Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České moře v Chorvatsku

Nebe je horkem napnuté k prasknutí. Tichý vánek si lehounce pohrává se sotva viditelnými vlnkami. Moře se jemně pohupuje v rytmu slunečních paprsků. Tak takhle se dá po většinu léta prožít chorvatský Jadran. To nejcennější, co malá země na výspě Evropy má. Češi to dobře vědí a proto jich sem letos na dovolenou opět zamíří nejméně 700 tisíc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Irena

ceske more v chorvatsku
tesi me ze se u vas pisou takove krasne veci o mem domove [chorvatsku], a ze cesi k nam radi jezdi. kazde leto travim v praze a citim se tady opravdu jako doma, protoze velmi casto slysim lide na ulici kteri mluvi o svych zazitcich v chorvatsku. proto je cesko muj druhy domov.
chtela bych jenom ukazat na chybu v clenku Ceske more v Chorvatsku - podle posledniho scitani lidu je jenom 3, 500 000 Chorvatu, pred valkou je bylo 4, 500 000. je jich 5 000 000 jestli do tohoto poctu pridame chorvatske krajany.
0/0
18.6.2003 11:29

Lukas

Re: ceske more v chorvatsku
Dalši chyba neni 3 500 000 ale 4 300 000 milionu obyvatel podle posledniho popisu z roku 2001
0/0
7.7.2003 2:14

Tomáš Beran

Dovolená plachetní jachtou na Jadranu
NÁDHENÁ DOVOLENÁ, VÝHODNÁ NAÍDKA NA POSLEDNÍ CHVÍLI . Volná 1 - 3 místa na nové plachetnici avaria 44 plavbou po Jadranu, dva týdny od 7.6.03 do 21.6.03 , za super cenu se slevou jako za jeden týden, 300,- EUosoba. Zkušená posádka Vás zve na pohodovou plavbu, rádi uvítáme i začátečníky.
Ahoy kapitán Tomáš Tel.: 603435941 E-mail: beran@click,cz
0/0
29.5.2003 14:06

zlinak

Paštikáři
V Chorvatsku jsem byl snad desetkrát od r. 1978 tak snad mohu srovnávat. Mentalita a moře se nezměnily, služby se mění k lepšímu, bohužel ceny stoupají geometricky. Za komunistů a těsně po válce nás braly jako zdroj pěnez ale jinak než němce, italy, atd. Nyní platí co němec (holanďan, brit, rakušan) to jisté euro, tudíž rýžuj co to dá. Že nás nyní mají za paštikáře je pouze a jenom naše vina, většina čechů se u moře chová příšerně, často jsem se za blbce čechy styděl. Ale spousta místních je fajn, moře je skvělé, ostrovy panenské, rybí speciality úžasné, to je ale všechno.
0/0
28.5.2003 13:00

2525

Chorvatsko (pobřeží)je hezký, ale ty ceny jsou tam dost vyšponované, počítám, že od příštího roku se tam bude platit i za denní světlo. Podívám -li se do statistické ročenky, tak vidím, že průměrný Chorvat vyprodukuje za rok cca 5.000 USD, což je srovnatelné s ČR. Pak ale nechápu, jak to tam funguje. Představte si u nás pizzu za 200Kč, pstruha za 500kč, v sámošce mléko za 30Kč, džus za 70 Kč..... Pak jsem byl ještě 5 dnů ve Slovinsku, tam je produkt na hlavu skoro 11.000 USD a přitom nákup v samoobsluze mě tam vyšel o něco málo laciněji, než v Chorvatsku. Jinak ze Slovinska jsem byl velmi mile překvapen, země na úrovni Rakouska, milí a inteligentní lidé, kteří mají asi jiné cíle a zájmy, než mercedesy a zlaté řetězy pod holým zadkem ....
0/0
28.5.2003 8:13

1s1

Re:
Pokud nenastane Chorvatům odliv turistů, nic se tam nezmění a je to hrozná škoda, protože krajina a moře je jedinečné. Dovolenou kazí akorát pachuť v ústech po závodech Chorvatů v co největším oškubání turistů a špatné služby, ale na co makat, když zase přijedou Ti blbí turisti a naplní prázdnou kasu. Kdyby něměli moře, posílali bysme jim humanitární pomoc.
0/0
28.5.2003 8:38

