Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na kole po Praze? Jde to, ale 'dře to'!

Stresovaný cyklista klepající se na hrkajícím kole, když přejíždí po městských komunikacích, kličkování mezi auty a chodci. Tak dnes vypadá většina vyjížděk cyklistů po Praze. I když co chvíli proběhne médii zpráva, že některá z městských částí otevřela novou cyklistickou stezku nebo její část, realita je trochu jiná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Cartmen

praha
Po Praze najezdim rocne pres 1000 kilaku..teda najezdil sem.Clovek musi bejt fakt ve strehu a porad cekat ze mu tam nekdo vjede..Pred prazdninama to takhle hasim z kopce k Diplomatu asi 40km/h kdyz mi tam znenadani vjel na krizovatce asi 15m predemnou taxikar z vedlejsi!!!No a bylo to...rana, bezvedomi,sanitka,nemocnice..mesic leceni,prazdniny naprd... proste parada.. Nemit helmu ktera byla nasrot tak me odnesli nohama napred.Od ty doby sem po praze nejel a hned tak se do centra nevydam... Urcite pojedu radsi pochodniku a budu riskovat pokutu nez se nechat zabit.
0/0
23.8.2003 19:54

Cartmen

praha
0/0
23.8.2003 19:48

Luke

chodníky
Ještě k jízdě po chodníku u nás: zastávám heslo "radši po chodníku s pokutou než na silnici mrtvej". Prostě když vidím, že na silnici není situace zrovna pro cyklistu bezpečná, využiju chodníku. Akorát se trochu změní styl jízdy, beru to tak, že chodník je určen pro chodce, takže -řečeno jazykem vyhlášky- se snažím nejenom neohrozit, ale i neomezit. Ono slalomový sprint mezi chodci není zas tak těžký, ale jet občas krokem, či chvíli postát na místě taky ne ;-) Naštěstí jsem zatím nenarazil na žádného pána, jehož koníčkem je kopat do cyklisty či do kola.
0/0
8.8.2003 16:15

Luke

dokončení předchozího
...a zároveň stíhat odhadovat chování řidičů před sebou i za sebou (ono mezi motoristy a cyklisty vládnou poněkud jiná pravidla silničního provozu než ve vyhlášce, spíše na bázi práva silnějšího). Jinak na jízdu cyklisty v protisměru jednosměrky jsem zvědav, vzhledem k nepochopitelné agresivitě některých jedinců (ať už za volantem či u řidítek) to jistě bude vítaná změna pro pražské pohřební služby.
0/0
8.8.2003 15:59

Luke

Pražský cyklista
Jsem se zrovna vrátil z Minneapolis, takže můžu srovnávat. Na kole se tam jezdí nádherně, základ tvoří pruhy na silnicích vyhrazené jen kolům (jednosměrné, šířka tak 1-1.5m), dále pak stezky na chodnících, ať už rozdělené pro chodce a cyklisty či společné. Už jenom tento systém stačí na to, aby se člověk dostal vcelku přímou trasou z jednoho místa do druhého (jen po cyklistických stezkách). Pak je tam několik cyklistických výpadovek, to jest širokých, bez neustálého křížení se se silnicí (jak je u nás zvykem), prostě na rychlé (a hezké) přemístění z jedné oblasti do druhé. A pořád to ještě není všechno, i po chodnících se může jezdit (až na chodníky v obchodních zónách, ty jsou na každé křižovatce označny přeškrtnutým kolem), samozřejmostí jsou nájezdy na chodník na každé křižovatce. A pokud ještě našinec-cyklista neslintá, tak přihodím autobusy MHD, jezdí tam teď několik linek (a má se to rozšířit na všechny busy) s tzv. "racks" (konstrukce na uchycení kola), šikovně venku vepředu autobusu, nosnost dvě kola, uchycení jednoduché, žádné poškrábání kola a za kolo se nic neplatí. Jinak kola se nevozí jako u nás na střechách aut, ale hezky vzadu, uchycená za vozem. A dalším hitem jsou vozíčky pro děti (má to dvě kola, stříšku, ojnice přidělaná k zadnímu kolu bicyklu; viděl jsem i dvě za jedním kolem, hezky to kopíruje jízdu). Takže teď si to vše porovnejte se situací v Praze a už je vám to jasné: američani prostě nemůžou umět jezdit na kole! Jsou rozmazlení technickým stavem stezek, cyklisté, chodci i motoristi jsou k sobě ohleduplní, jezdí se pomaleji (maximální rychlost na cyklostezkách je obyčejně 10 mph - cca 16 km/h), kam se hrabou na naše cyklisty (zvláště pak ty městské). Chtěl bych je vidět, jak by stíhali jet po ulici těsně po rozbité krajnici nalepení na obrubník (hodně řidičů počítá každou sekundu, takže předjet cyklistu musí i v místech dost úzkých), pro zpestření nutno přejíždět pravidelné poklopy kanálu (ale nepravidelně hluboko) a zároveň stíhat odhad
0/0
8.8.2003 15:56

