Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na kole bez přilby? Pokoušíte osud...

Nedávná smrt Vladimíra Tesaříka opět otevřela téma bezpečné jízdy na kole. Cyklista totož čelí značným rizikům: pohybuje se poměrně rychle, často v obtížném terénu a kromě přilby má tělo zcela nechráněno. Není divu, že případný úraz na sebe nedá dlouho čekat. Jen loni se v Česku zabilo 134 cyklistů, přičemž pouze 5 z nich mělo přilbu!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

35let cyklistou

Přilby "zavedl" nešťastný Fabio Casartelli
Po pádu F.Casartelliho v 90km rychlosti na patník na Col d´Aspet v Pyrenejích v r.-94. při Tour de F. se povinnosti zavést přilby začaly chytat i nesportovní organizace. Cyklisté často riskují a část české obce automobilistů je na našich silnicích totálně arogantní, na rozdíl od ohleduplnosti ve Francii. Ve srovnání s vyšším počtem autohavárií k poměru zranění na hlavě řidičů, by se měly povinně zavést přilby i v autech!!! Absurdní, že? To je totéž jako absurdní svícení vozidel po celý rok /vyjma moto/.Svítíte ve dne, že chcete být viděn? Nevidíte ve dne protijedoucí vozidlo? Tak oba nepatříte na silnici! V parném létě nepřeji ani autorům této legislativy přilby na hlavě, a přesto, za léta bez pádu v rychlosti, už jen zimní čepice je na hlavě jistě příjemnější než asfalt silnice. Tzn, že za vše může nedostatečná přísnost policie vůči řidičům v ohleduplnosti nejen k cyklistům.
0/0
11.6.2006 22:06

biker

NAS*AT
Spousta tlachu a vo nicem! Neco málo z vlastní zahrádky: Najezdím rocne neco 30-40 tis Km, cca uz 15 let. 2/1 - silnice/terén. Prvních sest let jsem jsem pouzíval prilbu, párkrát se mi i vyplatila. Pocit bezpecí byl k nenahrazení, jezdil jsem jak Sumachr - cca 12 zlomenin, dva zuby v tahu, nastípnutá páter, trzných ran a zlomenin nepocítane. Po poslední vázné nehode kdy me srazilo auto které mi nedalo prednost a zlomil jsem si celist a prorazil spánkovou kost jsem prilbu zahodil - byla nesrábnutá!!! Od té doby jezdím "naostro" bez prilby. Pocit bezpecí je ten tam, jezdím opatrneji. Za devet let jsem mel jednou zlomenou ruku a jednou vykloubené rameno. A co na to statika? Prilbu muzu jen doporucit, ale dokud nepojedu jezdit DH nebo nejaký extrém, tak uz si ji na svou lebku nedám Leos
0/0
13.8.2004 9:44

NEGATIV

nesmysly a demagogie
Jezdim na kole 30 let! a  mozna jsem mel nejake pady, na ktere jsem ale zapomnel, a to jeste v dobach " Esek " a " Favoritu ", jejichz vybava byla oproti dnesnim kolum zalostna. O nejakych helmach, a navazne o smrtelnych zranenich se nikdy nemluvilo. Zacalo se az v posledni dobe, a to proto, ze cyklistika je nyni moderni, jezdi temer kazdy, tedy i ten kdo na to v podstate nema a tim se otevira obrovsky trh. Lobbsmus jako prase, nic jineho. Anebo touha pisalku se zviditelnit psanim na " zhave tema ". KDyz to nejsou potraty, technoparty, tak aspon HELMY! 
0/0
13.8.2004 9:34

qwerty

Re:
Naprostý souhlas. Přlba je to poslední, co pomůže. Hlavní je rozum - jedu radši lesem nebo okreskou místo po frekventované silnici, jedu tak, abych nespadl, atd....
Cílem článku je komerce a ne snížení úrazů.
 