JJ72

..
Jsem si vedomy toho, ze nasledujci poznamka tady tak docela nepatri, ale jako protivahu tomuhle reklamnimu clanku, ve kterem stoji, ze Chorvaty s nami spojuje boj za nezavislot ...Doporucil bych vsem turistum, kteri pojedou na Makarskou, anebo do Dubrovniku, aby si udelali den casu a vydali se do bodenskeho Mostaru. Prohlidnout si na vlastni oci nasledky toho "hrdinskeho chorvatskeho boje za nezavislost" a vubec si uvedomit, ze na dvacet peti kilometrech se muzete ocitnout v zemi, kde je vse zcela jinak.
0/0
26.5.2003 22:52

Tomáš

Ubytování v Chorvatsku
Bydleli jsem v apartmánu a bylo to naprosto v pohodě. U moře je rozdíl, kde jste. V Primoštenu bylo nádherně průzračný, ale studenější. U Trogiru bylo teplejší, ale kvůli porostlýmu dnu tam nebylo do hloubky tak vidět. Docela mě rozesmál romantický Trogir, protože v létě to chce hodně ostrý lokty při celodenním prodírání davy turistů. Je to poměrně známý místo blízko Splitu a je to už dost znát. A pokud se týká cen, tak se dá slušně nakupovat na tržištích nebo v obchodech.
0/0
26.5.2003 16:04

Jan

Musím s e přidat
Zkusili jste moře a aktivní rybářskou dovolenou na severu Norska, každý den na člunu ve fjordech, kapitální úlovky tresek a makrel, kdo není rybář tak nemožné množství borůvek, hub, opalování a přitom kouzelné fjordy a žádní lidé.
0/0
26.5.2003 14:48

Markéta

Chorvatsko
V Chorvatsku jsem byla naposled před 6 lety - na poloostrově Pelješac. Byli jsme ubytováni v soukromí. Nemohu si stěžovat ani na úroveň služeb, ani na čistotu moře. Chorvaté se k nám chovali přátelsky. Letos tam taky jedu - do Brely, na konci června, jsem zvědavá na služby i moře - když tak pročítám ty příspěvky, hodně lidí nadává...Jinak nejkrásnější pláže jsou na Lefkádě (Řecko)!!
0/0
26.5.2003 14:46

Milan

Ahoj Markéto...
Právě dnes, za pár hodin odjíždím do Brely... Jezdím tam pokud možno každý rok. Je tam moc fajn a líbí se mě tam..Tak snad budeš taky spokojená...
Přeji ti pěknou dovolenou..
čau Milan
 
0/0
9.6.2003 18:19

Bob

Chorvatsko není zase tak úžasné
V Chorvatsku jsem byl alespoň 10x. + několikrát na jachtě. Nejlepší to bylo v roce 1993, kdy tam nebylo moc turistů (kvůli válce). Jinak můžu potvrdit že ve srovnání s jinými zeměmi je poměr ceny / kvalita služeb nejhorší co jsem zažil. Jednoduše řečeno: poměrně draho a služby nic moc. Moře pěkné a pobřeží opravdu nádherné (zláště Dalmácie + Kornaty a jih) ale čistota se taky podstatně zhoršila. Občas mám pocit, že již nejsem tak vítaným hostem, jakým jsem byl ihned po válce, kdy tam nikdo kromě lidí z Česka a Slovenska nejezdil...Změnila se i mentalita Chorvatů, bohužel k horšímu.
0/0
26.5.2003 13:53

Lenka

Re: Chorvatsko není zase tak úžasné
Svatá pravda, Chorvati jsou už dneska jenom vydřiduši. Zaústění kanalizace do moře, pod vodou bílé šmouhy "čehosi" a když už nevěděli co ještě "zpoplatnit" zavedli zlodějský poplatek za potápění (2500 kun).
0/0
26.5.2003 14:10