Luke

0/0
8.8.2003 15:08

Akkon

Super zážitek
Jezdit na kole po praze docela ujde, jde hlavně o pozornost, člověk zkrátka musí být pořád ve střehu. Jezdím nejčastěji po Praze 1, kde bydlím, na většinou malé vzdálenosti - z domu u Václaváku třeba do knihovny (Mariánské nám.), k lékaři atd. Ulice jsou ok, občas jedu jednosměrkou, a řidiči jsou taky poměrně ok, až na taxikáře, ale to je sebranka sama o sobě. Problémy jsou někdy obrubníky, ty vysoký (takhle jsem prorazil duši) a třeba, když jedete někde po silnici, odbočování vlevo v pruhu pro odbočení, tam je lepší čekat za autem, cyklistu samotného lze snadno přehlédnout, nabo jít/jet s chodci po chodníku. A pak uličky na Starém Městě plné turistů, tam se člověk horzně zakope. S chodci je vůbec ten problém, že hrozně zmatkují, když stojí, resp. jdou rovně, tak já mám vše pod kontrolou, ale když je někdo vylekanej a neví kam uskočit, tak je lepší zastavit. A asi největší potíž je parkování, za prvý nejsou stojany, takže musí člověk využívat značky, zábradlí a tak, a za druhý se strašně krade, když ne celý kolo, tak třeba kvalitní doplňky.
0/0
6.8.2003 18:40

mik

Re:
souhlas, krade se moc. i když se stojan najde, tak si tam netroufnu nechat ani ten zamek....
0/0
6.8.2003 18:46

Paví Očko

cyklostezky
Jezdím na kole po Praze docela dost už pár let a musím uznat, že se cyklostezky o hodně zlepšily!!! Bydlím v centru a tak mě štve, když jedu po chodníku a lidi mi nadávají. Ale co má člověk dělat? Nejsem sebevrah, abych na mostě Legií nebo na Národní třídě jezdila po silnici. Nenechám se sejmout od prvního auta!
Jezdit do práce je pěkná idea, ale ne přes centrum města :o((, ne všude je projezd bez problémů vyřešen. Asi se budu muset přestěhovat někam na okraj Prahy.
0/0
5.8.2003 13:13

fernet

Re:
Na chodniku nemas na kole co delat. Precti si zakon. Jak uz jsem napsal, jeden debil na kole mi na chodniku pomlatil dceru. Vzhledem k tomu, ze si muzu vybrat tak pomlatim radsi tebe, pokud te uvidim s kolem na chodniku.
0/0
5.8.2003 18:08

TDi

Re:
Tak si ji mas pradne hlidat moulo:))
0/0
5.8.2003 19:31

terminator X

Re:
Tak to ji pomlatil asi hlavne prave proto ze to byl debil a ne cyklista!!!!!!!!!!!
0/0
7.8.2003 9:27

hausi hh hi hi has

Re:
No jestli je Tvoje dcera dementni jako Ty, jak vidno z toho co pises, tak je mi jasne, ze nekomu vbehla do drahy. JInak jezdim na chodniku denne do prace a zpet, asi 20km. Moc se tesim az Te potkam a hrozne rad se s Tebou "pomlatim", aneb 202cm a 115kg, tesim se na Tebe   .
0/0
7.8.2003 16:00

