Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mléko k sumci, tuleni, a další fakta o USA

Pokud se budete měsíc potloukat po předvolební Americe, je dobré připravit si pro známé sérii odpovědí na některé základní otázky mířící k podstatě americké civilizace. Zde je vzorek odpovědí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hovnival-

@@
 
odklizejte spadane listi.
0/0
18.11.2004 19:07

Jan Daniel

inteligence národů
Žil jsem tam rok. Průměrný Američan a průměrný Čech si nemají co vyčítat. Jejich omezenost je zcela srovnatelná. Představy, kterak jsou Češi či Evropané oproti Američanům náramně inteligentní, sečtělí a kulturní jsou směšné. Pokud jde o nadprůměrné Američany a Evropany, faktem je, že Američané získávají největší počet Nobelových cen. A tak nám asi nezbývá než se křečovitě poplácávat se po zádech a říkat si jak jsou ti američani tupí. 
0/0
16.11.2004 10:34

Dr. Jones

Jsem z toho fakt jelen!
Co tím vlastne chtěl básník říci? Članek jsem naštěstí přečetl pouze jednou, mam takové tušení, že po druhém přečtení by mi z těch nesmyslných keců narostly tak akorát parohy.
0/0
15.11.2004 22:06

Posp

???
Co to má jako být ? JE mi zle.
0/0
15.11.2004 21:52

Cesky Honza

Je to stejny
Zamyslete se co vite o zemich v Africe. Proti USA,sme hodne mali,takze jestli nekdo o CR neco vi meli bychom to spis ocenit. Zalezi take na oblasti. Sami amici mluvi o jihu (alabama,texas apd) jako o vidlacich) a taky to hodne pasuje. Ted jsem zrovna v USA a jsem v oblasti kde spousta lidi v Cechach,potazmo v Praze,byla) A kdo u nas byl si to nemuze vynachvalit. Kazdopadne procentuelne byl ten clanek dost vystiznej. Podle mel jen pobavit,je ale mozny ze moh zminit i nejake klady. Pokud by ale amik narazil na vylizanyho skinheada z Jizniho mesta,nevim co by si o nas pomyslel.
0/0
15.11.2004 18:37

jirik_xy

Cesi jsou horsi
Ja jsem byl v USA 1 rok a muzu vsechny v klidu ujistit, ze kolikrat jsou Cesi ilegalne zijici v USA mnohem horsi (co se moralnich hodnot a znalosti tyka) nez zde kritizovani Americani. I kdyz samozrejme na blbce narazite vsude
 
0/0
15.11.2004 17:18

anca

Re: Cesi jsou horsi
Ziji v USA jiz 6 let a to co jsi napsal je pravda,cesi v americe jsou mnohem horsi
0/0
15.11.2004 19:22

Nikdo

Kdo jste cetl dnesni metro???
Je tam peknej sloupek o USA, o tom jak tam na venkove zijou strasny idioti a ve mestech inteligence.. A to psal jeden amik....
0/0
15.11.2004 16:01

Honza

nevím
Byl jsem jen 14 dní na Floridě, ale krom perfektních služeb mi jejich styl života nezaujal. Ať si dělají co chtějí, ale nechají totéž dělat mě v Evropě.
0/0
15.11.2004 14:21

Breta

A co vy.
 Opět klasická česká diskuse, či spíše nadávky a urážky. Mne a asi i ostatní by spíš zajímaly Vaše postřehy a poznámky o USA.                      
PS.: Já taky neznám všechna hlavní města 51 států USA, jakžtakž se orientuji v těch 192 státech světa a jejich hlavních městech a jako menťák se necítím a k životu tyto znalosti zatím nepotřebuji.
0/0
15.11.2004 13:27

samos

Re: A co vy.
články o USA? Zkus to třeba tady: http://www.m37.cz/chicago.htm
0/0
15.11.2004 13:34

