Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Metropoli hrozí kolaps dopravy

Hlavními městu hrozí dopravní kolaps, protože tisíce rekreantů se vracejí z dovolených a obnova provozu metra se prodlouží až na několik měsíců. Dopravní situace je o to horší, že do práce se nyní vracejí i tisíce lidí, kteří zatím kvůli povodním zůstávaly doma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tkercozhl

Ode zdi ke zdi
Tak jsem slyšel, že se možná  zakáže vjezd osobním automobilům do Prahy. Je to blbina. Zase by se našla spousta výjimek, policajti by se dohadovali, co osobní automobil je a co už není, kde Praha začíná a kde ne, jestli pouhý průjezd Prahou je "vjetím" nebo... Co vlastně motoristi můžou dělat, když ze západu na východ (a obráceně) moc cest přes Vltavu není. A kamiony na průtahu mají tak vyjeté koleje ve vozovce, že tam raději budou čekat dny a hodiny, než by změnily trasu.
Přitom řešení se nabízí několik a ve světě se osvědčila. Například:
- tranzitní kamiony, které v republice nemusí zastavovat, poslat jednoduše železnicí: vybudování potřebných terminálů by stálo za to a železnice by získala kýžené prostředky. Ale taky o tom musí dát vědět, Lovosice jsou hóódně osamocené...
- omezení vjezdu automobilů do měst by šlo jednoduše zařídit buď povinným obsazením alespoň dvou cestujících ve vozidle, nebo povolením vjezdu automobilů podle čísla SPZ s pravidlem SUDÁ - V SUDÝ DEN, LICHÁ V LICHÝ DEN. Opatření bude jistě vyžadovat mnohem více policajtů do ulic, respektive na příslušné křižovatky, avšak zase si přijdou k více-méně tučným pokutám. Alespoň v nejbližších týdnech by takové opatření dopravní situaci v Praze rázně ulehčilo. Vždyť i indiáni v Limě to pochopili.
Nevíte někdo, jestli se i na Jižní spojce namaluje oddělený pruh extra pro MHD a speciální vozidla
 
0/0
20.8.2002 20:39

Svistik

Stačí trochu logiky.
Možná by bylo konečně třeba aby lidé na magistrátu a zodpovědné vedení DP začalo konečně používat to co jim sedí na krku na myšlení a ne jen aby jim nepršelo do krku. Je jen logické, že pokud v takovémto rozsahu dojde k přerušení provozu metra, pak je také třeba zajistit náhradní dopravu. Pokud budou jezdit autobusy a tramvaje v provozu PRÁZDNINOVÝCH jízdních řádů, každý kdo má vlastní auto raději sedne do něj a pojede pohodlně a většinou i rychleji než MHD. Osobní zkušenost z konce minulého týdne: Doprava ze zastávky Liberecká (sídliště Prosek) na I.P.Pavlova mi trvala 2 (slovy DVĚ) hodiny. Z toho zhruba 30 min zabralo čekání na prostředky kterými bych se vůbec někam dostal. Přitom stačilo málo.
1) Posílit dopravu na běžný špičkový provoz
2) odklonit tyto posilové prostředky (převážně autobusy) tak aby přímo navazovaly na nějaké uzlové body.
3) INFORMOVAT CO A KAM jezdí a požádat přes média lidi v Praze aby NEPOUŽÍVALI osobní auta pokud to není nezbytně nutné 
Je sice hezké, že budem celý další týden cestovat zdarma (těch kteří mají předplatní jízdenku a kterých je bych řekl většina, takže jde spíš jen gesto, než opravdové uznání situace),ale dost k ničemu. Možná by si někdo z těch odpovědných měl po ránu stoupnout na zastávku a vytrpět si tu cestu přes zacpanou Prahu, stojíc v koutku u dveří na jedné noze a ještě pomalu ne na své. Třeba bychom pak i přes obtížnou situaci zase začali cestovat jako lidi a ne jako dobytek.
Jirka Ležal /Svistik, Praha 9. Svistik@email.cz
0/0
19.8.2002 12:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.