Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výherce čeká letní dovolená v Bulharsku

V rámci speciální veletržní přílohy Holiday World probíhala na našich stránkách od 15.ledna do 7. února znalostní soutěž, jejíž hlavní výhrou se stal letecký zájezd pro dvě osoby do Bulharska, věnovaný cestovní kanceláří Alexandria. Soutěžící mohli také získat několikadenní permanentky do lyžařského střediska Kramolín a vstupenky na veletrh Holiday World, jehož brány se otevřou široké veřejnosti již zítra. Znalostního kvízu se zúčastnilo celkem 737 hráčů, kterým děkujeme za účast a přejeme hodně štěstí v některé z dalších soutěží na iDNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

eno

Soutěž
Počkal jsem si pár dnů a je jasno. Pro příště je opravdu lepší zvolit ten typ soutěže, kdy je zadáno daleko více otázek, je možné se zúčastnit jen jednou, nejlepší vyhraje nebo je vylosován ze skupiny, která má nejvyšší a shodný počet správných odpovědí. Všechny soutěže a ankety tzv. na čas jsou už z principu nevyrovnané a nespravedlivé.
0/0
15.2.2002 12:50

Roman Faltýn

Odpovědi na najčastější otázky
1. Proč jsme vyloučili roboty, když to nebylo v pravidlech zakázáno?
Pokud si pozorně přečtete pravidla viz.
http://cestovani.idnes.cz/soutez_top_veletrh2002.asp?id=VELETRH2002&y=igveletrh/holidaysoutezpravidla.htm
najdete tam i následující formulaci: Hrát o ceny může pouze registrovaný uživatel iDNES pasu, který při prvním vstupu do soutěže potvrdí souhlas s pravidly soutěže.
Pokud se tedy chcete bavit v rovině "co není zakázáno pravidly, je povoleno", dojdeme k následujícímu. Robot není zakázán, tudíž se hry může zůčastnit, ale dle pravidel musí mít vlastní registraci a uvedené bydliště, tj. například Robot Karel, d:/myrobots/hw.exe. Nikdo obdobný ve vyřazených výsledcích nebyl. Byli to pouze skuteční lidé a pokud jim pomáhal robot, porušení pravidel to je, neb hrát může jen registrovaný uživatel. I kdyby někdo svého robota zaregistroval, předání ceny by bylo problematické, protože nejspíš nemá od úřadů vydaný platný doklad pro ověření totožnosti a ani vystavení letenky by jistě nebylo bezproblémové. Jestli tedy chce někdo svého robota poslat do Bulharska, doporučuji ho umístit na disketu a poslat v obálce poštou.
 
2. Proč jsme roboty nevyřazovali ihned, ale až po skončení soutěže?
Protože toto nelze provádět on-line, na to je to příliš složitý a zdlouhavý proces. Za neukázněné čtenáře, kteří svým počínáním ostatním poctivým zkazili radost ze soutěže, se omlouváme. Napříště připravujeme omezení, které by těmto jevům snad měly zamezit.
 
3. Můj robot byl vyřazen, ale proč jste vyřadili i mého dalšího "poctivého" uživatele?
Tento postup se mi jeví jako standardní a jako příklad vám uvedu studenta u maturity, který je chycen u toho, jak u druhého zkoušeného předmětu podvádí. Bude vyhozen aniž by někdo zjišťoval, jestli podváděl i u prvního.
0/0
11.2.2002 16:53

VV.

Re: Odpovědi na najčastější otázky
Prominte, ale pristoupim-li na vas zpusob argumentace, tak onu maturitu take neziskala krida, kterou jsem na tabuli kreslil grafy, ale ja.
Cely problem je samozrejme jinde: idnes se tentokrate nepovedlo pripravit soutez tak, aby vsem ucastnikum byly zaruceny rovne podminky. Coz se mimochodem nezjistilo uzavrenim klani, ale mnohem drive. Vysvetlit celou zalezitost pouhym konstatovanim, ze "je to příliš složitý a zdlouhavý proces" mi prijde malo. Mnohem korektnejsi by bylo v okamziku zjisteni problemu hru pozastavit (s jednoznacnym vysvetlenim) a pokracovat az po vyladeni systemu.
Jak by se ovsem tento krok asi libil sponzorum? (propagujicich veletrh nebo svoji ucast na nem) Pramalo, samozrejme (byt sponzorem, videl bych to stejne :) A zde vidim zakopaneho psa. Pro poradajici stranu/-y bylo (nej)dulezitejsi dodrzet reklamne-propagacni zamer souteze - coz se pravdepodobne povedlo. Komplikace nad nerealnymi casy jsou sice neprijemne, ale v porovnanim s primarnim zamerem nemohli obsat. Skoda :(
0/0
11.2.2002 21:08