Zuanka

Re: A co vy.
Ja bych treba uvitala clanek o tom, jaky je tu opravdu realny zivot. Spousta cechu ma o tom zkreslene predstavy, protoze prijedou do USA navstivit na mesic sveho strycka nebo teticku, ktery jim vsechno zaridi a nemusi se o nic starat. A pak si mysli, jak si tu ty americani zijou jako prasata v zite, vzdyd maji 2-3 auta, obrovsky barak atd. Pravda ale je, ze nic tu neni zadarmo a musi se pekne makat. Aby tohle lidi meli jsou zadluzeni az po usi.S dluhama zacinaji uz na vysoke skole, kdy si berou pujcky na to aby mohli zaplatit vysoke skolne, takze do zivota vstupuji uz s dluhem, ktery splaceji nekolik let. V zamestnani maji obycejne 2 tydny dovoleny, v lepsich firmach i 3 a to uz se povazuje. No a pak za to nekam cestuj, kdyz vsechno je tak strasne daleko (na rozdil od evropy). Obycejne zacinaji cestovat az v duchodu, a v 60ti -70ti letech to jsou opravdu ciperni dedeckove a babicky, pokud je tak muzu nazvat, na svuj vek mnoho z nich vypada opravdu moc dobre (obycejne bych hadala tak 10
0/0
15.11.2004 19:17

Zuanka

Re: Re: A co vy.
tak 10-15 let min):-)) OPravdu bych uvitala fakta, treba o skolstvi, zdravotnictvi, kreditnim systemu a pod. Temat je spousta a lidi by se hodne naucili a otevreli si oci a treba sby si nakonec tech ceskych vymozenosti (skolstvi zdarma) vice vazili:-))))
0/0
15.11.2004 19:21

Zuanka

Re: Re: Re: A co vy.
Jo jeste mne napadlo, ze zajimavy by byl clanek o policii a pravnim systemu. Vite, ze americani nemaji vubec zadne vtipy o policajtech? Hihi, ja jsem se o jeden cesky o policajtech pokusila, ale nepochodila jsem.:-))))) Proste tady maji lidi k policii uctu a chapu proc.:-)))
0/0
15.11.2004 19:31

JaMartius

USA
Autor je borec!!A Američani jsou snad nejubožejším národem na světě.Až je mi jich líto!!Od malička poslouchat keci o své americké vlasti která je nej nej nejdemokratičtější na světě a že jedině oni Američané jsou praví demokraté,jak jsou svobodným státem zase nej nej nej a přitom jsou úplně zblblý reklamou.Nesustále másírováni z mědii o své božské podstatě a ohroženosti, atd......A výsledek v hlavě sečku, ale hlavně že jsem občan Spojených států!!      Ps:A pak se každý Američan který přijede do Evropy,nebo ještě lépe k nám diví co si může všechno dovolit za věci .Nějak jim ta svoboda skřípe!!!Možná by pro ně bylo dobré se konečně probudit z komatu amerického snu........ 
0/0
15.11.2004 12:31

samos

Re: USA
autor není borec a Američané nejsou nejubožejším (ani nejlepším, ) národem na světě. Tvoje generalizování tohoto typu svědčí o tom, že to nejvíce sedí na tebe...:-(
0/0
15.11.2004 13:29

Bubrak

Re: USA
Jojo, nejhorsi je generalizovani. Ja byl v USA na 3 mesice pred 2 rokama, na brigade. Setkal sem se tam s ruznyma lidma, s ruznyma znalostma, stejne jako v CR. Mozna tam uroven stredniho vzdelani je trochu nizsi nez stredni vzdelani u nas a proto jsme na tom v prumeru lepe. Zase u nas ma pachatel trestneho cinu vetsi prava nez obet a ekonomicky bych si v USA zil jako prase v zite. Patriotismus je tam velmi markantni, to ano, ale videl sem ho i napr. ve Francii a v USA si to i mnozi lide, se kterymi jsem se stykal, uvedomuji a nelibi se jim to. Znalosti o CR meli vetsi nez ja o Illinois. Takze takovyhle clanky jsou fakt o nicem a je mi lito, ze se tim podporuje leta funkcni negativni povedomi o USA. I holky tam byly krasny, i kdyz ne vsude a ne v takove hustote jako v CR. Rozhodne ale vic nez treba v Budapesti (napr. v Indiane kolem Laffayette, supr ;o) ). Nezapomente, ze jsou to vsichni pristehovalci (resp. jejich potomci) a vetsinou z Evropy.
0/0
15.11.2004 14:45

