Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Irska za eury a na zkušenou

Někdy na přelomu března a dubna jsem se rozhodl vydat do světa na zkušenou. Po delším zvažování jsem se rozhodl pro Irsko - je to poměrně blízko, anglicky se domluvím a přesvědčily mě i zprávy o ekonomickém rozkvětu této země. Takže 25.dubna jsem odletěl pravidelnou linkou z pražské Ruzyně do Dublinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Katka

jen tak
Ahoj všichni článek se i zdá super a jsem ráda i za tu diskusy, alespoň se člověk něco doví, jinak taky výborný český stránky wwww.irsko.aktualne.cz tam se taky člověk doví hodně a jsou tam i další odkazy, s přítelem chceme odjet do Irska asi nějak v květnu no a protože on moc anglicky neumí tak jsem šli přes jednu agenturu, uvidime jestli se to podaří jinak zdravim čecháčky cestovatele a pište pa Katka
0/0
15.2.2005 9:36

keny

please
Nevite nahodou jak to bude s praci v Irsku po vstupu do EU? Nebude tam pak priserny naval?
Dik za odpov.
0/0
5.2.2004 8:52

Jardik

Bilance
Tak si tak v pohodě sedím v čechách u počítače, a protože jsem nikdy v Irsku nebyl, se zájmem jsem si přečetl nejen autorův nicnezastírajícívtipný  a velice kultivovaný článek, ale i všechny reakce na něj. Odmyslím-li některé sprosté a napadající články autorů, vytvořila se celkem dost kvalitní diskuse o životě v Irsku (druhá v počtu příspěvků za Amerikou) a samozřejmě, že celkem idividuelně pojmutá každým jednotlivým účastníkem, podle jeho zkušeností. Mám ale pocit, jako by se úplně vytrácela filosofická podstata původního sdělení - podělit se o vlastní zkušenost ! A to se všemi klady a zápory prožitků. To nám asi autor chce sdělit a já mu v této chvíli velice děkuji a prosím ho, aby se i do budoucna některými rádoby siláky nenechal odradit, a již dnes se těším na pokračování 3. února. Ještě jednou Ondřeji děkuji a vydržať !!!
0/0
31.1.2004 9:28

Vasilis

Re:
jasně, pohoda.
0/0
2.2.2004 17:26

Dasha

D U B L I N
hm...tak ja sem v Dublinu par mesicu a docela se mi ta zeme libi,proste jaky si to udelas takovy to mas.Da se tu slusne si uzivat a cestovat i za minimalni mzdu a kdyz se chce tak  i bez pracovniho povoleni a excellent english se ta prace driv nebo pozdejc sehnat da,obcas to stoji hodne usili a nervu,ale proto sme sem prijeli neco si zkusit,neco se naucit,treba neco vydelat a hlavne si to tu uzit ne!?Opatrujte se cechove v Dublinu a teste se na leto!
0/0
29.1.2004 23:27

pracant.ie

dobrodruh
nechapu, cemu se tento pisatel clanku divi. jede si sem bez pracovniho povoleni, mysli si, se praci sezene hned po prijezdu, nema nic potrebneho pro imigracniho urednika na letisti, chce povoleni k pobytu bezradneho ubytovani a PPSka ...
je ale fakt, ze studenti to tady maji lehce.
takze vsem studentum, co tenhle clanek museli podstoupit - nenechte nic nahode, hledejte si praci uz pred prijezdem na netu, zaridte si kloudny pracovni program u studentske agentury v Cechach, kde vam daji pracovni povoleni a zvazte sve schopnosti. clovek, ktery sem bezhlave jede s minimem anglictiny, nemuze ocekavat slusne placenou praci. interview opravdu v cestine neprobihaji))) a jak uz bylo receno, za pokus to stoji. rozhodne je  dnes Cesko, podle meho nazoru, v celkovem pohledu na tom lepe. neumim si vubec predstavit tady zit cely zivot, ale na zkusenost je to super zeme.
anyway, nevite nekdo o nejakem chat serveru, kde se schazeji lidi, co jsou momentalne v Irsku?
jinak CR tady ma dobrou povest.
 