0/0
13.8.2004 18:13

Bradka

Špatná statistika
Statistika v uvodu článku je zavádějící a zbytečně straší..... Chybá důležitý udaj a to o poměru lidí kterří jeszdí s přilbou a bez ní.......... je jasné pokud s přilbou jezdí mnohem méně lidí než bez ní, že se i méně zraňují...........tak se snad příště polepšíte.....
0/0
13.8.2004 8:23

axeman

Každému co jeho jest :-)
Zdravím všechny zodpovědné bikery. Taky už jsem rozlouskl svoji první přilbu. Bylo to v lehkým sjezdu na asfaltě a ještě dva dny mě brněla hlava. Ale bez přilby by mě asi brněla v nejlepším případě o trochu dýl v horším už vůbec. Torzo přilby teď leží ve skříni jako připomínka. Bez přilby na kole vyjíždím maximálně na parkoviště před barák, kde chci to kolo naložit do auta. Ale ať si každý jezdí jak chce, nikomu přilbu nenutím, nejlepší jsou vlastní vždycky vlastní zkušenosti (pokud už nejsou smrtelné). Jináč zdravím i všechny potenciální dárce orgánů :-)
0/0
8.7.2003 16:25

Bob

Ohleduplnost a tolerance
Pročetl jsem si většinu příspěvků a často mi tady schází odleduplnost a tolerance. Řidiči mají výhrady proti cyklistům, cyklisti vůči řidičům. A přitom  jsou řidiči i cyklisté slušní i "neslušní", nelze je všechny házet do jednoho pytle. Sám jezdím na kole i autem. Když jedu autem nadávám na cyklisty a když jedu na kole nadávám na řidiče.  Každopádně se snažím být za volantem ohleduplný vůči cyklistům a pokud jedu na kole, tak se modlím ať nepotkám  nějakého vraha za volantem. A co se týká helmy? Většina lidí má dost rozumu a je schopná posoudit jestli ano či ne. Osobně ji používám. A je mi jedno jesli ji ostatní nosí či nikoliv. Nikomu ji nenutím. V příspěvcích je často cítit agresivita. Schází mi tady tolerance a ohleduplnost.
0/0
8.7.2003 9:51

Mr. X

cykliste na silnici
Ja bych se tady nebavil o tom komu prilba zachranila zivot. Spis bych se bavil o tom jestli cyklisti maji na silnicich co vubec pohledavat. A pokud tak kde. Za vetsinou urazu neni ani bezohlednost ridicu jako to, ze cykliste neznaji predpisy. To co by si nikdo v Rakousku, Nemecku atd. nedovolil je u nas normalni. Cykliste na slinici pro motorova vozidla (tj komunikaci kde se jezdi 80km/hod) nemaji dle meho co delat. Mezi dalsi bezne prestupky patri prejizdeni z chodniku na silnici a zpet podle toho zda je pred nim semafor nebo ne, klickovani, jizda ve dvojici vedle sebe, propletani se mezi auty na semaforu dokud nestoji na prvni pozici atd. To je jen strucny vycet. Takze zde je hlavni pricina vseho. Ja osobne jezdim na horskem kole a po silnici jen v NEZBYTNE NUTNYCH pripadech. Stejne je tam akorat smrad z automobilu takze co tam pohledavat ze? Spadl jsem nekolikrat a tvrdim, ze prilba je sice fajn, ale kdo neumi na kole jezdit (mezi to pocitam i spravny odhad situace kde jet rychle a kde pomaleji) a nezna predpisy mel by radej sedet doma. Takovym helma stejne nepomuze. Ja osobne ji nenosim.
0/0
2.7.2003 13:45

Homat

Re: cykliste na silnici
Tady si dohodni schůzku a vrať řidičák:
Kongresová 2, 140 00 Praha 4 telefon: 02/614 211 11
A sem pak můžeš jet na prázniny:
Psychiatrická léčebna Bohnice, Ústavní 91 181 00 Praha 8
0/0
8.7.2003 11:33

c.x1

Re: cykliste na silnici
Četbou řady příspěvků,včetně tohoto,jsem došel ke kurióznímu postřehu-silnice je jen pro majitele osobních vozů,pokud možno vyšší třídy,silnějších kubatur,aby nezdržovali,a takzvaně to odsejpalo.Cyklisté,řidiči slabších aut,řidiči Avií,kamiony,chodci-tito nemají na silnici co dělat,protože samozvané aristokracii překážejí v plynulé a svižné jízdě. Já jsem si naivně myslel,že silnice je pro všechny,a že způsob,jakým spolu na silnici tito účastníci provozu vycházejí,svědčí o jejich kultivovanosti.Myslel jsem si,že silnice byly stavěny jako veřejně prospěšné zařízení,abychom nemuseli drkotat v žebřiňáku z Plzně do Prahy jako ve středověku celý den.Vida,omyl.
0/0
13.7.2003 18:44

