Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zájezd bez potíží? Dobře vybírejte!

V České republice je přes tisíc cestovních kanceláří, což je v poměru k počtu obyvatel mnohonásobně více než například v Německu. Za rok s nimi vycestuje na milion sto tisíc Čechů. Přesto – hovořit o perfektních a kvalitních službách lze zatím jen občas. Reklamace zájezdu by proto klidně mohla být českým národním sportem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vladimir007

a
0/0
19.11.2003 19:52

kofpak

Co tahle cestovka?
Nebyli jste někdo s CK Nev Dama?je dobrá?dík
0/0
6.11.2003 9:27

Jirka

Re: Co tahle cestovka?
Byli jsme 2x ( Itálie a Francie ). Koupili jsme zájezdy v Centru Černý Most u CK a vše bylo v pohodě. Hodně štěstí Jirka 
0/0
11.11.2003 9:18

Tesik

Věční stěžovatelé
Chápu, že spousty lidí má občas někde nějakej problém a bylo mu po právu ukřivděno. Ale dle mých zkušeností jsme národem věčných stěžovatelů, čecháček si myslí, že za 10.000 bude bydlet v Hiltonu a podle toho se chová..  bavil jsem se s několika zasvěcenými lidmi a ti mají zkušenosti s typickými bručouny, kteří si budou stěžovat vždy a na vše.. asi to berou jako sport.   Třeba jsem měl štěstí, ale 4x jsem letěl s Fischerem (i na Djerbu - viz.Váš článek) a byl jsem NAPROSTO spokojen.  Perfektně vyškolená a milá delegátka, na chlup přesné a zajištěné služby, usměvavé letušky, které se mohly přetrhnout.. nedám na Fischera dopustit. Myslím, že na jeho kulturu podnikání (vyškolenou hanzovními tradicemi na severu Německa) nemá u nás takřka nikdo.  Jeho způsob podnikání a takřka "sebeobětování se" pro firmu a klienta bych nám všem přál u více dalších firem..
0/0
3.11.2003 10:59

Já a Já

Re:
Tebe mi je líto!
0/0
5.11.2003 14:59

Tesik

Vační stěžovatelé
0/0
3.11.2003 10:54

HOZ

Kdy s CK?
Vlastím autem je to poměrně jasné - Rakousko je super, nejlépe pár kilometrů od známého střediska, kde jsou ceny poloviční ve srovnání s vyhlášeným centrem. Přes internet se dá sehnat ubytování  v levnjších kapcitách (penziony, priváty) lze na netu pořídit výhodněji než v CK , u dražšcíh hotelů je to obráceně. Francii a Itálii koupíte v solidní cestovce vždy levněji než na místě, navíc cesta autem do Itálie či Francie už je mnohem náročnější než do Rakouska.  A pokud jde o léto...je to o spíše o stylu cestování, kterému dáváte přednost. Týden na Malorce nebo na Krétě prostě sami nepořídíte levněji ani náhodou, apartmán u moře také ne (s výjimkou těch, které se v Dalmácii prodávají u silnic). Naproti tomu cestování po Asii nebo Americe či Austrálii lze individuálně pořídit mnohem levněji než s cestovkou. Je však třeba srovnávat srovnatelné, někdo si cení výkladu průvodce a kvalitních hotelů a jiný dává přednost svobodě a improvizaci.  Vynášet absolutní soudy, zda s cestovkou nebo bez ní je poněkud zavádějící.
0/0
2.11.2003 16:28

Skifo

Lyzovani s CK
Osobne jezdim uz nekolik let lyzovat do Rakouska a Italie s CK. Vzdy jsem byl velmi spokojen. Vybiram si zajezdy, kde je vse zahrnuto v cene. Eura potom potrebuji jen na pohledy. Pro nekoho, kdo nema moznost vlastni dopravy autem neni podle me jina moznost nez vyuziti sluzeb CK. Pokud jde o dopravu na sjezdovky - tu pokazde zajistovala cestovka svym autobusem - od penzionu az k lanovce.
0/0
2.11.2003 14:23