0/0
29.1.2004 13:45

ledek

Re:
Co to tady meleš???
nikdo v tom článku přece netvrdí, že si myslel, že přijede do Dublinu na letiště a pohovor bude v češtině a že dostane prac. povolení za hezké oči... Nikdo netvrdí, že je nejlepší jet do Irska bez dokladů. Naopak tady nastínil jak to vypadá, když ty doklady chybí a čeho se je potřeba vyvarovat.
A kde si zjistil to, že tam jel s minimem angličtiny, to jsem se taky v tom článku nedočetl. Takže si četl buď jiný článek, nebo máš v sobě nějaký "péčko". Jinak si ty Tvoje kecy nedokážu vysvětlit... čus Ledek
Jinak taky nemám dobré zkušenosti s imigračním, jel jsem do Anglie, měl jsem spoustu různých dokladů a málem mě tam nepustili... Takže všem cestujícím zdar a Tobě především...Ledek.
0/0
29.1.2004 16:26

pracant.ie

Re:
proste mi ten clanek prijde nekdy dost negativni. myslim, ze kazdy vi, ze doklady, pokud si chce tady clovek najit praci, je potreba. to snad kazdemu dojde. jinak nerikam, ze ma minimalni anglinu. to bylo napsano obecne. proste, jak je psano nahore - jaky si to udelas, takovy to mas. i bez pecka.
0/0
30.1.2004 14:29

george

Re: pracant.ie
nevim...ja sem zas jeden z tech, kteri sem prijeli jako turisti bez prac. povoleni a tak. asi sme meli stesti, protoze sme si tu vyridili pps a ted uz se nas nikdo ze zamestnavatelu ani nepta, jestli mame prac. povoleni. myslim si, ze teda moc dobre vedej, ze bysme ho meli mit, ale vzdycky se zeptaj jenom na to cislo;)
se shanenim prace na zacatku to teda lehky vubec nebylo a zadarilo se az za mesic. myslim, ze z tech lidi, co sem prijedou bez povoleni hledat black work, by se dali udelat dve skupiny:jedna ji najde do tejdna a druha do dvou mesicu.
jinak se taky pripojuji k otazce,jestli nekdo nevi o nejakym chatu, abysme se tu taky vsichni cehuni sesli,ne???!!
0/0
29.1.2004 22:56

vlkysh

Asi veliké rozdíly
spatřuju v jednotlivých zkušenostech. Byl jsem v červnu 2003 v Dublinu jako volunteer na Speciální olympiádě, o nějakých imigračních úřednících ani nevím, že existují., asi jsem byl proklepnut předem.... za 5 minut po vystoupení z letadla  už jsem koukal  na  nějaké železné okřídlené prase  a  nastupoval do taxíku. Týden v Dublinu,  na  venkov jsem se nedostal. Stýkal jsem se s lidmi, jejichž angličtina mi nedělala sebemenší potíže,  žádný dialekt. V hospodách jsem až nápadně slyšel stesky na drahotu po přijetí EURA ... no  a  obsluha mezi sebou většinou mluvila čínsky..... v resturacích. V pubech ještě nějací Irové zbyli. V Jurys Ballbridge jsem popil s  kulisákem od RiverDance,  pochlubil se že má 8x  větší plat než já  a  pozval mne na whisky Midleton, prý lepší než  Jameson.  A prý bych se v Dublinu jako dětský lékař uplatnil,   hm, skoro bych to bral, být mladší.  Děkuji vám všem za názory a zkušenosti...  od  těch bych mladé rozhodně neodrazoval,  jakkoli to v jednotlivých případech dopadne
0/0
29.1.2004 0:07

cabrones

dublin
ciao lidi zdravim vas z dublinu chci jen napsat ze je tu fajn a myslim ze tu kazdy najde praci jen musi chtit ja makam na zahradach dobrej job nestezuju si uz jsem tu 10 mesicu a potkal mnoho cechu co jsou tu nelegalne a ti o odsuzujou ty cehuny co jsou tu nelegalne bezte do p.....  cesi tu maji zatim stala dobrou povest. mejte si vsichni fajn co jste v irsku a davej te na sebe pozor zdravi vas cabron pozdrav i do cech
0/0
29.1.2004 0:03

