Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mrtvých lyžařů přibývá. Proč?

Beskydy zažily tragický víkend. Při sjíždění Malé sjezdovky na Pustevnách se v sobotu odpoledne smrtelně zranil mladík, když v plné rychlosti narazil do stromu. V noci z pátku na sobotu zase málem umrzla na Lysé hoře dívka, která se tam o půlnoci vydala se skupinou kamarádů. Úrazů přibývá, alarmuje Horská služba.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tapir

Za vsechno muzou smykaci!
Nezodpovedni smykaci to je mor a nebezpeci sjezdovek! Jezdi bez stability, nerozhlednou se, sleduji jenom uzky smykaci pruh pred sebou, lyze neovladaji nebo jezdi rychleji nez odpovida jejich moznostem, diky jejich pitome a nenamahave jizde i bez predstavek a tak se nemuzou ani trochu divit, kdyz je, samozrejme v helme, z boku sundam. Cekani na prazdnou sjezdovku pred sebou a za sebou prestava totiz byt realne. Zdar carvingu a tesim se na svahu! Tapir
0/0
30.11.2004 12:35

Hanka

Zajímalo by mě...
... kdo financoval ten noční výlet horské služby. Doufám, že to dají k náhradě té podnapilé koze !!!
0/0
9.3.2004 11:15

Jarda

Re:
Az se vam prihodi neco podobneho, treba si v podnapilem stavu vyhodite koleno, taky budete radsi, kdyz vas nebude nikdo nepravem titulovat
0/0
9.3.2004 16:11

Marek

Re:
Ten titul je naprosto oprávněný. Vydat se na Lysou horu hladový, o půlnoci při takovém mrazu a chlastat může opravdu jen úplný magor. Toto nebyla nehoda !!! A v tom je ten rozdíl.
0/0
11.3.2004 8:18

Jencek

Co to melete za ptakoviny,
jak muzou za urazy nejaky lyze?? To je stejny, jak kdyz by nekdo tvrdil, ze za nehody muzou auta. Carvingy nemam, ale urcite za to nemuzou, ale muze za to jen clovek. A ti bezkari a turisti? Videli jste nekdy jejich vystroj? super moderni elasticky oblecky, ale chtel bych videt, jak dlouho v tom vydrzi, kdyz treba zlomi lyzi a budou must jit pesky a zatmi. Nehlede na to,ze  vetsinou jezdi bez batohu jen s ledvinkou, kde toho moc nemivaj (myslim veci na preziti). A kdyz se k tomu prida prilis mnoho alkoholu,.....
Podle me, zalezi hlavne na lidech a pak az na tom ostatnim.  
0/0
9.3.2004 10:30

bric

důvody.?
Já jsem v ten osudný den stál dole a čekal na vlek, vše jsem viděl na vlastní oči, dost mě to dostalo. Člověk v tu chvíli neví, co má pořádně dělat, jestli se rozběhnout k němu, nebo zůstat stát. On tam měl v momentě kolem sebe spoustu lidí, tak jsme řvali na obsluhu, ať zavolá horskou službu. Ta tam byla opravdu za chvíli. Do té doby se mi jezdilo hezky a lehce, ale od té doby, ještě s vědomím, že tam ležel a nehýbal se, se jezdilo mnohem hůř. I tak se považuji za nadprůměrného lyžaře, ale začal jsem si všímat, že tam jsou i vyloženě blázni. Že udělají kličku těsně před Vámi nebylo vyjímkou, v době, kdy já byl v půli svahu, oni museli být už dole. Takže můj názor je, že největší nebezpečí pro ostatní lyžaře jsou takoví ti machři, na které nikdo nemá. Ať už na lyžích, nebo na prkně. Lyžaře začátečníky vidíte už z dálky a dá se jim bez problému vyhnout. Pokud ovšem nejste magor, který je schválně musí obhodit sněhem.
0/0
9.3.2004 10:09

PARALEN-500

zajimalo by me...
jak ohrivali tu podchlazenou  divku? Nevim, kdy se muze tahle informace hodit...
0/0
9.3.2004 10:06

