Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vybíráme kolo: jaké a za kolik?

Ty tam jsou doby, kdy zástupy lidí čekaly před obchodem v Jindřišské ulici v Praze na svůj vysněný Favorit nebo Esku. Situace se zásadně změnila a našinec má jiné problémy: jaké kolo si z obrovského sortimentu vybrat, co všechno při koupi sledovat a jakou cenovou hranici akceptovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mirek

Silnička za 2 tis.
Kondiční cyklistika na silničce za 1950 Kč. Když mi bylo ukradeno trekingové kolo (na kterém se stejně nedá pořádně jezdit ani po silnici ani v terénu), rozhodoval jsem se jak s „cyklistikou“ dál. Potřeboval jsem kolo do práce i pro zábavu a navíc takové, které bude parkovat v kolárně paneláku a na dalších veřejných místech. Navíc jsem nevěděl, jestli mě bude ježdění ve volném čase bavit. Koupil jsem si v bazaru starého Favorita, s kterým jsem jednu sezónu odjezdil za průběžné demontáže různých částí povinné výbavy, s padajícím řetězem atd. Ježdění mě i přes technické problémy celkem bavilo a tak jsem si přes zimu nechal vyplést nová kola s užšími ráfky a vyměnil 5-ti kolečko za 6-ti kolečko – sladění s páčkami. Další sezóna už byla o poznání lepší a tak jsem si další zimu nechal namontovat zapouzdřený střed, dvoj-talíř s 38-zubovým menším kolem (Super! kopce se změnily z noční můry na krásnou vyjížďku) a brzdové páky (kromě středu vše použité - za pár korun). Další sezóna již byla skvělá a v zimě už jsem ani neměl potřebu další modernizace. V rámci obměny spotřebního materiálu jsem si pořídil kvalitní pláště a špalky do brzd. I když to není na závodění, jsem s Favoritem při režimu přibližně 5x10 km (celoročně) + 2x50 km a 1x100 km (v době letního času) za týden docela spokojen. PS: Nejdůležitější je najít si čas pro pravidelné ježdění a překonat lenost. Ani špičkové kolo s drahým vybavením tě samo na kopec nevyveze ani tě neuchrání před větrem a deštěm.
0/0
19.5.2004 11:52

sammach

Chybí
zde rozbor značek a cen podle mne nejpodstatnější součástky. Kdysi jsem měl skorohorské kolo za asi 8500, teď mám nové za 16500, přesto jsou mé výkony horší, a to výrazně. Odborníci mi říkali, že je to v nohách. Nevíte, kde, jaké a za kolik by se daly pořídit pro rekreační sportovní ježdění?
0/0
13.5.2004 20:29

mambos

šlápnem do pedálů
máš pravdu, hlavně když ti udělá radost
0/0
13.5.2004 20:03

Rekreační cyklistka

nejlepší kolo
Nejlepší kolo je modrý! A to za jakoukoli cenu a koupené kdekoli (třeba i v supermarketu).
0/0
13.5.2004 20:00

mambos

naco značku
koupil jsem si krosové kolo za 7700,- duralový rám Sprinter RS, který se dává i na horské kola v ceně 25.000,-. Dále zdvojené ráfky, řazení a přehazovačka Shimano Altus/sice nic moc, ale furt lepší než trapný revošift na kole značkovém za cenu o hodně vyšší/. Kliky, lepší průměr, hliníhové šlapky, solidní náboje. A hlavně, neplatím za značku jako je Autor, Scott, Rock machine atd. Na lítačku, paráda. Ty kola dělá jedna firma u Ostravy a velice úspěšně.
0/0
13.5.2004 19:22

František Široký, Brno

Re: Žádost o kontakt
Prosím o kontak na zmíněnou firmu. Děkuji. F. Široký
0/0
13.5.2004 20:58

