Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak přežít v Bronxu: hodí se umět dát ránu

Městský autobus se zvolna šine po Třetí avenue. Ale není to "Třetí" z Manhattanu se slavným mrakodrapem Chrysler. Tady je jiný New York, o něco dál k severu. V autobusu plném černochů, Portorikánců a Mexičanů sedí jediný běloch a působí v této společnosti jako pěst na oko. Toto je Třetí avenue - Bronx.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marysa

mate pravdu
Do jizniho Bronxu jsem pred dvema rokama zajel z Manhatanu metrem. Zadny taxik me tam nechtel vzit, ze tam pry neni bezpecno,a meli pravdu. Jel jsem tam po precteni knizky od Ivy Pekarkove ktera tam udajne bydlela a pracovala. Musim vam rict ze to nebylo prijemne. Po deseti minutach se odnekud vyritilo auto a z nej vyskocil nejaky zrejme Ital a hned na me co tam delam a jestli tam pracuju. Kdyz se naklonil zpatky do auta a zacal mluvit s ridicem, vsimnul jsem si ze ma za pasem bouchacku. Nebylo mi zrovna nejlip. Znova se me zeptal co tam delam a nakonec me rekl abych odtamtud vypadl. To bylo asi okolo 10 hodiny rano. Sel jsem na metro a odjel spatky na Manhatan. Byl jsem zrejme na miste kde bily clovek nema co hledat.
0/0
10.11.2003 12:53

solnac

text
Za chvili se tam chystame tak doufam, že se tam budeme mit tak slastně jako Vy. cus petz OV
0/0
15.10.2003 18:35

milan

how you doin'
Nikdy jsem v USA neslysel nikoho rict HOW ARE YOU DOING. Autor Petr Pravda bud nikdy v New Yorku nebyl, a nebo anglicky neumi ani slovo, a tady v Cechach prostrednictvim iDNES blbne celej narod.
0/0
30.9.2003 21:07

Danny_Kay

Re:
...no, jestli jsi byl na Aljasce, tak tam to mozna nerikaj, ale vsude jinde (na vychodnim pobrezi urcite) je to docela bezna veta, sam jsem ji slysel nescetne krat, takze jsi mel asi zacpane usi nebo jsi byl v NY snad jen na letisti, kdyz te vyhostili ze zeme...
0/0
30.9.2003 21:22

hermínka

Re:
Máš pravdu Milane, v 95% se používá How you doin a v černošskejch částech New Yorku to platí na sto procent. Pokud by někdo použil v Bronxu How are you doing, tak by to byl bud provokatér a nebo homosexuál.
0/0
30.9.2003 22:37

hovnival-

Re:
to je pravda, .how ya doin' nebo how are you.
how are you doing je moc dlouhy, pouzivaji se vetsinou vyse uvedene zkracene verze.
0/0
30.9.2003 23:06

Petr

Re: vedle si ty
V AMERICE ZIJU DVA ROKY A HOW ARE YOU DOING JE OBLIBENA FRAZE. TAKRKA NEJPOUZIVANEJSI. HOW YOU DOING, WHAT'S GOING ON, WHAT'S UP, ATD...........
0/0
30.9.2003 23:24

Michal

God Bless Midwest.
Kedze NYC je pupok sveta, tak sa o nom pochopitelne pise najviac.  Mal som moznost zit v tom meste, v Queens, ale poviem Vam, ze ak chce clovek naozaj spoznat Ameriku, treba sa prestahovat na Stredozapad USA, t.j. Midwest.  Ludia su tu uplne bajecni, sluzby perfektne a celkovo to je uplne o niecom inom ako NYC.  Pre mna New York vyzera ako treti svet, vstupna brana pre imigrantov, kde normanly Amik, co chce mat normalny rodinny zivot zit nikdy nebude.  Iba ak tak na Long Islande alebo rovno v New Jersey a bude radsej dochadzat 2 hodiny vlakom do Manhattanu.  Midwest je proti tomu naozaj pohadka.  Kto ma moznost, doporucujem Midwest.  Napokon na sklonku 19. a 20. storocia bol Midwest vlastne Mekkou ceskych imigrantov a asi dobre vedeli preco.
0/0
30.9.2003 19:00

hovnival-

Re:
nesouhlasim s tebou. ja bych nikde krome NY City bydlet urcite nechtel.  Ja tady kolem sebe vidim spoustu normalnich lidi. je tu tolik moznosti, muzes tu najit uplne vsechno. Takove veci ti jine misto nenabidne. Vim, ze spouste lidi se NY nelibi, ale ja bych to nevymenil za nic. Projel jsem hodne statu, vcetne midwest...a zatim me zadny nezaujal tak jako ny.
 
