Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vybíráte kolo? Poradíme!

Cykloturistika přitahuje v posledních letech stále více lidí. Kolo funguje jako sportovní náčiní, dopravní prostředek i způsob mezilidské komunikace. Jen je třeba dobře a uvážlivě vybírat. Ne vždy je nejlevnější varianta tou nejlepší volbou. Inspirujte se našimi tipy - v článku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B.P.

Silnicni nebo horske
Myslim si, ze silnicni kolo je pro uzke specialisty. Cela rodina mame horaky a plna spokojenost. Mozna ze krosove by nebylo od veci, ale kdyz jsem kupoval kola mne a manzelce, nebyly ani treky a ted kdyz jsem kupoval dceri, tak velikost pro ni vhodna se dala najit jen v horacich. Taky jsem mel jeden cas slickove gumy; na silnici parada, ale na polnich cestach a v lese to dost klouzalo.Jezdime hlavne mimo silnice - je to vetsi zabava, nemusi byt strach z aut. Treba ted jsme potrebovali kousek prejet po silnici I. tridy a dcera z toho byla dost v soku, a ze priste uz nikam po takove silnici nepojede...
0/0
2.7.2003 23:17

Jarda

nohy
No jaxem tak četl diskusi taxe začínám stydět - mám MTB už asi pátý rok, stálo mě tenkrát 5 000, najezdím na něm kolem 4 - 5000 za rok a jsem sním spokojenej, podle všeho je to asi špatně a měl bych si koupit lepší a le když se mi na něm tak dobře jezdí ať už po silnici nebo lesem....
0/0
30.6.2003 11:39

Avalance

Re: nohy
Ja mel take kolo za 5000Kc a ted mam za 38000kc, rozdil v jizde je neskutecne obrovsky, ja jsem byl s kolem take spokojeny,ale dneska kdyz na nem jedu na nakup, tak si rikam jak jsem ta tom mohl jezdit, zkus si nejake lepsi kolo pujcit dat si nejaky sjezd a uvidis sam
0/0
2.7.2003 17:25

Patrik Chrz

Kolo s vysokými řidítky
Na chatě mám favorita, teď už moc nejezdím, ale dřív jsem s tím jezdil i v lese. Přestože mu to moc nesvědčilo, tak to přežil celkem bez úhody (jenom na přední duši má nějaké boule).
Ale co mě dost vadilo, že mě z toho kola děsně bolely záda a to jsem se ho snažil vždycky držet co nejvýš.
Pak jsem se párkrát svezl na kamarádčině Libertě s řidítky do "V". Byla opravdu vysoká, když jsem seděl tak jsem měl ruce téměr vodorovně. Jinak jízdní vlastnosti hrozné, ale na záda balzám. Díval jsem se, jestli se něco takového dá někde koupit a všechna kola mají řidítka níže než sedlo, maximálně v rovině. Nic takového jako ta Liberta jsem ale nikde neviděl.
Nestaví někdo takovéhle "obludy" jako trekingové kolo s vysokými řidítky?
Také jsem narazil na www.lehociped.cz - vypadá to zajímavě, ale jak se na tom jezdí? Máte s tím někdo zkušennost?
0/0
18.4.2003 13:50

vlx

Hoeské kolo na silnici
Náhodou- když máš na horským slicky(semislicky) tak to jede dobře i po silnici( a navíc to skvěle hučí!!!! :-)
0/0
16.4.2003 21:20

Hráďa

Dámské kolo ne.
Chtěl bych jen poradit, že dámské kolo není to pravé rozhodně nesouhlasím s článkem a tvrzením, že dámské kolo má stejné jízdní vlastnosti. Dámské kolo je dobré maximálně pro jízdu ve městě a pro ženy a dívky, které chtějí jezdit v sukni. S prodejem kol mám celkem zkušenosti a dámské rámy bych nedoporučoval. Hráďa.
0/0
16.4.2003 19:02

redwasp

Re: Dámské kolo ne.
:-) Je to tak, holkam urcite pansky... Kamaradka mela nedavno pujceny pansky kolo a nemohla si tu stangli mezi nohama vynachvalit kdyz sesedla ze sedatka
0/0
2.7.2003 18:38