Márfušek

Re:
Ta firma se jmenuje Kolsport a sídlí v obci Děhylov(PSČ 74794),ulici bohužel nevím.Tam to ale nekoupíte,je to jen velkoobchod.Ta kola doporučuji,přitom to montují jen dva(!)lidi(ten třetí je šéf).
0/0
13.5.2004 22:26

Jarda

Prosim o vysvetleni
Panove - kdyz tu tak zaujate diskutujete, muzete mi nekdo vysvetlit, co je tak EXTRA treba na tomto kole: http://www.specialized.cz/cdreams/productbike2_04.php?id_sk=1&id_k=140 ze stoji 200 tisic? Ja si nemuzu pomoc, ale krome spickovyho profika, ktery to kolo stejne za pul roku odrovna, je to snad nesmysl. Fakt by me zajimalo, co na tom je tak drahyho...:-/
0/0
13.5.2004 16:37

lubos

Re:
V prvni rade karbonovej ram. Ten tak rychle neodrovnas.
0/0
13.5.2004 17:00

Víťa

Re:
LOL dalši radoby znalec, ten ram je klasickej hlinik, akorat že z jednoho kusu - žadny svary, a o tom že karbon vydrží bych pomlčel... je to materiál kerej vydrží cca 3x tolik na tah co ocel, ale na krut moc ne a je křehkej, pak taky zkus kolo z karbonu položit na silnici, vodřeš ho a ram de do kopru, dalši věc je vidle FOX - což je jaksi kultovka a velmi velmi kvalitní produkt, další věc je XTR sada - nejvyšší co je od Shimana, ta samotná stojí cca 50 000, vidle nějakejch 20 000, tlumič 15 000? atd, je to předražený, ale za ty peníze je to perfektní stroj na XC, popř to enduro - celodenní vyjíždky v náročnym terénu
0/0
13.5.2004 17:15

Víťa

Re:
aby me nekdo nevzal za slovo, klasickej hlinik to neni, používají se slitiny řady 6000 (hl přísady mangan a křemík), 7000 (hl přísady zinek)
používá se 6061, 7005, 7020 a další
0/0
13.5.2004 17:26

lubos

Re:
stalo se ;)
0/0
13.5.2004 17:36

Víťa

Re:
;)
snad sem tě neurazil
0/0
13.5.2004 17:39

lubos

Re:
No ano, mas pravdu, neni to karbon. Zdal se mi temer stejny jako Y od Treku, ten s karbonu. Co se tyce vydrze karbonu, respektuji tvuj nazor, nicmene, neni to 3x, a vubec je dost karbonovych ramu co jezdi uz par let bez toho aby meli problem s odiranim nebo krutem. Problemy zvyknout byt spis s lepenim jinych materialu. Taky neni karbon jako karbon, ze ano. Jinak, ja jsem se spletl, uznavam, nicmene, to jsi napsal ty je stejna blbost, tudim si dovlim napsat, ze jsi stejny "radoby znalec". Ten ram neni klasicky hlinik, protoze bys na nem neujel asi 20metru. Je to slitina hliniku.
0/0
13.5.2004 17:35

The Beast

Re:
to je fakt hustej bike- nejvyšší ze serie enduro. kdybych na něj měl, hned bych ho koupil! To je něco jako luxusní Mercedes...
0/0
13.5.2004 17:16

snapper

AUTHOR
Chtěl bych Vás všechny poprosit, jestli máte zkušenosti s Authorem? Přemýšlím o kole Reflex SX nebo Zenith SX. Rád si přečtu jakékoli podněty či připomínky... Díky! Přeji hodně šťastných kilometrů všem.
0/0
13.5.2004 16:34