Fly

Jezdím opatrně - přilbu nepotřebuji
Tohle když slyším, tak mi vždycky hne žlučí. Zrovan v sobotu přilba nejspíš zachránila život a zdraví manželce, která jezdí tak opatrně, že nikoho jiného podobného neznám. Mladý kluk dal při vjezdu na hlavní přednost mě, ale manželky, která jela asi 10m za mnou, si nějak nevšimnul a hezky zostra to do ní rozjel. Kolo má zdevastované, přilbu prasklou, ale krom pohmožděnin, slabšího otřesu mozku a pochroumaného kolene jí nic není - s kolem je to horší. Z toho vyplývá, že ať jezdíme jakkoli opatrně a ohleduplně, nic nebrání tomu, aby to do nás nějaký slepý vůl napálil. A věřte, že praštit hlavou do asfaltu nebo něčího auta s přilbou nebo bez ní je pěkný rozdíl!
0/0
2.7.2003 8:59

B.P.

Prilba - velikost
Rad bych si poridil prilbu na kolo, ale mam problem - velikost. Nevite nekdo, jesli by se dala nede sehnat velikost tak 65? Zatim jsem nejvetsi videl 63 (jak v katalozich, tak v obchode). 
0/0
29.6.2003 23:55

Matematik

Čísla? - dobrý sluha
Trochu mě zarazil způsob práce s čísly předvedený v tomto článku. Tak jsem začal počítat sám. Celkem zranění s přilbou bylo 356, bez přilby 3785. Pokud počet zranění vyjádříme procenty z počtu zranění s přilbou resp. bez přilby, dostaneme asi tuto tabulku - první údaj je s přilbou, druhý bez přilby: smrt 1,4% 3,4% téžké 15,2% 14,8% lehké 83,4% 81,8% Už je to nějaký čas, co jsem dělal statistiku závodně, takže nedokážu vyhodnotit, jestli ten rozdíl je významný nebo ne. Rozhodně na základě těchto čísel lze jen těžko s jistotou říct, jestli přilba pomáhá nebo ne. Pozn. Cílem příspěvku není diskuze o tom jestli přilbu ano nebo ne. Chtěl jenom ukázat, že čísla mohou být dobrým sluhou pro pána, který s nimi umí zacházet.
0/0
28.6.2003 12:34

Dan

Re: Čísla? - dobrý sluha
A co ke statistice přidat trochu logiky? V té jsi asi moc nezávodil, co?D.
0/0
30.6.2003 10:48

Hermínka

Proč
Proč se tady rozčilujete a nadáváte si, že někdo nosí a někdo nenosí přilbu? Já bych se radši zaměřil na kvalitu silnic a chování řidičů. Za dva roky ježdění na silničním kole je kolo na odepsání, z důvodů špatné kvality silnic, a těch 80 až 100 tis. mi nikdo nedá a přitom platíme na silnice takový peníze. A že většina řidičů nerespektuje pravidla silničního provozu natož cyklisty, to víme všichni. Hlavně se tady hádejte o nošení přilby, přeju dobrou zábavu.
0/0
27.6.2003 13:04

Michal

Nejen přilba
Aniž bych tu chtěl dělat reklamu moc se mi osvědčila reflexní fólie. Kontaktoval jsem přímo výrobce a koupil ji společně ve více lidech. Je v barvě kola takže to vypadá i docela esteticky a v noci to je paráda. Když mě osvítí auto vypadám jako vánoční stromeček. Teď mě může přehlídnout jen úplnej slepec nebo idiot.
Přilba je fajn (sám bych bez ní už nevyjel) ale stejně důležité je být vidět.
0/0
27.6.2003 11:48

Petr N.

Je přilba povinná
Se vším souhlasím, jen jsem se chtěl zeptat, zda je ta přilba povinná? Tuším že jen na silnicích I. třídy, co se tím rozumí? Mužete mi to někdo upřesnit. Děkuji
0/0
27.6.2003 10:52

Hermínka

Re: Je přilba povinná
Přilba pro jízdu na kole na veřejných komunikacích není povinná ze zákona. Naopak tzv.povinná výbava kola, tj. světlo odrazky atd., pro jízdu v silničním provozu je nutná, kromě závodních kol, které používají cyklisté s registrací.
0/0
27.6.2003 12:53

Ráček

Re:
Přilba je povinná pro děti do 15ti let.
0/0
23.7.2003 10:08

rainer

Re:
Silnice I.tridy jsou hlavni tahy mezi velkymi mesty, oznacovany jsou jedno- maximalne dvoumistnym cislem a stara se o ne stat (prostrednictvim Reditelstvi silnic a dalnic). Jsou ctyr- i dvoupruhove (casteji). Priklad: silnice I/4 Praha - Strakonice - hr.prechod Strazny, nebo I/6 Praha-K.Vary atd. V mapach jsou to ty nejtlustejsi (vetsinou cervene) hned po dalnicich.
0/0
27.7.2003 12:29