ostuda v zahranici

ostuda v zahranici
Tedy to se mas cim chlubit. Vyvaleny oci jak pako
Normalni profik a borec ve svem oboru jde bez problemu. No na takove jako ty proste zbyde miti dishes, aufraumen a takovehle housework Priste radsi nikam nejezdi at nedelas ostudu
0/0
28.1.2004 23:50

pracant.ie

Re:
totalne s tebou souhlasim!!!!!!! zcela neobjektivni clanek. nejsem sice profik, ale s kloudnou anglinou se tady da prace sehnat. je ale fakt, ze pracovni povoleni jsem mel jako student vyrizene uz predem, takze to bylo pro me lehci. co jsem se tady bavil s lidma z ruznych zemi, vsichni znali aspon Prahu, a je zajimave, ze nekolik z nich vcetne Iru mi reklo, ze bydleni v Praze je jejich snem. nechapu, co ten pisatel ocekaval. v USA by to mel to same. je logicke, ze lide z EU nebo z USA to maji lehci, ale to se v kvetnu zmeni. doufejme.
0/0
29.1.2004 13:08

MC

doporučuji zkusit
 
trochu mimo téma, ale přesto může někoho zaujmout !!
0/0
28.1.2004 23:10

Petra

mam Dublin rada
Byla jsem parkrat v Dublinu a okoli na dovolene, pracovne, ale bylo fajn. Neschanela jsem praci, s praci jsem tam uz jela. Verim ale ze to neni zadna sranda. Tvuj clanek se mi Ondro moc libil a tesim se na dalsi........ mej se Petra
0/0
28.1.2004 21:42

Petr Chytil

prace
Omlouvam se ze toto je trosku mimo ,ale shanim kontakt na agentury nebo lidi kteri zajisti praci v reznicine UK,  Novy  Zeland,Skandinavie Kanada a podobne dik 36petr36@seznam .cz
0/0
28.1.2004 20:42

Jára Žilinský

Pěkné,Ondro!
Pěkné,Ondro!!!!!
0/0
28.1.2004 19:46

gap

no ja nevim
No pripada me trochu naivni, kdo si mysli, ze po vstupu CR do EU odjede do zahranici a zbohatne. Zkusenost je to urcite dobra, ale moc nevydela. Kdyz zaplati najem pojistku na auto, zdravotni pojisteni a jeste mu zdani plat tak casem zjisti, ze je na tom v podstate uplne stejne jako v Cechach. Ale jak rikam je to predevsim dobra zkusenost. Clovek ziska rozhled.
0/0
28.1.2004 16:54

kolegynka pracanta

Re: no ja nevim
Jsem v Irsku jiz pul roku, pracuji  v IT a vydelam si celkem slusne. Jsem schopna uzivit pritele, ktery zatim pouze studuje anglictinu a jeste usetrime. De fakto, to co on vydela za 3 hodiny denne/5x v tydnu za pomocne prace jsem ja vydelala za mesic v plnem uvazku v cechach na stredni manazerske pozici. 
Samozrejmne vsechno neni ruzove. Jak by se zdalo. Cigarety a alkohol tu ma vysoke dane, takze, aby clovek usetril, do hospudky muze jenom obcas. Ale horhodne si tady clovek z prumerneho platu muze dovolit mnohem, mnohem vice, cez z platu ceskeho.  
0/0
29.1.2004 16:53

gap

Re: ja myslel, ale vydelat, ne prezivat
No aniz bych se Te chtel nejak dotknout, ale vubec nic nepises o nemocenske peci ,pojisteni a tak. Na cigerety a alkolol usetri prece kazdej hejbelak. Tom, Cleveland, OH
0/0
30.1.2004 16:04

anatol

počesku
Češi  jsou komedianti a nimi zůstanou. Evropo ty to víš.
0/0
28.1.2004 14:18