Jarča

Re: Re: Chorvatsko není zase tak úžasné
taktéž souhlasím, moře už není jako dřív a Chorvati se snaží si všechno naúčtovat
0/0
26.5.2003 14:52

samout

Dotaz
Vysvětlete mi, prosím jednu věc. Fenomén dovolené v Chorvatsku, nebo obecně u moře. Válet se na pláži uprostřed davů dalších turistů je v lepším případě nuda k ukousání, v horším mě to začne štvát. Několikrát jsem na takové (bohužel, donucen okolím)dovolené byl, a maximálně pátý den mě to tam přestalo bavit. A navíc - proč jezdit na jih za teplem, když i u nás je vedro k zalknutí? Mojí vysněnou červencovou dovolenou, snowboarding v Novozélandských Alpách,si asi nikdy nedopřeju, jelikož na to ani vzdáleně nemám, ale aspoň to Norsko, a třeba jednou i Island.  Fjordy, hory, ledovce a hlavně: člověk může postavit stan kde chce a putovat v podstatě libovolně dlouho, aniž by narazil na známky civilizace, což je balzám na nervy. Vyprdněte se na Chorvatsko a jeďte na sever.
0/0
26.5.2003 13:46

Ela

Re: Dotaz
S tím se dá souhlasit, ale když se ti narodí děti a mají ekzém a alergii - na to to severské moře zkrátka nestačí. A teplo, opravuji výheň kdesi na jihu u moře je něco jiného než výheň v asfaltovém velkoměstě kdesi v srdci Evropy. Nejseverněji jsem byla na Rujaně a byla tam uprostřed léta dost velká kosa. Řeším to tak, že jezdíme mimo sezónu nebo na jejím okraji do velmi vzdálených míst (Korčula, Pelješac). 
0/0
28.5.2003 12:21

Lumpy

No nevím!
Žijeme v Chorvatsku už 7 let a zdá se mi,že se postupem času úroveň služeb stále zlepšuje, když jsme přijeli poprvé v 1996 byli jsme ubytováni v *** hotelu,ale byla to bída, nepořádek,špatné jídlo,velice proste zařízené pokoje a hlavně se Chorvati snaží co nejvíce vydělat na turistech,jídlo v restauracích je poměrně drahé a vůbec všechny potraviny jsou oproti u nás až několikrát dražší(ale je to pořád levnější než Itálie),co se týče moře,myslím,že je jedno z nejčistějších,ale je smůla,že většina lidí,kteří nejezdí vlastními auty příchazejí o čisté moře,a jsou celý týden ne jednom místě a je jasné,že moře v okolí hotelových komlexů a bungalowů není zrovna průzračné :-)
0/0
26.5.2003 13:05

ddt007

Na Recko to nema
No nevim, byl jsem v Chorvatsku jednou a kdyz jsem si na plazi umazal plavky od oleje, docela jsem byl nastvany  Co se tyce sluzeb tak je to mizerie za velky peniz. Muzu rici ze uz jsem projel dost zemi a mori a u me jednoznacne vitezi Rekove  Co se tyce Slovinska je krasne (podle me idealni zeme na zivot), ale ma male pobrezi (na cestovani), Italie je take docela draha, ale zalezi kde jste a co kupujete. A co se tyce cistoty more, zalezi kde jste a treba takove Gargano je take nadherne ciste (a bez oleje )..a Sicilie je take chuda, ale ma super vlny a prirodu  a tak bych mohl pokracovat dlouho, Spanelsko-relativne hezke more+vyborne ceny a civilizace, Portugalsko-brrr...studene! a Recko proste super, byl jsem na Olympske riviere, Korfu a Rhodosu a vse bylo naprosto bez chyby
0/0
26.5.2003 12:24

