Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cyklisté na českých silnicích: lovná zvěř

Jezdíte na kole po českých silnicích? Máte odvahu. Nebo spíš rádi riskujete, že? V Praze se dá dokonce mluvit o záměrném hazardu. Cyklista v tuzemsku je postaven na roveň lovné zvěři. Vinou bezohlednosti řidičů, stavu komunikací i právní ochrany. Dá se říct, že platí: Koho nesrazilo na silnici auto, jako by snad ani nevyjel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

uzujznnmnjmnjjmnj

zhjuzjijtz

R^(Y)[>-]

0/0
26.10.2008 14:43

vivian

haha

páni že vás baví se takhle hádat Rvještě že to kájovi nikdo  nevěří??(Y)nikdo

0/0
2.9.2008 18:08

michal

kolo

(Y)

0/0
15.5.2008 18:05

michal

Re: kolo

tisi uplne blbej

0/0
15.5.2008 18:06

belgian chocolate

ano, už zase vyjíždějí

nejlepší jsou rodinné skupinky, kde pětiletý capart zásadně nebezpečně bojuje s rovnováhou jako poslední

0/0
4.4.2008 20:02

jiří

cyklista-ocyklistech

Jezdím na kole 40let,ale zároveň jsem také řidič, neznám větší blbce na silnici než cyklisty.Nějak to nechápu, ti lidé nemají pud sebezáchovy.Dva vedle sebe na plné, metr od krajnice v plném provozu, odbočení bez ukázání, jízda po silnici když je vedle stezka pro cyklisty, sebevražedná jízda bez světel a odrazek. Přál bych všem vidět ty zbytky, co po silnicích nakládám do sanitky a nebo do havrana. A ještě, nejarogantnější ze všech,s kým jsem se kdy setkal ze sportovců, jsou dresovaní cyklisté.Mám na to moto.,,Jedou dresovaný, jsem stresovaný."

0/0
22.3.2008 14:24

Ímagine

Konecne!!!!!!
Tak se konecne muzu pocitat mezi prave cyklisty: prave je to asi dve hodiny,co me sejmulo auto. Mela jsem relativni stesti - poradne narazeny loket, odreniny, modraky, odnesla to rodla a brzdova paka...a jak se to stalo? Z boku do me napalilo auto, kdyz se me pokouselo predjizdet a nevsimlo si, ze do protismeru jede dalsi...asi voliloi horsi zlo-srazit me,nez riskovat naraz obou vozidel. A jestli se ptate, jaka neprehlednaq zatacka za to mohla, tak vam muzu rict, ze zadna, stalo se to na krasne rovince. Jdu si nechat zrentgenovat ruku a pro vad ridice jedna rada: kdyz vidmi cyklistu a nejsem si jisty, ze ho muzui bezpecne predjet, pockam tu chvili - nasledkyt boli!!!!
0/0
9.5.2004 12:18

belgian chocolate

když překážím na silnici

zajedu ke kraji nebo do příkopu a nechám auta bezpečně předjet

0/0
4.4.2008 19:50

2Mac7

z cyklistů mám strach
Bojím se cyklistů , nikdy nevím co udělají a přitom jsou to oni, kdo srážku s autem odnesou - fyzicky. Několik zkušeností : Nymburk : na kole tatínek, maminka, dítě - v pořadí takovém jaké píšu.  Dítěti spadl z řídítek kyblík - zastavilo, kolo na zem, dítě pro kyblík - zastavila jsem , ale rodiče jeli ještě kus , než si všimli, že dítě za nimi nejede a pak děcku vynadali !!  Beroun: začala jsem předjíždět  cyklistu, když se cyklista rozhodl odbočit doleva - naštěstí v protisměru nic nejelo . Včera v noci na Jižní spojce v Praze neosvětlený cyklista !!! Když nemám dostatek místa ne bezpečné předjetí cyklisty  ( zažila jsem na kole těsné míjení městského autobusu , takže  vím jaké to je )  jedu klidně kousek za nimi  ( řidiči za mnou už tak klidní někdy nejsou) a teprva pak je předjedu. Ale prosím cyklisty - myslete i Vy na to, že jste ti slabší a méně chránění.
0/0
29.4.2004 19:09