Roman Faltýn

Re: Re: Odpovědi na najčastější otázky
Na vaší křídu nepřistupuji. Člověk který podváděl prostě nemá nárok na výhru i kdyby poctivě dosáhnul lepšího času než výherce. Porušení pravidel se prostě trestá.
Soutěž byla připravena dobře a dlouhou dobu nikdo pravidla neporušil. Pak se ovšem strhla lavina robotů a naše reakce prostě nemohla být rychlejší. Ono odlišit robota od poctivého klikače není právě nejsnadnější, rozhodně se to nedá provádět online. Kdyby se hra stopla v momentě odhalení prvního robota, přišla by vniveč snaha všech poctivě hrajících, kteří nad hrou strávili hodiny času. Bylo by to korektnější? Pro vás možná ano, ale od těch poctivě hrajících máme jen výrazy díků. Vaše hledání zakopaného psa je zcestné, podobných teorií spiknutí vám za domácí úkol do zítřka napíšu pět.
0/0
12.2.2002 17:23

VV.

Re: Re: Re: Odpovědi na najčastější otázky
1. jednoznacne se nechci zastavat podvadejicich. Ve shode s vami povazuji jejich vyrazeni za spravne. Svym (lehce absurdnim) primerem jsem chtel rict, ze je zbytecne diskutovat ma-li robot pas ci je-li vhodne vyradit maturanta s tahakem od ustnich zkousek, i kdyz u pisemnych se spolehal pouze na sebe. Rozhodujici je predevsim skutecnost, ze soutez nebyla dostatecne pripravena (resp. zabezpecena).  I kdyz se sklanim pred technickym resenim idnes (sam bych to naprogramoval pouze hur), v tomto momente jsem presvedcen o pochybeni realizacniho tymu. Vase konstatovani "Napříště připravujeme omezení, které by těmto jevům snad měly zamezit" rezervy potvrzuje
2. na cem se patrne neshodneme, jsou prameny problemu. Vy je vidite v autorech robotu ("za neukázněné čtenáře, kteří svým počínáním ostatním poctivým zkazili radost ze soutěže, se omlouváme"), ja v nedostatecne (nezamenovat za spatne) priprave souteze (technicke i legislativni). Toto v souhrnu nepochybne odradilo radu potencionalnich ucastniku. Komu by se chtelo ucit 120 otazek, kdyz 30 z nich za 2sec nezodpovim? A tj. je prave moment, kdy se vas argument "Kdyby se hra stopla v momentě odhalení prvního robota, přišla by vniveč snaha všech poctivě hrajících" ukazuje lichym. Robot nebyl jedinym ("strhla se lavina ...") a presto jste ponechali veci volny prubeh. Ono navrhovane pozastaveni by umoznilo selekci podvodniku (chapu, ze online vyber je problematicky) se samozrejmym ponechanim naklikanych  vysledku (proc je rusit?). Soucasne by se cas (kolik by bylo treba ... den, dva?) vyuzil na zabezpeceni souteze proti skriptum. Trocha popela na vlastni hlavy v pripojenem osvetlujicim prohlaseni by nasla jiste pochopeni u vetsiny zucastnenych.
3. teorii spiknuti za domaci ukol jste mne mirne nastval ... vracim uder: vase "od těch poctivě hrajících máme jen výrazy díků" mi pripomina tisice dekovnych dopisu za mast pro rust vlasu :-))) (snad to smejlik dostatecne zlehcil)
 
X. Hezky den :-)
0/0
13.2.2002 19:25

mida

Re: Odpovědi na nejčastější otázky
Mohl bych prosim vedet, podle ceho jste nakonec urcili casovou hranici vyskrtnutych ucastniku?
Navic pri shode casu rozhodovalo poradi prezdivek v abecede, takze jste vlastne 3. a 4. cenu priradili podle abecedy. Byt ctvrtym ucastnikem, tak urcite protestuji.
P.S.: Pokud bylo ukolem souteze proverit vedomosti soutezicich, pak ti, co napsali robota, prokazali nejen znalosti zemepisu (zjisteni vsech spravnych odpovedi) ale take znalosti programovaciho jazyka.
0/0
11.2.2002 21:37