Peca

Důvody
Dle mého názoru přibývá úrazů protože:
 - vleky mají větší kapacitu -> sjezdovka je přeplněná
 - sjezdovky jsou upravované -> jezdí se rychle
 - carvingové lyže -> větší problém nečekaně reagovat
 - snowboard -> většina z nich to neumí a jsou mnohem nebezpečnější než lyžaři kteří to neumí (těch je samozřejmě taky spousta)
 - party magorů kteří "odpočívají" uprostřed sjezdovky, nejlépe za zlomem
Dle mého názoru je jediná možnost v změně chování lyžařů a tomu mohou pomoci pouze represe na svazích.
0/0
9.3.2004 8:48

tululums

Re: Důvody
Zapomel jste na alkohol "za volantem". Rekl bych ze se jiz pred delsim casem se zacalo na sjezdovkach více popijet, různé special drinky typu bombardino atd.
Jinak nerekl bych ze treba zrovna carvingove lyze by meli nejaky vyraznejsi vliv na zvysenou urazovost tak aby to stalo za zminku. Ani carvingovy styl nebude hlavni pricinou - rozumny clovek tak jede pokud k tomu ma podminky a prostor. Particka schovana jizlive zrovna pod terenim zlomem je take nejaka fama, ano kazdy to sice zazil, ale prominte neni to pravidlo.
0/0
9.3.2004 9:24

Dejnos

Re:
Partičky za zlomem je pravidlo zejména u snowboardistů, kteří toho moc neumí a  skáčou přes ně a pak tam čekají nebo se válejí, protože si namleli hubu. Jinak je to u nás dost častý jev, v cizině tolik zbytečně postávajících a sedicích přímo na sjezdovkách není.                
0/0
9.3.2004 10:03

Jimi10

Chlape Chlape
Tak ti nevim ale byt tebou tak bych si prvni ten Snowboard vyzkousel...Ono si myslim zas tolik lidi schvalne nerozseka hubu ...ale je fakt ze kdyz se to stane a sbiratese uprostred svahu s vyrazenym dechem tak prvni co vam pomuze je nejaky zkuseny lyznik ktery vam rekne at se tu schvalne nevalite,protoze k tomuto ucelu jsou urceny lavicky dole ...
0/0
11.3.2004 9:52

hammerhead

když záchranář vysvětluje ...
Carving určitě za nárůst úrazů nemůže. Nechápu jak "zachranář", může pustit do světa takový blud.
Realita je taková, že carvuje minimum lyžařů (skoro nikdo) a statistiky úrazů přesto vykazují nárůst. V carvingu bych tedy příčiny určitě nehledal. Nicméně fakt je, že kdyby carvovalo víc lyžařů tak by na sjezdovce bylo "husto". Ale tak to prostě není a hledat příčinu v carvingu je nepatřičné.
Zajimavý postřeh záchranáře je i nalezení viny v carvingových lyžích. Budu přemýšlet o tom jaký má vliv vykrojení na úrazy lyžařů. Teď mě ale opravdu žádná souvislost nenapadá.
I když nejsem záchranář a jen hloupý lyžař tak příčinu vidím někde úplně jinde než v technice. Tou skutečnou příčinou nárustu úrazů jsou "mistři světa", kteří si myslí, že "na všechno mají " a jezdí za hranicí svých možností a možností terénu. Je smutné když se někdo z nich zabije, nebo zmrzačí, ale ještě smutnější je, když svým bezohledným chováním zmrzačí, nebo zabije někoho jiného.
Co se týče přilby tak ji rozhodně doporučuji. Když ne pro sebe, tak alespoň pro vaše děti. Diskutovat o tom co se stane tomu kdo přilbu nemá je o ničem. Kdo ji nemá, ten prostě riskuje vlastní bezpečí. Je to jeho chyba.
Bez změny chování lyžařů se nic podstatného ve statistikách úrazů nestane. Obávám se, že jiná cesta než represe není reálná. Udělejte z Horské služby neco jako Městské policisty a dejte jim statut veřejného činitele. Peněz za lyžování a apres ski aktivity dáváme dost (a určitou část tvoří daně) tak by se snad na to peníze najít mohly.
0/0
9.3.2004 8:32

