Diskuze

Proč přibývá úrazů na lyžích?

Lyže najednou vypínají, mladý Čech padá a řítí se po sjezdovce hlavou dolů. Černá trať ve švýcarském Veysonnaz je po ránu rovná jak silnice a zledovatělá. Muž letí dobrých sto metrů. Lyže zůstávají někde nahoře. Tohle neskončí dobře...
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Funcarver

5. 2. 2004 0:08
carv
Jak tady pročítám příspěvky tak tady plačemě na špatném hrobě - lidé co čtou článek mají s carvingem zkušenosti...Ale tomu zbytku je nutné vysvětlit, že carvingový oblouk je oblouk uzavřený, že carver dokáže změnit směr pomaleji než šoupající lyžař a hlavně, že oblouk uzavře tak rychle, že se nestačí okolí divit...
Minulý rok jsem byl s přáteli ve Francii a už jsem se nemohl dívat, jak šoupou, ačkoliv vybaveni carvingovými lyžemi. vysvětlil jsem jim co dělat, co zkoušet, ukázal pár cviků a několikrát zdůraznil, že musí dodržovat odstupy a nejezdit vedle sebe...POkaždé když jsem je na sjezdovce viděl, řval jsem na ně, ať jsou od sebe - akorát ze mě měli srandu, do doby než to do sebe "pěkně" naprali - jednomu se konečně oblouk podařilo zavřít....Draze zaplacená zkušenost vlastní bolestí. ALe co člověk nadělá.....
Hodně se bavím u hlíšek "lehký carving" a "carving na černé" Naučit se přisedat si vnitřní nohu ("klammerschwung") je opravdu lehké a na počátku se to "podařilo" i mě - to ale nemá nic společného s carvingem... Carvovat na černé dokáže možná 0,001% lyžařů, nehledě na to, že často černé nemívají dostatečnou šířku a nejsou dostatečně upraveny, aby to bylo vůbec možné..
BTW. Pozor na lyžařské školy- mnohé ani neví, co carving je, ačkoliv mají na netu video ukázku "carvingu" nebo spíše "funcarvingu"... Nedávno jsem se na toto téma bavil s přáteli v klubu a shodli jsme se ,že se jedná o přímo ukázku toho, jak funcarving vypadat nemá....
Mnoho povedených carvingových oblouků a funcarverům (extrem-carverům) povedené zalehnutí a nějakou 360ku  
0 0
možnosti

Lukas

5. 2. 2004 12:50
Re:
mysim, ze terminologie jeste neni uplne zazita a spravne definovana. Dneska si vsichni mysli, ze jezdi carving a je to proto, ze zmizely klasicke rovne lyze. Takze pokudv tehle diskuzi lidi mluvi o carvingu, 90% z nich ma na mysli lyzovani na modernich "carvingovych" lyzich.  
0 0
možnosti

bob

4. 2. 2004 21:16
carving
carving je super ale tak maximálně po ránu na prázdné sjezdovce a s helmou. no urazy z karvingu mylsím že zas tak moc nejsou. moje pády jsou vetšinou jenom sednutí a následná jízda po boku. nikdy se me nic vážnejšího nestalo. snad jen to kznáme vykopnutí ze slalomového carvingového oblouku :-) jinak taky ty urazi vznikají časteji pri pomalé jizde a v pomalejším snehu, protože pád trvá celkove dýl a proto zatížení vazů a kostí trvá logicky déle. na rozdíl od velké rychlosti kdy je doba pádu krátká. muj nazor. jinak myslím si že helma je fakt v dnesní dobe duležitá, zvlášt u nás. sjezdovky jsou uzke, vetsinou aspon s kousky ledu, a lidí jak sraček....
0 0
možnosti

Blackshield

4. 2. 2004 21:05
To je otázka...
Prostě si každý vůl myslí, bůhvíjaký není lyžař... Carvingy jsou celkově na houby, není nad dlouhé rovné lyže, to se teprve ukáže lyžař
0 0
možnosti

lucie

4. 2. 2004 19:45
par pripadu z francie
na http://www.laviny.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.laviny.cz je zrovna zverejneno par pripadu lavin co  se staly ve Francii v lednu
0 0
možnosti

honza

4. 2. 2004 18:49
re: nepresnost
nepresnost, to ten carving asi poradne neumis chytra hlavo.
0 0
možnosti

redwasp

4. 2. 2004 20:40
Re:
nikde netvrdim ze to umim ;-) nepresnost se tyka te casti s urazy na tvrdem podkladu... Jinak to o tech lyzich je fakt - u nas se nejvic prodavaji takovy mixy mezi klasikou a carvingem, na kterych jsou oblouky hodne siroky, tudiz se to hodne rychle rozjede - vetsina lidi pak radsi zacne smykat, protoze v te rychlosti je kazda mulda problem a neda se ji nijak vyhnout. Samozrejme muzes delat delsi oblouky, takze te to zbrzdi, ale to je zase dost nebezpecny protoze lidi za tebou to necekaji...
0 0
možnosti