al-malik

Re: Re: USA
no to jsi se v te budapesti moc dobre nedival:)
 
0/0
15.11.2004 18:25

PC

Re: USA
Americane sjou uplne normalni lidi, je to hodne blbcu a hodne normalni lidi. Nijak se tak od Cechu nelisi. Akorat je podivuhodne, ze vetsinou, kdyz se clanek pohybuje po USA, tak zije jen mezi blbci....Ze by ho mezi normalni lidi nepousteli?
0/0
15.11.2004 16:12

TT*

jjo, vivát júesej, p.Rybář má recht;)
Pěkné postřehy;) Byla jsem ve Státech 2x: Kalifornie+Nevada a pak na Floridě a přesně to sedí...dalo by se určitě najít pár dalších bodů, ale s p.Rybářem souhlasím;))
0/0
15.11.2004 12:07

xxx

odborníci
Ani jeden z těch odborníků co byli nejspíš v jú es už aspoň desetkrát a kritizujou tenhle článek nenapsal v čem se autor plete (resp. proč je to mentální sedlina, infantilní článek, proč je autor dement, mentálně ochrnutý a.j.) - slyšel sem náhodou podobný zážitky z am. vyprávět spousty lidí..U nás eště pořád po těch letech platí, že když nějakej frajírek podobnej tady těm kritikům navštíví státy, tak je strašně důležitej, tajemnej a světaznalej a ostatní který si dovolej o us něco napsat tak sou magoři, který přece absolutně nevědi vo co de..
0/0
15.11.2004 11:56

samos

Re: odborníci
autor se vcelku neplete, ale jednak takovéto generalizování vždy pokulhává a druhak jde o to, že autor neříká nic co neví (nebo lépe o čem je již přesvědčeno) 90% českých čtenářů. To je celá potíž s články pana Rybáře.  Je to podobné jako bych byl týden v Japonsku a pak publikoval zábavný článek o tom, že Japonci se moc usmívají, berou si málo dovolené a v obchodech si mohou vybrat ze sedmdesáti druhů předvařené rýže... Prostě pan Rybář na podobné články nemá nejenom autorsky, ale hlavně ani znalostmi o danných reáliích - zkrátka to není jen tak psát fejetony o zahraničí a  Karel Čapek se svými fejetony ze svých cest byl prostě jenom jeden...
0/0
15.11.2004 13:27

mikimimozemstan

Re: odborníci
Autor pise "Pohádal jsem se jen jednou. Tvrdil jsem zaměstnanci amerického pivního koncernu Budweiser, že jediný správný Budweiser se dělá v Budějovicích a že jejich verze je nepitelná, a on opakoval, že Budweis leží v Americe, maximálně v Bavorsku." Tak pokud tohle dava nejaky smysl, tak mne to bohuzel unika. Myslim si, ze kdejaky 10ti lety skolak by sdelil autorovy neoriginalni nazory - spatne americke pivo,  a nedokonalost zemepisnych znalosti u amiku, verohodneji. A pokud ma autor v nadpise clanku slovo 'fakta', tak by mohl sdelit kolik se toho nepitelneho piva vypije a porovnat s pitelnym Budvarem. Je mi jedno co si kdo mysli o Americe.  Zde se jen vyjadruji o kvalite clanku.
0/0
15.11.2004 17:18

jk

ten "clanek" je totalne o nicem, ale
pravdou zustava , ze amici toho o Evrope, potazmo ani o sve zemi, moc nevi. 30 procent jich ani nema pas a spousta neprekrocila hranice sveho vlastniho statu. nemaj potrebu, protoze jim staci zrat burgry na drajvech a sledovat propagandisticky kecy v radiu a bedne. nic proti americe, ale takhle to je...
0/0
15.11.2004 10:57