Beeda

Re:
Ahoj, jsem presvedcen, ze za narustem urazu je i carving. Je to dano stylem jizdy - jezdi se siroke oblouky krizici pricne sjezdovku, to u klasickych lyzi nebylo - jezdilo se vice mene "rovne" dolu. Zaroven aby jsi spravne vyjel oblouk potrebujes vetsi rychlost. Dalsi problem je, ze vetsina sjezdovek u nas je pro carvovani uzka a navic preplnena.   A vubec to zda je narust urazu muze byt relativni, mozna vetsi pocet lidi lyzuje, najedou 2 x tolik diky rychlosti a kapacite vleku atd....
0/0
9.3.2004 9:19

hammerhead

Re: carving a úrazy
Ty jsi skutečně viděl někde u nás na sjezdovce carvující lyžaře? Já tedy za celý minulý týden jsem viděl carvovat akorát svoji dceru.  Takže můžeme pouze teoretizovat co by se asi dělo, kdyby všichni carvovali. Ale to se nestane, protože jak píšeš české sjezdovky jsou úzké, přeplněné a podle mě i zbytečně prudké.
 
Podle mě je carving paradoxně bezpečnější než lyžování smykem. Carving je o jiné filozofii lyžování. Carving je o pohodě, o ježdění po středně a méně prudkých sjezdovkách. Požitek z rychlosti absolutní je nahražen požitkem z úhlové rychlosti a ježděním v náklonu.
0/0
9.3.2004 10:58

honza

Re:
Trosku bych oponoval ze na carving je treba vetsi rychlost. Na vyjeti zarizleho oblouku rozhodne nepotrebuju vetsi rychlost pouze dostatek mista okolo sebe. Jinak ale s popisem plne souhlasim. Jedina sance je lyzovat brzo rano dokavad na svahu neni moc lidi, a trat je pekne upravena. No a kdyz se dopoledne prihrne moc lidi tak sikovne prodat permici. Vysledek: bezva si zalyzuju na skoro prazdne sjezdovce, a navic jeste usetrim na permici.
0/0
9.3.2004 11:07

Janinka

chce to přísnost na provozovatele
ani se nedivím, že je to tolik přizabitejch. V jiný zemi by si provozovatel netroufnul obehnat strom uprostřed sjezdovky proužkatým lýkem a říkat, že to je upozornění na strom. Všude jinde jsou stromy obalený jak v peřině. Ať někdo z postižených podá žalobu, zachrání tak třeba někoho jinýho.
0/0
9.3.2004 8:23

Aglaonema

Rychlost...
Osobně se domnívám, že za všechno může vysoká rychlost v kombinaci s přeceňováním sil a hlavně lyžařského umění. Každý by měl lyžovat tak, aby měl vládu nad lyžemi a ne lyže nad ním.Pokud člověk nezvládá jízdu na carv.lyžích tímto způsobem, měl by ji vytříbit na méně náročných svazích a potom se teprve pouštět do náročnějšího terénu. Vidím běžně, jak rychle jedou někteří lyžaři, jejichž styl na oko vypadá, ale s obtížnějšími situacemi si těžko poradí. Lyžovala jsem závodně a tudíž jezdím sama dost rychle, ale nikdy se nedostávám do situací, ve kterých bych neměla lyže, ať už jakékoli, pod kontrolou. Myslím, že tak by měl jezdit každý, jinak ohrožuje zbytečně sebe i ostatní...
0/0
9.3.2004 7:51

Mirek

Zkušenost z Deštného
V sobotu jsem byl lyžovat v Dešném. A co jsem neviděl, na černé sjezdovce, nazvané závodní mamka se dvěma děckama. Nebylo jim deset, nebylo jim ani šest, byly jim tak čtyři roky. Hrdině plužily a padaly. Nad tím bděla hrdinná mamka. Pokud by to byl otec, tak chápu, že potřebuje v hospodě u piva vyprávět kámošům, že jeho geniální děti sjely černou sjezdovku již ve čtyřech letech. Ale ona to byla opravdu ženská, asi to bude vypravovat v kadeřnictví. Pokud by dítě někdo srazil, už vidím rozdýchané reportéry z Novy, jak toho neštˇastníka honí až domů a ze všeho viní jeho a carving. Protože carving může samozřejmě za vše!
0/0
8.3.2004 20:09