Radgar

Poněkud zavádějící
Tyto rady jsou poněkud zavádějící, ostatně, to, že čím dražší, tím lepší, platí většinou u všeho.
Já si koupil asi před deseti lety Authora za nějakých pět tisíc. Každý rok na něm najezdím tak jeden až dva tisíce kilometrů a funguje pořád bezvadně. Jen ho vždycky před sezónou dám seřídit do servisu. A to jezdím hodně do terénu a třeba předloni jsem na něm absolvoval trasu Praha - Vídeň - Bratislava (6 dnů v kuse, cca 550 km. Bez závad.
Vážím přes 90 kilo a vozím s sebou obvykle buď potomka v sedačce (dalších 15 kilo navíc), nebo brašny se spacákem, stanem, apod (cca 10-15 kg). Takže to kole rozhodně nijak nešetřím.
0/0
13.5.2004 16:09

martan

rada??
Chtěl bych něco na občasné vyjížďky do parku se svým klukem (5letým bicyklistou), takže rovina, nezpevněná krajnice, malý kopce, silnice spíš těžko. Poraďte mi prosím co vybrat? Co třeba model Storm od RM? Rád bych zůstal v cenové kategorii do 6000,-Kč. Díky
0/0
13.5.2004 14:30

Pelotrix

Re:
Do 6tis. se samozřejmě něco koupit dá, ale uvádíte, že po silnici moc jezdit nebudete. S kolem do 6 tis. není radno silnici opuštět, jeho životnost se pak rychle zkracuje (obecné tvrzení, záleží např.na  stylu -agresivitě jizdy, hmotnosti jezdce). Nejspíš by Vám stačil trekking, nikoliv horské kolo. Nelze jednoznačně doporučit konkrétní značku, je jich mnoho. Můj názor: našetřete alespoň 10tis. Za rok už vám bude jedno, že jste dal o 4 tis. víc, ale na kole se to pozitivně projeví.
0/0
13.5.2004 14:41

cyklo

Re:
No těch 6 tisíc - zázraky od toho čekat nejde, údržba bude potřeba častější, včetně občasného štelování přehazovačky. V terénu to samozřejmě bude znát víc, než na silnici. Ale pokud fakt nechcete investovat víc, tak na hodně rekreační jízdu se dá.
0/0
13.5.2004 15:22

ste1

Levne Kolo
Tak koukam, ze autori zrovna netrpi hlady. Take jsem mel kola za desitky tisic- jen po odcizeni posledniho Specialized jsem pul roku radostne kazdy den "dojizdel" na bazarovem specialu za 1700,- A da se, pratele, docela dobre. Mam kamarady, co poridili ty nejlevnejsi masiny z supermarketu a take denne vesele jezdi. Kdyz vcas dotahnete viklajici se soucastky a jste na kolo hodni tak se loziska nevysypavaji a packy nelamou. No, tady jsou moje doporuceni pro kupce levnych kol: Vyberte neodpruzene kolo, pokud mozno s 'V' brzdami. Pozor na spravnou velikost ramu. Pokud priplacite, tak se vyplati hlinikova kola, lepsi kliky , razeni a sedlo - to byva nejhorsi komponentou. Ram byva vetsinou dostacujici. Nekupujte kolo s neznackovym odpruzenim- nejhorsi odpruzene vidlice ktere ma cenu kupovat jsou levne modely od RST a Suntour. A prikupte zaplaty na duse, bezprste rukavice, hustilku, zamek a minisadu naradi. Za 2 litry az na konec sveta (ke me na navstevu)!
0/0
13.5.2004 14:29

Hugo_z_hor

Re:
Co si představuješ pod pojmem "hliníková kola" ?
0/0
13.5.2004 15:53

Pelotrix

Re:
Taky jsem nad tím přemýšlel. Nejspíš myslel ráfky. Ale tuším, že ocelový už se vůbec nedělaj.
0/0
13.5.2004 15:58

Marine

Re:
No nevim co tim myslel. Ale pro nezasveceny bych podotknul, ze existujou ramy (asi se uz nevyrabi) z Hi-Ten oceli, coz je hrozne tezky a nic moc material. Pak taky Cr-Mo ocel, coz je uz kvalitni matros, kdysi konkurent hliniku. A pak jsou ty hlinikovy ramy, neni to samozrejme cistej hlinik, jsou to naky slitiny. Kazdej matros ma naky vyhody a nevyhody - napr. hlinik tlumi min vybrace...
0/0
13.5.2004 19:02

pozorujivas

Ale ale...
Vážení kritici, měli by jste být spíše rádi, že někdo aspoň trošku propaguje cyklistiku. Samozřejmě, že jsou tam diskutabilní věci, ale přesto se, ten kdo nic neví, něco dozví. A o to jde, ne?
 
