Diskuse k článku

Na kole na Praděd: dřina, která stojí za to!

"Tak pocaď to bylo lehký," říká Suchý Šlitrovi v jejich slavném kousku "Malá noční hudba". Totéž jsme si v jednu chvíli říkali i my během našeho cyklovýletu z Karlovy Studánky na Praděd. Trasa sice nebyla dlouhá - asi 12 kilometrů, zato s převýšením zhruba 700 metrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Eva

Splnil se mi dávny sen
Tak jsem překonala sama sebe a můžu všem vřele doporučit. Nebýt tak úmorné vedro, nemělo by to chybu a snad se mi podaří tento výjezd někdy zopakovat.
26.7.2004 11:36

Ani

Já chcu taky!!!
Jedeme tam v červenci, já ž se nemůžu dočkat!!!!
6.4.2004 8:47

Masta

JoJoJo :o)
Zvlášť super to je, když při příjezdu na Praděd máte v nohách 100km a domů je to další stovka :o)
16.9.2003 16:03

fefi

žrádlo

Je to žrádlo ten výšlap.
Ale musí do toho pršet,být  tak pět stupňů nad nulou,a člověk musí jet sám aby ho nikdo netáhnul.Bezva a doporučuji každýmu.
3.9.2003 19:32

Cyklonožka

hurá na Praděd
Díky za tip!! už jsem na to kdysi myslel, ale teď jdu na to
3.9.2003 17:49

TD

Praděd..?
Praděd je pohoda.. Lysá Hora je mnohem horší..
2.9.2003 18:59

P.

Re:
Na Lysou je to krása. Jezdím od přehrady Šance, ale ne po turistické značce. Jezdím normálně po té lesní cestě a na tu pěknou asfaltku se napojím až kilák a půl před vrcholem. Je to fakt paráda. Všem doporučuju...
4.9.2003 12:59

=B69=

Praděd na kole? To znám, také jsme to dělávali...
Tak jsem si přečetl článek+skoro všechny příspěvky a musím přiznat, že jste mě tu všichni pěkně namlsali!!! Ale naštěstí přesně vím, o čem to tu píšete - na Pradědu jsem kolmo také párkrát byl a je to vážně úžasný zážitek, zvláště, když jste ubytovaní přímo v Karlově Studánce, přivstanete si a vyšlapete to nahoru ještě dřív, než začne jezdit kyvadlová doprava a objeví se nahoře hromada turistů...
A někdo tu psal o pěší tůře údolím Bílé Opavy - to taky moc dobře znám, ale to se snad ani nedá popsat, jaká je to tam krása!
Ale co se to tu vkecávám...
VŽDŤ JÁ TAM V PÁTEK JEDU
Už se nemůžu dočkat...
A nemůžu si pomoci, ale vy ostatní tady mi můžete jenom závidět
Ale myslím, že se nemusíte bát, když jste se tam podívali jednou, tak si Vás to tam přitáhne určitě znovu a znovu a znovu...
Tak jako mne.
Ahoj na horách
2.9.2003 18:44

Jana

My jsme to jeli před týdnem
Nejdřív jsme doufali, že pojedeme jen po hřebeni z Pradědu na Červenohorské sedlo a zpět, ale pak se ukázalo, že autobusy z Hvězdy nevozí kola (na Šumavě jsou na tom v tomto směru s autobusy líp), takže jsme si to šlápli nahoru a bylo to super...
2.9.2003 16:10

Radek B.

No to je...
No to je nádhera. Tuhle trasu jsme jeli s kámošem před 14 dny :-) Do Jeseníků jsme dojeli na kolech z Prahy a pak jsme se tam asi 5 dní toulali. Hanušovice -Velké Losiny - Červenohorské sedlo - Jeseník - Zlaté Hory - Karlova Studánka - Praděd - Rýmařov - Olomouc a vlakem domů. Parádní výlet

2.9.2003 14:25

sat

Barborka
Jen bych chtěl podotknout, že na Barborce vás asi rádi uvidí žíznivé a hladové, ale neobslouží vás. Přesně tohle mě potkalo loňský rok. Suše mi oznámili, že je doba oběda, že mají plno, jsou sice některé stoly volné, ke kterým se můžu posadit, ale že mě stejně neobslouží. Můžu vám říct, že jsem si připadal, jako bych se vrátil o 15 let zpět. Takže asi takhle o vstřícnosti na Barborce. Na Kurzáku mě samozřejmě obsloužili v pohodě.
2.9.2003 14:22

Martin

Re:
To odpovídá, koncem dubna jsem na Barborce jednu noc přespal, ale o jakékoliv vstřícnosti (speciálně v restauraci) si můžete nechat jenom zdát. I když vzápětí mi to na Ovčárně nepřipadalo o moc lepší...  Ale ty ostatní zážitky z Jeseníků to hravě přebily
2.9.2003 15:37

dan

Re:
To je zajimavy. Nijak s tim nepolemizuju, ale jinak mi prislo v Jesenikach (letos na jare) typicky prave, jak byli lidi mili a ochotni.
2.9.2003 16:34