Tomáš

helmu ano!
- jezdím už 15 let (silnice, horské)
- jezdím zásadně s helmou
- nebezpečné úseky opatrněji
- bezpečné hodně rychle - bohužel někdy zradí i kolo - praskla mi přední duše - nádhernej zážitek v 65km/h - díky helmě si tu asi můžů dovolit menší příspěvek :-)) pěkný den
0/0
27.6.2003 10:50

kuratko

Inteligent si nechá poradit
Mohu pouze přispět vlastní zkušeností. Když se ráno probudíte v bílém pokoji a neustále nechápete co se vlastně stalo, tak si příště hloupé kecy necháte pro jiná témata. Jel jsem sám na kole, přilba se tehdy nenosila a dodnes nevím, jestli mě někdo porazil, nebo jsem boural vlastní vinou. Dnes si bez přilby, rukavic (zemský povrch je dost drsný) a brýlí (mouchy lítaj pořád) připadám na kole nahý. Učím to svoje děti a už se mi to nejednou osvědčilo. Nejsme žádná nemehla, rádi jezdíme náročné úseky na horském kole a člověk nikdy neví, co ho čeká za nejbližší zatáčkou. A hloupé lidi nelituju. Každý má dnes možnost si základní vabvení koupit. Když má peníze na kolo, měl je by mít i na vlastní ochranu. Nutno ještě dodat, že osvěty není nikdy dost, o čemž svědčí čerstvý silniční lišej mého syna. Dělal frajera a když jsme čistili rány, tak rychle zkrotnul. Přeju mnoho kilometrů bez nehod !
0/0
26.6.2003 21:24

c.x1

Cenzore,cenzore,rušíš neškodný příspěvky ,zastav se u Chocholouška
třeba ti něco napíše
0/0
26.6.2003 7:03

fido7788

bez prilby
hodne tech frajeru, co by se tu vytahovali, jak jezdi bez prilby, uz sem nikdy nenapise. Jsou jich plne hrbitovy (v horsim pripade) nebo ochrnuli a nemuzou psat (v tom lepsim). Pro ty, kteri argumentuji: "Pokud to neumis, tak nesedej na kolo." Pokud te nejakej magor srazi na silnici, muzes umet co chces.
0/0
25.6.2003 8:50

eM

Re: bez prilby
Pokud tě nějakej magor smete na silnici, tak ti nepomůže ani skafandr...
0/0
25.6.2003 9:53

wewerka

Re:
nesnáším vševědy tvého typu - na kolo nejspíš nikdy nesedli a  ke všemu maj strašně chytrý poznámky - když tě "šrtne" auto, nebo  tě "pouze " při předjíždění vytlačí mimo silnici, pak pochopíš (a nebo ti to řekne Svatej Petr), k čemu slouží helma.
0/0
24.7.2003 10:34

Max

Helmu na lyze mam
"What is your excuse?"
Na lyzich plati stejne prirodni zakony jako na kole: rychlost pohybu je dostatecna na rozbiti lebky pri narazu na pevnou prekazku. Tlumeni narazu napomuze napr. kombinace vrstev o ruzne tvrdosti (molitan, penovy polysyren, tvrzeny polystyren), ktere silu narazu rozlozi na vetsi plochu a tudiz klesa vnajsi tlak, jehoz mezni hodnoty diky prilbe nemuseji (ale stale mohou) prekrocit mez pevnosti lebky v miste dopadu.
Jinymi slovy, za 1800 CZK jsem si koupil dozivotni pojistku hlavy proti pruniku vnejsiho telesa nebo otresu mozku. Je v ni v mraze krasny teplo a uz jednou mi pri padu temenem na led zachranila zivot.
Povinnost pouzivat prilbu je vsak holy nesmysl. Povinnost platit si zdravotni pojisteni a povinnost lekare osetrit kazdeho bych zrusil taky, protoze za soucasneho stavu doplaci vsichni, kteri si odpovedne zaplatili prilbu, na ty, kdo jsou po urazu bez helmy osetrovani. Je mi jedno, zda si helmu vozite nebo ne, ale nechtejte po mne, abych prispival na vasi neurochirurgickou operaci, prizivnici.
Jenze to by kazdy musel zapnout mozek, nez se do nejakeho riskantniho sportu pusti bez helmy a bez pojisteni. Nic slozityho, jen svoboda a odpovednost za sebe sama.
0/0
24.6.2003 23:15

