Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve Vysokých Tatrách sněží, přibudou mrtví...

Na Slovensku sněží, Vysoké Tatry se pokrývají bílou peřinou a horská služba si opakuje cestu do márnice ve Starém Smokovci. Jako každý rok vyrazí ještě před Vánocemi horolezci na své první zimní túry a lyžaři za divokými sjezdy. Mnozí z nich se nevrátí jinak, než v černém pytli pod vrtulníkem nebo v nákladních saních.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin

02.12.2003
Druhého prosince to budou dva roky co mé dva kamarady,skvělé horolezce Péťu  a Vildu  zradila jejich největší láska...Tatry jsou krásné ale nebezpečné..  
Opatrnosti není nikdy dost, ať už se to týká článků nebo čehokoliv jiného..kdo  Tatry zná nepotřebuje radit..ale pro sváteční turisty a horezlce..?! Myslím že takový článek jen pomůže uvědomit si,že nejde o procházku v Českém středohoří...
 
0/0
20.11.2003 17:24

*honzik*

Re:
Kdo tatry zna????? To je pekna blbost, hory neznas nikdy. Nikdy nevis jak se zachovaji.
0/0
27.11.2003 10:32

Jon

Re:
Moc toho o nich asi nevíš - dají se nstudovat tak, že je mnohem menší pravděpodobnost, že se Ti něco stane tam než na D1.
0/0
1.12.2003 12:00

carpat

opatrnosť
Je pravda, že opatrnosti nie je nikdy dosť, ale balamutiť ľudí tým, že lavíny číhaju vždy a všade od 20 stupňov sklonu je nezodpovedné. Autor sa už asi nemože dočkať snehu a trpí nejakou stíhou.
0/0
20.11.2003 13:33

llll

Re:
Jakube, Jakube, dost slabé - konkrétne fakty radšej komentovať nebudem...
0/0
20.11.2003 13:40

P.

Preklad
Jenom nevim, proc autor pouziva ceske nazvy nebezpecnych mist a pak napise Krcmarov zlab, podle me to mel prelozit taky  (protoze urcite ten nazev neni odvozen od jmena), nebo mel psat vsechno slovensky.
0/0
20.11.2003 12:57

novinar

snih
V zime bude padat nebezpecny bily snih. V zime bude mrznout a na jare zase pozor na medvedi. Tatry jsou strasne, ale strasne zradny. Vsude samej kamen a novinovy stanky skoro zadny. Novinar
0/0
20.11.2003 12:04

turistka

Re: snih
"Novinar" uhodil hrebik na hlavicku, i kdyz ma evidentni potize se 4. padem. Moc dobre nechapu smysl toho clanku, krome vydelavani penez.
0/0
20.11.2003 13:12

Cass

Re:
Bezva aktuální, až na to že v Tatrách nesněží a sníh tam není. Taky nevím nic o tom, že by se ve vysokohorských dolinách vyskytoval v únoru firn.....
0/0
20.11.2003 13:15

Plchy

Re:
Tak tady musím odporovat, teď o víkendu jsem v Tatrách byl. Sníh tam nohoře je, např. přechod Priečneho sedla bez maček je naprosto nemyslitená věc a nemá to moc daleko k sebevraždě. Ale tady tím nepopírám to, že ten článek je místy trochu mimo...
0/0
20.11.2003 15:46

Cass

Re:
Pokud je mi dobře známo, víkend je v sobotu a v neděli, a dnes je čtvrtek. Od té doby nejen že nesněžilo, ale sníh tam není, ty mačko....
0/0
20.11.2003 17:08

Plchy

Re:
Aha, takže ten sníh, co jsem tam viděl jsem si asi vymyslel, že? Nebo, že by stihnul za těch pár dní, kdy se tam teploty pohybují kolem nuly, roztát? Hahaha, nechtěj mě rozesmát. Navíc v ponděli jsme byli na Solisku a tam sněžilo, takže opravdu nevím, kde bereš své "přesvědčivé" informace. http://nlp.fi.muni.cz/~xprocha6/PB150194.jpg -- tak vypadal v sobotu žleb pro Priečnym sedlem, ještě nějaké otázky?
0/0
21.11.2003 11:09