mezonek

Re:
Musim uznat, ze ja taky a to jsem hlavne cyklista. Uz se mi stalo, ze me pri treningu sestrelil nejaky vesnicky balik na stare ukrajine - mel sem natrzene vazy v zapesti, ale jinak nastesti nic vaznejsiho. Proste neni cyklista, jako cyklista... 
0/0
16.5.2004 10:17

Ma

Cyklisté nejsou o nic lepší než řidiči
Jezdím autem i na kole. Když pominu skutečnou bezohlednost některých řidičů, se kterou jsem se také setkal, možná někdy i jejich nezkušenost odhadnout možnosti cyklistů, musím konstatovat, že jako celek jsou mnohem horší cyklisté. Kolik jich umí například odbočit vlevo?, kolikrát jsem na poslední chvíli stačil zareagovat, abych nesrazil neosvětleného cyklistu ani nepočítám a ti, kteří se sami považují za profesionály mezi cyklisty -závodníci, jsou jedni z nejhorších na cestách, s jakými jsem se setkal. Zkuste předjet v hustém provozu několik desík metrů dlouhý a na celou šířku pruhu roztažený chumel chaoticky se proplétajících cyklistů! A úplná lahůdka jsou v noci neosvětlení a sotva balancůjící návštěvníci hospůdek vracející se po okreskách do svých domovů.
 
0/0
19.4.2004 23:06

nebel

Re:
posledni jmenovani nejsou cyklisti, jsou prasata
0/0
27.4.2004 9:08

Hufi

křupani jsou na obou stranách,
ale mám pocit, že poslední dobou část cyklistů začíná pěkně prasečit, nejen na silnici. stačí si zajít v praze např. do šárky nebo prokopáku, tam je zase štvanou zveří chodec, dost cyklistů se chová stylem: chodče zapadni do křoví a do večera nevylejzej, dokuď se nepovozíme. začíná bejt běžný, že si cyklisti začínaj nárokovat celou šířku chodníku. a nebo jsem potkal už i cyklistu na dálnici v levým pruhu, jak jel podle okraje proti mně, navíc to bylo večer, takže to byl dobrej šok. kdybych ho tenkrát srazil, tak by mě zajímalo, jak bych dopadl. ani jsem se nesnažil brzdit, v tu chvíli mi bylo jedno, že ho případně srazím, jak mě v tu chvíli vytočil. najednu stranu jsem rád, že mi kolo ukradli a že momentálně nepatřím do cyklistické obce. a co se týká policie, tak by měla zpřísnit nejen trestání řidičů za blbý chování vůči cyklistům, ale zavedl bych i tisícové pokuty pro cyklisty, trestal bych stejnejma penězma řidiče i cyklisty (klidně bych napařil ožralýmu cyklistovi 10 tisíc, je taky účastník provozu) a trestal hlavní nešvary cyklistů jako je projíždění na stopky nebo jízda v protisměru v jednosměrce (to je taky snad oblíbenej sport některých cyklistů
0/0
18.4.2004 2:18

Michal

jednosmerky
Ono je v nekterych jednosmerkach povoleny jezdit na kole v protismeru, musi byt oznacena na obou koncich.
0/0
19.4.2004 15:36