Rapl

Re:
Co ví Evropa? ta stará proradná úzkoprsá prodejná mrška?
0/0
28.1.2004 19:47

witchcraft

Zkusenost
V Irsku pracuji uz 4 roky v americke global travel company.Pracovni povoleni mam od zacatku , mela jsem to stesti,ze me spolu se 4 jinymi lidmi vybraly mezi 160 dalsimi jako guide pro ceske klienty.Pred rokem a pul se mi narodila dcera , ovsem v Cechach , jelikoz v Irsku bych neriskovala ani chripku , co se tyka zdravotnictvi.Zlate ceske zdravotnictvi.Tady se plati za vsechno , i za navstevu u lekare kde Vam zmeri teplotu a podiva se do krku.Jsem zdravotne pojistena a dcera ma jeste Allianz baby kartu , ale presto,pokud musite nutne k lekari , jdete do nejblizsi nemocnice a necestujete 20 kilometru do te , kde mate kartu. Kdyz mi moje mamka vezla dceru do Irska , mela zvaci dopis od meho zamestnavatele s potvrzenim , ze bude ubytovana u me , ze platim dane,pojisteni  a socialku a k tomu zpatecni letenku .Me dceri bylo v te dobe  8 mesicu a na letisti ji presto vyslychaly takrka hodinu.S malym  unavenym  miminem na ruce , protoze to byl let do Corku vecer v 19:00 . Nemohla jsem ani jit  za lajnu , abych ji pomohla s kufrem .Jsem rada , ze tu jsem , ze mam dobre placenou praci a muzu si dovolit letat 8x rocne domu.Mam rada Irsko , je to krasna zeme , ale nesnasim Iry! Ne  vsechny , ale 75% z nich jsou nevzdelana , hruba , hlasita , sprosta nevychovana individua .Hlavne deti a mladez.Je videt nasledek chudych let a zmena neni v dohledu.Mlade matky jsou tady naprostou samozrejmosti a podle toho taky ten nachwuchs vypada.Je mi lito malych deti , kdyz vidim jakym stylem je tu vychovavaji.Pro deti do 1 roku jsou boty a ponozky asi vyhozena investice,vecne zmrzle , na boso a bez kabatku nebo bundy.Maji vsechno co si muzou prat ale nedokazou toho vyuzit pro zlepseni urovne.Stali se konzumativnim narodem.Maji problemy se vsim.Jsou neuveritelne lini a pomali. Na vsechno casu dost.Vecne neco nefumguje.Autobusove zastavky nemaji jmeno,autobus proste jede a vy mate bud stesti nebo taky ne.A potraviny ?U irskeho reznika bych nekoupila a
0/0
28.1.2004 14:05

Mirek 33

Bohuzel mas uplnou pravdu
 Je to presne jak rikas. V Ceske televizi jsem nekolikrat zazil slepou oslavnou propagandu na Irsko. Nevim kam na to chodi, realita je uplne jina. A to, ze jsou Irove prima chlapici o sobe tvrdi jen Irove. Skutecnost je opacna, jak vidim na kazdem kroku.
Mej se fajn!
0/0
28.1.2004 15:23

alois

Re:
"Me dceri bylo v te dobe  8 mesicu a na letisti ji presto vyslychaly takrka hodinu." vazne??? co to mas za dcerku? anebo tam urednici tentokrat frontu nemeli a nudili se?
 
jen si tak rypu, vim, ze to tak mysleno nebylo. jen napsano ano ;o)
0/0
28.1.2004 18:50

pracant.ie

Re:
taky uz jsem slysel, ze to jejich zdravotnictvi stoji za ... jinak tady jsem tak 5 mesicu a Irsko mi pripada v jistych ohledech spise horsi nez CR, ale na zkusenost je to dobra zeme. jinak k teenageri jsou hov..., to je fakt. obecne uroven lidi, jak ji vidim v Dublinu ve srovnani s nasim hlavnim mestem, je nizsi. doufam, ze se to neprenese po vstupu do EU i do Prahy. Dublin je  na me az moc kosmopolitni. absolutne souhlasim s autobusy - v Dublinu neni metro, takze doprava je jedna velka katastrofa. Ridici hrubi, jezdi jak prasata. cena jizdenky rozhodne neodpovida kvalite sluzeb. kontrola na letisti me taky prekvapila, jak byla dusledna, ale na druhou stranu se da pochopit, proc si tak hlidaji trh. kdo ne?
0/0
29.1.2004 13:21

