Diskuze

Mrtvých lyžařů přibývá. Proč?

Beskydy zažily tragický víkend. Při sjíždění Malé sjezdovky na Pustevnách se v sobotu odpoledne smrtelně zranil mladík, když v plné rychlosti narazil do stromu. V noci z pátku na sobotu zase málem umrzla na Lysé hoře dívka, která se tam o půlnoci vydala se skupinou kamarádů. Úrazů přibývá, alarmuje Horská služba.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tapir

30. 11. 2004 12:35
Za vsechno muzou smykaci!
Nezodpovedni smykaci to je mor a nebezpeci sjezdovek! Jezdi bez stability, nerozhlednou se, sleduji jenom uzky smykaci pruh pred sebou, lyze neovladaji nebo jezdi rychleji nez odpovida jejich moznostem, diky jejich pitome a nenamahave jizde i bez predstavek a tak se nemuzou ani trochu divit, kdyz je, samozrejme v helme, z boku sundam. Cekani na prazdnou sjezdovku pred sebou a za sebou prestava totiz byt realne. Zdar carvingu a tesim se na svahu! Tapir
0 0
možnosti

Hanka

9. 3. 2004 11:15
Zajímalo by mě...
... kdo financoval ten noční výlet horské služby. Doufám, že to dají k náhradě té podnapilé koze !!!
0 0
možnosti

Jarda

9. 3. 2004 16:11
Re:
Az se vam prihodi neco podobneho, treba si v podnapilem stavu vyhodite koleno, taky budete radsi, kdyz vas nebude nikdo nepravem titulovat
0 0
možnosti

Jencek

9. 3. 2004 10:30
Co to melete za ptakoviny,
jak muzou za urazy nejaky lyze?? To je stejny, jak kdyz by nekdo tvrdil, ze za nehody muzou auta. Carvingy nemam, ale urcite za to nemuzou, ale muze za to jen clovek. A ti bezkari a turisti? Videli jste nekdy jejich vystroj? super moderni elasticky oblecky, ale chtel bych videt, jak dlouho v tom vydrzi, kdyz treba zlomi lyzi a budou must jit pesky a zatmi. Nehlede na to,ze  vetsinou jezdi bez batohu jen s ledvinkou, kde toho moc nemivaj (myslim veci na preziti). A kdyz se k tomu prida prilis mnoho alkoholu,.....
Podle me, zalezi hlavne na lidech a pak az na tom ostatnim.  
0 0
možnosti

bric

9. 3. 2004 10:09
důvody.?
Já jsem v ten osudný den stál dole a čekal na vlek, vše jsem viděl na vlastní oči, dost mě to dostalo. Člověk v tu chvíli neví, co má pořádně dělat, jestli se rozběhnout k němu, nebo zůstat stát. On tam měl v momentě kolem sebe spoustu lidí, tak jsme řvali na obsluhu, ať zavolá horskou službu. Ta tam byla opravdu za chvíli. Do té doby se mi jezdilo hezky a lehce, ale od té doby, ještě s vědomím, že tam ležel a nehýbal se, se jezdilo mnohem hůř. I tak se považuji za nadprůměrného lyžaře, ale začal jsem si všímat, že tam jsou i vyloženě blázni. Že udělají kličku těsně před Vámi nebylo vyjímkou, v době, kdy já byl v půli svahu, oni museli být už dole. Takže můj názor je, že největší nebezpečí pro ostatní lyžaře jsou takoví ti machři, na které nikdo nemá. Ať už na lyžích, nebo na prkně. Lyžaře začátečníky vidíte už z dálky a dá se jim bez problému vyhnout. Pokud ovšem nejste magor, který je schválně musí obhodit sněhem.
0 0
možnosti

PARALEN-500

9. 3. 2004 10:06
zajimalo by me...
jak ohrivali tu podchlazenou  divku? Nevim, kdy se muze tahle informace hodit...
0 0
možnosti

Peca

9. 3. 2004 8:48
Důvody
Dle mého názoru přibývá úrazů protože:
 - vleky mají větší kapacitu -> sjezdovka je přeplněná
 - sjezdovky jsou upravované -> jezdí se rychle
 - carvingové lyže -> větší problém nečekaně reagovat
 - snowboard -> většina z nich to neumí a jsou mnohem nebezpečnější než lyžaři kteří to neumí (těch je samozřejmě taky spousta)
 - party magorů kteří "odpočívají" uprostřed sjezdovky, nejlépe za zlomem
Dle mého názoru je jediná možnost v změně chování lyžařů a tomu mohou pomoci pouze represe na svazích.
0 0
možnosti

tululums

9. 3. 2004 9:24
Re: Důvody
Zapomel jste na alkohol "za volantem". Rekl bych ze se jiz pred delsim casem se zacalo na sjezdovkach více popijet, různé special drinky typu bombardino atd.
Jinak nerekl bych ze treba zrovna carvingove lyze by meli nejaky vyraznejsi vliv na zvysenou urazovost tak aby to stalo za zminku. Ani carvingovy styl nebude hlavni pricinou - rozumny clovek tak jede pokud k tomu ma podminky a prostor. Particka schovana jizlive zrovna pod terenim zlomem je take nejaka fama, ano kazdy to sice zazil, ale prominte neni to pravidlo.
0 0
možnosti