Jikřa

Jak nejlépe urvat zrcátko?!
.....v několika příspěvcích už tu padlo něco o urážení zrcátek. Jaká je správná technika , za jízdy mi to totiž připadá nesmírně riskantní??
Jinak něco jiného je opravdu jezdit v městech jako praha, brno, atd    oproti menším okresním.  Ovšem skvělá diskuze na toto téma.
Všem cyklistům hodně štestí a  zdraví!! A když  ráno vlezem za volant, tak si uvědomme, že odpoledne na tom kole budem sami. Tak z rozvahou a buďme rozumní.
Ahoj Jikřa
0/0
17.4.2004 11:40

xx

g
[url]http://www.google.com[/url]
0/0
16.4.2004 12:56

Jimmi

Ráhno
Jestli ještě někdy pojedu po silnici, namontuju si na kolo šikmé ráhno o délce tak metr osmdesát až dva s praporkem a závažím na konci... šikmo od nosiče do výše předního skla auta. Kdo si nenechá odstup, rozbije si to sklo nebo zrcátko....
0/0
15.4.2004 13:26

belgian chocolate

už se těším, až tě budu předjíždět

v Tatře 111

0/0
15.5.2008 18:49

xx

požadavky zákona nejsou tak zlé
Poznámka o přehnaných požadavcích na vybavení jízdních kol je naštěstí nesmysl. Naopak jsou ty požadavky na naše poměry až překvapivě rozumné - viz http://www.kolombo.cz/bike/341r02.html . Ovšem o tom, že jsou řidiči u nás prasata - díky "činnosti" policie je darmo mluvit. Všem spolucyklistům přeji schopného strážního anděla a mnoho štěstí. 
0/0
15.4.2004 13:16

jiri_vrany

Tak jsem o tom poslední dva dny dost přemejšlel
a taky si dost všímal nešvarů na obou stranách. Existuje celá řada řidičů která jezdí velice slušně, i celá řada cyklistů která ukazuje, má přilbu atd. Ale taky mě včera nedala na křižovatce paní ve formanovi přednost ačkoliv jsem jel po hlavní a navíc zprava. A pak mě málem sestřelil do škarpy policajt, kterej jel jako hovado - ovšem majáky puštěný neměl. Taky jsem viděl spousty cyklistů bez přileb, jak si na zahrádkách lemtaj pivko. Prostě co tím chci říct. Jsou lidi co jsou slušný a chovaj se ohleduplně k ostatním a je úplně jedno jestli jedou kamionem, osobákem, na kole nebo šlapou pěšky. A pak jsou ti druzí... Doufám že jich bude ubývat.
0/0
15.4.2004 8:28

Tomcaj

Jaky je rozdil
mezi beznym a "sportovnim " cyklistou, jedou - li po stejne trase?? (z hlediska zakona, resp, proc by mel byt?).
0/0
15.4.2004 6:51

turboskunk

zkusenost!
no.. taky pridam svoji prihodu! sem si jednou pri ceste na zavody malem urizl posledni clanek prstu na malicku kdyz sem se snazil rukou urazit zrcatko na avii! ale zrcatko se rozlitlo jak nic a strepy litaly na vsechny strany! ..ona me doktorka jeste jeden vytahovala z ruky 20min pred startem! a pak sem pekne objel celou etapu s obvazanou rukou! :-) Asi se ptate co me tak vytocilo?!? zas tak nic hroznyho to nebylo, jen me ten ridic objizdel tak blizko ze me strejchnul tim zrcatkem rameno! kdyz sem ho pak dojel ze mu vysvetlim ze by takhle jezdit nemel, tak me skripnul mezi aviu a obrubnik, ze me strejchnul znova! A to uz sem s nervama nevydrzel (kdy by taky jo, kdyz me dvakrat trefilo auto za jednu minutu) a bez premysleni mu pesti urazil zrcatko! a protoze sem ani neslizal z kola a projel sem kolem neho primo pred jeho avii,m tak ani nevahal a rozjel to promo do me! nastesti nemel moc prostoru a ja toho na kole uz trosku najel tak se mu nepodarilo me sestrelit ani na treti pokus!! :-) ale ja mel dost problemu sam se sebou a bilou felicii v protismeru ktrerou sem minul asi o 2 metry, protoze preci jen naraz avie ze zadu trosku rozhodi! :-) nerikam ze si obcas na ridice neotevru hubu.. ale co je prilis to je prilis! :-) stastnou cestu!
0/0
14.4.2004 22:19