Ho-Ci-Min

Re: Na Recko to nema
Na "japonske" cestovani ciste jako sbirani ujetych kilometru a fotografii na hezkym pozadi se ti  Slovinsko  mozna zda male. Vzdyt je to takovy pidistat! :-) Ale pokud ti jde o aktivnejsi traveni volneho casu, pak je to IDEAL!  Na Slovinsku je krasna jeho univerzalnost! Ma hory (tim myslim poradne hory, ne jako ty nase kopecky :-) i more a spoustu dalsich specialit (obrovske krasove jeskyne atd.)  a hlavne je male, takze dostat se vsude je otazka cca 2 hodin autem! Vyber aktivit (rafting, canyoning, paragliding, lezeni po horach, valeni se u more) je tudiz velmi pestry a jen maloktery stat se jim muze pochlubit. A souhlasim s tim, ze je to idealni zeme na zivot! Uz se nedivim, proc s nimi nemaji USA asi jako s jedinou post-komunistickou zemi vizovou povinnost! Komupak by se odsud chtelo! :-)
0/0
26.5.2003 12:43

Ho-Ci-Min

Musim se pridat!
Musim se pridat k predchozim dvema prispevkum! Ackoliv tedy pouze v urcitych bodech! More je v Chorvatsku krasne a ciste, v tom se asi s nimi neshodnu, ale co se tyce urovne sluzeb, infrastruktury atd., tak jsem s nimi zajedno! Chorvatsko je chude jako kostelni mys! Turisticky ruch je patrne jedinym podstatnym prijmem, coz se mimo jine projevuje take tim, ze jakmile opustite turisticka centra u more, mate pocit, jako kdyby valka skoncila pred mesicem! A navzdory tomu si spousta Chorvatu vuci turistum, obzvlaste z Ceska, kteri tolik neutraceji, (rikaji jim pastikari, pcha... rad bych videl je pri cestach do zahranici)  chovaji pohrdave, "honi" si triko a nosi nos nahore!  Kdyz to porovnate napr. se sousednim Slovinskem.... To je IMHO raj na zemi a nechapu vsechny ty co se zde pri cestach do Chorvatska ani nezastavi! :-( 
0/0
26.5.2003 11:44

Eraser

Re: Musim se pridat!
S tím mořem souhlasím, krásné. Ale to je tak všechno a na dovolenou trochu málo, že? Ještě dodám, že ve Slivonsku jsem koukal jak jsou na úrovni. Však jsou daleko dál než my. Slovinci mají mentalitou blízko k Severoitalům a podle toho to tam vypadá. Chorvatsko - typický Balkán. A my? Německo-Rusko-Balkán. Češi touží být jako Němci, ale v podstatě jsou Rusové...
0/0
26.5.2003 12:00

Eraser

Re: Re: Musim se pridat!
Omluvám se za překlep - ve Slovinsku.
0/0
26.5.2003 12:03

Ho-Ci-Min

Re: Re: Musim se pridat!
Slovinci jsou HODNE, ale opravdu HODNE daleko pred nami! V tomhle raji na  zemi (za tim si vazne stojim)  jsem byl dvakrat! Z toho jednou 2 mesice na praxi (nejlepsi dny meho zivota) a minule leto 14 dni v parte mistnich a zahranicniho studentu a letos tam frcim znova! More sice nic moc (Chorvatsko je nicmene blizko, v Pule jste za 3 hodiny autem), ale ty hory, horska plesa, udoli, vodopady, Bled, ... A ten kdo nikdy nesjizdel Socu (horska reka, byl jsem z ni uplne paf :-)) na raftu, nevi, co jsou to ty spravny panoramata! :-) Vsude je cisto, zivotni uroven nekde blizko Rakouska, Slovinci jsou tezce v pohode, narozdil od Chorvatu nejsou tak hulvatsky a hlucni a Slovinky jsou nadprumerne! :-)
0/0
26.5.2003 12:20

Jiří Charousek

Re: Musim se pridat!
Dobře, moře je KRÁSNÉ, ale rozhodně ne čisté. Na Elbě jsem viděl na dno v pohodě - 30m, ale v Chorvatsku se mi to nepovedlo ani jednou. Potápění bylo občan na úrovni hry na slepou bábu. Pro běžné plavání je OK. U břehu se to tolik nepozná.
0/0
26.5.2003 12:09

