Diskuze
Na kole po Praze? Jde to, ale 'dře to'!
Děkujeme za pochopení.
Cartmen
praha
Po Praze najezdim rocne pres 1000 kilaku..teda najezdil sem.Clovek musi bejt fakt ve strehu a porad cekat ze mu tam nekdo vjede..Pred prazdninama to takhle hasim z kopce k Diplomatu asi 40km/h kdyz mi tam znenadani vjel na krizovatce asi 15m predemnou taxikar z vedlejsi!!!No a bylo to...rana, bezvedomi,sanitka,nemocnice..mesic leceni,prazdniny naprd... proste parada.. Nemit helmu ktera byla nasrot tak me odnesli nohama napred.Od ty doby sem po praze nejel a hned tak se do centra nevydam... Urcite pojedu radsi pochodniku a budu riskovat pokutu nez se nechat zabit.Luke
chodníky
Ještě k jízdě po chodníku u nás: zastávám heslo "radši po chodníku s pokutou než na silnici mrtvej". Prostě když vidím, že na silnici není situace zrovna pro cyklistu bezpečná, využiju chodníku. Akorát se trochu změní styl jízdy, beru to tak, že chodník je určen pro chodce, takže -řečeno jazykem vyhlášky- se snažím nejenom neohrozit, ale i neomezit. Ono slalomový sprint mezi chodci není zas tak těžký, ale jet občas krokem, či chvíli postát na místě taky ne ;-) Naštěstí jsem zatím nenarazil na žádného pána, jehož koníčkem je kopat do cyklisty či do kola.Luke
dokončení předchozího
...a zároveň stíhat odhadovat chování řidičů před sebou i za sebou (ono mezi motoristy a cyklisty vládnou poněkud jiná pravidla silničního provozu než ve vyhlášce, spíše na bázi práva silnějšího). Jinak na jízdu cyklisty v protisměru jednosměrky jsem zvědav, vzhledem k nepochopitelné agresivitě některých jedinců (ať už za volantem či u řidítek) to jistě bude vítaná změna pro pražské pohřební služby.Luke
Pražský cyklista
Jsem se zrovna vrátil z Minneapolis, takže můžu srovnávat. Na kole se tam jezdí nádherně, základ tvoří pruhy na silnicích vyhrazené jen kolům (jednosměrné, šířka tak 1-1.5m), dále pak stezky na chodnících, ať už rozdělené pro chodce a cyklisty či společné. Už jenom tento systém stačí na to, aby se člověk dostal vcelku přímou trasou z jednoho místa do druhého (jen po cyklistických stezkách). Pak je tam několik cyklistických výpadovek, to jest širokých, bez neustálého křížení se se silnicí (jak je u nás zvykem), prostě na rychlé (a hezké) přemístění z jedné oblasti do druhé. A pořád to ještě není všechno, i po chodnících se může jezdit (až na chodníky v obchodních zónách, ty jsou na každé křižovatce označny přeškrtnutým kolem), samozřejmostí jsou nájezdy na chodník na každé křižovatce. A pokud ještě našinec-cyklista neslintá, tak přihodím autobusy MHD, jezdí tam teď několik linek (a má se to rozšířit na všechny busy) s tzv. "racks" (konstrukce na uchycení kola), šikovně venku vepředu autobusu, nosnost dvě kola, uchycení jednoduché, žádné poškrábání kola a za kolo se nic neplatí. Jinak kola se nevozí jako u nás na střechách aut, ale hezky vzadu, uchycená za vozem. A dalším hitem jsou vozíčky pro děti (má to dvě kola, stříšku, ojnice přidělaná k zadnímu kolu bicyklu; viděl jsem i dvě za jedním kolem, hezky to kopíruje jízdu). Takže teď si to vše porovnejte se situací v Praze a už je vám to jasné: američani prostě nemůžou umět jezdit na kole! Jsou rozmazlení technickým stavem stezek, cyklisté, chodci i motoristi jsou k sobě ohleduplní, jezdí se pomaleji (maximální rychlost na cyklostezkách je obyčejně 10 mph - cca 16 km/h), kam se hrabou na naše cyklisty (zvláště pak ty městské). Chtěl bych je vidět, jak by stíhali jet po ulici těsně po rozbité krajnici nalepení na obrubník (hodně řidičů počítá každou sekundu, takže předjet cyklistu musí i v místech dost úzkých), pro zpestření nutno přejíždět pravidelné poklopy kanálu (ale nepravidelně hluboko) a zároveň stíhat odhadAkkon