Tomcaj

Re: AvIe
by vubec nemely na silnici co delat. Jsou to nejpomalejsi a nejsmrdutejsi auta, prekazi, jak je vidno, uplne vsem... i cyklisty ohrozuji.
0/0
15.4.2004 6:53

aaa

Re: AVIE
Jo, tak takhle to chodi. Taky jsem parkrat premyslel o tom, ze takovymu debilovi rozbiju sklo nebo zrcatko, ale vzdy zafungoval pud sebezachovy a domysleni nasledku (strepy v ruce, ztrata rovnovahy). Jednou jsem v Praze na Proseku asi 30 km/h vjel na zelenou do krizovatky, z boku prijela Skodovka s chlapem kolem 60 let, snazil se me natlacit na chodnik, ja pribrzdil a ze ho predjedu, on mi tam vjel, pridal a proste se snazil, aby me natlacil na chodnik. Tak jsem se snazil ho predjet, on jel v protismeru (ja tim padem taky vlevo od nej), pak jelo v protismeru mezi nama auto, nakonec jsem prisel na taktiku za nim klickovat, on tim padem jel jako ozralej, ale me to neomezovalo. V tu chvil jsem se modlil, aby tam byly policajti a trochu ho zkontrolovali. Kdyz zjistil, ze na to moje klickovani nema, konecne se pochlubil prostrednickem a odjel... Tohle trvalo asi kilometr v rychlosti 30-40 km/h..
0/0
16.4.2004 7:49

Suché z nosu

Člověk jako člověk
Tak z diskuze prostě vyplynul nadpis článku. Skutečně všichni řidiči považují cyklisty za plevel, kterého je potřeba se zbavit, neboť brání v jejich bujnému rozkvětu. Přitom automobilistům snad vůbec nedochází, že na každém tom kole sedí člověk!! Stejný jako oni sami, stejně nepozorný a nerozumný, ovšem se i stejnými právy využívat VEŘEJNÝCH KOMUNIKACÍ!!! S jedním rozdílem - nehoda, ať způsobená cyklistou nebo řidičem, vyjde pro toho na kole vždycky hůř, ne-li fatálně! Vskutku proti lidskosti je uvažování řidičů snažících se dotyčného na kole srazit či vytlačit z cesty. Je to srovnatelné s pokusem o vraždu. Kéž by se v budoucnu na to tak přihlíželo. Cesty řidičům vskutku nepatří. Jsou majetkem státu potažmo spravující obce. Má na ni nárok stejně tak řidič, jako cyklista. A uváděné příklady, že na úzké cestě jede auto v protisměru, při pravé krajnici kolo, nevejdu se, tak logicky raději srazím toho na kole než protijedoucí vůz, jsou přiznáním k vlastní řidičově nezodpovědnosti a přestupku. Bez toho, zda ke střetu dojde, nebo ne. Přece je povinen jet takovou rychlostí, aby zastavil na vzdálenost, na kterou má rozhled! A přitom řešení třetí tu je také. Jedu rychle, nestihnu ubrzdit, nevejdu se, nezbývá než zkrátka stočit své auto do příkopy. Je to přeci řidičova chyba, sám by si ji měl odskákat... Ale on tam před ním jede "jen" cyklista, že? Co kdyby tam stál traktor s poruchou? Nebo jen pomalu jedoucí náklaďák? To by si pamatoval asi jako větší lekci. A za ten příkop, co by jej zbrzdil, by ještě děkoval...
0/0
14.4.2004 12:23