redwasp

4. 2. 2004 17:21
nepresnost
podle me vic urazu jak tvrdy povrch  zpusobuje povrch mekky - na lede si clovek sice poradne namele, semtam vyrazi dech atp., ale v tezkem cerstvem nebo rozbredlem snehu je to daleko horsi, tam totiz lyze na nic tvrdeho poradne nearazi a vazani nemusi vypnout - z toho jsou pak ty zlamane hnaty...
Jinak to o carvingu sedi, ovzlast na lyzich s velkym polomerem se neda jezdit carving pomalu (proste bud pomalu smykate, nebo rychle zarezavate). Bohuzel zrovna takovy lyze mam, muzu potvrdit ze carving na nich jezdim maximalne na modrych a i tak jsem na svahu suverenne nejrychlejsi..., na ostatnich musim vetsinou smykat, jinak je rychlost o zivot... To s dvema carvingistama co jedou paralelne uz se mi nekolikrat stalo, nastesti jsem to vzdy nejak ustal. Opravdu je to nebezpecne, vzajemne se nevidite a najednou jste v sobe... S lidma pred vami takovy problem neni, vzdy jde v oblouku prejit do smyku a intenzivne zbrzdit nebo vyriznout oblouk az do protisvahu, jenom bacha aby nad vama nejel podobny silenec... ;-)
0 0
možnosti

redwasp

4. 2. 2004 17:17
nepresnost
podle me vic urazu jak tvrdy povrch zpusobuje povrch mekky - na lede si clovek sice poradne namele, semtam vyrazi dech atp., ale v tezkem cerstvem nebo rozbredlem snehu je to daleko horsi, tam totiz lyze na nic tvrdeho poradne nearazi a vazani nemusi vypnout - z toho jsou pak ty zlamane hnaty... Jinak to o carvingu sedi, ovzlast na lyzich s velkym polomerem se neda jezdit carving pomalu (proste bud pomalu smykate, nebo rychle zarezavate). Bohuzel zrovna takovy lyze mam, muzu potvrdit ze carving na nich jezdim maximalne na modrych a i tak jsem na svahu suverenne nejrychlejsi..., na ostatnich musim vetsinou smykat, jinak je rychlost o zivot... To s dvema carvingistama co jedou paralelne uz se mi nekolikrat stalo, nastesti jsem to vzdy nejak ustal. Opravdu je to nebezpecne, vzajemne se nevidite a najednou jste v sobe... S lidma pred vami takovy problem neni, vzdy jde v oblouku prejit do smyku a intenzivne zbrzdit nebo vyriznout oblouk az do protisvahu, jenom bacha aby nad vama nejel podobny silenec... ;-)
0 0
možnosti

mengele

4. 2. 2004 17:16
něco jako řidičák
 Každej kdo se rozhodne lyžovat na sjezdovce mezi lidi, tak by měl mít něco jako řidičák, kde místo skupiny bude barva modrá, červená, černá. Nasadit tam někoho kdo by to hlídal případně pokutoval. V Itálii jsem něco podobného viděl a docela to fungovalo, ten kdo jezdil neohleduplně přišel o permici, a to docele bolí. 
0 0
možnosti

Lukas

4. 2. 2004 16:54
zmena stavu
ze nastala fakt zmena jsme si uvedomili s brachou loni, kdyz jsme jeli na velku (v CR) a bracha rika "ty, mi pripada, ze se nejak opticky zvedla uroven lyzovani. Uz tady nevidim takove ty uplne "lamy" co jsou vice na zemi nez na lyzich". Oba dva jsme od mala jezdili zavodne, takze nase meritko bylo vzdy trochu vyse, takze kdyz tohle rekl bracha, musel jsem se nad tim zamyslet. A v tom ja vidim zakopaneho psa. Carvove lyze daly pocit i jinak spatnym lyzarum, ze to najednou umi (ono je to totiz na nich lehci) a dovoli si daleko vic (= pousteji se i na tezke cerne sjezdovky), nez predtim na klasikach. Jenomze v pripade nahleho prolemu se projevi jejich nezkusenost a pak uz je pozde. Je to v lidech, ne v carvingu ci snowboardingu.
0 0
možnosti

ceska rakusanka

4. 2. 2004 16:40
proc pribyva urazu
on je to rozdil jezdit carving styl a jezdit jen na carving -uprostred jen mirne zestihlenych lyzich,ktere carving jen pripominaji a ktere uz uplne vytlacily normalni lyze z trhu. Carving styl jezdi jen par milovniku a tento styl se mezi sirokou verejnost neprosadil.Existuji kluby, ktere se tomuto stylu venuji.Mimochodem, je to na pohled velmi pekny styl. Proc je na sjezdovkach vice urazu neni vinou carving, ale opet jen lidsky faktor. Je diky preceneni vlastnich sil ,unava ,bezohlednost, lehkovaznost a vubec nedostatecna disciplina mnohych lyzaru hlavne ze statu budoucich clenu EU, cechy nevyjimaje!!!
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  17.4 21:34

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků

18. dubna 2024

Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...

OBRAZEM: Na samotě V lomu. Podívejte se na nejnovější glamping v Česku

17. dubna 2024

Glamping, tedy luxusní kempování, nabírá v tuzemsku v posledních letech na popularitě. Nejnovější...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Váháte, kam na dovolenou? Toulání po Dánsku vás nabije pozitivní energií

12. dubna 2024

Dříve jsme chtěli vidět celý svět, dnes máme chuť jezdit jen do zemí, ve kterých se cítíme dobře....

To nejlepší z Itálie. Florencie ohromí nejen originály starých mistrů

19. dubna 2024

Ve zvlněné krajině Toskánska leží kolébka renesance, která kdysi bývala jedním z nejvýznamnějších...

Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků

18. dubna 2024

Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  17.4 21:34

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Pěšky, na kole, po vodě. Horní Rakousko je utajený ráj nedaleko českých hranic

17. dubna 2024

Premium Rakousko jsem dosud znala jen pod sněhem, bylo pro mě vždy osvědčeným lyžařským cílem. Zajímalo mě...