Hráďa

Dámské kolo ne.
0/0
16.4.2003 18:59

Ja

levna kola
Nemyslim, ze vsechny levny kola musi mit malou zivotnost. Je fakt, ze kdyz nekdo chce za par tisic odpruzeni ve predu i vzadu, tak asi brzo dojede. Mam MTB Royal Bugatti z roku 1995, tenkrat stalo neco pres dva tisice. Jezdim s nim tak 70% v terenu 30% na silnici a az na to ze hned ze zacatku upad kryt u pedalu, tak jsem s nim nemel zadny problem. Namontoval jsem na nej odrazky, ale jinak nema zadne zbytecnosti, vsechno je to poctiva tchajwanska ocel. Doma mame jeste jedno MTB a jednoho treka,oba tak kolem 10000, tohle je sice ve srovnani s nima o trochu tezsi, ale zase mam mnohem vetsi pocit stability, takze doufam ze mi jeste nakejch 20 let vydrzi:-)
0/0
16.4.2003 18:35

Hráďa

Re: levna kola
Hm ty se tu nebaví o  kole, ale o  tanku stím bych nedojel ani do obchodu, ale zase bych byl stabilní. Prosím všechny ať si nekupují kola za 2000 kč. Děkuju
0/0
16.4.2003 22:27

kubas

Re: Re: levna kola
Pár let jsem měl levné kolo a říkal jsem si, že mi na něm nic nechybí... a pak se na něm během několika týdnů všecko pokazilo a nešlo opravit... tak jsem si koupil v cykloobchodu vedle na ulici v paneláku MTB za třináct a na něm se vozím jako v kočáře... najezdím jen nějaké dva tisíce za sezónu, ale ten komfort mi za to stojí :-) doporučuju.
0/0
2.7.2003 16:16

Pavel

Na co autor zapoměl!!!
V článku se mělo víc rozebrat jak moc je pro cloveka duležitá velikost rámu a taky zda jde o klasiku či flopingovej rám, pak taky jeho GEOMETRIE. Ja se v tom moc neviznam, ale protoze si chcu koupit crosový kolo sice jen za 10, ale i tak sem si o tom neco zjistoval a je velkej rozdil mezi ramama napr. Mongoos a Author (prej jako Adidas a Adihaš). Pokud je rám na prd, pak ani dobrá výbava z toho letadlo neudělá... Co na to autor a ostatní??? Čekám na reakce... začátečník pavel
0/0
16.4.2003 17:53

CRW

Re: Na co autor zapoměl!!!
Floping bude asi sloping, chtěl bych se v tom vyznat a ne viznat... 8-)
Nejlepší způsob, jak přijít na správnou velikost rámu a jeho jízdní vlastnosti, je projet se na něm a vyzkoušet víc kol různých značek a najít si to svoje. Od stolu se dá akorát tak debatovat, ale tim to končí. A univerzální rada neexistuje. Pokud je cykloobchod jen trochu slušnější, dovolí zkušební jízdu a pak se dá o něčem uvažovat... Slopingový rámy jsou všeobecně tužší a lehčí, ale všeho s mírou, aby sedlová trubky nekoukala třičtvtě metru. Například...
0/0
16.4.2003 18:29

Pavel

Re: Re: Na co autor zapoměl!!!
hm, takže kdiž se na tom projedeš dva kiláky kolem bloku tak ty to řekna zda do toho jýt čy ne?:))))))
0/0
17.4.2003 13:05

kubas

Re: Re: Re: Na co autor zapoměl!!!
člověče ty tam ty zvířecí hrubky píšeš schválně?
0/0
2.7.2003 16:19

Roman

Author
Já mám MTB Author Traction SX, model roku 2002 a jsem s ním naprosto spokojený. Jezdím tak 60% silnice a 40% terén. Jezdím po silnicích III. třídy a neumím si představit, že bych po nich jel na silničním kole. I na MTB je to občas o "hubu".
Vůbec si nemyslím, že by MTB byl pouze do hor či terénu. I kdybych chtěl jezdit pouze po silnicích, zase si koupím MTB nikoli silniční kolo. Samozřejmě, na silnici jsem na MTB pomalejší, ale zážitek z pohodlné a bezpečné jízdy je nesrovnatelný oproti silničnímu kolu.
0/0
16.4.2003 17:04