Roman

Re:
Velice rozumná slova. Plně souhlasím.
0/0
14.4.2004 14:24

Palmexman

Re:
Nedá se než souhlasit, bohužel ale je to jen polovina pravdy. Tak jako se mezi řidiči najde určité procento bezohledných hovad, je jich stejné množství i mezi cyklisty. Jenže jejich bezohlednost je většinou skrytějšího rázu - vjíždění na hlavní silnici bez rozhlížení (obzvlášť při odbočování vpravo), jízda vedle sebe, nečekané vyhýbání překážkám a především absence jakéhokoliv osvětlení - to mi připadá obzvlášť zákeřné. Když totiž autem smetete takového neviditelného blba, tak si jdete obvykle sednout. Vaši větu "nehoda, ať způsobená cyklistou nebo řidičem, vyjde pro toho na kole vždycky hůř" by si měli vzít k srdci hlavně cyklisté, i když jste ji zjevně adresoval řidičům...
0/0
14.4.2004 15:45

Mr.Propr

Re:
Překážkám se cyklista vyhýbá zpravidla proto, aby do nich nevrazil (platí i pro díry na silnici). Proto má auto cyklistu předjíždět velkým obloukem a s něčím podobným počítat.
 
Neosvětlení cyklisté je jiný problém. Tady hapruje policie, a myslím, že hlavně ta městská. Ta totiž umí opravdu jen dávat botičky a odtahovat auta - je to dobrý kšeft. Podstatně lepší, než lapat potmě neosvětlené cyklisty.
0/0
14.4.2004 18:08

Palmexman

Re:
S těmi dírami na silnici je to diskutabilní. Když cyklista vidí překážku na silnici (ať už je to díra nebo cokoli jiného) a chystá se ji objet, tak má stejnou povinnost jako kterýkoliv jiný účastník silničního provozu přesvědčit se, že jej zrovna někdo nezačíná předjíždět.
0/0
14.4.2004 22:14

Roman

Re:
Bohužel na našich silnicích by jsi nedělal nic jiného než jezdil s levou rukou nataženou a kličkoval mezi dírama. Jeden osobní příklad: u nás ve městě je před velice frekventovanou křižovatkou dělení jednoho pruhu na dva. Jedete na kole ve šňůře aut, která Vás předjíždějí, dejme tomu padesátkou, a vy potřebujete do levého pruhu. Ukázat levou, jednou rukou řídit, koukat do zadu jestli to někdo vzal na vědomí a sledovat díry a provoz před sebou je vysoká škola jízdy na kole. Proto jako řidič chápu, že leckterý cyklista se prostě ani neohlídne a jsem rád, když aspoň ukáže, protože to prostě není v jeho silách, ale jsem na to připraven. Osobně jezdím jinudy - přes park. Ovšem tam zas musím poslouchat jiný řeči a porušovat jiný zákazy. U nás to není jednoduché!
0/0
15.4.2004 6:13

Hasič

Re: Městská policie
Nedivte se, že dávaj botičky, když je to nová obuvnická firma!!!
0/0
19.4.2004 14:12

Tomcaj

Re: Pri odbocovani nebo jine zmene jizdy ma kazdy povinnost davat znameni o zmene smeru jizdy....
0/0
15.4.2004 6:55

Roman

Re:
Řeč je o toleranci a chápání chyb jedné nebo druhé skupiny. Pokud si dokážeš zákonem odůvodnit smrt člověka, kterého si třeba zabil jen proto, že bohužel rychle reagoval na utopený kanál, kterého si všiml na poslední chvíli, neukázal, ale ty jsi mu nedal žádné místo na jakoukoli reakci, protože je přece povinost ze zákona ukázat - tak se jen modlím, abych tě na silnici nikdy nepotkal.
0/0
15.4.2004 8:10

Jimmi

Re:
Přesně tak!
0/0
15.4.2004 10:39

lubos

Re:
Hezky. Hlavne ze podle vyhlasky mas kolo drzet obema rukama. Nekdy se to da, jindy rizeni jednou rukou znamena pad. A tedy rekneme si to na rovinu, padnou pred auto ...
0/0
10.5.2004 13:01