TeameXtreme

Re: Helmu na lyze mam
Helmu nosej deti a debilni fotrici co machrujou pred 20 letou milenkou. Free je styl a helma k tomu opravdu nepatri
0/0
24.6.2003 23:36

Franta

Re: Re: Helmu na lyze mam
Idiote!!!!!
0/0
24.6.2003 23:48

Max

Re: Re: Helmu na lyze mam
Pokud ponizovani patrilo do metod jednani Tvych rodicu, tak je mi Te uprimne lito , ale mezi slusnymi lidmi timto stylem neprojdes. Pokud jsi mne chtel ponizit na uroven ditete nebo debilniho fotra, tak te asi zklamu, je mi skoro 30, svobodny. Jedine, co Tvuj projev odhaluje, je Tvoje mentalni uroven. Jinak, Tvuj freestyle mi nevadi, abych byl presnejsi, je mi ukradeny, i to, ze jezdis bez helmy. Muj styl je speed & air, helmu volim dobrovolne, nikomu ji nevnucuju, i kdyz ji vsude propaguju. Co mi vsak vadi hodne, ze platim na servis rozbitych makovic lidi, kteri helmu nepouzivaji. Fakt, ze pred nasledky nekterych bouracek mi helma nepomuze, s tim nesouvisi a pouze trapne mlzi podstatu problemu. Nikdo nerika, ze helma je tu proto, aby mne zachranila, kdyz mne prehlidne rolbar a nacouva na mne tritunovou Lavinou. Helma je tu proto, aby pri ztrate kontroly tlumila narazy predmetu smerujici na nejdulezitejsi organ lidskyho tela. (mozna se neshodnem, ktery to je, ale ja za nejdulezitejsi povazuju mozek )
0/0
25.6.2003 0:29

eM

Re: Re: Re: Helmu na lyze mam
"Slušní lidé" si dokážou rozdíly názorů vyříkat mezi sebou a netahat do toho a neurážet při tom rodiče (bez očividné souvislosti). To může jenom primitiv!
A už podruhé tu trpíš pocitem, že někomu něco platíš, ach jo. Jsi asi jedinej na světě, kdo má peníze, viď?
0/0
25.6.2003 7:28

ZdravýRozumHe?

Re:
Maxi, jsi prostácek! Tipuju te tak na 14let. Ale neboj, z té jízlivosti vyrostes. ZRH
0/0
13.8.2004 9:07

Chunk

Re: Re: Helmu na lyze mam
Nejvic machrujou adolescenti. Ten, adolescent,  se pozna podle toho, ze  neustale vykrikuje, ze kazdy starsi chlapek je desne debilni a vadi mu vsude a snad ohrozuje i uznavani jeho sexualnich vykonu a pod. A furt sebou tr ha a smeje se jako blbb a na kazdou zenskou cumi s vedomim ze by ho xchtela, ale zrovna, bohuzel, nema cas, ale ze by ji to ukazal.
Jo a neni debilni. Je jenom normlne pitomej.
Cest buh 
0/0
25.6.2003 1:46

c.x1

Re: Re:
Další varianta by mohla být The Exkrementteam-obsah příspěvku by takové jméno vyjádřilo též.
0/0
28.6.2003 13:33

Min

Re: Helmu na lyze mam
Souhlasím s tebou!!! Každý by si měl být vědom rizika poranění a měl by se sám předem chránit!!!
Ještě bych se chtěl zeptat, kde si mohu takovou pojistku uzavřít? Nabízejí to všechny pojišťovny? Dík.
0/0
24.6.2003 23:46

Max

Re: Re: Helmu na lyze mam
Ta pojistka se jmenuje
UVEX WING S black k videni na strance firmy POINTS, a.s. http://www.points.cz/index.php?view=./uvex/uvex&page=prilby
0/0
25.6.2003 0:00

pinguin

Re: Re: Re: Helmu na lyze mam
dobre udelana reklama a zadarmo,
0/0
25.6.2003 8:08

jo jo

přilba
měli by to uzákonit aspon budu mít větší kšeft jenom dneska jsme jich nějakejch 15 prodali
0/0
24.6.2003 23:00