xixao

Prace Dublin
V Dublinu je nadherne, ubytujte se radeji v podnajmu.  Jidlo se da nakoupit levne,  kino stoji skoro jako u nas, pivko v plechu taky. Cigarka clovek ozeli.A za mesic usetrite 20-35t podle jobu a nekteri i vice.
0/0
28.1.2004 14:02

paja

kvalifikovana prace
taky se chystam do irska za praci. vsude jsem, ale zatim nasel jen agentury, ktery zprostredkovavaj manualni praci. jako kdyby to ze umim anglicky a mam technicky vzdelani byla nevyhoda. nevite nekdo o nejaky personalni agenture, ktera by byla shcopna nalezt kvalifikovanou praci v irsku resp.. UK samozrejme po prvnim kvetnu 2004.
0/0
28.1.2004 13:55

witchcraft

Re:
vyzkousej  www.irishjobs.ie  nebo  www.monste.ie  nebo  se  podivej  pres  www.google.ie   hodne stesti
0/0
28.1.2004 14:12

witchcraft

Re:
www.monster.ie  omöouvam  se
0/0
28.1.2004 14:13

cairn

Re:
patrně děláš v Dublinu, poněvadž odtud jsem měl podobnou zkušenost s lidmi, navíc jsem bydlel kousek od Ballymunu - což asi znáš...Na vesnici jsou lidi přátelští a v pohodě. Jinak ale máš pravdu, že ten skok za posledních 40 let z chudoby do dnešního stavu nějak psychicky nezvládli. Jsou to dost chaotici. Sranda byla když přecházeli z liber na €, to se mi někdy stalo že jsem zaplatil nákup librama a oni mi to jen rozměnili na € a nic si nenechali.
0/0
28.1.2004 14:25

ostuda v zahranici

Re:
Anglicky dneska umi uz kazdy a precist si neco o hrideli a ozubenem kole taky.
0/0
28.1.2004 23:53

Fanda

!!! Nedved, Koller, Rosicky, Cech......v Dublinu!!!!
Zprava pro Cechy v Irsku. Fotbal v ramci pripravy na Euro.  Republic of Ireland v Czech Republic - Lansdowne Road, Dublin - March 31st 2004. vice www.fai.ie
0/0
28.1.2004 13:26

alois

Re:
fotbal? fuj, co to je?
0/0
28.1.2004 18:45

rambo

Re: urcite!
ten fotbal si nenecham ujit!!!
0/0
28.1.2004 21:46

rambo senior

Re: koukej radši vydělávat
Telefonní účet čeká na proplacení. Čau.
0/0
28.1.2004 22:44

Mirek, 33 let

Kdo hazi Cechy do jednoho pytle?
 Nevim, cim je autor clanku vyucen, ale ja mam vysokou v Pardubicich a doktorat v Bruselu a v Irsku parcuju uz pet let. Jsem Cech, ale nemam 5-10 euro na hodinu, mam 25. Pronajimam si pekny byt a jezdim autem, jako naormalni clovek a ne jako trapny gastarbajtr z vychodu. Zivim jedno dite a manzelku. Znam jeste aspon pet takovych "ceskych" rodin tady v Irsku jako je ta nase. Nikoho se o nic neprosime, spis je to naopak.
Ovsem jinak s autorem plne souhlasim v kazdem bode. My bychom mohli vypravet daleko horsi pribehy o byrokracii, ale treba i o zdravotnictvi, ktere na to ceske ani zdaleka nema. Napriklad damy by zajimalo, ze tu nemaji gynekology ani prohlidky, detskeho lekare pak zastupuji obvodaci !  Pokud chcete dite ockovat proti tuberkuloze, musite nejprve nemocnici vyhrozovat soudem. A tak podobne. Rozhodne, kdybych nasel doma tak placene ucitelske misto, tak bycom tu nebyli ani minutu. Stejny nazor a zkusenosti maji i vsichni nasi cesti pratele, keri tu sporadane ziji a zivi rodiny.
Musim Vam ale take pripomenout, ze ani v Cechach nemaji chudi imigranti bez kvalifikace na ruzich ustlano.
Nejezdete do Irska pokud opravdu nemusite, nestoji to za to. Jsou monohem lepsi zeme a mnohem blize, jako Nemecko nebo Francie.
0/0
28.1.2004 11:49