Libor

Nebezpecna byla sjezdovka
Na Pustevnach jsem byl, kdyz se nehoda stala. Podminky byly idealni, ale trate nejsou nijak zabezpeceny. Bezpecnostni site tam, kde sjezdovka primo hranici s lesem, nebo na objektivne nebezpecnych usecich vidim jako absolutni nutnost.
0/0
8.3.2004 19:20

pesimista

Re: ... bezpečnostní sítě jsou nutnost ...
Chacha, nutnost je používat hlavu k myšlení a ne ke skladování sena. Když to neumíš, tak tam nelez. Jinak sníh je studené bílé svinstvo a když nemusím nelyžuju.
0/0
9.3.2004 7:52

Svišť

Nebezpecny neni carving, ale jen nekteri lyzari
Take jezdim par let carving, a myslim skutecne carving, ne jen ze mam lyze na carving. Vetsina lidi tvrdi ze carvuji a pritom jen jezdi starou technikou na novych lyzich. Jelikoz jezdim i na slalomovem prkne, poridila jsem si prilbu a uz bez ni ani nelyzuji. Carvingovou techniku se taky neda jet vsechno, neupravene svahy s plotnami - to je pak carving opravdu nebezpecny. Casto se mi stane, a to i v cizine, ze me malem srazi nejaky nekontrolovane ritici se lyzar co jede susem dolu bez jakekoliv techniky a nechape, ze nekdo muze delat oblouky. Lidi jsou fakt bezohledni, jezdi jak sileni a neumi rychle zareagovat ci zmenit smer, o zastavujicich skupinach pod terennim zlomem ani nemluvim. A proto - jedine s prilbou, kdyz vas nekdo srazi, mate preci jen vetsi sanci neprijit k urazu.
0/0
8.3.2004 18:42

Sixkiller

Re:
No jo, ale kazdy dela chyby a co kdyz ty narazis do nejakeho decka, ktere prilbu nema. A zrovna ho tou helmou sejmes. Je sice pravda, ze hlava na hlavu taky neni polstar, ale podle me je to lepsi nez helma na hlavu.
0/0
8.3.2004 19:57

Sixkiller

Re:
A ktem lyzim nejsem z tech co jezdi smykem, jezdim bez tycek a snazim se o body carving.
PS: Elan HYPER HCX 160 Cm Radius 12.9 m (moje vyska je 188 cm)
0/0
8.3.2004 20:00

Excel

Re:
Teď jsem týden zkoušel lyže Dynastar Speed Omeglass (157 cm, radius 12 m) a musím říct, že je to opravdu uplně jiné lyžování (pro mě úžasné).
0/0
9.3.2004 8:57

Sixkiller

Carving je opravdu nebezpecny
Dobrý den,
ja jezdim carving druhym rokem. Pred tim jsem 10 lyzoval na normalnich lyzich a je pravda, ze je carving v nekterych pripadech nebezpecnejsi. Pokud jezdim carving i na siroke sjezdovce musim si dat velky pozor, aby me nikdo nesrazil z vrchu. Pokud jedou dokonce dva carveri na sjezdovce tak uz je to uplna hruza. Oba se omezujeme navzajem. Ani se lidem co jezdi normalne nedivim, ze me muzou srazit, protoze se to tezko odhaduje i me. Pokud z te zatacky zrychlite tim carv obloukem, tak to fakt neni jednoduche.
S prilbou si nejsem jisty, co kdyz vrazim do nekoho kdo prilbu nebude mit. Ja se sice mozna nezranim, ale co ten druhy ???
0/0
8.3.2004 18:01

exchangestudent

Re:
ten druhy? priste si nezapomene tu prilbu vzit taky...
0/0
8.3.2004 21:15

pedypedy

Re:
Zajímalo by mě, jak vypadá carver na 160 cm lyžích s radiusem 12 metrů, který jede tak závratnou rychlostí!! To pak opravdu asi nebude moc o vykrojeném oblouku, viď? Ten kdo umí kárvit, má takhle krátký a krojený lyže, nemusí po sjezdovce lítat jako magor. Díky takovému vybavení se dá zakrojit oblok mnohem líp, když jedeš krokem!! A ještě by mě zajímala tvoje váha, neboť chlubit se při tvé výšce 160 Elankama, který jsou měkký i pro mojí 55kg ženu, fakt o tvých kvalitách nesvědčí...
0/0
8.3.2004 21:25