Pohodář

Obrubníky
Bydlím na Lužinách a jezdím občas do práce na kole Prokopákem do Bráníka.Takže sváteční cyklista. Co mě ale štve je,že se nedělají alespoň pozvolné sjezdy z chodníku na silnici a naopak. Třeba na Lužinách jsou obrubníky někde vysoké až 25 cm, a to už nepomůže ani nadhození předního kola! A když musím zdolat křižovatku s meziostrůvkem, tak to už je lepší s kola rovnou slézt.Pak jsou všechny slavné cyklotrasy na h...prd.
0/0
5.8.2003 11:48

specialista

Re:
jo a co my silnicari?
0/0
8.8.2003 12:48

0/0
5.8.2003 11:28

Viva Las Vegas, Baby!!!

cyklisti
jsou havěť a nemaj na silnicích co dělat. Na jejich provoz nijak nepřispívají a akorát vyvolávají zmatek.
0/0
5.8.2003 11:14

Pohodář

Re:I tací jsou mezi námi
Hele zajeď si radši někam na hamburgera do Mc Drive. Bacha ať se ti ale nazamastěj sedačky.
0/0
5.8.2003 11:59

Hrabosh

Re: přispívání na provoz
Daně platím řádně. 1 km cyklostezky vyjede na 2 mil., tj. približně tolik kolik stojí 1m čtyřpruhové silnice.
0/0
5.8.2003 16:11

Cyklista

Re:
Zato smrad z tvyho auta opravdu prispiva nam vsem. Silnice dotuje i to maly dite, ktery si koupi v krame lizatko.
0/0
6.8.2003 16:51

mirage

Re:
Žijeme v Holandsku a tady jezdí na kole snad 80% lidí. Jsou tu perfektně vyřešené cyklostezky, cyklisté, motocyklisté, řidiči ani chodci se navzájem neohrožují, jezdí se tu v klidu a v pohodě. Lidé jsou k sobě tolerantní a ohleduplní. U nás je to s komunikacemi horší, ale kdyby u nás bylo méně lidí, jako jseš TY, přemýšleli jinak a nebyli zbytečně agresivní, jistě by přibylo i více cyklistů, ubylo by zácp a vzduch by se pročistil. Ale jelikož je VÁS pořád hodně, kteří si vozíte prd*l i do videopůjčovny za rohem a jste zlí a agresívní jeden na druhého, tak se to u nás ještě asi dlouho nezmění...! Ještě mi řekni, TY CHYTRÁKU, kdepak mají ti cyklisti asi tak jezdit když ne po silnicích? Mají na chodníkách ohrožovat chodce nebo snad mají lítat???Cyklisté jsou také někdy agresívní, ale asi se jen brání, aby nepřišli na našich silnicích o život ...A tak fandím všem cyklistům, ať je Vás více! Obdivuji Vás, já bych si do centra asi netroufla. Jezdím jen po okolí, do centra MHDéčkem.. V zimě se vracíme do republiky a je mi z toho dost smutno, když vidím, jak to u nás vypadá a jak se k sobě všichni chováte...
0/0
6.8.2003 21:06

kamo

Rozhoduje ten kdo plati
Asi stemi narky neprorazime.Radnice je placena statem a stat je placen z dani .Spolky a organizace pro podporu ekologicke dopravy za sebou nikho nemaji.Az je bude podporovat Schel ,Philip moris ,Daimler-Chraizler nebo VWpak bude nadeje ze v Praze bude vybudovana takova sit cykltras ,ktera bude funkcni a racionalni.(nejoblibenejsi znackau na cyklostezce mam ,,cyklisto ved kolo" ) to muzu rovnou chodit pesky.
0/0
4.8.2003 13:34

XM

nejvic mne otravuje smrad
Jezdim do prace na kole (Chodov-Dejvice a zpet, denne cca 30km) a potesilo me, ze nekdo ma taky zajem o usnadneni zivota prazskeho bikera. Musim rict, ze uz jsem vyzkousel vsechny taktiky, jak se vyhnout autum a jejich smradu a pritom dojet v rozumnem case (jezdim to za 40min tam a za 50min zpet), ale proste to uplne nejde. Dokonce mi nekdy prijde lepsi se na Vysehrade zhluboka nadechnout a dojet hezky z kopecka po magistrale az do Holesovic :-) (jsem tam rychlejsi nez smradoplechovky, tudiz dopravu neblokuju, ale uznavam, ze to neni nejbezpecnejsi, tudiz jsem s tim uz skoro prestal). Zajimalo by mne, jestli neni nekde nejaka studie o vlivu vyfukovych plynu na zivotnost cyklistovu? Hlavne ted v lete uz radsi jezdim na mistech, kde to smrdi nejvic, pomaleji, protoze kdyz to rozjedu a nalokam se toho puchu, tak mam pocit, ze konkuruji cichacum.
0/0
4.8.2003 13:18

fernet

Re:
Jses pitomec a sebevrah kdyz jezdis po magistrale. Doufam, ze te brzo nejaky nakladak zfoukne pod druhy.
0/0
4.8.2003 14:07