Plchy

Re:
sorry, nemělo tam být "...pro...", ale samozřejmě, že "...pod Priečnym sedlem..."
0/0
21.11.2003 11:13

mighty

Výborný článek
Opatrnosti není nikdy dost. Obzvláště ve Vysokých Tatrách. Pravdou je, že lidi (a od nás je jich tam nejvíc) si často vůbec neuvědomují rizika a nebezpečí, které je s vysokohorskou turistikou spojeno. Je téměř jedno, zda se jedná o zimu či léto, protože i v létě může teplota v Tatrách klidně klesnout během chvilky třeba o 20 stupňů. Na Priečném sedle (což je docela náročná túra)  můžete spatřit lidi, kráčející v sandálech, polobotkách, v nátělníku, s malými dětmi atd. Na Slovensku teď běžel skvělý seriál od českého režiséra Michálka o horské službě v Tatrách s názvem "Záchranáři". Má to docela drsný děj, ale výborně natočený. Myslím, že velmi názorně ukazuje, jak kruté dokážou hory někdy být. Ale je to hodně poučné. Mělo by to běžet i u nás někdy po Novém roce. Na to by se měl podívat každý než se vypraví do Tater a myslí si, že je mistr světa...
0/0
20.11.2003 11:29

Ludes

Re:
No k tomu serialu. nevim jak moc byl dobry, ale podle diskuzi na slovesku to byla celkem dobra komedie odtrzena od reality.
0/0
20.11.2003 15:17

mighty

Re:
Mýlíš se. Ten seriál byl natočen ve spolupráci přímo s horskými vůdci a členy horské služby. Viděl jsem všechny díly a nezdálo se mi, že by scény byly nějak odtržené od reality a pokud někomu ano, tak se není třeba divit. Nejde o dokument, nýbrž o hraný seriál, takže jinak by to asi byla nuda. A pokud ta diskuse probíhala touto formou, tak bych ji nepovažoval za důležitou, protože naprostá většina jejích účastníků nemá o této problematice ani ponětí (tak jako tady).
0/0
20.11.2003 17:13

Ten, kdo o tom neco vi...

Clenem CHS kdokoliv?
"Členem Českého horolezeckého svazu i české pobočky Rakouského alpského spolku se může stát kdokoliv na počkání po zaplacení členského příspěvku." co je toto za volovinu? Clenem CHS, alespon u HO Humanita Praha se muze stat kdokoliv NA POCKANI po zaplaceni clenskeho prispevku??? Vi o tom na CHS? Na Chate pod Rysmi jsem dvakrat pomahal odstranovat nasledky lavin... nikdy zadna lavina nespadla ze sedla Vahy, ale utrhla se ze steny Ceskeho stitu... "Faktem ovšem je, že ať byla chata v této oblasti postavená kdekoliv, vždy ji sníh srovnal se zemí." dosud jsem netusil, ze Chata pod Rysmi tam byla postavena uz nekolikrat na ruznych mistech :-))) Dalsi lokality uz asi nema smysl komentovat... At zije balamuteni!!!
0/0
20.11.2003 10:26

Bystra

Re:
Členem ČHS se skutečně může stát téměř kdokoli, kdo je ochoten zaplatit za individuální členství o trochu víc než za oddílové a podepíše, že se seznámil s pravidly lezení na písku a v nepískovcových oblastech. Tuším je to letošní novinka.
0/0
20.11.2003 11:29

G

Re:
Neni to zadna novinka, fungovalo to uz v loni a schvaleno to bylo pred nekolika lety.
0/0
20.11.2003 12:53

Ten, kdo o tom neco vi...

To jsem netusil... clenstvi v CHS
Skutecne je dnes uz mozne (i kdyz clovek treba nic neumi) se po seznameni s pravidly lezeni na piskovcovych a nepiskovcovych skalach stat clenem CHS! http://www.horosvaz.cz/servis/index.phtml?rb=oddily Takovy clovek ale potom asi nema co delat v zimnich horach, k nimz mu CHS nedalo ani par radku, ktere by podepsal... :-((( Mam vsak za to, ze CHS toto individualni clenstvi zamyslel pro obce a mesta, kde neni klasicky horolezecky oddil. Kolik takovych lidi dnes uz je? Ovsem, stejne to CHS neudela na pockani jako u Alpenvereinu...
0/0
20.11.2003 14:41

kasty

Re: jo a průkazku na AlpinVerein dostaneš fakt na počkání v Mapisu kousek od Anděla(směrem na Újezd)
0/0
20.11.2003 18:58

Ten, kdo o tom neco vi...

