Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Až na vrcholky Roháčů

Září se chýlilo se konci, stromy získávaly zlatohnědou barvu, ale teploty odpovídaly spíše letním rekordům. Prostě ideální chvíle vyrazit do slovenských Tater. My jsme se rozhodli pro jejich západní část - Roháče. Jsou to trochu jiné Tatry, jsou náročnější, ale zato vás odmění krásným rozhledem do kraje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sefredaktor

Fotky z Roháčů
http://foto.havran.info/index.php?cat=5
0/0
8.7.2004 9:19

V.K.

I v polobotkách !
Věřte, nevěřte, jestli ještě někdo bude toto číst, zažil jsem na vlastní oči na řetězech na Třech kopách pána v polobotkách a s aktovkou v ruce !!! Sice už asi před 15 lety a zvládl to, ale NEDOPORUČUJI !!! Roháče jsou pro děti velmi náročné, ale pokud mají aspoň nějaké zkušenosti z vyšších hor, dá se vybrat cesta, kterou bez problémů zvládnou. Je to ale na celý den v každém případě. Končím - Roháče = mé milované hory !!!
0/0
14.10.2003 9:40

Bzuza

Děkuju za výbornou atmosféru!
Velmi mě potěšila reakce lidí na techto strankách, kteří se v oněch dnech babího léta sešli v Roháčích. Na horách jsou si lidé bližší, všichni se navzájem zdraví, zastavují se, poslouchají užitečné rady a usmívají se. Slováci, Češi, Poláci...Všichni jsou si tady bližší. Pro ty co si stěžovali na mnoho lidí, rozhodně doporučuji vyhnout se víkendům! Přes týden jste na horách sami a nic neruší pocit z těžce vyšlapaných vrcholů. Je to místo překonávání fobií. Můj přítel zdolal hřebenovku i svůj strach z výšek. Hodně vody, aspon 1,5l na osobu je minimum a taky papriky! Zachrání vás pokud dokde síla i voda. A poslední doporučení na závěr. Pokud se nebojíte tmy a medvědů, nebo umíte hlasitě zpívat :o), vyčkejte si na západ slunce na vrcholu. Jeleni si vypráví pohadky!
0/0
7.10.2003 23:28

Tomáš Barták

super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 V Roháčích jsem byl už třikrát  ale až letos v srpnu se mi podařilo s rodiči přejít celý hřeben je to super pocit  tomáš 10 let
0/0
7.10.2003 20:23

TrueSnork

Roháče
Roháče jsou opravdu nádherné hory, zvlášť na podzim, když svítí sluníčko - skvělé barvy. Myslím, že ani s tou turistickou vybaveností to není tak špatné. Akorát člověk nesmí být moc rozežraný. Stejně je lepší, když je v horách spíš míň hospod než víc.
Jinak můžu říct, že brát s sebou na hřebenovku málé děti tak do cca 12 let vyžaduje opravdu velmi pevné nervy a radši už bych to neopakoval.
Jediný pravý Snork (můj pův. nick mi nějaký dobytek sprostě ukradl)
 
0/0
6.10.2003 17:11

Hana

Omluva
Myslím, že jsem na tom Salatíně neříkala "Proč se tvářili tak kysele?" ale něco jako "Tak ten vypadá opravdu rozloženě / unaveně". Takže se aspoň takto zpětně omlouvám. - Skupinka mladých Čechů z Valašska.
0/0
6.10.2003 16:43

Vlastik

Auto nebo vlak?
Článek tak trochu - přehání. Výstup na hřeben je skutečně náročný a dá zabrat, ale samotná hřebenovka je celkem v pohodě a ani ty Skriniarky nejsou tak zlé, jak se o nich píše. Samozřejmě za pěkného a suchého počasí. Voda tam skutečně není. Na první jsme narazili až v jezírku pod Wolovcem - šli jsme od vesnice Jalovec na Sivý vrch a dál. Medvědy jsme za celé tři dny nepotkali, zato po návratu k autu, které jsme ponechali na parkovišti mimo civilizaci přímo pod nástupem na hřeben, jsem byl rád, že nestojí na cihlách. Autorádio a další vybavení bylo nenávratně pryč - moje blbost. Celkově vzato - jednoznačně doporučuju, ale příště se vypravím vlakem.
0/0
6.10.2003 11:58

berr

týden v Roháčích
Tak já jsem ten co tam parkoval s tou ústeckou značkou. Byl to nejkrásnější týden,cp jsem na horách v životě zažil. Počasí fantastické, nikde nikdo a nedostatek hospod nevadil spíš naopak, Jinak na zmi|ňované Tatliakově chatě doporučuji místní specialitu čučoriedkový sen - ježíš já vypadal :-)))
0/0
6.10.2003 11:23