Dělal jsem kurýra (55,075 km), postavil si 3 špičková kola a vím naprosto přesně o čem mluvím. A nebylo to v ČR...
 
Kolům ZDAR!!!
 
iDnes - houšť a větší (a kvalitnější kapky)...
0/0
13.5.2004 14:29

Petr

Zivotnost
kolo do 2 tisic -  Doba životnosti maximálně pět let
Hmm, kdyz koupim kolo za 10 tisic, vydrzi mi 5x vic, tedy 25 let? A kdyz koupim kolo za 20, vydrzi mi 50 let? Tezko... Je snadno pozorovatelny trend, ze posledni dobou se u spotrebniho zbozi snizuje zivotnost. Jasne, zaruku prezije ale o moc vic uz ne. Plati to u aut, kol (kolik u nas jeste jezdi starych cernych predvalecnych kol? Stovky, mozna tisice...), elektroniky, obleceni, u vseho. A je to logicke, protoze pro vyrobce neni uzitecne aby jeden vyrobek slouzil 20 - 50 let. Vyrabet vyrobky s dlouho zivotnosti se proste nevyplati. Pokud timto stylem vyrabeji vsichni, neni to ani nevyhoda v konkurencnim boji.
0/0
13.5.2004 14:17

The Beast

Re:
jenže na kolo do 10 000,- se nevztahuje pojem "horské", kdežto na biku od 15-17 000,- už sjedeš a vyjedeš téměř vše:-).
0/0
13.5.2004 15:59

Michal

clanek je fakt blabol
Ja mam skladacku z 80. let. Dostal jsem ji zadarmo, pred 2 roky - byla na vyhozeni. Jedine, co jsem na ni po asi roce vymenil, jsou plaste, protoze jezdim z kopce dost rychle a ty stare sterele byly dost obrzdene. Jinak nic a kolo jezdi furt dobre. Nechapu proc bych mel mit lepsi. A nepotrebuju zadny servis, opravy zvladnu i ja (a to tomu moc nerozumim). Podle clanku bych mel mit ale kolo za 30.000,- Pak taky prilbu a rukavice, protoze "statistiky jsou neuprosne". Redakrore - vis proc jsem se jeste nevyboural? Protoze nenosim zadnou blbou helmu, ktera by me akorat omezovala a radeji si davam pozor na sebe i na auta.
0/0
13.5.2004 14:14

Thruth

Re:
Ten článek je o kolech, ne o skládačce, takže se do toho raději vůbec nemontuj. Taky je to článek pro stávající nebo budoucí cyklisty, což taky nejsi. Fakt raději mlč.
0/0
13.5.2004 14:20

Michal

Re:
To se pletes, ja su cyklista stavajici (jezdim) i budouci (schanim dalsi skladacku pro manzelku). A skladacka kolo je. Jezdim na ni treba 30km v tahu (cestou i necestou) a bezne predjizdim jine cyklisty na kolech za 20.000,- kteri se tvari, ze jedou strasne rychle. Jestli nekdo posuzuje kolo podle reklam nebo podle takovych clanku jako byl tento, tak to je fakt chudak.
Clanek me presvedcil spis o opaku. Pri vyberu kola pro manzelku se nebudu ridit radami "odborniku".
0/0
13.5.2004 14:33

vysypany_lozisko

michale, ty budes
bud superman a nebo spis moc jednoduchej....jestli si pamatuji..tak skladacka mela pouze jeden prevod  a take o dost mensi prumer kol, ne?...to je skladacka...tak na takovem kole jezdis 30km vkuse a jeste predjizdis drazsi kola za 20 000?....i  vzhledem k tve argumentaci v tvem prvnim prispevku bych te poprosil o kontakt na tvou manzelku...zaslouzi si trochu lepsi kolo i neco vic nez podivina na skladacce
0/0
13.5.2004 14:42