Honza

Lyžování - Rakousko - pokračování
Dalším překvapením byla opravdu královská snídaně - člověk dostal opravdu na co si vzpoměl podle své chuti, obzvláště vydařené byli "frische brötchen" z pekárny odnaproti, paní majitelka se stále starala a ptala jestli si ještě něco nedáme (jednou se mě zeptala když jsem dopíjel kávu jeslti si nedám třeba ještě džus - a já blb se zeptal jaké má... nějak mi nestačila slovní zásoba, ale napočítal jsem jich asi 20), zkrátka pohádka. Další překvapení nás čekalo po návratu na pokoj, který jsem opustili prostě tak jak jsme vylezli z postele byl komplet uklizený - to jsem opravdu nečekal. Paní majitelka nám dala i pár tipů kam se jít v Kitzbüehelu podívat na nějaké zajímavosti a doporučila nám i příjemnou a cenově dostupnou restauraci. Komunikoval jsem s ní svojí lámanou němčinou (paní mluvila s krásným Tyroslkým přízvukem) ale uměla i velmi dobře anglicky. Lyžování v Kitzbüehelu je opravdu fantastické a můžu říct, že člověk toho má odpoledne už plné zuby a je strašně unavený, takže hurá zpátky do penzionu a večer třeba do aquacentra, které je v ceně pernamentky. Od penzionu to bylo na sjezdovky cca 5-10 minut chůze a zastávka Skibusu byla pár set metrů, jednou s námi jeli zpátky se sjezdovky lidé z vedlejšího penzionu - řidič jim zastavil na požádání přímo u něj, takže od té doby jsme. Ochota a přívětivost místních lidí je opravdu neskutečná.
0/0
2.11.2003 12:33

Lyžař

Re:
V zásadě souhlasím s článkem. Dle mého názoru je ale v Rakousku spousta lepších středisek než Kitzbühel. V Kitzbühelu je problém s tím, že je to "mediálně" dost provařené středisko, a zejména v únoru a březnu praská ve švech. Pokud mám dobré informace, tak od loňské sezony už vstup do bazénu nebyl v ceně permanetky. Vyznavačům kvalitního lyžování v Rakousku doporučuji Silvretta Arenu - Ischgl, Molltalský ledovec, Saalbach, Solden, Lech/Zurs ...... A ještě jednu připomínku bych měl a to je k parkování. Parkovaní u penzionu za poplatek???? To se mi nikde v Rakousku ještě nestalo, že bych měl platit za parkování u penzionu nebo pod vlekem!!!!
0/0
5.11.2003 14:57

Honza

Lyžování - Rakousko
Plně souhlasím s tím, že zajistit si dovolenou individuálně je mnohem lepší...Považuji se za lyžaře tělem i duší, proto nehledím na luxusní ubytování ael spíš na to jak si zalyžuju...  před pár lety jsem jel s cestovkou busem "do Kitzbüehelu", bydleli jsme v chatě asi 20 km od Kitzbüehlu, doprava na sjezdovky se řešila skibusem, jenže jeho stanice byla přes půlkilometru do kopce - děkuji bohu, že jsme jeli až v březnu a na jižním svahu bylo "jen půlmetru sněhu"... ubytování - no spíš ubytovna, jídlo nic moc, prostě hrůza... další rok jsem jel do Francie, kde ale dovolená byla asi tak 2x dražší, tak se rozhodl zajistit si ubytování v Kitzbüehelu sám, navštívil jsem stránky www.kitzbuehel.com, kde jsem vyplnil dotazník, za pár dní mi přišel poštou katalog ubytování i s mapkou kde jsou jednotlivé penziony, plánky sjezdovek, ceníky jízdného, různé tipy na výlety či večerní procházky, doporučení jak se do Kitzbüehlu nejlépe dostat vlakem, busem i auto, další zajímavosti. Zkrátka vše co člověk k dovolené potřebuje. Z katalogu jsem si vybral několik penziónů a prostě jsem jim poslal email zda mají v požadovaném termínu volný dvoulůžkový pokoj a poptal se na další podrobnosti.... pak jsem si vybral penzion, vše dopadlo velmi velmi dobře, ubytování se snídaní v přepočtu za cca 500 Kč na noc,  dokonce jsem si domluvil i parkování u penzionu (za týden asi 300 Kč). Po příjezdu do Rakouska nás čekala už jen samá příjemná překvapení, jednalo se o starý stylový rodinný penzion v perfektním stavu, pokoj s umyvadlem byl zařízen spíše účelně ale přitom hezky a stylově, překvapil mě vlastní balkon. Koupelna a záchody na patře.  Také jednání majitelky (starší příjemná paní) bylo velmi přívětivé, vše nám vysvětlila a ujistila nás, že kdybychom cokoliv potřebovali můžeme se na ní obrátit......
0/0
2.11.2003 12:17