Matýsek

Chvalim radnici Prahy 7!
Povoleni jizdy na kolech v protismeru jednosmerek je super napad. Neni to tak davno, co me v Brne na Antoninske buzerovali policiste za jizdu v opacnem smeru a hrozili 1000Kc pokutou. Ulici v tech dnech navic opravovali a provoz byl cca 1 auto za minutu a byl tam zakaz zastaveni, takze misto jednoho pruhu byly k dispozici 3. Ti policajti v tom zakazu samozrejme stali sami...
0/0
4.8.2003 13:01

fernet

Re:
Az te potkam, tak te sejmu. Jses blb, skoda te nebude!
0/0
4.8.2003 13:23

Matty

Re: Fernet
Hele Fernete, jsi dost agresivní maniak, měl by ses asi léčit...., nejlépe tím Tvým Fernetem, naložit se do něj, tak abys z toho snad ani nevylezl.
0/0
7.8.2003 15:04

HU-GO

Není to žádná slast,
občas vyrazím do práce kolmo.jezdím ze Stodůlek na Prosek.Ze začátku jsem se dost bál,ale po zkušenostech jezdím klidně přes centrum,po nábřeží,Stromovkou a na Bohnice.
Není to občas legrace,ale na vyloženého hulváta jsem nenatrefi a několikrát mě pustil,považte,i pražský taxikář.
Můj návrh:dobudovat okruh,zavřít Prahu autům a samozřejmě otevřít ji nám cyklistům
0/0
4.8.2003 13:00

mirage

Re:
Souhlasím s uzavřením nebo alespoň velikým omezením vjezdu do centra pro auta a otevřením pro cyklisty....
0/0
6.8.2003 21:13

1013

Re: ZADNE osobni vozy v centru Prahy
kompletne uzavrit Prahy 1 pro osobni vozy aby frustrovane impotentni *ovado jako fernet nemohlo ohrozovat cyklisty i chodce (vsichni vime, ze to dela). A neni to paradox, ze popovodnova krize loni byla nejlepsi dopravni stav ktery v centru prahy byl za poslednich cca 10 let?
0/0
8.8.2003 1:09

HU-GO

Není to žádná slast,
0/0
4.8.2003 12:53

fernet

V jednosmerce proti srsti s kolem nelze !!!
Pokud kolo jede po silnici, tak se na jezdce vztahuje zakon o provozu na pozemnich komunikacich. A protoze nikde v tomto zakone NENI uvedeno, ze na kole se muze jezdit v jednosmerce proti srsti, tak se cyklista dopousti dopravniho prestupku. Pri havarii bude vinikem. Totez plati o jizde po chodniku. Ani zadny hloupy a zkorumpovany ODSak na radnici Praze 7 toto nezmeni. ODSacka blbost a  populismus bude jen stat par zivotu pitomych  cyklistu a nevinnych chodcu....
0/0
4.8.2003 12:24

kamo

Re:
Dejte si pozor v mnoha zemich se smi jezdit v jednosmerce na kole obema smery az srazite v nemecku cyklistu muzete jit klidne do vychovneho ustavu
0/0
4.8.2003 13:38

fernet

Re:
Nevidim duvod, proc kopirovat kdejakou kravinu z Nemecka. Cyklistu na chodniku jsem jiz srazil nekolik. Kopanec do kola to resi. Od te doby, co mi jeden pomlatil dceru, tak je to muj sport.
0/0
4.8.2003 14:04

kamo

Re:
Kdyz mate lehkou demenci tak se nechte lecit
0/0
4.8.2003 19:33

fernet

Re:
Cyklista na kole nema na chodniku co delat. Chodnik je urcen pro chodce. Od toho ma i jmeno. Neminim uskakovat na chodniku pred nejakym dementem na kole. Kdo jezdi na kole po chodniku, dopousti se prestupku.
0/0
5.8.2003 18:02