0/0
30.9.2003 19:18

Pecenak

Hlad
Mam hlad. Zizen uz ne, ted jsem se napil.
0/0
30.9.2003 18:32

hovnival-

Bronx
Bronx neni tak hrozny, jak si vsichni mysli. Skoro 3 roky jsem v Bronxu bydlel. Ted jsemse prestehoval jinam. Nejhorsi cast je jizni Bronx - Hunts Point. Tam to skutecne neni moc bezpecne. Jinde to tak hrozne neni. Napriklad Fordham/Grand Concourse hodne lidi uvadi jako nebezpecnou cast, ale neni to tak. Byl jsem tam hodnekrat i vecer, jediny beloch, ale nikdy me nikdo neotravoval. Take se autor nezminil o dalsich zajimavostech: v Bronxu je jedna z nejdrazsich ctvrti v celem NY - Riverdale. V Riverdale jsou obrovske residence, krasne zahrady a soukrome cesty. Je to velmi zajimave, prejdete jednu silnici a najednou jste uplne v jinem svete. Take se autor nezminil o tom, ze v Bronxu je park v NY - Pelham Bay Park. Je na severu bronxu u more. Jsou tam dve golfova hriste, a taky plaz - Orcharc Beach. Je sice hezka, ale bohuzel dost spinava, nebot cernosi a hispanci jsou vetsinou dost velky dobytkove a nic po sobe neuklidej. Hned vedle je City Island, kde jsou desitky restauraci s "sea-food". City Island je sice soucast Bronxu, ale citite se tam uplne jinak, jakoby to ani nebylo v New Yorku. No, mohl bych tady o Bronxu psat dlouho, ale stejne to asi nikdo cist nebude......
0/0
30.9.2003 17:14

hovnival-

Re:
vypadlo mi tam jedno slovo: v Bronxu je take nejvetsi park v NY.
 
Pelham Bay park je totiz nejvetsi ny park
0/0
30.9.2003 17:16

hovnival-

Re:
a jeste jedna chyba. orchard beach. ne orcharc. dneska mi to nejak nejde...
0/0
30.9.2003 17:57

Pedro

Re:
Ja to cetl a dobry. Bronx je jedina ctvrt, kde jsem jeste nebyl, priste.
0/0
30.9.2003 17:48

hovnival-

Re:
pokud jsi tam nebyl, tak doporucuju zoo a botanickou zahradu (nejlip na jare). to je opravdu hezky. potom pelham bay park, doporucuju jit se podivat az dozadu za orchard beach... na druhy strane od orchard beach (nalevo od kruhoveho objezdu) je to taky hezky, ale nekdy je tam dost policajtu, protoze tam maji strelnici nebo neco podobnyho. A pak na pivo a sea-food na city island. Do Pelham Bay Park se dostanes metrem # 6 az na konecnou, pak par stanic autobusem nebo za par $ taxikem. Nebo autem po I-95.
0/0
30.9.2003 18:08

Ilona

Re: Bronx Zoo
Bronx Zoo je fakt nadherna. Pokud ma clovek cas v NYC, ta se musi videt. Ja jsem se jinak dost bala, kdyz jsme projideli oblasti Bronxu, nic moc teda. NYC je nadherne mesto, vcelku dost bezpecne, v Praze clovek taky neleze vsude ve dve v noci, ze? A clanek je napsany docela fajn. Treba to, s pitim mexickeho piva Corona bylo presne.
0/0
30.9.2003 21:59

Paranoius Maximus

Ideální je jít si po svých
Přesně tohle přece chtějí neoliberálové od každího, tak kde je problém?
A ještě na okraj: Pan Pravda tam opravdu byl, nebo to zas odněkud "převzal"?
0/0
30.9.2003 16:50

Brunos

Praha horší než Bronx
Ve Státech potažmo v N. Y. jsou horší čtvrti než je Bronx. Bronx je jen jednou z mnoha. A věřte, že Žižkov a jiné pražské čtvrti po 22 hodině není o nic lepší, ba naopak. Stačí jen porovnat práci české policie a státu New York. Bronx je na tom s bezpečností podstatně lépe !  V samotném Bronxu nic tak šokujícího není. To my máme jen zafixovanou představu z knížek a filmů, že Bronx je semeniště kriminality. Ta doba je pryč. Kéž by Praha, co se týče bezpečnosti, na tom byla alespoň tak jako Bronx !
0/0
30.9.2003 12:08

hurv!n3K

lol
No myslim ze praha je na tom rozhodne lip nez N.Y. - tady se ti prece jenom nestane, ze by na Tebe nekdo vytah gun... uz proto ze skoro nikdo zbrane nenosi, zatimco v USA si ji muze sehnat kazdej lamer.. jinak treba po zizkove se pravidelne pohybuju i kolem druhy treti rano a nikdy sem na zadnej problem nenarazil. Rzohodne si mysli ze praha je bezpecna dost..
0/0
30.9.2003 14:57