ja ty on ona ono

CK Bolero Tours
Jestlize se srovna to co maji v katalogu s realitou, pak CK Bolero Tours lze nazvat primo podvodniky. Proto: doporucuji jen pro dobrodruhy a silne natury ;-) !
0/0
1.11.2003 22:49

Ing. Franta Vidlák

Seznamte se
Tohle je Annie a Debbie z Ameriky a tohle je Emil a Debil z ČR.
0/0
1.11.2003 21:13

Tomas M.

Seefeld in Tirol
dovolena ,RakouskoSeefeld in Tirol(mestecko legenadarniho lyzare Toniho Seelose - prukopnik paralelniho lyzovani a nekolika nasobny mistr sveta)    www.tiscover.at/hausliebl    - mluvime Cesky
 
 
0/0
31.10.2003 19:42

Božena

Také jsme byli s CK EXIM TOURS
 Vloni jsme byli v Egyptě také s CK Exim tours a také jsme dostali  jiný hotel v jiném místě  ,delegátka nebyla ani schopná ani ochotná nic vyřídit a průvodci naprosto neschopní ,většínou to byli Egypťané ,kterým nebylo česky vůbec rozumět, takže výlety byli naprosto zkažené. Stěžovali jsme si již tam delegátce i v Praze jsme posílali stížnost a jejich odpověď  byla spíše výsměchem. Nějaký vedoucí z CK mi poslal vizitku s nabídkou,že mi pomůže vybrat zájezd abych byla příště spokojena!!!! S CK EXIM TOURS  již nikdy vice!!!
0/0
31.10.2003 15:16

Štěpán

CK CONTI
Jiz nikdy nepojedu s cestovkou, natoz pak s vyse jmenovanou. Byl to horor. Porad se na nekoho ceka, delegati si jedou jenom zadarmo zalyzovat, jinak jsou na prd. Autobusaci jsou magori. :-)))
0/0
31.10.2003 15:14

šikula

zimní dovolená
Mám zkušenosti s Rakouskem, již několikátou sezónu si zařizuji vše přes internet a funguje to bez potíží. Do Francie jezdíme autobusem s CK. Nebaví mě trávit 15hodin za volantem. Takže má rada je - bližší střediska bych řešil individuálně. Do vzdálenějších středisek (Francie apod) bych volil CK a autobus.
V Rakousku stačí na turistické informační centrum zaslat požadavek na termín a typ ubytování a zavalí vás katalogy a konkrétními mailovými nabídkami na ubytovaní. Když jedete autem, je možné zvolit ubytování třeba 8km od lyž.střediska. Ubytování je pak výrazně levnější. V Rakousku je také několik středisek které si svou velikostí nezadají se středisky ve Francii. Např. Silvretta Arena na hranici se švýcarskem.  Ceny zejména když jedete off season např. v lednu jsou docela slušné, nižší než třeba ve Francii a ubytování na lepší urovní
 
 
 
0/0
31.10.2003 11:22

Karel

Re: Na lyže do Alp
Jsem dost nářočnej a narůživej lyžař. Do Alp jezdím už mnoho let tak 4x za sezonu. Naprosto souhlasím s tím, že do Rakouska jen individuálně. Je to mnohem levnější, člověk jede kdy chce, kam chce na různě dlouho. Služby rakouských turistických úřadů jsou bezkonkurenční, většinou vše lze domluvit v češtině přes internet.
S Francií a nebo třeba s Italií je to už jiné. Oboje se dá taktéž sehnat individuálně, ale je to mnohem obtížnější, časově náročnější a  vyžadujete to znalost minimálně angličtiny. Problém je ale s cenou. Zejména do Francie je rozhodně levnější vydat se s nějakou CK. Cestovky nakupují ubytování a permice v balících za úplně jiné ceny než jednotlivec a v konečném součtu bývají levnější. Doporučuji volit CK specializované na zimní dovolené. Velmi dobré zkušenosti (včetně jedné reklamace) mám s Intertransem z Plzně a Ski Tourem.
0/0
31.10.2003 14:10