pilot

parada
jizda na kole po ranu do prace je skvela, pekne po nabrezi kolem vodarny, projet tunelem, usmivat se na tupouny stojici v kolone aut na vytoni, na naplavce trosku prohnat labute, u narodniho se prosmejknout pres silnici, az k maji davat pozor, aby me nikdo nesestrelil, drze predjizdet auta na pesi zone, zadem kolem annonce a sem na florenci  tak kolem 7my to jeste de, ale potom uz je to horsi. nestezuju si, proste to tak beru, lidi kolem sebe zmenis jedine svym prikladem, ne ze jim budes nadavat pro to ci ono... hezky den
0/0
4.8.2003 12:09

Jarynová O.

Jestli oni se v Holendsku a Německu (Rakousku ...)
nakonec k větší vstřícnosti radních vůči obyčejným lidem náhodou nedopracovali tím, že ty ignoraty, kterým šlo jenom o utrácení obecních peněz za pseudoslužby spřátelených firem, prostě do těch radnic přestaly volit. A zvolili tam jiné a vstřícnější.
0/0
4.8.2003 12:07

BikeFan

Zná někdo řešení???
Vždy se zasměju, kdyz se s velkou slávou vyhlašuje, že byla otevřena nová cyklistická stezka. Nevím jak ostatní, ale já nepovažuju za novou stezku to, že se vybere trasa odněkud někam, málo frekventovanými ulicemi a označí se pár žlutými tabulkami. Zajímalo by mě spíš, kolik kilometrů tras je určeno pouze pro cyklisty. Chápu, že v Praze, alespoň v centru je situace komplikovaná, jednak kvůli terénu, tak i kvůli zástavbě,  a proto samostatné cyklostezky by byly možné pouze na úkor automobilove dopravy, ovšem na okrajich města to možné je. Dobře znám sever metropole, kde situace není zrovna nejlepší. Myslím, že by si každý cyklista přál něco podobného jako v Holandsku, ale v Praze toto bohužel možné nikdy nebude
0/0
4.8.2003 12:05

lidska nabubrelost nezna meze
to, ze praha je kopcovita neni argument to, ze se mi umaze kvadro neni argument to ze auto je status meho spolecenskeho postaveni neni argument jediny argument pro kazdodenni rizeni a parkovani osobniho vozu po vnitrni praze je lidska blbost. pokud generalni reditel banky v curychu jezdi do prace na skladacce a v zime tramvaji - to by mohlo stacit jako argument. Co je ale nejpodstatnejsi: Z dejvic na vinohrady autem ve spicce jedu pres hodinu, na kole 20 min. to je pro me nejdulezitejsi!
0/0
4.8.2003 11:44

to, ze praha je kopcovita neni argument to, ze se mi umaze kvadro neni argument to ze auto je status meho spolecenskeho postaveni neni argument jediny argument pro kazdodenni rizeni a parkovani osobniho vozu po vnitrni praze je lidska blbost. pokud generalni reditel banky v curychu jezdi do prace na skladacce a v zime tramvaji - to by mohlo stacit jako argument. Co je ale nejpodstatnejsi: Z dejvic na vinohrady autem ve spicce jedu pres hodinu, na kole 20 min. to je pro me nejdulezitejsi!
0/0
4.8.2003 11:31

carpat

Jednosměrky
Sice pěkný příklad s Vídně, kde jsou řidiči ohleduplní, ale pražskej majitel zánovní plechové rakve, nebo trubkoveho trhače asfaltu, má na to zcela jinej náhled.Už slyším jak řve, proč ten pako jede v jednosměrce v protisměru a z přehledem mě vytlačí na kapotu všude parkujících vozidel. O gestikulaci nemluvě. Tudy cesta asi nepovede.
0/0
4.8.2003 10:34

Pařík

Re: Jednosměeky
Ale jde to ! Prostě jako třeba v Holandsku, kde je u značky "zákaz vjezdu do jednosměrky" přidanou cedulku (skoro u každý takový značky), že zákaz se na cyklisty nevztahuje.  
0/0
7.8.2003 15:57