PC

Re: ten
To se mi na USA libi, ze kazdy si zije jak chce a nikdo mu do toho nekeca
0/0
15.11.2004 16:06

Mir

Re: ten
Hmm, a já znám Čechy co bydlí 20 km za Prahou a nikdy v ní nebyli. Prý tam nic nepotřebují.
0/0
15.11.2004 19:19

jk

ten "clanek" je totalne o nicem, ale
0/0
15.11.2004 10:54

Her

Moc mírné
Moc mírný článek, popravdě řečeno by se mělo rovnou napsat, že jsou Amíci z 99% stádem pologramotných dementů.
0/0
15.11.2004 10:04

PC

Re: Moc mírné
USA je zajimava zeme uz tim, ze tech 99% pologramotneho stada ma nejsilnejsi ekonomiku na svete .....
0/0
15.11.2004 16:05

Flat Vamp jr.

...
...dyť je to docela vtipný.
0/0
15.11.2004 9:58

samos

děkujeme, nepište...
Pane Rybář, prosím Vás přestaňte nás už krmit svými rychlokvašenými rádobyvtipnými postřehy o USA..
Díky
0/0
15.11.2004 9:34

Zuzanka

Zmatek
Pripojuji se k ostatnim, je to pekne zmateny clanek. Autor si navic plete tulene s delfiny. V nadpisu "hlidani tulenu", ale v bode 7 uz pise o delfinech na plazi, ktere by tam teda logicky podle mne moc dlouho zive nemohli nevydrzet.("Na kalifornské pláži hlídali delfíny, kteří z té pláže před lety vytlačili Kaliforňany."), Sleduji uz nekolik clanku o americe od tohoto autora a musim rict, ze tak subjektivne podane informace, ktere navic s oblibou generalizuje jsem jeste nikde nevidela. Vsude se najdou (jak v americe tak v cechach a jidne na svete) chytri lide ale i hlupaci a lituji autora, ze na svych cestach potkava zrovna ty druhe, zrejme vrana k vrane seda.....
0/0
15.11.2004 9:30

PC

Re: Zmatek
Podle logiky autora clanku bych usoudil, ze autor je clanku je nevzdelany (plete si tulene a delfiny)...Dalsi dedukci bych vyvodil, ze , jelikoz autor clanku je Cech, tak vsichni Cesi jsou blbci......
0/0
15.11.2004 16:03

Petr

Pravda-pravdoci
Osobne jsem se setkal v USA s clovekem,ktery mi tvrdil ,Cesko lezi nekde u New Yorku. (pobyval jsem v Atlante).A pro vetsinu americanu je Evropa proste nekde daleko a rozdil mezi jednotlivymi staty vubec nechapou. Tak ze "fakta o USA" jsou pravdiva-bohuzel.
0/0
15.11.2004 9:28

Zuzanka

Re: Pravda-pravdoci
Osobne jsem se setkala v cechach s clovekem, ktery mi tvrdil, ze hlavni mesto statu Californie je Los Angeles.....:-))
0/0
15.11.2004 9:41

Flat Vamp jr.