Tonda

Re:
Dobrý den,podělte se prosím o kontakt na ty informační střediska. Také bych chtěl jet do Alp,ale přez CK nechci. Děkuji
0/0
31.10.2003 15:59

Karel

Re:
http://www.austria-tourism.com/cz/ Tínhle se dá začít, stačí poslat mejlík na vybranou oblast a poštou prijde spousta katalogu.
0/0
31.10.2003 19:46

SEA GULL

Aneb důvěra ve velké cestovky...
Jo taky mám hezkou zkušenost z letošní dovoleé. Do Egypta se individuelně cestuje zatím poněkud hůře  a tak jsme se spolehli na CK - z velké trojky - E... (jméno dodám podle výsledku reklamace, kterou jsme uplatnili).  Fakt, že vás ubytují  sice v 5* hotelu, ale vedle kompresorové kobky s lodnímy motory, nás teda opravdu "lehce" zaskočil. Velmi kvalitní spaní a úžasné využití lodžie - zkrátka PRIMA. S reklamací u delegáta jsme uspěli asi tak - hezky se usmál, ani to nekomentoval, zašel s námi na recepci, sdělil požadavek na výměnu, byl přítomný šéf hotelu na kterého se recepční obrátila, ten se pousmál, zavrtěl hlavou a prohlásil, že je výměna nemožná hahaha -abych doplnil -hotel využívají hlavně němci a rusáci - ti podobné pokoje nedostávají - další našinec nás střídal až za týden -kým by to obsadili, a tak zájem delegáta o věc skončil. Jo, alspoň nám podepsal zápis o situaci a tak jsme reklamaci poslali po návratu. Včera uplynula lhůta na odpověď, dnes ji mám na poště. O výsledku budu určitě ještě referovat.
Naštěstí je ta strašně krásně - výlety a moře nám dostatečně vyrovnávali nepohodlí s ubytováním.
A pro  případné budoucí návštěvníky Hotelového komplexu SEA GULL v Hurghádě. Je to nádherný(ikdyž trohu rušnější), dobře vybavený hotel s  příjemnými plážemi, ale  pokud vám přidělí pokoj s číslem od 160-70, 260-70, 360-70,460-70 - HODNĚ křičte je to sousedství toho kraválu!!!!!!
0/0
31.10.2003 11:04

Re: Exim tour!!!
Nejdnalo se o CK Exim Tour? Byl jsem s  nima letos na poznávacím zájezdu v Egyptě - NIKDY VÍCE!!!!! Služby hrozné, arabští delegáti hovořící špatně česky a nesrozumitělně anglicky, příšerná doprava autobusy v Egyptě, ubytování jiné než objednané!!! Informace podávané průvodcem na místě přímo katastrofání.
0/0
31.10.2003 14:14

SEA GULL

Re: Samozřejmě...
že to byl. Ale jak vidím dopadli jsme poněkud lépe než vy. Všechno až na to ubytování bylo výborné. Co se týče průvodců na výletech tak bych řekl dokonce skvělé. Na druhou stranu s reklamací jsme dopadli podobně jako výše Božena. Takže právě zvažuji, vzhledem k tomu, že mám natočené důkazy, další postup.
0/0
2.11.2003 2:13

Jackie_

na hory zasadne bez CK
Nejlepsi je zajistit si dopredu ubytovani, dopravit se vlastnima prostredkama (autem) a nebo treba pravidelnym spojem - busem, vlakem, ...
Jidlo se zajistit az na miste (polopenze nebo prilehla restaurace) a permanentku si koupim pod kopcem...
Proc zbytecne platit nejakou CK, jejich sekretarku, asistentku, agenta, reditele, apod?
0/0
31.10.2003 9:01