Dubak

tatry su ozaj super
Rohace a v podstate cele tatry su super, len si treba najst vhodny cas na navstevu. Predsa len v case sezony je tam trochu plne. Nejake info najdete aj na http://www.vysoketatry.cz/
0/0
6.10.2003 10:59

ajvnsan

dotaz
Ja tam bohuzel zatim nebyl. Jak je to s expnovanýma mistama. Slysel jsem ze je jich tam dost a je to narocnejsi nez Tatry.Muze mi nekdo rict jestli to je vylet i pro deti, nebo to spis pripomina rumusky Fagaras? Diky
 
0/0
6.10.2003 10:33

tomichon

Re:
nasi ma zobrali na hrebenovku od Rakonu po Placlivo a Smutnou dolinou dole ked som mal osem rokov. ale je to fakt len pre rodicov, ktori maju pevne nervy, vela skusenosti a bez problemov svoje deti zvladaju. Inak doteraz si pamatam ako som na Ostrom Rohaci isiel po nejakom exponovanejsom traverze s retazami a podo mnou 300 metrov nic. Potom som to presiel este viac krat aj v horsom pocasi ale nikdy to uz nebolo take silne ako ked som bol maly.
0/0
6.10.2003 12:22

marie

Re: Vylet pro deti?
Deti od cca 13 let, zdrave a zdatne vystup i pres retezy zvladnou.Retezy jsou od Siveho vrchu az po Ostry Rohac v ruznem rozsahu.Nejhorsi je traverz po exponovane rimse na Ostrem Rohaci a pak asi 4m sesup smerem do Jmanickeho sedla. Doporucuji smer z Volovce pres Ostry Rohac po hrebeni pres Skriniarky na Brestovou.Moznosti preruseni hrebenovky nebo obejit hlavni hreben pres doliny (Jamnicka-Ziarska), dalsi unik je k Tatliakovmu bufetu ze Smutneho sedla. Hlavni hreben zabere min 8 hod. a cely je pro deti narocny!
0/0
6.10.2003 23:56

mm

Re:
Ahoj, Ostry Rohac jsme si dali v cervenci a ten traverz neni tak hrozny... :-) da se prelezt i stylem pijavice..:-) M.
0/0
7.10.2003 9:25

Ronyn

Nádherná dovolená
Po přečtení všech příspěvků musím také potvrdit,že Roháče jsou překrásné.Byl jsem tam s dcerou v letos  v červenci a měli jsme krásné počasí.Vadilo nám ale,že tam bylo hodně lidí a místama nepořádek - plastové lahve plavaly i potokách.Poprvé jsem tam byl v roce 1969,to mi bylo 19 a ta příroda tam byla takřka nedotčená.
 
 
0/0
6.10.2003 10:01

miro

Re:
Ak chcete prazdno, skuste ist hore Bystrou dolinou. Tam skoro urcite az po vrchol Bystrej nikoho nestretnete. A dolina je to prekrasna.
0/0
6.10.2003 13:45

Robi

Teb skanzen je za Zubercom.
Načo sa trepete na hrebeň s batohami a iba na jeden deň.Na to stačí malý kletrak a v ňom je vždy dosť miesta na vodu a jedlo.
0/0
6.10.2003 9:51

Chomutovák

Jak se tam dostat?
Je sice hezké, že v rámečku "Jak se tam dostat?" je uvedena trasa, ale jak jsem pochopil, je to trasa jen pro automobilisty. Já auto nemám a do Roháčů bych se chtěl dopravit vlakem, nejlépe nočním. Pak bude asi třeba návazný autobus.
Co Vy na to, redaktoři iDnes, proč tyto informace ignorujete?
0/0
6.10.2003 9:40

Peter

Re: doprava
skuste si spoje vyhladat na www.slovakrail.sk alebo www.cp.sk
0/0
6.10.2003 10:04

A :-)

Re:
hmm vlakem na Roháče je to asi nejlíp do Liptovského Mikuláše, pak autobusem třeba do Jalovca, a pak to vzít buďto Jaloveckou dolinou nebo po hřebeni přes Babky na Sivý vrch, ale to je spíš tip pro ty, kdo se tam chystají na víc dní, autobusy tam celkem jezdí... Hm, jsme z "pohraničí" a do tamťěch končin jezdíme celkem často, proto doporučuju rychík Laborec (zvaný cigán) nebo Vihorlat (doporučuji si v nich dávat bedlivý pozor na doklady a batožinu)... v Mikuláši jste po ránu...
0/0
6.10.2003 10:19

