Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Diokleciánův palác láká turisty z celého světa

Diokleciánův palác ve Splitu láká turisty z celého světa. Mnozí ale nevědí, že tato perla Chorvatska měla původně být jen taková 'skromná vilka' na důchod. Když totiž římský císař Dioklecián abdikoval, uchýlil se sem a žil zde až do své smrti v roce 313. Jak se mu tady bydlelo?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Havirov Devils ! ! !

EU
nechapu proc se puvodni rimska bozstva nazyvaji "pohanskymi" ... jsou snad nejak podradna?? je snad to vsive krestanstvi neco vic?? z jakeho duvodu??
0/0
4.9.2003 11:38

Jimx

Re:
tak to jsi trošku ulítl, ne? Možná i na něčem? Odjakživa tato božstva jsou nazvána pohanská, a v tom slově není žádné hodnocení, je to neutrální slovo stejně jako stůl nebo mapa. Nic proti ničemu, kámo, klidně si skákej po večerech přes ohýnky  
0/0
4.9.2003 12:09

Havirov Devils ! ! !

Re:
jo vim ze je to bezne ale nelibi se mi proste nazev "kult pohanskych bozstev" pro nabozenstvi starovekeho Rima.. pripada mi to podradne
0/0
4.9.2003 12:31

mirka

zajímavost
V článku postrádám jednu zajímavost - císař Dioklecián se totiž nedaleko dnešního Splitu narodil, a to jako syn propuštěného otroka. To je kariéra, co?
0/0
4.9.2003 11:14

Krizak

Split
Byl jsem tam uz dvakrat, naposledy před třemi týdny. Split je super, nejvíc se mi líbil přístav, palác, promenáda, staré město a obrovský trh.
0/0
4.9.2003 10:28

Alena

Nejkrasnejsi hvezdy jsou ve Splitu na morem ...
Ve Splitu jsem se byla letos podivat - a je to opravdu nadherne mesto, ktere zije i ve starych zdech. Ne jako napr. v Praze na Starem meste, kde jsou jen banky, obchody atd. Ve Splitu v tech nadhernych ulickach vidite hrat si deti, susit pradlo, posedatat stare lidi na zaprazi... Vsude klid a pohoda, mili a vstricni lide Uz se tesim, ze se tam pristi rok zase podivam.
0/0
4.9.2003 9:59

Bekušek

Historická nesrovnalost
Dioklecián zemřel roku 313  a teď pozor, text pokračuje níže: Zajímavostí je, že palác, v mnohém připomínající vojenský tábor, nebyl zdolán až do roku 1614, kdy ho dobyli Slované.
Nevím, nevím, ale že by v 17. století existoval nějaký samostatný slovanský stát a vedl dobyvačné boje?
0/0
4.9.2003 8:44

Martin

Re:
to je mas naprostou pravdu. spíš autor myslel rok 614 a tím si taky nejsem jist. myslím že k tomu došlo někdy v 20. letech 7. století za císaře Herakleia. Nešlo však o zdoláni, ale o žádost na osídlení opuštěného paláce. Ten jim to umožnil, neboť hledal spojence proti Avarům. Autor článku opisoval a nestálo mu za námahu si to ověřit.
0/0
4.9.2003 8:55

Jozef

Re:
Historicky viděno, je to vlastně jedno, když si uvědomíme že od Velkého třesku uplynulo už 5 miliard let, takže nějakých tisíc let sem nebo tam, jestli to byl starověk nebo novověk, na to nepřijde, hlavně že je o čem psát.
0/0
4.9.2003 9:04

redakce cestovani.idnes.cz

Re: omluva, správně je 614
Dobrý den, děkujeme za upozornění na chybu v textu - samozřejmě je to 614, za chybu se omlouváme. Nájezdy Avarů a Slovanů v tomto roce zničily i v té době prosperující přístav Salona u Splitu, který za Diokleciána byl významným římským centrem. (Na vykopávky v Saloně vozí turisty ze Splitu autobusy, vstupné je 10 kun, pro děti 5.)
0/0
4.9.2003 11:05

jarka

Re:
Nemáte se za co omlouvat, máte v textu správně letopočet  614, to jenom nějaký mamlas neumí pořádně číst, hlavně, že umí dobře kritizovat.
0/0
15.9.2003 16:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.