Britští turisté jsou schopni stěžovat si na vše: na slona „v říji“, hodně cizinců i moc bílý písek.

Britští turisté jsou schopni stěžovat si na vše: na slona „v říji“, hodně cizinců i moc bílý písek. | foto: Profimedia.cz

Britští turisté si stěžují na bílý písek, ryby v moři i ženy nahoře bez

  • 121
Čeští turisté, kteří si občas stěžují třeba na závady v hotelu, jsou ve srovnání s cizinci krotkými beránky. Britské cestovní kanceláře a pojišťovny totiž běžně řeší i stížnosti typu - v Alpách bylo málo sněhu, opice mi ukradla šaty nebo nikdo nám neřekl, že do akvaparku si máme vzít plavky.

Britský list The Daily Telegraph zveřejnil před nadcházející turistickou sezonou některé kuriózní stížností turistů a zdůvodnění jejich nároků vůči pojišťovnám.

Netradiční pojistné události

  • Mladý Angličan si v Aténách cestou na autobusovou zastávku zlomil nos, když se zadíval na skupinu žen v bikinách. Pojišťovna náklady na léčení uhradila.
  • Lyžařka přijela do Alp, zjistila, že je málo sněhu, a nárokovala úhradu peněz za lyže, které si koupila před odjezdem z Británie. Odmítnuto.
  • Rodině kempující ve Walesu přistál na stanu výsadkář z nedaleké základny a zničil jim vybavení. Pojišťovna nárok odmítla.
  • Nevěstě na svatbě v karibské oblasti začaly hořet svatební šaty při grilování na pláži. Ženich ji hodil do moře. Pojišťovna šaty proplatila.
  • Manželský pár na dovolené v Malajsii se vrátil z výletu a zjistil, že si opice odnesly do pralesa jejich šaty. Pojišťovna nárok uznala.
  • Zatímco rodiče si šli na dovolené v Cornwallu zaplavat, jejich dvě děti zahrabaly do písku jejich videokameru, aby ji někdo neukradl. Jenže si pak nevzpomněly, kde to bylo. Uznáno.
  • Penzista, kterému při okružní plavbě spadla zubní protéza do moře, když zvracel přes zábradlí, ji nahlásil jako "ztracené zavazadlo". List neupřesnil, zda ji pojišťovna jako takové uznala.

Některé stížnosti turistů u cestovních kanceláří Thomas Cook a ABTA

  • Turista, který v Africe spatřil slona "viditelně v říji", si stěžoval, že to pokazilo jeho svatební cestu, protože se cítil "nedostatečný".
  • "Opalování nahoře bez na pláži by se mělo zakázat. Dovolená byla zkažena, protože manžel se celý den díval na jiné ženy."
  • "Koupili jsme si za pět eur (140 korun) od pouličního prodavače sluneční brýle Ray-Ban, ale zjistili jsme, že jsou falešné." (Brýle Ray-Ban stojí kolem 3 000 až 4 000 korun.)
  • "Porovnala jsem velikost našeho jednopokojového apartmánu s velikostí třípokojového apartmánu našich přátel a zjistila jsem, že ten jejich je znatelně větší."
  • "Z Jamajky do Británie nám to letadlem trvalo devět hodin, a přitom Američanům to odtamtud trvá domů jen tři hodiny."
  • "Můj snoubenec a já jsme si objednali pokoj se dvěma lůžky, ale dali nám pokoj s dvoulůžkem. Jste odpovědní za to, že jsem otěhotněla. Nestalo by se to, kdybyste nás dali do pokoje, jaký jsme si objednali."
  • "Bylo tam příliš mnoho Španělů. Recepční mluví španělsky. Jídlo je španělské. Příliš mnoho cizinců."
  • "Od místních obchodníků je to lenost, že po obědě zavřou. Často jsem si během siesty potřebovala něco koupit. To by se mělo zakázat."
  • "Objednali jsme si výlet do akvaparku, ale nikdo nám neřekl, že bychom si měli vzít plavky a ručníky."
  • "Kousl mě komár. Nikdo mě neinformoval, že mohou kousat."
  • "Museli jsme stát pod širým nebem frontu a nebylo tam chlazení vzduchu."
  • "Nikdo nám neřekl, že v moři budou ryby. Děti se vyděsily."
  • "Zjistili jsme, že písek není takový jako písek v brožuře. Podle vaší brožury je žlutý, ale on byl bílý."
  • "Pláž byla příliš písčitá."
,