hammerhead

9. 3. 2004 8:32
když záchranář vysvětluje ...
Carving určitě za nárůst úrazů nemůže. Nechápu jak "zachranář", může pustit do světa takový blud.
Realita je taková, že carvuje minimum lyžařů (skoro nikdo) a statistiky úrazů přesto vykazují nárůst. V carvingu bych tedy příčiny určitě nehledal. Nicméně fakt je, že kdyby carvovalo víc lyžařů tak by na sjezdovce bylo "husto". Ale tak to prostě není a hledat příčinu v carvingu je nepatřičné.
Zajimavý postřeh záchranáře je i nalezení viny v carvingových lyžích. Budu přemýšlet o tom jaký má vliv vykrojení na úrazy lyžařů. Teď mě ale opravdu žádná souvislost nenapadá.
I když nejsem záchranář a jen hloupý lyžař tak příčinu vidím někde úplně jinde než v technice. Tou skutečnou příčinou nárustu úrazů jsou "mistři světa", kteří si myslí, že "na všechno mají " a jezdí za hranicí svých možností a možností terénu. Je smutné když se někdo z nich zabije, nebo zmrzačí, ale ještě smutnější je, když svým bezohledným chováním zmrzačí, nebo zabije někoho jiného.
Co se týče přilby tak ji rozhodně doporučuji. Když ne pro sebe, tak alespoň pro vaše děti. Diskutovat o tom co se stane tomu kdo přilbu nemá je o ničem. Kdo ji nemá, ten prostě riskuje vlastní bezpečí. Je to jeho chyba.
Bez změny chování lyžařů se nic podstatného ve statistikách úrazů nestane. Obávám se, že jiná cesta než represe není reálná. Udělejte z Horské služby neco jako Městské policisty a dejte jim statut veřejného činitele. Peněz za lyžování a apres ski aktivity dáváme dost (a určitou část tvoří daně) tak by se snad na to peníze najít mohly.
0 0
možnosti

Beeda

9. 3. 2004 9:19
Re:
Ahoj, jsem presvedcen, ze za narustem urazu je i carving. Je to dano stylem jizdy - jezdi se siroke oblouky krizici pricne sjezdovku, to u klasickych lyzi nebylo - jezdilo se vice mene "rovne" dolu. Zaroven aby jsi spravne vyjel oblouk potrebujes vetsi rychlost. Dalsi problem je, ze vetsina sjezdovek u nas je pro carvovani uzka a navic preplnena.   A vubec to zda je narust urazu muze byt relativni, mozna vetsi pocet lidi lyzuje, najedou 2 x tolik diky rychlosti a kapacite vleku atd....
0 0
možnosti

Janinka

9. 3. 2004 8:23
chce to přísnost na provozovatele
ani se nedivím, že je to tolik přizabitejch. V jiný zemi by si provozovatel netroufnul obehnat strom uprostřed sjezdovky proužkatým lýkem a říkat, že to je upozornění na strom. Všude jinde jsou stromy obalený jak v peřině. Ať někdo z postižených podá žalobu, zachrání tak třeba někoho jinýho.
0 0
možnosti

Aglaonema

9. 3. 2004 7:51
Rychlost...
Osobně se domnívám, že za všechno může vysoká rychlost v kombinaci s přeceňováním sil a hlavně lyžařského umění. Každý by měl lyžovat tak, aby měl vládu nad lyžemi a ne lyže nad ním.Pokud člověk nezvládá jízdu na carv.lyžích tímto způsobem, měl by ji vytříbit na méně náročných svazích a potom se teprve pouštět do náročnějšího terénu. Vidím běžně, jak rychle jedou někteří lyžaři, jejichž styl na oko vypadá, ale s obtížnějšími situacemi si těžko poradí. Lyžovala jsem závodně a tudíž jezdím sama dost rychle, ale nikdy se nedostávám do situací, ve kterých bych neměla lyže, ať už jakékoli, pod kontrolou. Myslím, že tak by měl jezdit každý, jinak ohrožuje zbytečně sebe i ostatní...
0 0
možnosti

Mirek

8. 3. 2004 20:09
Zkušenost z Deštného
V sobotu jsem byl lyžovat v Dešném. A co jsem neviděl, na černé sjezdovce, nazvané závodní mamka se dvěma děckama. Nebylo jim deset, nebylo jim ani šest, byly jim tak čtyři roky. Hrdině plužily a padaly. Nad tím bděla hrdinná mamka. Pokud by to byl otec, tak chápu, že potřebuje v hospodě u piva vyprávět kámošům, že jeho geniální děti sjely černou sjezdovku již ve čtyřech letech. Ale ona to byla opravdu ženská, asi to bude vypravovat v kadeřnictví. Pokud by dítě někdo srazil, už vidím rozdýchané reportéry z Novy, jak toho neštˇastníka honí až domů a ze všeho viní jeho a carving. Protože carving může samozřejmě za vše!
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  16.4 10:22

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozor na omyl. Tyto úchvatné přírodní divy ve skutečnosti stvořil člověk

10. dubna 2024

Obdivujeme se jejich majestátu, žasneme nad jejich krásou a těší nás, co všechno jimi všemocná...

Očima šotouše: prohlédněte si nejkrásnější fotografie laminátek v Česku

9. dubna 2024  14:16

V březnu jsme se v naší fotografické soutěži pro milovníky železnice zaměřili na jednu z...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Váháte, kam na dovolenou? Toulání po Dánsku vás nabije pozitivní energií

12. dubna 2024

Dříve jsme chtěli vidět celý svět, dnes máme chuť jezdit jen do zemí, ve kterých se cítíme dobře....

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  16.4 10:22

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Po stopách templářů. Pět míst, kde nahlédnete do historie tajemného řádu

16. dubna 2024

Premium Je tomu více než 700 let, co byl zrušen rytířský řád templářů. Jeho bohatství, vliv a také...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...

OBRAZEM: Když příroda čaruje, vytváří i místa jako z jiné planety

14. dubna 2024

Při návštěvě těchto míst si budete klást otázku, zdali se pořád ještě nacházíte na Zemi, anebo už...