Michal

Re:
Jasne ze nejezdim po rovinach - u nas jsou hodne kopce. Chapej - do kopce je muj jediny prevod tak akorat a kdyz bych jinak do prudsiho podradil tak jedu svizne ve stoje a je to zase OK. Z kopce se nemusi slapat a ja mam skladacku dobre vyjezdenou, takze mi jede na volnobeh rychleji. V zatackach muzu jet taky rychleji - mam nizsi teziste. A fakt je, ze jsem zavodne behal, tak jsem od prirody rychly. :-) Manzelka tu skladacku mit asi nebude. Ted jezdi na silnicnim favoritovi, abych na ni nemusel moc cekat. Ja proste lepsi kolo nez ona mit nemuzu, znate to, cekejte furt na zenske, kdyz jedou pomalu...
0/0
13.5.2004 14:50

XA

Re:
Nechte se léčit, ty vaše bláboly jsou opravdu příšerné. A považovat skládačku za kolo a vychloubat se 30km ujetými v tahu... trochu jste zaspal dobu. Pokud předjíždíte ostatní cyklisty, tak jen proto, že ti stojí, aby smíchy nespadli z kola, když váš vidí.
0/0
13.5.2004 15:10

Carloos

Re:
0/0
13.5.2004 15:14

Michal

Re:
Spis se smeju ja tem jejich blembakum na palici, cha cha cha.
0/0
13.5.2004 15:18

Pelotrix

Re:
Proč? Pásům v autě se snad taky směje jen blb. Ale věřím, že jsou tací, kteří ví, že jim se "jistě nic nestane" a pás nepotřebují.
Navíc helma podtrhuje image bikera. A dnešní helmy nejsou ošklivé. Možná jste dlouho nebyl v cykloprodejně. I když uznávám, že třeba kombinace skládačky a třeba Giro Animas je přinejmenším úsměvná.
0/0
13.5.2004 15:47

Carloos

Re:
 
0/0
13.5.2004 15:48

Carloos

Re:
ehm....kdo se směje naposled, ten se směje nejlíp. Pozdravuj na úrazovce nebo v bohunicích na kremačce... chytráku
0/0
13.5.2004 15:51

Víťa

Re:
sorry, ale ty seš asi taky kus vyhulence co?, machrovat že si dal na skaldačce 30 kmz kopce umi každej... prvni naznak stoupani a tlačíš co?, cestou necestou? myslim že patník ve dvacítce a skladačka by se rozložila :), jinak kecy o blembaku sou taky na rozbití huby, zkus spadnout z metru a pul na rantl spankem.... v nulovy rychlosti. Buď seš jen prudič a nebo debil, kerej si neváží zdraví, poku´d ovšem nejezdích rychlostí chůze
0/0
13.5.2004 17:55

Pelotrix

Re:
Jee, Vy jste ale napsal nesmyslů! A ta argumentace v posledni větě proč nenosite helmu, to je hodno 10-letého  Vlastně to znamená:"Protože jsem doposud neboural, automaticky z toho vyplývá, že nikdy bourat nebudu". Excelentní mozkový výkon!
0/0
13.5.2004 14:26

Michal

Re:
Naucte se cist a delat zavery Pelotrixi (ze by stari 8 let?). Spravny zaver z meho vyroku je: "Jezdim tak, abych nikdy neboural misto toho, abych se snazil pojistovat se helmou pro pripad havarie". A to je rozdil!
0/0
13.5.2004 14:35