michal, 29 let

Re:
Mozna az autorovi clanku bude 33 let tak bude mit dva doktoraty, 40 euro na den a minimalne jedno auto. Nevim co je spatneho na ziskani zkusenosti a uz vubec nechapu proc by se mel citit jak trapny gastarbajtr. Trochu pokory by neuskodilo. A mimochodem rad bych znal definici "sporadaneho" zivota.
0/0
28.1.2004 12:33

doktor

Re:
Vsechno to udiveni nad imigracnimi procedurami a ochranou domaci populace, poradku atd., pochazi z ceske naivni "demokraticke" predstavy, ze po listopadu si kazdy dela co chce a nikdo mu v tom nebrani.
Jedte se podivat treba do Svycarska a pochopite jak se policie a imigracni urady postaraly o poradek. A kdyz chcete jet do cizi zeme, pocitejet s tim, ze se musite zakonum podridit, ne je ignorovat jako v CESKU!  
Nebo radsi zustante doma, kradte a nicte vsechno, co neni vase
0/0
28.1.2004 13:31

Mirek 33

Re: Pokora?
 Michalovi chci vzkazat, ze s pokorou nikam nedojde, musi se umet prosadit. Nemam bohate rodice, ani jsem "neprivatizoval" a tak jsem se musel snazit sam. Ucil jsem se, ale v cechach je to k nicemu, nechci trit bidu, sorry, komunismus v cechach nebyl muj napad. Na skole jsem stravil roky a obetoval dost, tak taky chci neco z toho mit. Nemam se pred kym pokorovat, nikomu jsem nic nevzal, jen jsem tvrde makal a jeste porad musim makat. Nikomu nic nedluzim, a zavistivci at mi p***l polibi.
Mam Vas rad !
0/0
28.1.2004 15:17

JerryGN

a co sis myslel?
... že to bude všechno extrémně jednoduchý? když pomineme to, že mě v irsku nikdy nezdržovali déle než 2-3 minuty základními otázkami, a to jsem přitom neměl nikdy ani zvací dopis, ani nějaké obrovské množství peněz (cca. 300 euro, a to ještě na kartě), tak co se práce týče: fakt si myslíš že tam všichni čekají na tebe a že si tam všichni před tebou sednou na prdel? že je to všechno hrozně jednoduchý, že přijdeš na pracák a tam ti řeknou "ano pane z čech, samozřejmě, máte střední školu? nebo vysokou? najdeme vám práci dle vaší kvalifikace, chcete nastoupit hned zítra, nebo raději až za týden?" můžeš mi věřit, kdo chce práci v irsku najít, najde ji vždycky, pokud mu jde o to aby se tam udržel a pro začátek neodmítne ani to nádobí. vím o čem mluvím, pracoval jsem rok a půl (načerno) v belfastu i v dublinu, začínal jsem jako umývač nádobí v čínským bordelu, a ke konci jsem pracoval na hlavní třídě v obchůdku Thorntons (značková prodejna čokolády), kde jsem měl na starosti grafickou úpravu prodejny, POSka a dresscode zaměstnanců... z tvého mailu zavání neskutečná nadutost a čecháčkovství, a myslím že díky tobě a takovým jako jsi ty mají lidé na čechy přesně takový názor jaký maji, a myslím že právě díky tomu to bude i po přijetí do unie ještě pěkně hustý.
0/0
28.1.2004 11:23

lery

Re: o cem je rec....
o jakem mailu mluvis.....???
0/0
28.1.2004 11:41

JerryGN

Re:
myslel jsem tím samozřejmě ten původní článek, ne mail.. omlouvám se
0/0
28.1.2004 11:44