David

Re: Author
Se spravnym obutim na MTB si myslim, ze neni problem silnickare uvyset a nekdy i utavit.
0/0
16.4.2003 22:12

EdMan

Re: Re: Author
Pánové, pánové, co to tady plácáte .
Snad nechcete srovnávat požitek jízdy na MTB a na silničce. Navíc dle mého soudu na silnici jezdí s MTB jenom guma. Kdo chce jezdit po silnici tak ať si pořídí něco vhodnějšího. Nebo si myslíte, že nejvhodnějším vozidlem pro jízdu po dálnici je traktor?
 A ten fór o tom, že je možné uviset na MTB kole silničku, ten je taky fakt dobrej . (Utavit snad radši nebudu ani komentovat). To mi tak trochu připomíná ten vtip o tom jak soutěží letadla F-16 a Čmelák a jak Čmeláku, který je k F-16 přivázaný při rychlosti M=3 upadnou křídla a překvapený pilot stíhačky hlásí, že Čmelák poprvé mění geometrii křídel . A nebo taky ten jak se porouchaný Trabant přiváže k Mercedesu s tím, že kdyby měl problémy, že na něj zatroubí. Policie poté hlásí, že po dálnici jede Mercedes rychlostí 200 km/h a za ním jede od kraje ke kraji Trabant, troubí, bliká a snaží se ho předjet.
Zkrátka a prostě: můžete dál psát vtipy ale jinak prosím psát o věcech, kterým rozumíte a nedělat ze sebe hlupáky.
0/0
17.4.2003 6:33

Broněk

Re: Re: Re: Author
Ale to nejsou vtipy, já jsem ještě před pár lety silničáře na horáku uháněl a mám taky nějaké medaile z hobby kategorie silničních závodů, takže pozor!
0/0
17.4.2003 8:34

Zdenda

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
17.4.2003 9:41

Zdenda

Re: příspěvek zrušen
H ovada z iDNES mne pekne s erou. Jejich zku rvena cenzura vymazala prispevek, ktery obsahoval slovo d ebil, prestoze neni sproste, svuj puvod ma v psychiatrii.
 
0/0
17.4.2003 13:05

kubas

Re: Re: příspěvek zrušen
Pak tedy když o tobě napíšu, že seš p rase a d obytek, nesmíš se zlobit, protože ta slova mají svůj ekvivalent na veselé zahrádce u souseda za domem...
0/0
2.7.2003 16:34

Mike

Re: Re: Re: Author
Taky jsem vlastnil silnicaka, ale uz davno nejsem hazarder se zivotem, na nem se necha jezdit jenom na silnicich 1. tridy, kde je to zase o zivot kvuli autakum, na "vesnickych" silnicich jsem zase kazdych 2-3 tydne centrolval kolo, protoze to proste ten slabej rafek nevydrzi, tak jsem si koupil horala, jezdim i terenem i na silnici a je to parada, uz bych nemenil - je fakt, ze na silnici je o neco pomalejsi, ovsem hlavne z kopce, do kopce predjizdim i radoby cyklisty s vybavenim za xxx tisic oblecenych jako by vyhrali tour de france - je to v nohou a ne ve vybaveni a lepsi kolo vam prida par vterin, ne minut, lepsi je udrzovat kolo v perfektnim stavu, hlavne promazany retez a lepsi pneu, protoze tam jsou nejvetsi ztraty kdo si koupi drazsi kolo nez 10tis je uplnej zoufalec a na nase silnice uz vubec silnicak nepatri, max, crossak nebo horal, tady nejsme v nemecku, kde je sit 100% hladkych asfaltovych cyklistickych stezek, uz vidim, jak se EdMan riti na svem silnicaku ohromnou rychlosti s prasklejma dratama a zkroucenym zadnim kolem, ktery mu dre o brzdy :-)
0/0
17.4.2003 10:09

nelson

Re: Re: Re: Author
OT ale ten vtip jsi zmotal........
sama F-16 geometrii křídel neměmění a ten vtip bez toho nemá pointu.
Zaměň F-16 třeba za B1 nebo F-111, a napiš ho celej......
0/0
2.7.2003 10:44

gospeed

Re: Re: Re: Re: Author
jj............. ale ja bych to měnil na F-14.....je to te F16 blíž
0/0
2.7.2003 13:48