Suché z nosu

Re:
S výtkami k osvětlení, nebo spíše neosvětlení cyklistů plně souhlasím. Je to od každého velká nezodpovědnost, o tom není pochyb. Větu "nehoda, ať způsobená cyklistou nebo řidičem, vyjde pro toho na kole vždycky hůř" jsem řidičům skutečně adresoval. Nechci tím ospravedlňovat úmyslnou nepozornost či drzost na kole jedoucích, to jistě ne. Ale cyklista je zkrátka mnohem zranitelnější, kolo nemá stabilitu auta, řidič prostě musí předjíždět opatrně, široce, nechávat si odstup, počítat, že cyklista může špatně zareagovat - zejména méně zkušení a děti!! Také důležitá věc - pamatujte, cyklista jedoucí na kole rychlostí od 25 km/h výše špatně nebo vůbec auto za sebou neslyší, vlivem hučení větru kolem uší! Prostě o autě za sebou kolikrát neví, dokud jím není předjížděn.  A neustále se jen ohlížet také není možné, protože například díry a jiné radosti našich cest se vynoří znenadání. Takže cyklista svůj prostor prostě potřebuje a to je zákonem stanovený limit min. 1m + cm za každý km/h! (takže v 60ti km/h je to 1,6m). To je povinnost a kdo tak nečiní, dopouští se přestupku! Stačilo by tak málo a předešlo by se mnohému.
0/0
15.4.2004 10:52

Cyklista Brno

Re:
Jo jo pravda. Ročně najezdím 15000 - 20000km takže takovéhle věci moc dobře znám. Jinak nehorší mám zkušenosti s cajzlama. Naposled před časovkou u Devíti Křížů. Jednoho cyklistu tam těsně předjelo auto a ihned dupl prudce na brzdu. Samozřejmně cyklista nalítl do zadního skla (Přilba udělala svou práci) Měl vyhozený rameno a kdo ví co... Na kole škoda 20 000Kč (tolik stojí ta přední loukoť). Na autě asi 5 000Kč. Nejhorší že ten v autě ujel z místa nehody.
0/0
19.4.2004 15:41

DyEm

chce to slušnost
na začátek trocha statistiky: v autě za rok 35kkm na kole kolem 10-15kkm/rok. Za poslední tři roky mám 4x rozmlácený auto (nikdy svou vinou),  na kole jsem boural 3x, jednou do mně vlítnul tranzit z protisměru (ve dne, oblečenej jsem byl do červený bundy-dle mého názoru mně prostě ignoroval a bylo mu úplně jedno, zda někoho zramuje a prostě vyzkoušel zda to on stihne a já ubrzdím) - probral jsem se v sanitce s vyraženejma zubama (řidič dostal směšnou pokutu), podruhý jsem boural sám v noci, ač pořádně osvětlenej (10+20W světla) jsem prostě vlítnul do díry a ulomil vidlu +pěstní souboj :) s šedesátiletým buřtem + sražení traktorem:) s horkým asfaltem. Co vidím za problém je naprostá ignorace a intolerance druhých účastníku v provozu. Když jedu autem snažím se opravdu předvídat co můžou udělat ostatní účastníci (auta, cyklisti, chodci......),  když vidím v protisměru cyklistu, kterýho chce předjet auto, tak prostě nejedu po prostředku, ale umožním mu předjetí, když předjíždím cyklistu, tak to beru až za dělící čáru. TOTO JE Z MÉHO POHLEDU TO  NEJHORŠÍ, ŘIDIČI NEJSOU SCHOPNI A OCHOTNI CYKLISTU OBJET S VELKÝM BOČNÍM ODSTUPEM, PŘESTOŽE VIDÍ 300m PŘED SEBE že nic nejede, popřípadě počkat pár sekund až ten kamión nebo autobus z prostisměru projede a až poté předjet. No a co bych řekl na cyklisty: nesnáším jízdu vedle sebe (ani tak nejezdím), pokud je ten úsek aspoň trochu přehlednej tak je to OK, pokud dotyční mají prdel z toho (a dělají naschvály), že je nikdo nepředjede, tak se ani moc nedivím, že jim dá někdo do zubů etc. Osvětlení: pokud je nějaká šance, že bych se mohl vracet za šera, beru blikačky, v noci přidávám světla a reflexní pruhy na nohy(buzerace přes den je nesmysl). NEsvítící cyklisti v noci jsou pohroma (a za deště zvlášť).
Co to prostě chce, je tolerance a snažit se neotravovat ty další účastníky provozu, ukázat řidiči za zatáčkou, že může jet.....
0/0
14.4.2004 11:07