Jiří Charousek

Článek lže - autor vůbec neví o čem mluví
Vážení, moře v Chorvatsku je špinavé asi tak jak naše lomy. Pro potápění (začátek května - viditelnost do 5 m, 10 m - mlhavá). Má to zhoršující se tendenci. Je tam levno? Tak to je opravdu ústřel. Znám podstatně lepší lokality (Itálie), kde je laciněji a chovají se k Vám jako k sobě rovnému. Chorvati umějí dát opravdu najevo, jak jsou nám jejich peněženky blízké. Nestydí se nabídnout ubytování v posteli po své prapraprapra..., která tam nejenom skonala, ale také do té postele protekla. A ubytování v hotelech *** - bída na ntou. Vím o čem mluvím. Teď jsem si to před 14 dny zopakoval. Paštikářům zdar!
0/0
26.5.2003 11:19

libor

Re: Článek lže - autor vůbec neví o čem mluví
hele, spis se zda, ze ty nevis o cem mluvis. Jestli se ti more zda tak spinavy, tak to asi jezdis nekam do pristavu. Musis si holt vybrat lepsi lokalitu.
0/0
26.5.2003 11:30

Jiří Charousek

Re: Re: Článek lže - autor vůbec neví o čem mluví
Děkuji, pravdou je, že jsem si tam připadal jako ve snu. Každopádně jsem napsal, co jsem viděl a zažil.
Výsledkem je, ža tam již nebudu jezdit.
0/0
26.5.2003 11:39

Lenka

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
26.5.2003 14:19

Honza

Dobrej vtip?
UPOZORNĚNÍ Toto je *neredigovaná a nemoderovaná* diskuze čtenářů iDNES. chechty chechty (hm, jestlipak tenhle prispevek neni dalsi vyherce prazdninoveho pobytu v /dev/null?)
0/0
7.7.2003 17:24

Eraser

haha
Znám rodinu, která NIKDY V ŽIVOTĚ nebyla jinde než na ostrově Krk v Bašce, ale zasvěceně tvrdí, že moře v Chorvatsku je nejlepší a že v Chorvatsku je levně a třeba v Itálii naproti je všechno 2x-3x dražší. Haha A takových Čechů (Chorvati jim říkají trefně paštikáři - hádejte proč) je většina. Já jsem byl u moře v několika zemích a v Chorvatsku se mi líbilo ze všeho nejméně. Co je vám platné typické chorvatské pobřeží, když Chorvati se chovají k turistům jako Češi (nejlépe žádné služby za co nejvíce peněz), infrastruktura mizerná, úroveň všeho nízká...
0/0
26.5.2003 11:06

jirka

ne ne
chlapce rikej si co chces ..... ale more v chorvatsku je the best, a jen kvuli tomu tam zas pojedu a je me jedno jaky jsou chorvati. dukazem to ho je tech milion cechu co chorvatsko kazdorocne navstevuje
0/0
26.5.2003 11:19

Eraser

Re: ne ne
Neberu ti, že se ti tam líbí. Proč ne... Ale není škoda nejet se podívat i jinam?? Zmíněná rodina tam jezdí už 17 let... A v životě jinde nebyli...
0/0
26.5.2003 13:31

Pepek

Re: haha
No ja byl u more v Chovatsku, Francii, Spanelsku, Rumunsku, Nemecku (Rujana) a Norsku a Svedsku (tam jsem se ale nejel koupat). A musim priznat, ze to v chorvatsku je asi nejlepsi na koupani - je ciste a dostatecne teple. Je prava, ze pokud nekdo miluje pisecne plaze, tak by spis mel jet nekam jinam, ale ja pisek nemusim (mit vsude :-), takze mi ty umele oblazkove Chorvatsku vyhovuji.
Ciste more j i n Norsku (teda pokud nejste pobliz pristavu), ale je zase o dost studenejsi (a zarostlejsi chaluhami).
 
0/0
26.5.2003 11:38

Jiří Charousek

Re: Re: haha
Raději chaluhy než mrtvé moře byz ryb.
0/0
26.5.2003 11:43

Cestoky

www.cestovky.net
Vsechny zkusenosti z cest ale hlavne s CK muzete psat zde: http://www.cestovky.net/ Diky
0/0
26.5.2003 21:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.