kubas

Re: Author
Přesně tak. Ono by asi nejlepš bylo mít doma fortelného horala a lehoučkého treka. Záleží totiž na tom, jestli se jedu jen tak projet nějakejch padesát kilometrů, budu se líp cítit na horském, protože můžu část vzít lesem a po silnici to taky jede... a nebo jedu s batohem sedmdesát kilometrů po silnici na chatu a chci tam být co nejdřív, to by mi asi bylo MTB přítěž. Co si myslíte vy? Jasně že lehčí kola po silnici sviští, ale MTB je podle mě za jistých podmínek univerzálnější...
0/0
2.7.2003 16:29

Jockey

Re:
Správně. Také mám 2 kola: silničního Olprana za 13tKč a nově i MTB Ravo Racing XC za 26tKč - nerad kupuji levné  věci.. Střídám je podle zamýšlené cesty.
0/0
30.7.2003 16:44

reaktor

Ještě jeden rozměr výběru
Zcela upřimně si myslím, že koupě kola má ještě jeden rozměr. A to ten, kam s ním budeme jezdit. Jsem vášnivým cyklistou a vlastním dvě kola (silnice a MTB) - obě v hodnotě mnoha desítek tisíc - a výběr cíle vyjížďky se mi zúžil pouze na takové cíle, kde budu mít kolo doslova na dosah ruky. Nejsem šílenec, který by je nechal byť jen v 5-ti metrové vzdálenosti. Proto radím  aby si kupec nového kola uvědomil jestli chce svého miláčka hlídat jako oko v hlavě nebo jestli si v klídku bude moci dát jedno (či více) pivo.
0/0
16.4.2003 16:08

Robur

Re: Ještě jeden rozměr výběru
Přesně tak, to je rozměr, který v článku chyběl. Pokud nemám barák s garáží a chci pro rodinu dobrá kola, to abych je měl zavěšená nad postelí. A na výletě z nich raději ani neslízat.
0/0
7.7.2003 10:36

Pavel

kde koupit kolo
Potreboval bych koupit kolo, nevite nekdo najakej web ci prodejnu, kde se da usetrit oproti maloobchodum,diky.
0/0
16.4.2003 15:23

Zdenda

Re: kde koupit kolo
cykloshop.cz treba
0/0
16.4.2003 15:34

reaktor

Re: kde koupit kolo
www.koloshop.cz (třeba)
0/0
16.4.2003 15:46

Homt

0/0
16.4.2003 16:17

Bigsur

Re: kde koupit kolo
Kolik myslíš že ušetříš? Příjde ti poštou domu krabice a budeš na to koukat jako jelen, co případná reklamace? Všechny slušný prodejny nabízejí garanční servis zdarma většinou tím podmiňují záruku, nebuď línej zvedni prdel a obejdi obchody. Poptej se kámošů a určitě uděláš dobrej kup, jinak letos se dají koupit fakt dobrý kola za velice slušný peníze, co stálo loni 15 000,-Kč je letos o trojku lacinější....
0/0
16.4.2003 18:57

Zdenda

Re: Re: kde koupit kolo
Se pletes, at uz bydlis kdekoliv, kolo ti privezou do domu a na servisni prohlidku taky prijedou... Usetris celkem dost.
0/0
17.4.2003 15:42

Aleš

Re: kde koupit kolo
Zkus Moundfield, ja jsem si tam koupil horaka zn. Madison, s 50% slevou. Da se na tom usetrit, ale Madison neni vhodny pro narocnejsi uzivatele, protoze vetsina komponentu je nekvalitni, zejmena loziska, spice (tech uz jsem vymenil asi 12) a ozubene kolecka su take pekne mekke, sedatko me take prasklo, o celoplastovych slapakach ani nemluve, ty nevydrzely ani 200km. Dohromady je to strasnej zmetek s celkem dobrym razenim, ktere se uplatni v narocnem terenu. Plaste jsem mel bez vzorku po 2000km. Pro decka a obcasne pouziti staci, pokud s tim nenajedete vic jak 500km/rok tak se to da a 5 let vydrzi. A menit dily nema cenu.
0/0
16.4.2003 19:52