Standa

Re:
Tak to chce soud. Při troše šikovnosti tohle lze takovéhle jednání řidiče kvalifikovat i jako úmyslné ublížení na zdraví. A to by mu pak už do smíchu nebylo. A když to nejde ofociální cestou tak to jde i jinak. Vím o klukovi, který musel před podobným magorem vletět do příkopu, jenže frajírek v autě měl smůlu, protože dotyčný si zapamatoval jeho SPZ a přes kamaráda u policie si zjistil o koho jde. No a pak když měl jistotu, že auto je toho magora, tak mu probodal všechny gumy a pak mu zavolal jako "svůj kamarád" s tím, že jestli tohle ještě někdy udělá, tak bude příště mít tu kudlu v pajšlu. Dotyčný je prý o té doby nějaký uctivější, on strach z neznámého útočníka dělá svoje.
0/0
14.4.2004 12:13

forpus

chování obecně
V této diskuzi je řeč o vztahu cyklistů a řidičů. Stačí se ale podívat kolem sebe,jak se k sobě chovají řidiči navzájem a lidé vůbec. Myslím,že vzájemná úcta a ohleduplnost by měla platit obecně at´už sedím na kole nebo v autě.Pokud v naší zemi nebude naprostou samozřejmostí výše uvedené,nemají asi podobné diskuze smysl.
0/0
14.4.2004 7:55

Kyklop

chodníky
Jezdím v Praze po chodníku a prvního policajta co mě bude chtít zastavit pošlu do p....e a ať si mě pak mezi auty klidně chytá. Nenechám se zabít, a chodníky jsou leckde dost široký aby se tam vešlo kolo i chodec, pochopitelně že se po chodníku jezdí opatrně s ohledem i na chodce. Ale pořád je to bezpečnější jak pro chodce i cyklisty, než pro cyklistu mezi auty. Mimochodem, všimli jste si, že nejvíc chodců potkáte na cyklostezkách ? Tak proč by chodcům měla kola vadit jinde na chodnících, ovšem že ne v centru města kde se mezi lidmi nedá projít natož pak projet.
0/0
14.4.2004 7:50

aaa

Re:
Jo, to je obecny nesvar. Zvlast Stromovka. Hlavne , ze tam nejaky radni nechal zbudovat cyklostezku (slysel jsem neco o cene v radu desitek tisic Kcs (sice nekonvertibilnich, ale neinflacnich :-) )  a jak to tam vypada? Rojnice chodcu, zvlaste v pruhu pro cyklisty, volne pobihajici psi (je tam zakazaz), deti se motaj ze strany na stranu...
0/0
14.4.2004 9:59

hbf

Re:
No jo, jak na to tak koukám, tak tolerantní v provozu není nikdo:
Auta kašlou na cyklisty
Cyklisté si to vybíjejí na chodcích
Chodci si své útrapy na přechodech a chodnících vybíjejí na cyklostezkách a mimo přechody.
A všichni svorně nadávají na policii, protože nehájí jejich zájmy a vyžaduje dodržování předpisů.
0/0
15.4.2004 13:21