Harry

Mexico vs. Puerto Rico
Jak se poznaji Mexicani od Portorikancu na prvni pohled?
0/0
30.9.2003 11:24

Arnošt

Re:
Stejně jako jdou rozeznat Vietnamci, Thajci, Číňani, Japonci. Když mezi nima žiješ, nebo jseš jedním z nich, tak to poznáš hned.
0/0
30.9.2003 15:24

libor

Re:
to je jasne: v puertorico sou cernosi a v mexico hispanci to pozna kazdy
0/0
1.10.2003 12:40

hovnival-

Re:
vetsina portorikancu nejsou cernosi. ale od mexicanu se dost lisi. mexicani jsou vetsinou maly, maj kratky nohy a kulaty obliceje.
0/0
1.10.2003 15:45

didi

Heheh!
Od 160.-165. se na Zizkove taky nikomu nedivej uprene do oci. Berou to jako vyzvu k boji. Hej, dej sem 2 piiiva gadzo. Heheh  Ne, peknej clanek. Jen jsem tu chtel vyblit taky nejaky nesmysl jako nekteri ostatni ucastnici diskuse . Nekdy je mozna lepsi nepsat nic  !
0/0
30.9.2003 10:22

G

Velmi zajímavý článek !
0/0
30.9.2003 10:10

G

g
g
0/0
30.9.2003 10:09

laci

az na tu cestinu
OK, toz ale tu "prazstinu" v rozhovorech jsi si mohl odpustit, by byl asi narez kdybych ja sepsal neco v podobnem stylu a rubnul tam moravstinu..
0/0
30.9.2003 9:55

pražák

praha
si asi eště neslyšel pořádnou pražštinu, woe..
0/0
30.9.2003 11:58

frantisek da palma

Re:
si zase asi neslysel poradnu slezstinu, cipe, co? kua
0/0
30.9.2003 12:05

janny93

presne tak to je
Autor clanku pekne popsal jak to chodi ve vetsich mestech. Take je pravda, ze v techno situacich je nejlepe si lidi kolem nevsimat.  A v noci nechodit pesky, jedine tagem. To jsou pravidla, kterych se drzim...a jeste ziju:-) Myslim, ze umet dat ranu cloveku moc nepomuze, jelikoz tady ma kazdy zbran...
0/0
30.9.2003 9:12

matesakoid

Re:
.... a to je ta treti vec , ktera me na vas ciganech sere uplne nejvic - tahate noze tam, kde se bude strilet..... :o)))))))<br> No, jak bych to rekl, vseobecne se nikde nevyplaci vytahovat se kapsama plnejma penez (pokud to nejsou Afghani, kde musite mit na nakup do jedny tasky ssebou dvoukolak s penezma) natozpak se volne courat po vecerech :o) Nebyl jsem nikdy v Bronxu, nebyl jsem nikdy v Moskve, ale prej je NY hodne podobnej tej Ruskej Stolici....
0/0
30.9.2003 13:30

Rabu

Dobré!!
Jo, mám rád povídání o USA. Nebyl jsem tam a je to můj sen, který si oddaluji jak mohu, abych si to mohl, až budu velkej, pořádně vychutnat (je mi 26). Článek je velmi dobře literárně zpracován, čtivý s prolínáním valenčního vyprávění a faktů. Velmi dobré!!!
0/0
30.9.2003 9:04