Pelotrix

Re:
Kdybych neuměl číst neudělám závěr. Analogie: snad všichni řidiči kteří bourali nikoliv z vlastní viny jistě jeli tak aby nebourali.Přesto se to stalo. Můžete být jakkoliv opatrný, to ale neznamená, že Vás nikdo "nestřelí". Z toho co jste uvedl, znamená že si to bohužel nepřipouštíte.
Motto: Helmu na hlavě vozím podle toho, co v té hlavě mám, pokud nic tak helmu nepotřebuji.
PS: Já helmu vozím
Hezký den.
0/0
13.5.2004 14:50

Michal

Re:
Hm, zase spatne.  "Presto se to stalo"???. Nepocitate s variantou. Jezdim tam, kde nejezdi auta (cyklostezky), kdyz prejizdim silnici, dobre se divam a kdyz nejake auto jede, davam si hodne pozor, abych byl jinde. Chtel bych videt, jestli jsou "statistiky neuprosne" i v takovem pripade.
Motto: Helmou (nejlepe zelenou) zakryvam prazdnou hlavu, aby to nikdo nepoznal.
Ja doma helmu vubec nemam.
0/0
13.5.2004 14:57

Pelotrix

Re:
Rozbít hlavu si můžete i uprostřed lesa... Kromě toho mi je zcela jedno, zda helmu vozíte či ne. Jen mě rozesmála Vaše logika: dosud bez nehody=navždy bez nehody. To jestli se Vám něco stane bohužel nezáleží jen na Vás. Ano, pravděpodobnost nehody je malá, avšak nikoliv nulová.
0/0
13.5.2004 15:10

Michal

Re:
Chybi vam elemetarni znalost logiky.
muj vyrok neznel
dosud beznehody=navzdy beznehody
ale jen
snaha o navzdy bez nehody (bez ohledu na to, jestli jsem uz nehodu mel nebo ne)
Hm, a na ten les - tedy doporucuji jezdit v atomove plastence, ...kdyby zase bouchl Cernobyl.
0/0
13.5.2004 15:23

Pelotrix

Re:
Snaha je málo. Ta Vam hlavu v pripade padu (ktery, si naprosto nepripoustite)  neochrání.
A ten Vas vyrok skutecne tak neznel, protoze jsem ho psal JA.
0/0
13.5.2004 15:39

Jirka

Re:
Michale, havárka čeká tam, kde to nejméně čekáš ty. Známý jel polní cestou přes louku, široko daleko jen on a proti němu nějaká ženská na kole. No a co se nestalo - když se míjeli, tak ta baba ho sejmula. Jak se do něj mohla trefit to je opravdu záhada. No ale kolega to odnesl zlomenou čelistí a prasklou helmou.
Lidi, kteří nemají při jízdě na kole helmu, jsou tzv. PDO = potencionální dárci orgánů.
0/0
19.5.2004 21:52

Michal

Re:
Mimochodem pokud by me mel nekdo na silnici sestrelit, helma mi moc nepomuze. Radeji delam vse pro to, abych nebyl sestrelen. I takova "drobnost" jako je helma na hlave by mohla omezit muj sluch a mohl bych treba ve vetru preslechnout blizici se auto, jedouci na volnobeh. Vzhledem k tomu, ze NECHCI, aby me nekdo sestrelil, tak nenosim helmu! Helma me neuchrani pred sestrelenim, spis tomu napomuze. A to je u me na prvnim miste. Prevence a ne az odstranovani nasledku padu.
0/0
13.5.2004 15:01

Michal

Re:
Posledni veta je trochu nepresne. Spravne:
Prevence padu a ne az ochrana, pri padu.
0/0
13.5.2004 15:10

cyklo

Re:
Proboha, už sem přestaňte psát - nemáte s cyklistikou nic společného a jen pindáte děsné bludy. Lidi nejezdí jen kolem slepic na dvorku jako vy. Těžko budou jezdit po cyklostezkach, kterych je zoufale málo a z 90% jsou společné s cestami pro auta. A co se týče těch poznámek o helmě - to jen dokresluje, že helmu opravdu nenosíte a nejednou jste schytal pořádnou ránu do nechráněné hlavy.
0/0
13.5.2004 15:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.