Luke

Vaclavak Praded
Hezka trasa, ale moc lidi za pekneho pocasi (lepsi je to v zime na bezkach, kdyz fouka poradny vitr, pak si teprve trasu Ovcarna-Praded dokonale "vychutnate" ;) Na kole mam radsi Beskydy nez Jeseniky, v Beskydech mi pripada, ze je mnohem vice lesnich asfaltek a mnohem mene lidi na nich. I takove mnozstvi prispevku k zde uz popisovane trase Bila - Ostravice v porovnani tady s Pradedem o necem svedci ;)
2.9.2003 13:25

cha-char

Ovčárna - Radegast za 17,-!
já tam byl před týdnem ,a největší zážitek  na Nás čekal na Ovčárně ,po 15 km stoupání ( z Vernířovic) jsme si dali nádherně vychlazeného Radegasta za pouhých 17Kč
2.9.2003 12:45

Radek

Už to taky znám
Ahojte už jsem to taky šlapal z Bruntálu na Praděd.Do Bruntálu jsme dorazili i skolama vlakem.Potom jsme přespali na švýcárně a druhej den brzo ráno znovu na vrchol Pradědu a z něho až domů do Újezda u Brna. Parádních 187 km.Východ slunce jsem sledovalů na Pradědu a západ už doma. Bylo to 1 září před dvěma roky.
2.9.2003 12:33

Ned

Proboha to nemáte novější snímek vrcholu ???
Vždyť na tomto jsou ještě boudy, které tam mohly být někdy před 20 lety, kdy bylo nahoře ještě staveniště !!
A ten seříznutý Mravenečník, to je už typické. Novinář Pražák vytáhl paty z hlavního města.
2.9.2003 11:45

Michal

Nejses trosku zaujatej
2.9.2003 11:51

hrošák

Ten seříznutý vrchol jsou DLOUHÉ STRÁNĚ
Mravenečník je hora za nimi. I proto dostala soustava Přečerpávací vodní elektrárny jméno Dlouhé Stráně.
2.9.2003 10:30

Michal, Brno

Nemělo to chybu
Jeli jsme s kamarádem v červenci z Bruntálu přes Praděd, Červenohorské sedlo, Ramzovou a Kralický Sněžník a byl to dobrý záběr. K tomu Pradědu ještě doporučuju nechat se vyvézt výtahem na rozhlednu ve vysílači. A pokud by se vám podařilo vylézt na vrchol vysílače, tak jste na nejvyšším místě nejen na Moravě ale v celé republice.
2.9.2003 8:12

Velký děd

Na Praděd
Do kopce to sice je, ale cyklistů tam jezdí hodně a nedělají z toho žádnou zásluhu. Ta fotka je asi z doby výstavby a dnes to tam vůbec takhle nevypadá. Určitě větší zážitek je vystoupat tam pěšky údolím potoka Bílé Opavy na Barborku a dále jenom už po silnici.
2.9.2003 8:08

dark

co takhle Velká Javorina?
Začátkem srpna jsem si vyzkoušel jiný kopeček. Z Nového Mesta nad Váhom na Velkú Javorinu (dá se to jet i zˇčeské strany ze Strání) a pro lidi, co rádi šlapou do kopce to můžu jedině doporučit. Celkové převýšení 900 metrů a po cestě několikrát na dosah infarkt. Ale potom ten sjezd ... Rozhodně to za to stojí ... :-)

2.9.2003 8:04

Martin

Ahojte kolečkáři!
Taky se chci připojit se svými zážitky z Pradědu. Jeli jsme to s partou cyklistů z Přerova a byl to mů j nejdelší výlet na kole. Popravdě všechno bylo absolutně v pohodě ale těch sedm kilometrů bylo dost ostrých. Byli jsme tam takový šílenci, že jsme tam zkoušeli mezi sebou závodit. I přesto jsme nejeli rychleji než deset kilometrů za hodinu  Když jsme tam tehdy jeli zrovna tam dělali tu ''pěknou'' cestu jak ji pan redaktor popisuje, takže kličkovaná mezi parniválci a podobně!!! Dělníci na nás jen pokřikovali odkud jedem a podobně.
Pro ty co tam na kole nejeli chci říct, že je to sice krásné ale pokud doslova nepojedete, jen tak aby jste jeli a budetet chtít šlápnout, musím Vás varovat: Bolí to!!
Já se v pulce otočil se slovy, že počkám dole, (to bylo když jsem jel n Praděd poprvé a nevěděl co mě čeká) Když jsem ujel 300m zakřičel na mě neznámý cyklista(učitel s žáky na výletě), to dojedeš, tak jsem dobrzdil a dojel, jelo se mi daleko líp, protože jsem byl vyprovokovanej a stálo to za to. Všem vřele doporučuji. Já když dojel domů tak jsem měl v nohách 250km. Je to hodně ale každej z těch dvosetpadesáti kilometrů byl supr.....
2.9.2003 8:01