Zdenda

A co brzdy?
Mam Meridu Speeda, plaste do stredniho terenu, po meste toho najezdim dost. Uz nekolikrat bych byl mrtvej, kdybych proletel diry, co jsem proletel na MTB, na nejaky silnicce. Obecne: At mate V nebo disky, kolo jako takovy brzdi oproti autu k*revsky malo, ale uzky plaste nebrzdi skoro vubec. A ze se vic nadru na asfaltu? Aspon budu vic namakanej:-)
0/0
16.4.2003 14:32

obcan

Re: A co brzdy?
presne v cechach jen mtb, silnicaka beru do alp na dovcu... tam mam jistotu ze nezlikviduju rafky...
0/0
16.4.2003 16:01

Martin

Chce to si nechat poradit
Já osobně jsem si raději připlatil a mám kolo postavené přímo na míru. A to jak podle tělesných proporcí tak i vybavením. Výběr komponent a vše ostatní jsem nechal na odborníkovi. Na druhou stranu jsem věnoval čas k pečlivému výběru odborníka.
 
0/0
16.4.2003 13:58

nikol

Re: Chce to si nechat poradit
MARTINE, PORAD, JAKY ODBORNIK SESTAVI TO KOLO NA MIRU ?? DIKY, NIKOL. nikolb@centrum.cz
0/0
16.4.2003 16:43

Zdenda

Re: Re: Chce to si nechat poradit
Nestav kolo na miru, vyjde te vyrazne draz a na miru stejne nebude. Proste jen chod a zkousej ruzny velikosti, ve slusnym ksefte ti vymenej sedlo, predstavec, riditka atp. bez kecu a velkejch prirazek. Vyrobci kupujou komponenty ve velkym min jak za 1/2 ceny, koukni se treba na ravo (ted nevim, jak se jmenuje, ale stoji ca 25000), po komponentech bys za to dala nejmin 40, spis vyrazne vic.
0/0
16.4.2003 19:15

David

Re: Re: Re: Chce to si nechat poradit
Pokud budes nakupovat komponenty na podzim,kdyz jsou vyprodeje, tak i usetris a muzu ti rict ze kolo na miru je uplne jiny povezenicko
0/0
16.4.2003 22:16

Jockey

Re:
Ravo RAcing XC: Cena 25.990,-
Výbava: kliky+středy+přesm. DEORE LX, přehaz. DEORE XT, brzdy AVID Speed Dial 5, vidle MANITOU Scareb Comp (samotná v ceně téměř 10tKč!)
0/0
30.7.2003 17:00

David

Re: Re:
Jasne, Ravo Racing XC je podle me za tu cenu naprosto spickovy, zrovna si ho hodlam koupit... Teda jeste nebudu tak chvalit dokud se na nem poradne nevyradim :-)
0/0
13.10.2004 22:43

hudry

nejlepsi kolo
je prece cerveny :)
 
_ a tohle tlachani o nicem _
0/0
16.4.2003 13:50

Io

Re: nejlepsi kolo
Jasně přeci nepudu ven jezdit na kole.
0/0
16.4.2003 14:07

Michal

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
16.4.2003 13:47

pepa2

A co MTB Gary Fisher 29''?
Nejak se zapomelo asi na nejlepsi MTB soucasnosti - Gary Fisher na vetsich 29'' kolech je vlak - jak na radeni v terenu, tak na turistiku. Odbourava choulostivost crossu pri drsnejsim zachazeni.
 
0/0
16.4.2003 13:35

Broněk

Re: A co MTB Gary Fisher 29''?
No to je teda dílo. Kde se na to kupují pláště, duše a ráfky???
0/0
16.4.2003 14:13

CRW

Re: A co MTB Gary Fisher 29''?
Tak o tom, jestli je ZROVNA tohle řešení nejlepší by se dalo dlouuuho diskutovat... Ale každej si chválí to svoje, žejo... Já například bych už na silničku nesedl, jednak kvůli silnicím, jednak kvůli provozu a taky kvůli zádům... Nedám dopustit na obratnost klasického rozměru 26", ideální univerzál, a na zdvih vepředu i vzadu. To mě pustí o dost dál a že se víc nadřu? No a? Baví mě to a závodník stejně nikdy nebudu...
0/0
16.4.2003 17:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.