cairn

Re:
ne že by mě to zas až tak zajímalo, ale nějak jsem nepochopil na jaký mail reaguješ. A propos, tím, že jsi dělal načerno, bych se moc nechlubil. Že jsi udělal kariéru, to je pěkné,ale na rovinu, když např středoškolsky nebo vysokoškolsky vzdělaný člověk dělá mezi lidmi s IQ tykve, tak mezi nima nevynikne, buďto bl*ec, nebo ten kdo nechce (pravda záleží na možnostech a vůli zaměstavatele a hlavně štěstí). Já jsem se také vypracoval z řadového pracovníka na vedoucího bez zvláštního úsilí
0/0
28.1.2004 11:54

JerryGN

Re:
jak už jsem řekl... já tam nejel dělat kariéru, taky jsem to tam zapíchl. nechlubím se tím, že jsem tam dělal načerno - pouze to konstatuji. načerno tam dělá 99,9 procenta čechů. jsem VŠ a také jsem dělal s lidma z bangladéše, kteří uměli sotva pár slov a mluvili jako opice. je to o schopnosti adaptace. a je to samozřemě o štěstí, ale také o vytrvalosti. to je to proč říkám, že se nesmíš divit když tam přijedeš a za dva dny nemáš práci v kanclu za 30000 euro / rok. jo, a reagoval jsem na ten původní příspěvek, ne mail... omlouvám se.
0/0
28.1.2004 12:06

cairn

Re:
Ok, já jsem nechtěl nějak rejpat. Jen k té práci načerno .V Irsku jsem potkal dejme tomu cca 50 Čechů a bez povolení byli tak 2 nebo 3 - to se týká Dublinu. Když jsem dělal na venkově, tak myslím žádného nepotkal, takže nevím jak to chodí třeba na farmách nebo v hospodách. Každopádně jsem o práci bez povolení ani nezavadil a asi bych jí ani nechtěl. No, já jsem ale takovej bl*bec, že jsem za 1. rok ,kdy jsem měl daňovej domicil v Čechách, zaplatil daně v ČR poněvadž mi je v Irsku všechny vrátili. Mimochodem v ČR jsou daně o dost vyšší. No jo, s poctivostí nejdál dojdeš...
0/0
28.1.2004 12:40

JerryGN

Re:
teda s tím počtem čechů... byli to studenti? nebo tam všech 50 mělo pracovní povolení?
0/0
28.1.2004 13:29

cairn

Re:
student nebyl ani jeden. Někdo měl povolení už z ČR a někdo nejdřív začal černotu a potom si našel něco legálního. Ale je to věc náhody ,ilegálů tam může být hafo a já je prostě nepotkal. To je fuk
0/0
28.1.2004 13:42

Magdalena

Irsko
Bohuzel jednou z nasich spatnych vlastností je  vzdy a vsechno kritizovat,proc se rozcilovat nad tim kdo ma jake zkusenosti,o ktere se chce s nami podelit...nehlede na to,ze je porad hodne lidi,kteri jsou schopni si jen tak odcestovat,a jet si vydelat nejake penize na cerno.Takovych lidi je a porad bude hodne. A jak sami dobre vime problemy nejsou jenom s urady v Irsku,ale i v Ceske republice...takze mam pochopeni,kdyz nekde stojite hodinu frontu a oni vas poslou do jine..a tak dale...chopi se vas bezmoc...Je sice pravda,ze clanek je otiskniut pomerne s mensi casovou prodlevou,ale je napsany vtipne,a kdo nechce tak ho nemusi cist.
 
0/0
28.1.2004 11:08

ZdenekBer

Nevíte jak je to s prací ve Švédsku?
Chtěl bych tam jet po vstupu do EU na zkušenou. Původně jsem chtěl do Finska, kde mě láká příroda, ale fini zatrhli na poslední chvíli volný pohyb pracovních sil jako Německo. Jaká je tam nezaměstnanost, lidé, podmínky atd? Zajímala by mne práce např. na farmě, v rybářském průmyslu v lesnictví atd.
Děkuji za jakoukoli zprávu.
0/0
28.1.2004 10:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.