Super zážitek
Jezdit na kole po praze docela ujde, jde hlavně o pozornost, člověk zkrátka musí být pořád ve střehu. Jezdím nejčastěji po Praze 1, kde bydlím, na většinou malé vzdálenosti - z domu u Václaváku třeba do knihovny (Mariánské nám.), k lékaři atd. Ulice jsou ok, občas jedu jednosměrkou, a řidiči jsou taky poměrně ok, až na taxikáře, ale to je sebranka sama o sobě. Problémy jsou někdy obrubníky, ty vysoký (takhle jsem prorazil duši) a třeba, když jedete někde po silnici, odbočování vlevo v pruhu pro odbočení, tam je lepší čekat za autem, cyklistu samotného lze snadno přehlédnout, nabo jít/jet s chodci po chodníku. A pak uličky na Starém Městě plné turistů, tam se člověk horzně zakope. S chodci je vůbec ten problém, že hrozně zmatkují, když stojí, resp. jdou rovně, tak já mám vše pod kontrolou, ale když je někdo vylekanej a neví kam uskočit, tak je lepší zastavit. A asi největší potíž je parkování, za prvý nejsou stojany, takže musí člověk využívat značky, zábradlí a tak, a za druhý se strašně krade, když ne celý kolo, tak třeba kvalitní doplňky.mik
Re:
souhlas, krade se moc. i když se stojan najde, tak si tam netroufnu nechat ani ten zamek....Paví Očko
cyklostezky
fernet
Re:
Na chodniku nemas na kole co delat. Precti si zakon. Jak uz jsem napsal, jeden debil na kole mi na chodniku pomlatil dceru. Vzhledem k tomu, ze si muzu vybrat tak pomlatim radsi tebe, pokud te uvidim s kolem na chodniku.Pohodář
Obrubníky
Bydlím na Lužinách a jezdím občas do práce na kole Prokopákem do Bráníka.Takže sváteční cyklista. Co mě ale štve je,že se nedělají alespoň pozvolné sjezdy z chodníku na silnici a naopak. Třeba na Lužinách jsou obrubníky někde vysoké až 25 cm, a to už nepomůže ani nadhození předního kola! A když musím zdolat křižovatku s meziostrůvkem, tak to už je lepší s kola rovnou slézt.Pak jsou všechny slavné cyklotrasy na h...prd.Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu
Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků
Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...
OBRAZEM: Na samotě V lomu. Podívejte se na nejnovější glamping v Česku
Glamping, tedy luxusní kempování, nabírá v tuzemsku v posledních letech na popularitě. Nejnovější...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Na co zírá mašinfíra: Opomíjenou lokálkou do tajemných Zlatých Hor
S dnešním Mašinfírou vyrazíme do kraje, o kterém mnozí z vás asi neslyšeli, a to i přesto, že má za...
Biologické zbraně, hadi a plyn. Ostrovy, které jsou plné podivností
Některé byste nejspíš ani vidět nechtěli, jiné zase vidět nesmíte. Další mizejí z atlasů, objevují...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Španělské Stonehenge zpřístupnily klimatické změny. Je vítanou atrakcí
Epizody vražedného sucha se do dění v Evropě nezapisují jen negativy. Vlna veder v roce 2022...
To nejlepší z Itálie. Florencie ohromí nejen originály starých mistrů
Ve zvlněné krajině Toskánska leží kolébka renesance, která kdysi bývala jedním z nejvýznamnějších...
Prodej pozemku pro bydlení, 550 m2 - Pozemek A Otrokovice - Kvítkovice
Otrokovice - Kvítkovice, okres Zlín
2 550 000 Kč