Chomutovák

Děkuji
Děkuji za informace, vyhledat spoje na www.idos.cz si taky umím, ale když nevím, kde mám vystoupit a na co přestoupit, není to ono. Takže ještě jednou díky.
Jinak vzhledem k mému bydlišti bych to viděl na R420/421 Excelsior. S tou bezpečností to nebude tak hrozné, lehátkový příplatek je jen za nějakých 130 a lehátkové kupé se dá zamknout zevnitř, toho asi využiju. Excelsiorem jsem jel jednou z Ostravy (bez lehátka), ale žádná individua jsem nepotkal. Asi jsem měl štěstí.
0/0
6.10.2003 10:30

DeeRipper

Re:
Tak na zamykání kupé zevnitř si dejte pozor. Běžného pobertu to možná odradí, ale vlakoví zloději už mají u sebe klíč, kterým to bez problémů zvenku otevřou, stejně jako průvodčí. Udělejte ještě protiopatření a dveře si přivažte provázkem k noze, aby vás jejich otevření hned vzbudilo. Lehátkové kupé je dobrá volba, protože v normálním se v sedě nemáte vůbec šanci vyspat. I do plného kupé, kde již sedí osm lidí, se může chtít někdo uprostřed noci přisadit - sám jsem to tam zažil :-) Nehledě na to, že spousta lidí vozí takhle v noci na Slovensko opravdu hodně zavazadel a není skoro nohy kam složit. Dávejte si také pozor na místní pivo Martiner - někdejší bonmot Zemana o zubních protézách nebyl daleko od pravdy. Přeju hezký výlet a slušné počasí.
0/0
6.10.2003 10:44

Jano_S

Re:
Ak nechodite na Slovensko zrovna kazdy den, nie je zle pouvazovat nad doplatkom a zaplatit si priplatok do 1.triedy.Nie je to o moc lepsie, ale v kazdom pripade bezpecnejsie a zeleznicna policia pocernych typkov do tychto vagonov nevpusti.
0/0
6.10.2003 11:02

M.

Re:
Tak ako už písali iní - dá sa buď cez Kraľovany/Podbiel (do Podbiela miestny vlak, potom bus) alebo aj priamo z Liptovského Mikuláša do Zuberca resp. Habovky busom, aj keď tých spojov asi ich za deň nechodí veľa. Ale dá sa, my sme tak zvykli cestovať.
0/0
6.10.2003 11:18

Palo

Re:
Medzinarodnym rychlikom, vystupit v Kralovanoch. Odtial bud lokalkou (je tu len jeden smer - Trstena) alebo autobusom (smer Namestovo, Trstena). Autobusy aj vlak stoja v Podbieli. Z Podbiela potom autobusom do Zuberca :)
0/0
6.10.2003 10:47

Kristýna

roháče
taky jsem tam byla, dvakrát. A myslím, že průměrně fyzicky disponovaný člověk to zvládne. V létě tam bylo skutečně lidí  šíleně moc, v září už to bylo lepší. Všem to doporučuji, je tam skutečně nádherně!
0/0
6.10.2003 9:04

Lucie

Re: Roháče v červnu
V Roháčích jsme byli letos poslední týden v červnu. Taky vřele doporučuji. Počasí bez mráčku a navíc: v červnu jsou dost dlouhé dny na to, aby se moh člověk dostatečně dlouho "courat" a kochat po horách. Během dne jsme potkali max. 5-6 lidí, pár kamzíků a nějakého sviště.Během srpnového pobytu v Roháčích už jsme potkali jen davy lidí.......
0/0
6.10.2003 15:08

carodejnice

Má ten článek být lákadlo do Roháčů nebo má spíš odpudit?????
Vstávají mi vlasy hrůzou, když čtu ten článek, co všechno za lidi chodí po horách. Myslel si autor článku, že Roháče jsou procházka růžovou zahradou? Když ho bolí nohy a kolena, nebaví ho se koukat do okolí, ať sedí doma. Pak nemají být ty hory tak přeplněné lidmi, když v nich lezou i takový, co dřepí raději v hospodě!!!
Mimochodem, Roháče jsou moc krásné a kdyby tam bylo míň lidí, byly by ještě krásnější!
0/0
6.10.2003 8:25

Petr

Re:
Naprosto souhlasím. Já na Roháčích zažil paní, která šla v botech na podpatku! No a když pak přišly řetězy, brzdila obrovskou skupinu lidí.
0/0
6.10.2003 9:03