Excel

Re:
Jseš úplně mimo a nevíš o čem mluvíš, nebavíme se o tvé rychlé jízdě šusem dolů (na to opravdu potřebuješ ty tvoje dlouhé obřačky) ale bavíme se o jízdě po hranách v obloucích a ve velkém náklonu (body carving) a to prostě musíš jet rychle, jinak spadneš. Myslím, že by jsi byl překvapen (pokud by jsi to uměl) co krátké lyže umí a jak je to zábavné. Tvou ženu si dovedu představit , určitě jezdí tak jako ta moje slepice (smíkacím stylem)  !
0/0
9.3.2004 9:11

Pavel

Carving
Je pravda, ze na carvingovych lyzich se jezdi podstatne rychleji, ale rozhodne to neni pricina zvyseneho poctu urazu. Spravnym zpusobem na nich jezdi ani ne 1% lyzaru. Zbytek to smudla stejne, jako se to delalo pred 20 lety na prkynkach Artis Beta. Problem je osobni nezodpovednost jedincu (typicky pluhar na cerne, ktery poslednich 300m susuje) a zvysujici se pocet tupcu na svazich. Souhlasim s povinnym zavedenim prilby pro deti ...........
0/0
8.3.2004 17:39

macho77

jasně - muldy byly jako retardery
..takze ti co se moc necitili, museli jezdit pomalu, nebo si vybrali "modrou".
Tedka je to vsechno zrolbovany, jako kulecnikovy stul, a lidi to huli dolu aniz by umeli lyze poradne ovladat.
Doporucuji vsem "šůsařům", aby si nejprve zkusili jizdu v neupravenem terenu, nez začnou ohrožovat ostatní.
0/0
8.3.2004 16:46

tululums

stromy
Kolik stoji vybudovani zachytnych siti na kraji sjezdovky? To by mel byt standard, a ve svete to i standard je - v Alpach jsem snad jeste nenarazil na nebezpecnou sjezdovku bez techto siti. Jakmile tam hrozi nejake nebezpeci, tak uz tam je sit, nebo nejake jine opatreni. A to i ve strediscich, ktera maji cenu permanentky na srovnatelne urovni nebo dokonce levnejsi nez nektera ceska strediska, pricemz museji zakonite mene vydelavat protoze tam neni tak narvano jako u nas. Takze to jde, ne ze ne.
0/0
8.3.2004 16:45

von Kleist

Re:
Sit neni zdaleka vselek. Ma to smysl jen tam, kde je opravdu velke riziko, ze se nekam spadne. Videl jsem par osklivych zraneni vzniklych tak, ze dotycny najel do site skoro tecne a to v miste, kde byla sit zbytecne... A mam i osobni negativni zkusenost - kdyz mi v ni pri pomalem objizdeni blbe stojiciho lyzare zustala hulka - thra jako blazen, hodinky na kasi a sedrena ruka od reminku :o(...
0/0
8.3.2004 17:08

tululums

Re: sit
Ano, souhlasim ze sit neni vselek, avsak v kontrastu k ceskym podminkam je tato poznamka trochu mimo. V Cesku ty site proste nejsou vubec, i tam kde by byt stoprocentne mely.
0/0
8.3.2004 21:12

von Kleist

Re:
No ono v Cechach taky neni moc mist, kde by byly site bezpodminecne nutne. A co jsem mel moznost videt ve Fr. a It., tak sitema jsou zapertlovany jen skutecne nebzpecne useky, kde je mozne bez problemu nekam sletet... Spis mi chybi obandazovani podper lanovek a nekterych stromu...
0/0
8.3.2004 22:39

Jarda

Re:
chtel bych podotknout, ze na sjezdovce, kde doslo k tomu smrtelnemu zraneni je jak sit, tak obandazovany sloup lanovky. Myslim si, ze je to vse dostatecne a dale je bezpecnost veci lyzaru samotnych. Hlavne tech, co zbytecne postavaji v prostred svahu. A samozrejme, ze i tech co to vali moc rychle a rozhodi je napr. nejaka nerovnaost, jak tomu na nasich sjezdovkach byva. Toho kluka jsem trochu znal a vim ze lyzoval dost dobre. Nicmeni ani takovito nejsou nesmrtelni a treba za to mohlo to ze to proste prehnal, nebo taky to, ze nahoda je blbec. Mohlo by se stat, ze by se i takovy schumacher naboural pri bezne jizde. Teorie pravdepodobnosti tuto moznost nevylucuje.
0/0
9.3.2004 16:26

pedrod

Re:
Bohuzel se podobne urazy stavaji vsude, i tam kde maji asi trochu vetsi zkusenosti s intstalaci bezpecnostnich opatreni. Viz priklad - utery 2. brezna rano okolo 10. hodiny na Plose u Brixenu (Jizni Tyroly) - 34lety Nemec vyletel tesne za koncem site do lesa - odvoz do nemocnice jiz nebyl treba. K tomu o dva dny drive o kousek vyse smrt v lavine - dost zbytecne. Chce to proste asi trochu premyslet a min riskovat. Jako na silnici.
0/0
11.3.2004 9:55