Pradědek

Praděd 180 mil
Když začnete teď trénovat, tak se můžeme sejít na PRADĚD 180 mil. http://praded.lphard.cz/ - už jsem to jel 2x a stojí to za to. Začátek Vysoké Mýto, konec buď na Pastvinách nebo V. Mýto.
2.9.2003 7:47

kukačka

kolaři versus pěší
Chtěla bych k tomuto článku připojit několik postřehů z pěší tůry tamtéž,která se vztahuje k cyklistům.Zřejmě si většina z nich naprosto neváží svého zdraví,protože jak jinak si vysvětlit,že bez ohledu na věk,téměř žádný z nich neměl v tomto terénu přilbu a o zvonku ani nemluvě.Takže si představte jedoucího cyklistu do vrchu,jak huláká,šlapaje do pedálů,pozor jedu!Z kopce zase,pro změnu vám najednou profrčí kolem těla vítr, a vy až po té zjistíte,že to byl cyklista.Ovšem pravda,peší taky občas chodí místo vlevo,jak je tu nařízeno,v rojnici po celé šíři stezky.P.S.v restauraci dávají docela slušné porce jídla,v hale je občerstvení,pro ty co nechtějí čekat na místo vevnitř.
2.9.2003 7:45

Ondra

Re: kolaři versus pěší
Plně s Vámi souhlasím o vzájemné "bezohlednosti" jak pěších, tak cyklistů. Na druhou stranu: Nemůžeme se divit, že se pěší táhnou rozlezlý po celé šíři silnice. Když si někdo vyrazí na "tůru" v sandálkách, tlačí kočárek s dítětem a ještě u toho musí dávat pozor na své invalidní rodiče, je téměř jisté, že už 150 metrů nad odbočkou na Barborku toho bude mít plné zuby a bude se vláčet jak mátoha, hlavně aby to měl za sebou... I já jsem šel na Praděd pěšky z Ovčárny a cyklisti mi docela vadili. "Ta jejich rychlost a bezohlednost." Před nedávnem jsem si vyjel "na výlet na kole". Z Červenohorského sedla na Praděd a pak dolů přes Hvězdu až do Karlova. Netušil jsem, co nás čeká. Hrozný výstup. (Alespoň pro mě). Vedro, cesta jen kamení a o stoupání ani nemluvě... Ať se na mě nikdo nezlobí, ale když už jsem se dostal nahoru, tak si teď vyberu "sladkou odměnu", kterou je jenom a jenom sjezd, už ani jedno stoupání až do Karlova. Po té co v sobě musíte vyburcovat trošku adrenalinu a spoustu endorfinů, se nikdo nemůže divit, že to z kopce "trochu pustíte". Ale oči mít pořád do kořán! Mohlo by se stát, že se někdo v sandálkách rozhodne ukončit své trápení pod vaším kolem...
2.9.2003 9:30

Mot

Praděd=rovina :-)
Zkuste si vyjet na přečerpávací elektrárnu Dlouhé stráně /nejlépe od Loučné/, to vám pak přijde, že to pak na Praděd je skoro po rovině :-))
2.9.2003 7:39

Pradědek

Z Koutů
My jsme to vzali od Koutů n.D. společně s prohlídkou elektrárny a pak pozvolna těmi serpentinami nahoru a byl to fakt perfektní zážitek. Výhledy daleko hezčí než z cesty na Praděd.
--------------------------------------------------------- http://www.naturista.cz
2.9.2003 7:43

Hubert

Také jsem tam byl
Na nejvyšším vrcholu Moravy jsem byl také na kole. Jel jsem ovšem z obce Český Brod což je součást Mikulovic je to cca 40 km a stále do kopce. Zpět se však svezete. Souhlasím s Máriem, že jsem to měl z vrcholu vzít na Švýcárnu a na Červenohorské sedlo. Příště to jistě udělám. Když vyjde počasí je tam nádherně.
2.9.2003 7:29

matesaja

Re:
asi z vesnice Široký brod nebo snad z České Vsi?
2.9.2003 8:43

mario

Zpátky bych nejel :o)
Pokračoval bych směrem na Švýcárnu,Červenohorské sedlo a pomalu zpět přes Vidly do K.S. Stojí to za to ,cca 50km.
2.9.2003 1:15

Honza

Re:
Jo, máš pravdu, taky jsem to tak asi před měsícem jel: Krnov, Bruntál, Praděd, Švýcarna, Červenohorské, Vidly, Vrbno, Krnov.