Roman Faltýn

Re: Re: Odpovědi na nejčastější otázky
Nic se podle abecedy neřadilo. Ve výstupu jsou vidět jen vteřiny, ale v databázi máme samozřejmě i setiny a ty rozhodly.
0/0
12.2.2002 17:07

Joe Han

roboty?
svoje komentare k soutezi jsem poslal idnes emailem a po trech dnech mi odpovedeli, coz hodnotim kladne (ne tak obsah odpovedi). protoze by to mohlo zajimat vsechny, zde je obsah moji komunikace s idnes: muj 1. mail: > dobry den > tak jsem po obvyklem brouzdani po 'idnes' zabloudil i na > cestovani.idnes.cz a prohledl si vysledky souteze holiday > world a co nevidim? jeste vcera byli v top 10 lidi s > prumernym casem 10s, dens po ukonceni souteze tam neni > nikdo s casem mensim nez 30 sekund. jiste, uznavam, > ze jestlize ma nekdo cas pod 25, je to prinejmensim hodne > podezrele, a pod 15 je prakticky jiste, ze pouziva robota, > ale vetsinou se to neda dokazat. nicmene nemuzete prece po > skonceni souteze zmenit pravidla stylem "tak to teda ne, > kdo ma pod 30 toho vyhodime, takhle by to neslo" uz jenom > proto, ze pouzivani robotu nebylo v rozporu s predem danymi > pravidly souteze. nechci samozrejme obhajovat lidi, co > pouzivaji roboty, ale jde o princip. jak chcete rozlisit > lidi, co je pouzivali a lidi co je nepouzivali; kde chete > vest tu hranici? napriklad muj spolupracovnik se vsech 120 > otazek naucil zpameti a byl schopen s pomoci navazani > tlacitek v browseru na klavesnici (to se taky nesmi? kde je > to v pravidlech? jak se to bude dokazovat?) udelat rucne 27 > sekund (videl jsem to na vlastni oci, ostatne to me prave > vyprovokovalo k napsani tohoto dopisu), chvili mel hroznou > radost, ovsem pak ho predbehl jakysi elpepe pravdepodobne > pouzivajici nejakeho robota, coz ho znacne znechutilo. a > prave takoveto lidi (myslen muj spolupracovnik) vy vlastne > svym rozhodnutim poskozujete. tim ze zahodite lidi pod > tricet vlastne stejne soutez naprosto znehodnotite, protoze > de fakto stejne viteze "losujete". > podle me jsou jen 2 moznosti, jak se s danou situaci > vyrovnat: > 1) soutez zrusit, protoze byla znehodnocena (i kdyz nikoli > proti pravidlum!) > 2) uznat vysledky souteze takove, jake opravdu byly v case > ukonceni souteze (a priznat, ze duch souteze se zcela > zmenil v hon za co nejkratsim casem = co nejlepsim robotem) > verim, ze si muj nazor precte nekdo zodpovedny, > a doufam, ze mi aspon sdelite vas postoj k danemu problemu. > s pozdravem joe han odpoved: > Proč jsme vyloučili roboty, když to nebylo v pravidlech zakázáno? > Pokud si pozorně přečtete pravidla viz. > > http://cestovani.idnes.cz/soutez_top_veletrh2002.asp?id=VELETRH2002&y=igvele > trh/holidaysoutezpravidla.htm > > najdete tam i následující formulaci: Hrát o ceny může pouze registrovaný > uživatel iDNES pasu, který při prvním vstupu do soutěže potvrdí souhlas s > pravidly soutěže. > > Pokud se tedy chcete bavit v rovině "co není zakázáno pravidly, je > povoleno", dojdeme k následujícímu. Robot není zakázán, tudíž se hry může > zůčastnit, ale dle pravidel musí mít vlastní registraci a uvedené bydliště, > tj. například Robot Karel, d:/myrobots/hw.exe. Nikdo obdobný ve vyřazených > výsledcích nebyl. Byli to pouze skuteční lidé a pokud jim pomáhal robot, > porušení pravidel to je, neb hrát může jen registrovaný uživatel. I kdyby > někdo svého robota zaregistroval, předání ceny by bylo problematické, > protože nejspíš nemá od úřadů vydaný platný doklad pro ověření totožnosti a > ani vystavení letenky by jistě nebylo bezproblémové. Jestli tedy chce někdo > svého robota poslat do Bulharska, doporučuji ho umístit na disketu a poslat > v obálce poštou. > > S pozdravem > Ing. Roman Faltýn, vedoucí programátor iDNES a moje reakce: dobry den. dekuji za reakci (docela me to prekvapilo). kazdopadne se ale ve sve odpovedi vyhybate podstate problemu (mozna jsem ji natolik jasne nevyzdvihl). ano, je pravda ze roboti nemuzou soutezit za lidi, ovsem problem je v tom, ze pouziti robota se NEDA DOKAZAT (aspon u robota sikovne napsaneho). muzete mit jistotu, ze je to robot, ale pokud nestojite uzivateli co ho pousti za zady, nemuzete mu to dokazat. a problem je, jak urcite, kdo jeste robota pouzival a kdo ne. a to se vam opravdu nepovedlo. (viz. minimalne 2 lide schopni i rucne udelat cas pod 30 sekund...) mozna by stalo za to uverejnit vase vyjadreni v komentarich cestovani.idnes.cz/diskuze.aspall=a&iddiskuze=A020208_123956_igveletrh_cha s pozdravem joe han
0/0
11.2.2002 16:01