Cyklista

Krystof a spol.
No, tak pred 4 mesici jsem mel nehodu. Prvni po 15 letech v sedle, v km asi tak 130 tis. Srazeni zezadu... Vzhledem k tomu, ze se to stale setri a puvodne jsem byl za vinika oznacen ja (pripomina mi to vtip "a jakou rychlosti do vaseho auta ti cikani na refyzi vbehli?"), skoda slov. Tak ted se muze Gross s Krystovem snazit sebebevic, ale pokud to takhle funguje, tak ridici muzou jezdit jako prasata dal. Navic me udivuje fakt, ze v Nemecku je nehodovost cyklistu stejna. Ja mam zkusenosti, ze kdyz funim 3 km dlouhy kopec dvacitkou, tak si zadny Nemec neodvazi me predjet, pokud nevidi dost daleko pred sebe i v situacich, kdy by se s tim u nas nezabyval ani nejslusnejsi ridic. A dalsi zkusenost z Nemecka - jeli jsme (davno po revoluci, tak r. 1996) kolem Asskeho vybezku z Bavor do Saska a hranice mezi byv. SRN a NDR byla dost ostre rozeznatelna podle chovani ridicu.
0/0
14.4.2004 7:42

abc

Jak se to dělá v cizině
Proč si Praha nevezme příklad z měst jako Mnichov? Tam mají v celém městě chodníky rozdělené na část pro chodce a část pro cyklisty. Každý to tam respektuje. Celé město se dá projet na kole od severu k jihu. Byl by takový problém tady nakreslit čáru na chodník? A co se týká šířky chodníku, jsou v Mnichově i užší než tady a přesto je rozdělený.
U nás, když cyklista vjede na chodník, tak mu hrozí pokuta, a na silnici nehoda.
0/0
14.4.2004 7:29

karel

Re:
jó, to jee ale v německu. tady bohužel máme české zákony, české úředníky na odborech dopravy a především české dopravní policajty. Pan Bamabas si stejně jako miliony řidičů asi neuvědomuje, že cyklista má úplně stejné právo používat silnici jako automobilista. JINAK PODLE VYHLÁŠKY POLICAJT NEMůŽE VYKÁZAT CYKLISTU SE SILNICE NA STEZKU PRO CHODCE A CYKLISTY SE SMÍŠENÝM PROVOZEM, ALE POUZE NA CYKLISTICKÝ PRUH => NENECHTE SE BUZEROVAT.
0/0
14.4.2004 8:07

Tomcaj

Re: Pokud se nemylim, z vyhlasky vyplyva, ze chodec ci cyklista jsou povinni pouzit stezku, pokud je
k dispozici
0/0
15.4.2004 6:59

Suché z nosu

Re:
A tys už u nás nějakou viděl??
0/0
15.4.2004 11:05

Cyklista Brno

Re:
Kdyz jsme s kamosama se byli podivat na Tour de la France tak jsme si všimli že, ve Francii je cyklista na 1. místě na silnici. Jezdíme tam vždycky na silničních kolech po různých kopcích a sedlech. Francouz pojejde klidně 20km za cyklistou rychlostí 10km/hod třeba jen aby mu nezasmradil vzduch a už vůbec si nedovolí cyklistu nijak omezit.
0/0
19.4.2004 15:52

Roman

Vybavení kola
Pár dotazů se zde ptá na povinné vybavení jízdního kola. Bez vyhlášky to nebude přesné, ale přesto. Za snížené vyditelnosti musí být kolo a nebo cyklista vybeven odrazkami, nebo reflexními samolepkami, nášivkami o určité velikosti jejich plochy (přesně z hlavi nevím). Dále za snížené viditelnosti musí být v předu bílé nebo zelené blikající nebo stále svítící světlo, a vzadu červené. Jízdní kolo musí mít dvě funkční brzdy na sobě nezávislé a ZVONEK. Pkud jsem nějakou drobnost  zapoměl, tak se omlouvám.
0/0
14.4.2004 6:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.