Hermínka

Přilba a sjezdové lyžování
Pokud bude přilba povinná ze zákona, a že naši poslanci toho jsou schopný, pak jsem zvědavej co bude ve sjezdovým lyžování, kde je počet pádů, rychlost, možnost srážky s lyžařem nebo stromem výrazně vyšší.
0/0
24.6.2003 21:43

pinguin

Re: Idiot za volantem
a jsme u toho,ono by to asi chtelo vic vzajemneho respektu.Treba by pomohlo povinne jezdit na kole v autoskole,aby si pani ridici uvedomili co je to kdyz se na Vas nekdo tlaci plechacem a obracene .  Vseobecne na agresi na silnici je nejlepsi ignorace !
0/0
25.6.2003 8:24

newman

přilba
Je třeba rozlišovat mezi cyklisty a cyklisty.Já když jedu na kolo tak jedu na výlet, jedu pomalu, bydlím v kraji kde je nejbližší kopec 30 km. V takovémto případě je přilba na hlavě absurdní až směšná - to by ji museli nosit i chodci. Pak jsou ovšem cyklisti, co je okolní krajina příliš nezajímá, důležitý je pro ně počet najetých kilometrů a maximálka. Já je osobně nazývám "turbocyklisti" a ti ať si ten poklop na hlavu dají. Stejně je to módní a jsou alespoň "in".
0/0
24.6.2003 21:26

Starhill

Re: Re: přilba
Desátým rokem jezdím téměř každý den do práce z Litoměřic do Ústí n. L.. Přilbu nasazuju až poslední rok, a to po zkušenosti kamaráda, který na to, že neměl "blembák" téměř doplatil životem. Faktem je, že krajina tady je kopcovitá a prudká zatáčka s troškou písku udělá svý. Každýho věc, ale ten, kdo tvrdí, že přilba je jen pro ty, kdo chtějí být "in", je prostě trouba. Je mi naprosto fuk, jak vypadám, nemám ani super dres, ani vyblejskaný kolo (je spíš permanentně zabahněno), ale bez přilby vyjedu tak maximálně na zahradu.
0/0
24.6.2003 22:30

Zdeněk

Re:
Ano skutečně ta přilba patří k horskému kolu.Nemám na mysli supermarketovky, ale když vidím někoho na slušným horalu jak jede v šusťákách a ještě bez přilby tak je mi z toho na nic. ani si neuvědomujou, jak jsou OUT a ještě jsou na to někteří pyšní. Mezi cyklistama se jim říká teplákáři. 
0/0
24.7.2003 14:28

Hombre

statistika
Závažnost nehod v případě, že cyklista neměl přilbu, byla výrazně vyšší (28,5 usmrcených na 100 nehod) - to fakt umre pres ctvrtina lidi???????? Panove, panove....
0/0
24.6.2003 20:30

Hermínka

Prilbu z 90 procent nevozim
Jezdim každej rok přes 15 000km v treninku a přilbu stejně nevozim. Na zavody si jí beru vždy. Souhlasim s tím, že běžný cyklista by jí měl mít ve 100%. Problém, ale vidím v malém respektu z cyklistiky. Každej plašan, kterej má peníze a čas si koupí drahý kolo a myslí si, že je mistr světa. Že na to technicky ani fyzicky nemá mu rozumně nevysvětlíš. Tyto postoje jsou typické pro naší postkomunistickou společnost, nerespektujeme pravidla a řády. Ve většině případů je hlavním viníkem nedostatek pokory k činnostem, které neovládám a ne absence přilby.
0/0
24.6.2003 19:19

eM

Re: Prilbu z 90 procent nevozim
Cítíš se být něčím hodně jiným než "běžný cyklista"?
0/0
24.6.2003 21:21

Hermínka

Re: Re: Prilbu z 90 procent nevozim
ANO
0/0
24.6.2003 21:38

Amstrong

Re: Re: Re: Prilbu z 90 procent nevozim
Hermino ty musis mit ale hnusny stehna:(
0/0
24.6.2003 21:50

Hermínka

Re: Re: Re: Re: Prilbu z 90 procent nevozim
hnusný, ale voholený.
0/0
24.6.2003 22:14

eM

Re: Re: Re: Prilbu z 90 procent nevozim
Tak jenom když tak kážeš přilbu - zajisté je tvůj závodní speciál předpisově vybaven, když tak jezdíš trénovat do běžného provozu. Svítilny, odrazky, blatníky, zvonek...
Nebo snad ne? Že by ses chovala tak typicky pro naši postkomunistickou společnost a nedodržovala zákony?
0/0
25.6.2003 7:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.