Joe Han

svoje komentare k soutezi jsem poslal idnes emailem a po trech dnech mi odpovedeli, coz hodnotim kladne (ne tak obsah odpovedi). protoze by to mohlo zajimat vsechny, zde je obsah moji komunikace s idnes: muj 1. mail: > dobry den > tak jsem po obvyklem brouzdani po 'idnes' zabloudil i na > cestovani.idnes.cz a prohledl si vysledky souteze holiday > world a co nevidim? jeste vcera byli v top 10 lidi s > prumernym casem 10s, dens po ukonceni souteze tam neni > nikdo s casem mensim nez 30 sekund. jiste, uznavam, > ze jestlize ma nekdo cas pod 25, je to prinejmensim hodne > podezrele, a pod 15 je prakticky jiste, ze pouziva robota, > ale vetsinou se to neda dokazat. nicmene nemuzete prece po > skonceni souteze zmenit pravidla stylem "tak to teda ne, > kdo ma pod 30 toho vyhodime, takhle by to neslo" uz jenom > proto, ze pouzivani robotu nebylo v rozporu s predem danymi > pravidly souteze. nechci samozrejme obhajovat lidi, co > pouzivaji roboty, ale jde o princip. jak chcete rozlisit > lidi, co je pouzivali a lidi co je nepouzivali; kde chete > vest tu hranici? napriklad muj spolupracovnik se vsech 120 > otazek naucil zpameti a byl schopen s pomoci navazani > tlacitek v browseru na klavesnici (to se taky nesmi? kde je > to v pravidlech? jak se to bude dokazovat?) udelat rucne 27 > sekund (videl jsem to na vlastni oci, ostatne to me prave > vyprovokovalo k napsani tohoto dopisu), chvili mel hroznou > radost, ovsem pak ho predbehl jakysi elpepe pravdepodobne > pouzivajici nejakeho robota, coz ho znacne znechutilo. a > prave takoveto lidi (myslen muj spolupracovnik) vy vlastne > svym rozhodnutim poskozujete. tim ze zahodite lidi pod > tricet vlastne stejne soutez naprosto znehodnotite, protoze > de fakto stejne viteze "losujete". > podle me jsou jen 2 moznosti, jak se s danou situaci > vyrovnat: > 1) soutez zrusit, protoze byla znehodnocena (i kdyz nikoli > proti pravidlum!) > 2) uznat vysledky souteze takove, jake opravdu byly v case > ukonceni souteze (a priznat, ze duch souteze se zcela > zmenil v hon za co nejkratsim casem = co nejlepsim robotem) > verim, ze si muj nazor precte nekdo zodpovedny, > a doufam, ze mi aspon sdelite vas postoj k danemu problemu. > s pozdravem joe han odpoved: > Proč jsme vyloučili roboty, když to nebylo v pravidlech zakázáno? > Pokud si pozorně přečtete pravidla viz. > > http://cestovani.idnes.cz/soutez_top_veletrh2002.asp?id=VELETRH2002&y=igvele > trh/holidaysoutezpravidla.htm > > najdete tam i následující formulaci: Hrát o ceny může pouze registrovaný > uživatel iDNES pasu, který při prvním vstupu do soutěže potvrdí souhlas s > pravidly soutěže. > > Pokud se tedy chcete bavit v rovině "co není zakázáno pravidly, je > povoleno", dojdeme k následujícímu. Robot není zakázán, tudíž se hry může > zůčastnit, ale dle pravidel musí mít vlastní registraci a uvedené bydliště, > tj. například Robot Karel, d:/myrobots/hw.exe. Nikdo obdobný ve vyřazených > výsledcích nebyl. Byli to pouze skuteční lidé a pokud jim pomáhal robot, > porušení pravidel to je, neb hrát může jen registrovaný uživatel. I kdyby > někdo svého robota zaregistroval, předání ceny by bylo problematické, > protože nejspíš nemá od úřadů vydaný platný doklad pro ověření totožnosti a > ani vystavení letenky by jistě nebylo bezproblémové. Jestli tedy chce někdo > svého robota poslat do Bulharska, doporučuji ho umístit na disketu a poslat > v obálce poštou. > > S pozdravem > Ing. Roman Faltýn, vedoucí programátor iDNES a moje reakce: dobry den. dekuji za reakci (docela me to prekvapilo). kazdopadne se ale ve sve odpovedi vyhybate podstate problemu (mozna jsem ji natolik jasne nevyzdvihl). ano, je pravda ze roboti nemuzou soutezit za lidi, ovsem problem je v tom, ze pouziti robota se NEDA DOKAZAT (aspon u robota sikovne napsaneho). muzete mit jistotu, ze je to robot, ale pokud nestojite uzivateli co ho pousti za zady, nemuzete mu to dokazat. a problem je, jak urcite, kdo jeste robota pouzival a kdo ne. a to se vam opravdu nepovedlo. (viz. minimalne 2 lide schopni i rucne udelat cas pod 30 sekund...) mozna by stalo za to uverejnit vase vyjadreni v komentarich cestovani.idnes.cz/diskuze.aspall=a&iddiskuze=A020208_123956_igveletrh_cha s pozdravem joe han
0/0
11.2.2002 15:56