Jancouver

Re:
Ja te chapu, na druhou stranu vsichni tihle pisalkove znaj ameriku jenom z toho jak ji za jeden tejden objeli kolem dokola. Myslim ze nez psat kovbojky o Bronxu kam stejne zadnej turista nepujde by bylo lepsi napsat kam zajit v NY nekam kde to bude stat za to. To samy se treba deje ve sportovni sekci kde si po precteni vsichni musej myslet ze NHL jsou jenom cesi a jak kazdej amik zna Haska nebo Jagra ale pravda je takova ze mozna jeden ze sta nekdy slysel tyhle jmena a to ze jsme v CZECH republic a ne Czechoslovakia taky jeste vetsina amiku nepostrehla a to nemluvim jenom o barevne vetsine ale treba o komentatorech v TV pri lonske olympiade kde tym CR byl oznacovan za Czechoslovakia uplne bezne. Taky ani vetsina hokejovych fanousku v USA vubec netusi ze Hasek nebo Jagr nejsou americani. A kdyz se zeptate 99% kde je PRAGUE tak si budou myslet ze je to nekde v Brazilii
0/0
30.9.2003 9:17

skica

Re:
To, ze Amici nevi kde ja Praha, neni znamka toho jak je Cesko male a nevyznamne (coz je sice pravda), ale spis toho jak jsou amici blby.
0/0
30.9.2003 10:23

JM

Re:
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
0/0
30.9.2003 12:14

McBain

Re:
A ty vis kolik ma USA statu, jak se jmenuji a jaka maji hlavni mesta?
0/0
30.9.2003 16:14

Lu

Re:
To je ale trošku rozdíl, myslím, že většina lidí ví, že hlavní město USA je Washington. Česká Republika taky nemá 52 států a hlavních měst!! A když už nic, určitě by věděli, že Severní Dakota je v USA.
0/0
2.10.2003 13:23

Lu

Re:
Omluva, ta poslední věta se Severní Dakotou tam už nepatří.
0/0
2.10.2003 13:24

Dadanek

Re:
Ono je to take malinko jinak, ty a pravdepodobne 99% Cechu nevi jaky je hlavni mesto Severni Dakoty.
0/0
30.9.2003 17:20

AAA

Re: Re: (Jancouver 30.09.2003 9:17)
Budes se divit, ale ani Nemcouri to nevedi, zrovna tu travim rok na studiich a uz me fakt ser... vysvetlovat, co je vlastne ta Tschechische republik!!!!!!!!!
0/0
30.9.2003 12:24

matesakoid

Re: :o))
A az ti budou rikat, ze ses aus Tschechei, tak se na ne nevinne podivej a zeptej se jich, jestli nahodou trosku moc nefandi Hitlerovi - tak zkrouhly ksichty jsem u tech xindlu jeste nikdy nevidel :o)
0/0
30.9.2003 13:37

Smisek

Sranda musi byt...
Tak presne kvuli podobnejm hlaskam toho tvyho razeni mi stoji za to si takovyhle obdobny kulturni debaty cist... Jen tak dal.
0/0
30.9.2003 15:24

Dana

Proc Bronx a ne Manhattan?
Ctenare by to jiste vice zajimalo, hlavne ty ,kteri v NY jeste nebyli.
0/0
30.9.2003 8:53

jHnY

Re:
....ten nezajima nikoho:)
0/0
30.9.2003 10:55

Dana

Re:
Proc si myslis, ze Manhattan nezajima nikoho?
A i kdyby jsi mel pravdu, tak alespon mne by zajimal velmi
0/0
30.9.2003 17:05

jancouver

italie nebo usa?
To byl autor asi v Italii a ne v NY. myslim ze "due cervesas" si maximalne obedna nejakej makaron a ne portorikan nebo mexicano. To mozna "DOS CERVEZAS" kdyz uz to chces prekladat do cestiny. A jinak ghetta jsou po cely americe. Myslim ze autor je poprve v USA a tak nam o tom musi poreferovat. A nemaji tam take zlute taxiky s napisem Yellow Cab? A co treba zelene bankovky s napisem ONE DOLLAR? A nemluvej tam taky nahodou anglicky? (teda aspon bila mensina)
0/0
30.9.2003 7:46

Evik

Re:
Myslím, že je zbytečné se hned do autora navážet. Já jsem v USA nikdy nebyla a ani se tam nechystám, přesto si o tom, jak to kde na světě vypadá, ráda počtu a v tom případě mě zajímají i detaily, které někomu, kdo tam žije, přijdou v článku nadbytečné.
0/0
30.9.2003 8:25

crush

Re:
presne tak, naprosto souhlasim s evikem.
0/0
30.9.2003 8:36

Kenny

Re:
No tak si ukázal že jsi machr co je v Americe jak doma a už toho nech  Článek byl pěkný a dobře napsaný tak nevím proč ho shazuješ.
0/0
30.9.2003 9:27

dusanmann

Re: je to dobrej clanek
a nema cenu se pitvat v tom jestli si objednam pivko dobre spanelsky nebo ne.hlavne ze ty pivka dostali a v pohode vypilii. .myslim ze clanek velice vystizne popsal hrube rysy toho co tam je.
0/0
30.9.2003 9:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.