Palo

Re:
Naprostý souhlas!!!V Roháčích jsem byl už třikrát a jsou opravdu nádherné!
0/0
6.10.2003 9:47

Petr J

Rohace
Ja se vratil z Rohacu vcera. Byli jsme vic na vychode, Bystra, Baranec, Magura, Ostredok. Potkali jsme vsehovsudy 30 lidi za cele tri dny chozeni. Je tam opravdu nadherne. Jsou to nejkrasnejsi slovenske hory.
Jen pozor na zvirata. Pred dvema lety jsme prenocovali ve stanech v Jamnickej doline a celou noc nam kolem chodil medved.
0/0
6.10.2003 8:10

Milan

Jamnicka dolina
Ak sa chces vyhnut stretu s medvedom, prvom rade nestanuj v lese a to este TANAPE, kde je tp vyslovene zakazane. Milan
0/0
6.10.2003 8:26

Karol

Re:
Nie sú tam žiadne iné možnosti, ak chceš prejsť hrebeň, musíš hore stanovať. Tak prosím ťa nepindaj. Človek, ktorý si po sebe uprace a nenechá tam bordel, nerobí horám žiadnu škodu. Ak chceš chrániť lesy, radšej papuľuj Bushovi nech zníži emisie CO2. To bude užitočnejšie.
0/0
6.10.2003 10:36

Jano_S

Co trepes
A ako ich ma asi znizit dilinko, nejakym prezidentskym vynosom ? Alebo nechat zosrotovat miliony aut a polovicu priemyslu ? Ak nieco nici nase lesy, tak su to divoke vyruby romskych pristahovalcov ...
0/0
6.10.2003 11:07

Karol

Re:
Klidek Janik. Ja len reagujem na buzeranta, ktory tu papuluje slusnym ludom nech nestanuju na hrebeni. Kym tam nie je ako prespat, ludia tam budu stanovat a ja tam budem stanovat tiez. Ak by postavili nieco typu Andrejcova/Durkova, budu to mat pod kontrolou a potom nech kludne pokutuju tych, co stanuju inde. Ale riesenim pre turistov rozhodne nie je zostup na Zverovku alebo podobne.
0/0
8.10.2003 12:34

0ndrash

Re: Karol
Daj si pozor na usta, sam si buzerant. To ze tam nieje ako prespat nedava ludom pravo tam stanovat. to uz si tam rovno niekto moze helikopterou doviezt karavan, alebo postavit velky hotel, co vsak nebolo kde prespat... Krasa tych hor spociva prave v tomto fakte, ze tam toho tolko nieje, ze kam sa pozries nevidis tolko domov, nevidis elektricke droty, nepocujes hluk rusnych ciest. A musis schadzat do doliny, pritom to do civilizacie je odvsadial blizko. Lenze ludia su lenivi a uz sa im spat hore nechce slapat.Videl si niekedy salatin v lete, vecer okolo 7-8? Mnou to kamo hlboko otriaslo. cca 20 stanov a davy ludi. vsetci si tam cistia zuby, seru do krikov a varia polievky. Ani tam nemusia nechat po sebe odpadky. Tento prirodzeny ludsky odpad laka muchy, meni strukturu pody takze to nici prirodzene rastlinstvo atd atd. retazec je poruseny.
0/0
16.10.2003 15:57

Petr J

Re: stanovani v TANAPe
Stanovani byla tehdy jedina moznost, jak prejit hlavni hrebenovku. Spali jsme hodne vysoko, az na horni hranici kosodreviny.
Mas pravdu, ze je to zakazane. Skoda, ze v Rohacich neexistuje nekolik mist, kde se da prespat, jako to maji udelane treba v Nizkych Tatrach. Tam muzes chodit s batohem po hrebenech a nemusis dolu. Jsou tam mista s povolenym stanovanim cca 8 hodin od sebe vzdalene. Pravda je, ze tam pak nekdo muze nechat neporadek, ja jsem se s tim ale nesetkal, vsichni po sobe uklizeli atd. A je to mozna lepsi i pro spravu parku, ze to ma vic pod kontrolou, nez kdyz tam lidi stanuji tajne.
0/0
6.10.2003 12:10

Jakobsen

Důchodci
Vážení přátelé, Roháče jsou opravdu nádherné, ale partě revmatických důchodců bych doporučil spíše procházku Luhačovicema
0/0
6.10.2003 7:58

Petr

Roháče
Je to nádhera byl jsem tam .
0/0
6.10.2003 7:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.