam to může dotáhnout bývalý vekslák ;o)
0/0
21.5.2004 7:32

Hansi

Originalni
Chytry a nadherny.    J.
0/0
21.5.2004 2:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.