eno

Soutěž
Chtěl bych znát všechny správné odpovědi podle vyhlašovatele soutěže. Min. u dvou zadání byla správná možnost jiná než podle redakce. Také bych chtěl znát, jak je to s časy, které se v průběhu soutěže objevovaly na TOP TEN. Při dobrém spojení nebyl problém uhrát 30 správných odpovědí za 25 sec. Chtěl bych znát odpověď.
0/0
11.2.2002 8:55

mida

Roboty
Jsem jednim z tech, kteri se diky robotu (mimochodem vlastni vyroby) dostali hluboko pod cas 30 vterin. Avsak i rucne jsem naklikal lepsi cas nez zde vyhravajicich 35 vterin. Proto si myslim, ze rozhodnuti vyradit vsechny vysledky pod 30 vterin nebylo spravne. Mnohem spravnejsi by bylo losovat ze vsech ucastniku, kteri aspon jednou odpovedeli vsech 30 otazek spravne. Kdyz uz neumite spravne definovat pravidla hry, tak aspon nemente vysledky podle vlastniho uvazeni.
0/0
8.2.2002 20:43

VV.

Re: Roboty
Že použití skriptu není košer, je jasné (i když ... co není zakázáno, je dovoleno :) Ale upravit výsledky cca den po ukončení soutěže na věrohodnosti průběhu nepřidá (zvláště když fyzicky nezvládnutelné časy dominovaly pořadí minimálně poslední týten).
Postaví se idnes k blamáži čelem? Jsem zvědav ... (ale za 650-ti miliardový dluh CK Fisher se MFD omluvila, takže naděje je)
0/0
9.2.2002 13:30

Watchdog

Domaci tlacenka?
Zajimave je, ze jeste vcera tesne pred uzavrenim souteze vypadal seznam nejlepsich uplne jinak. Ze by nejake znamosti v radach redakce? Nazor na serioznost iDNES si muzete udelat sami...
0/0
8.2.2002 14:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.