Alpenverein
At ctu, jak ctu, o Alpenvereinu se nikde nezminuji, ze by nebyl na pockani, zaujalo me to u CHS...
0/0
20.11.2003 19:59

bob

Re:
takze chs.individuálni clenství. 500 kc vstupní poplatek, 300 kc rocní prispevek, 18 kc za to ze vam kartu clena poslou az domu. podepisete ze vite jak pouzivat material, jak se chovat na pisku a jinych skalach. tot vse!!!!!!
0/0
22.11.2003 12:04

t-bobo

Re:
takze chs.individuálni clenství. 500 kc vstupní poplatek, 300 kc rocní prispevek, 18 kc za to ze vam kartu clena poslou az domu. podepisete ze vite jak pouzivat material, jak se chovat na pisku a jinych skalach. tot vse!!!!!!
0/0
22.11.2003 12:12

Jakub

černá kronika Jakuba Turka
Co tomu říkáte, podle mě je to dost hrozný. Varovaní ano, ale myslím, že pro tenhle typ článku si autor spletl media - do Blesku jak vyšité a těch mrtvých by mohl zařadit ještě o něco víc.
0/0
20.11.2003 9:14

Kudla

Re: Varování není nikdy dost!!
nesouhlasím, myslím, že varování není nikdy dost!!! zvlášť když si členství v ČHS a jinde může de facto koupit kdokoli..
0/0
20.11.2003 9:49

Tlumic

Re:
No myslim, že je to přesně naopak než píšeš. Tohle by v Blesku nikdy neotiskli a tady můžou být rádi, že pro ně tenhle člověk píše. Je to napsané s nadhledem, přehledně a jasně. A mrtvé máš v každé knížce o horolezectví nebo vysokohorské turistice, tak nějak k tomu patří :)) (i když uznavám, že tam je většinou i popsáno co udělali špatně, ale tohle je krátký článek a ne kniha).
0/0
20.11.2003 12:06

highway

Re:
Mam pocit,ze v diskusi odpovidaji stari ostrileni horsti vudcove: vsechno o horach znaji, nic je neprekvapi. Uz nekdo z vas zazil jak vypada opravdova lavina, jak vypada zachranovani lidi z laviny, ja vypada zachranovani lidi uvizlych pres noc v zime ve skalnim zlebu ve vysce 2000m? Ten clanek je vynikajici a presny - videt, ze autor (nebo jeho poradce) Tatry zna.
0/0
20.11.2003 19:21

Ten, kdo o tom neco vi...

Re: Vysoke ceste
Vysoka cesto, nekolik lavin jsem uz zazil, zatim nastesti jenom jednu, co na me padala odnekud shora a co jsem pro mlhu nevidel... s dalsimi jsem sjel do udoli na jejich povrchu. Zimni Tatry znam celkem dobre (letni naopak moc neznam), stejne tak Alpy a nektere asijske pohori s vyskami o dost prekracujimi 2000 m. :-))) Pritom je v zime vetsina zlebu snehovo-ledovych, skalnatych je mene. Kvalifikovani horsti vudcove jsou v CR doposud tak tri ctyri, zadny z nich tu zatim nepsal...
0/0
20.11.2003 19:59

carpat

Re:
Lavína može prekvapiť ( viď minulá jeseň a začiatok zimy, to bolo neobvyklé) ale strašiť ľudí, že lavíny číhajú " kdekoliv a kdykoliv " je predsa hlúposť. Ľuďom by mal radšej rozumne vysvetliť vznik lavín, typy, najčastějšie miesta vzniku a tak. Ale vzhľadom k tomu, že autor už jeden článok kedysi o tom napísal s veľmi všeobecným popisom, tak mám pocit, že sa mu do toho nechce, pretože o tom moc nevie. Preliezť Tatry a v zime sedlá z vás ešte odborníka na lavíny neurobí.Preto si myslím, že článok je zbytočne zastrašujúci.
0/0
21.11.2003 8:49

Ten, kdo o tom neco vi...

Laviny dle JT
Laviny jsou podle autora JT vsude, neopoustejte mesta, zustante v panelacich!!! Laviny cihaji na kazdem kroku
0/0
21.11.2003 11:42

Ten, kdo o tom neco vi...

Sorry, nefunguje tu HTML, takze znova...
http://www.horydoly.cz/vypsat.php?id=21
0/0
21.11.2003 11:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.