Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Prahy povede rozsáhlá cyklotrasa

Ještě letos vznikne na rozhraní Prahy a Středočeského kraje nová cyklotrasa dlouhá 130 kilometrů. Na své si příjdou především "dálkoví" cyklisté - například při cestování z Berlína do Vídně se tak vyhnou centru Prahy. Schází však ještě vyřešit problém křížení stezky se silnicemi první třídy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kalimero

Cyklostezky ano, cyklotrasy ne
Chybí např. cyklostezka z Modřan podle Vltavy pod zbraslavský Most Závodu Míru, rozbahněná navigace je místy těžko sjízdná. V centru povolit jízdu na kole v některých širokých méně frekventovaných jednosměrkách, které jsou tu zřízeny jen pro zamezení průjezdu motorových vozidel. Například projet z Karlova nám. na Nuselský most se dá jen frekventovanou Ječnou a Sokolskou, přitom by to šlo ulicemi U nemocnice, Viničná, Apolinářská, Ke Karlovu a Horskou... Používám kolo jako dopravní prostředek a proto potřebuji dojet do určitých míst a ne tam, kam se hodilo napíchat žluté cedulky pro rekreační cyklisty. Ostatně cyklotrasa po chodníku mezi chodci je pěkný nesmysl. A mimo Prahu stačí mapa a trasu po silnicích 3.třídy si každý najde. Jednou jsem uvěřil žlutým cedulkám podle Sázavy a najednou jsem jel přes podmáčenou louku, kolo se bořilo po pedály, pak zase po lesní cestě posypané velkými ostrými kameny. Na silničním kole nesjízdné. Krásné jsou cyklostezky třeba v Itálii. Vlastní asfaltová komunikace s mosty, odpočívadly, obchvaty měst (např. podle řeky Adige). Nebo Švýcarsko. Žluté jízdní pruhy podle frekventovaných silnic a to i ve městech, kde jsou i cyklopruhy pro odbočení doleva. Fotky mám. Další kapitola je ohleduplnost řidičů. V Rakousku jede osobní auto za cyklistou třeba 2km, když není volný protisměr. Netlačí se. Na křižovatkách berou skupinu cyklistů jako celek a nevjíždějí mezi ně, klidně se vzdají předosti a počkají, až se situace vyčistí. A u nás? Náklaďák vás málem přejede zadním kolem, protože vás zavře příliš brzo, nerespektuje prostor šířky 2m kolem cyklisty. Vůbec mám dojem, že někteří řidiči náklaďáků si nedostatek inteligence nahrazují velikostí vozidla, a to neříkám jako cyklista. Nějak přežívá podvědomí, že cyklista je méněcenný člověk, který nemá na auto. A na silnici překáží. Přitom je to člověk, stejně jako automobilista. Já mám třeba kromě kola ještě dvě auta. Ovšem stačí, aby na kolo sedl nějaký ministr a to je najedou ohleduplnosti od řidičů. Pokud ho poznají. Je potřeba povolit jízdu dvou cyklistů vedle sebe. Jak má motorista předjet štrůdl 30ti cyklistů, jedoucích za sebou? Řidiči vetšinou nevědí, že je cyklistům povoleno předjíždět kolonu vozidel zprava. Jan Fiala, Praha: www.filabel.cz
0/0
1.8.2002 15:25

Gazela

Já chci cyklostezky V PRAZE, ne na polích kolem Prahy...
...natož pak do Vídně. Už mám po krk toho, jak se z cyklistiky pořád dělá jenom rekreační sport, kterýmu se věnujou pantátové v kašparskejch sportovních oblečkách v neděli odpoledne. Cyklistika je nejlevnější, nejčistší a v řadě případů jednoznačně nejrychlejší způsob městský dopravy - a pro městský centrum to platí dvojnásob. Najít v centru místo na cyklostezky by se dalo, což o to - jen by to chtělo trochu přemejšlet a plánovat, kdežto úředníkům by se chtělo jenom píchat cedule, maximálně sem tam něco vyasfaltovat.
Jinak upozorňuju čtenáře i novináře, který o cyklistice píšou, aby si všímali rozdílu mezi termínama cykloSTEZKY a cykloTRASY – stezky upravený pro jízdu na kole a odpovídající určitým technickým standardům jsou jen to první, cyklotrasy jsou jen obyčejný silnice a cesty doporučený k cyklistice. Tam se „budování“ skutečně velice často omezuje jen na cedule (jsou to ty žlutý) a úřady se pak můžou chlubit, jak postavily 130 km cyklotras...
0/0
2.7.2002 14:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.