Lu

...
Pratele nejlepsi priklad trasy pro cyklisty je Stromovka, kterou se da projizdet do mnoha smeru (nemluvim o jezdeni dokola ve stromovce!:-)  To je klasicky priklad inteligence nekterych lidi - kdy na zemi je pruh - jedna cast pro chodce a druha pro cyklisty. Jezdim tamtudy kazdy den z prace a je to fakt sila jaxi to mamca s kocarkem straduje... tipnete si v kterem pruhu?:-)
0/0
4.8.2003 9:50

kamo

Re:
po stromovce uz na kole nejezdim cyklotrasa naplanovana pres tak oblibeny park je podle mne hloupost.Da se docela dobre objet z obou smeru.Zato s kocarkem tam jezdim vsude kyz potrebuji objet stojici babicky ani se nedivam jestli nejake kolo jede Ahoj
0/0
4.8.2003 11:46

Huberheim

sic kravatak, jezdil bych na kole do prace kazdej den
Je to totiz skutecne nejrychlejsi. Vyzkousel sem si to za povodni. Autama sou furt jen fronty. Kolo je nejlepsi, cyklostezky v centru je samo trochu problem. Jinak je to v pohode. No spis je problem ze nemuzes jet v kvradru a s kufrem, takze tyhle veci by se musely stejne cas od casu privez autem.
0/0
4.8.2003 9:45

kravatak

Re:
hm tak uz chapu proc nekteri mi kolegove pak pres den smrdej jako tchori (malokde je moznost sprchy v kanclu) ... o jezdeni do prace na kole jsem dostkrat premyslel, ale tohle me vzdycky odradilo. A to jsem prosim dusi i telem kylista :-)))
0/0
4.8.2003 11:39

Tomáš Švec

Na kole do práce
Jezdit na kole o víkendu je sice príma, ale cesta do práce je o něčem jiném. Místo toho abych strávil 1:20 v přecpané MHD tak se do práce dostanu za 35 minut na kole. Udělám něco pro své zdraví, je to rychlejší, baví mě to a dokonce i ušetřím. A o víkendu místo kola můžu vyrazit třeba na hory. Jezdím denně z jižního města do Hloubětína a každej kdo to slyší tak to považuje za šílenství. Ale to jenom protože si představí mapu a průmyslovou ulici. Ale to že se dá jet i jinudy a naprosto mimo ucpané silnice už peciválům zvyklým na MHD či auto jaksi nedojde.
Problém cyklistiky v praze nejsou ani tak cyklostezky, ale to že o cyklistiku není moc zájem. Kdyby byl tak by byly i ty cyklotrasy. Důvodem nezájmu je to že praha je příliš kopcovitá a pro jízda na kole není tak snadná a pohodová na to aby přilákala davy. Většina evropských metropolí je na rovině a proto s kolama nemají problém. Praha je přávě díky kopcům nádherné město, ale na kola to většinou moc není (záleží samozřejmě na konkrétní trase)
0/0
4.8.2003 9:43

iTM

Re: Na kole do práce
Jezdit po Praze na kole se dá, kopců se není třeba bát. Jsem liberečák přes týden bydlící a pracující v Praze (a  jezdící do práce na kole) - místní kopce mi  nepřipadají jako překážka - spíše je to bezohlednost řidičů. Někdy  si připadám jako lovná zvěř... Dobrou pastí jsou také utržené reklamní plochy ze záhradlí. Pokud vás předjíždí (a přitlačí ke kraji) auto a cyklista zjistí, že ze zábradlí trčí kus plechu, tyč, roztřepený plast obvykle nemá mnoho šancí.
Zpátky ke kopcům, když už někdo značí nebo staví cyklostezku, měl by u toho přemýšlet. Vést trasu přímo vzhůru/dolů je jedna z možností (obvykle ta horší) druhá je trasu v kopci několikrát zalomit a dát tak odpočinkový prostor pro méně zdatné.
0/0
4.8.2003 11:59

X-wing

A proč vlastně jezdit po Praze???? Vemte kolo na Smíchovské nádraží, jeďte panťákem do Dobřichovic, tam přesedněte (v So a Ne) na cyklobus, který vás doveze do Kytína a jste uprostřed nejlepšího cyklistického terénu v okolí Prahy. Toť vše Více info na www.ropid.cz
0/0
4.8.2003 9:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.