Betka

Re:
Jenom by mne zajímalo,pokud přijedu do Francie busem či vlakem - obvyklými spoji,jak se mám s taškou a lyžema dotáhnout k hotelu ? A navíc tím je množství nabídek a pobytů dost omezen a časově - přestupy,čekání na spoje atd.. zcela bez debat.
Lze jet jedině autem a to nemá každý.Takže s cestovkou ano,ale vybírat !!
0/0
31.10.2003 13:14

birhanzel

Re:
No velice jednoduše: Na záda si hodím bágl s nezbytnýma věcma, lyže si hodím na levé rameno, hůlky chytnu do pravé ruky a šlapu. A když se mi lyže na levém rameni pronesou, přehodím je na pravé, hůlky pak do levé. Jde to udělat i za chůze bez zpomalení. Šlapu tak, že dopředu jde současně levá noha a pravá ruka. Ne opačně. Zkuste to taky. Jestli však s sebou na lyže taháte půlku baráku včetně vyšívaného polštářku tak Pánbůh s Váma.
0/0
3.11.2003 8:50

František Praha

Re:
Pokud odmyslím, že bez vlastního auta je to velmi komplikované, tak Francii individuálně levněji nepořídíš - samozřejmě pokud srovnáváš stejné ubytování na jednom místě ve stejném termínu. Žiju 3 rokem ve Francii a do Savojek jezdím jen se zdejšími CK, a nebo si od nich kupuji ubytování + polopenzi + permanentku. Je to prostě levnější než na místě.
Doporučuji všem, pokud ovládáte alepoň basálně francoužštinu nebo i angličtinu najděte si na internetu francouzské CK a objednejte si u nich zájezd do Alp.  Voucher a vše vám pošlou poštou, zaplatit to lze kartou, šekem, někdy i až na místě. NIc levnějšího sehnat nelze, výběr je vskutku neuvěřitelný!
0/0
31.10.2003 14:25

jarda17

CK - už nikdy
No, řešíte tady problém, který my už máme dávno vyřešený. Už nikdy žádná cestovní kancelář. Chce to jen trochu umět řeč, ztratit zbytečný ostych a nebýt úplně líný. Naše poslední zkušenost s cestovní kanceláří je stará už 9 let. Od té doby máme všechny zimní i letní dovolené (po celé Evropě), úplně v pohodě. Máme větší míru svobody,víc vidíme, jsme lépe ubytování a poznáme mnohem více život místních obyvatel (od Skandinávie až po jižní Evropu), kteří jsou ostatně všude fajn.
 I když se mnou notoričtí (a pohodlní-i když nakonec toho pohodlí a svobody máme více my)cestovači s CK nebudou souhlasit, pro nás jsou CK naprosto postradatelné.
0/0
31.10.2003 8:45

ddd

Re:
v lete s Vama souhlasim, ale co se tyka zimni dovolene, tak nemate pravdu. Uz nekolik let jezdim lyzovat na tyden do Francie, takze jsem samozrejme zjistoval, jak bych si dovolenou mohl zajistit sam a levneji. Cestovky vsak maji takove slevy pri objednavani celeho hotelu na celou sezonu v balicku s permanentkami, takze i kdyz si k tomu prictou naklady na rezii a zisk, porad jsou levnejsi, nez kdyz si to shanim sam a jeste je to bez starosti a unavneho rizeni.
0/0
31.10.2003 10:00

fido7787

Re:
aha, vy jste chytry jak radio; vsiml jste si, ze existuji lide, kteri treba nemaji auto nebo pristup k internetu nebo treba nemaji cas takove veci zarizovat a nebo proste nechteji se zabyvat necim podbnym a radsi delaji cokoliv jineho? Vam to vyhovuje, ostatnim treba ne, tak jim nechte pravo se rozhodnout...
0/0
31.10.2003 13:03

Janda

Re:
Nesouhlasím s Vámi, protože si nedovedu představit, jak bych mohl bez problémů zajistit individuálním způsobem mé požadavky, které prostřednictvím CK realizuji ( nevlastním automobil - pozn.) :
- pobyt u moře v mimosezoně
- cena na osobu za týden včetně stravy, nápojů( program all inclusive), pojištění a letecké dopravy do 15 tis. Kč. Preferuji dovolenou, kde se nebudu muset starat o vaření a nebudu muset hledět na to, kolik stojí nápoje apod. Pro informaci - dvě CK nabízejí týdenní pobyty na Djerbě s programem all inclusive na listopad za necelých 9000 Kč. vč. letištních poplatků 
0/0
31.10.2003 13:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.