Dalibor

Carving?
Ja jezdim na obou typech lyzi. Pokud ovladam lyze ja tak je to OK, pokud ony ovladaji me tak je to spatne. Tim, ze jsou sjezdovky sirsi a upravnejsi tak se to proste nekterym rozjede a nezvladnou to. Kdysi byl muldy, jedna za druhou, takze se musela taky delat jedna zatacka za druhou. V tom je taky dost podstatny rozdil. Na carvech se sice lepe snadneji delaji zatacky, ale na "normalnich" lyzich je snadnejsi zastavit na miste.
0/0
8.3.2004 16:06

Walter Sobchak

Re:
Nechapu vetu "Ja jezdim na obou typech lyzi"? to je jako stridas? A proc?
0/0
8.3.2004 16:17

miro

Re:
to mas asi ako horske a galusky.
0/0
8.3.2004 17:19

Walter Sobchak

Re:
sorry miro, furt to nechapu. Dle me zkusenosti je carving horska draha a stary rovny lyze rezava vlecka. NEvidim nic co by rovny lyze umely lepe nez carvy. Mam troje pary od obracek az po slalomky, a kdyz vidim rovny lyze taxi rikam,to je dobre ze uz na nich nebudu muset jezdit. Teda nic proti nim, taky se na nich dalo pekne svezt, ale kolik usili to stalo, nez clovek vyjel precizni obrakovej oblouk.
0/0
8.3.2004 19:07

honza

Re:
rovny lyze jsou dobry tak maximalne jako "skocky" co se pouzivaji na skok na lyzich ;-) 
0/0
9.3.2004 11:16

Walter Sobchak

Re:
0/0
9.3.2004 20:30

Sněžanka

smutné, co s tím?
je to smutné, fakt je těch smrťáků čím dál víc, na vině je carving, narvané sjezdovky, přeceňování se, jízda bez přilby
0/0
8.3.2004 15:04

patriott

Dle dosptunych dat
se mi jevi, ze temer 100pct umrti je po narazu do stromu. takze reseni bych hledal zde.
a) podel sjezdovky natahnout zachytavaci site.
b) i za temi sitemi pro zichr vykacet stromy. Alespon 2 metry na kazdou stranu.
 
 
 
0/0
8.3.2004 15:23

Jimy

Re:
je pravda, že skoro vždycky se mluví o nárazu do stromu, proč se to teda dávno neřeší, sakra?
0/0
8.3.2004 15:33

lili

Re:
a 4 metry ne??
0/0
8.3.2004 16:54

miro

Re:
rovno vyrubat celu horu
0/0
8.3.2004 17:15

socka

Re:
leda vykacet celou horu, site budou v cechach rozkradeny, zvlast v beskydech, kazdej druhej tam je polak
0/0
8.3.2004 18:46

Kik

Re:
A přidal bych ještě bezohlednost a nepozornost mnoha lyžařů. Kolikrát mohu vyletět z kůže, když na sjezdovce jezdí pluhem ze strany na stranu, když se lidé rozjedou a nepodívají se, zda někdo kolem nejede, když se zastaví uprostřed sjezdovky skupinka lidí a zúží průjezd, když lidé zastaví pod hranou nebo za zatáčkou, kam není vidět a tak bych mohl pokračovat. A rozčilují mě taky začínající snowboardisti, kteří jezdí tak, že před sebou hrnou sníh a za nimi vznikají ledové plotny.
0/0
8.3.2004 15:39

Makr

Re:
Když jedeš na prkně, nehrneš sníh nijak víc než  lyžař....pokud teda nebrzdíš, stejně jako lyžař :o)
Zkrátka, snb nehrnou za jízdy sníh...
0/0
8.3.2004 16:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.