Re: Re: Pravda-pravdoci
...no a ne?
0/0
15.11.2004 9:57

Zuzanka

Re: Re: Re: Pravda-pravdoci
no opravdu ne...:-))
0/0
15.11.2004 10:18

dobytek

Re: Re: Re: Re: Pravda-pravdoci
Hlavním městem státu California je Sacramento. Kupodivu to vím, protože se zajímám o zeměpis, a přesto nepožaduji po pologramotných Amících, aby znali naše krajská města
0/0
15.11.2004 14:58

samos

a co?
osobně jsem se dokonce setkal i v USA!!! s člověkem, který mně tvrdil, že hlavním městem Kalifornie je Los Angeles... O čem to vypovídá? O ničem! Jen autor na tomto profláknutém povědomí cizinců o geografických (a jiných) znalostech Američanů staví celý článek. To je to co mě míchá na fejetonech pana Rybáře. Nejsou napsány se znalostí věci a navíc bohužel nejsou ani vtipné. Jsou to prostě jenom plky posbírané během čtrnáctidenní dovolené v USA - díky níž pan Rybář věří že je "expertem" přes USA...
0/0
15.11.2004 10:21

t2

Super!
Chvalim! Jsem v USA docela casto a mnoho z tech bodu ma hluboke opodstatneni! Ale chapu, ze pro "neznale" to muze pripadat jako nesmyslne placani... Neni to o logice, to se proste musi zazit ;-)
0/0
15.11.2004 8:45

Neo

Re: Super!
Predpokladam, ze tohle si autor napsal sam, aby ta diskuze nebyla tak jednoznacna. V USA jsem stravil 2 roky  coz je vice nez jedna 20 meho zivota a muzu s klidnym svedomim prohlasit, ze tento  "clanek" musel vypotit uplny dement...
0/0
15.11.2004 9:09

PC

Re: Re: Super!
Musis chapat, ze kazdy ma zkusennosti zavisle na tom, v jakych kruzich se pohybuje. Jestli autor clanku anebo ten clovek, co sem jezdi "casto" ma spatne zkusennosti, muze byt jejich vina. Mozna jsou blbci a jako k blbcum se tu (v USA) k nim chovaji...
0/0
15.11.2004 15:59

tleskam

Co to je za vypud?
Tak fakt nevim o cem ten clanek a nebo k cemu je.Takovyhle zbleby muze vypudit jen mentalne ochrnuty!!!
0/0
15.11.2004 7:23

miroart

ubohost pismaka..:o(
souhlasim, je to maly cesky ubozacek ktery nevidi a neuvidi nic, take jsem si myslel ze IDNES jsou seriozni noviny. Ale neni to prvni clanek ktery jsem zde cetl. To co tu "vyprodukoval" tento cmaral se proste neda komentovat............honza
0/0
15.11.2004 5:59

tonikovec

co to je za blbost??
tak tenhle clanek nema ani hlavu ani patu...fakt kravina ....  ach ten pisatel....
0/0
15.11.2004 5:55

Hekynen

Re: co to je za blbost??
Evidentně jsi "tam" (USA) nikdy nebyl. Je to opravdu zcela přesně vystihnutý "americký přístup".
0/0
15.11.2004 9:06

PC

Re: Re: co to je za blbost??
Ty jsi "tam" "byl". Ja "tu" "jsem" a vidim USA v mnohem lepsim svetle...
0/0
15.11.2004 15:57

kolarma1

proc?
Tak tenhle clanek neni ani vtipny, ani se z nej nic seriozniho nedozvime, tak proc tedy vubec je? To si uz muze kazdej zakomlexovanej clovek napsat co chce a idnes to uverejni?
0/0
15.11.2004 4:24

Neo

Uff
Tak to je vazne silna kava. To musel psat nejaky dement... Jak muze vubec vedeni redakce dopustitpublikovani neceho podobneho. A to jak se navazi do Kundery... Autor je zakomplexovany, maly cesky clovek, ktery by ve svete o poradnou praci nezakopnul. Jen u nas muze takova patologicka sedlina spolecnosti dale  prezivat
0/0
15.11.2004 3:02

petr_thoder

Je videt!
Ze ten clovek co to napsal toho moc v Americe nevidel :)))))))))))))))))))))))))))),ale klidne mu to zerte!!!Dobrou chut!
0/0
15.11.2004 2:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.