Plzeň a co dál
To že se stále musí hrkat přez Plzeň je největší výhra ekoteroristů. Pokud jedu do Čech tak se snažím jet v noci, kdy to v Plzni je už OK.
Problém je ale co dál. České dálnice jsou nedostatečné resp. jejich síť. Německé dálnice byly navrženy tak, aby z jakéhokoliv místa v Německu nebylo na dálnici dál než 40 km. Pravda, nepatí to do důsledků a jsou i přes svoji hustou síť a mnohde i šíři zejména ráno a k večeru zacpané , ale Spolková i jednotlivé zemské vlády vynakládají obrovské množství prostředků tak aby známé "Stau" zmizelo. Německo když tento program přijímalo ( tuším začátkem 50 let ) tak pochopilo, že kvalitní síť dálnic je vysokoktanovým palivem ekonomického motoru. Česká vláda to nepochopila nikdy a ekoteroristé jsou tím pádem ekonomická brzda. ( miluji zjednodušující úvahy
)
Pro ilustraci jsem zjistil jakým tempem se Německé dálnice stavěly: už v 60 letech to bylo 270 - 450 km ročně.
A samozřejmě v kvalitě.
Doufám, že Česká vládo to pochopí taky brzo a místo Gripenů začne prosazovat dálnice ( vždyť koneckonců od stavebních firem lze taky dostat slušnou provizi
Josef E.Dolecek
Grevenbrueck ( 29 km od Kreuz Olpe
)
Nordrhein-Westfalen, Deutschland