Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Britské cestovky lákají klienty do Brna na dobré pivo a krásné ženy

  9:01aktualizováno  9:01
Britské cestovní kanceláře a agentury začaly svým klientům nabízet víkendové pobyty v Brně. Město ve svých nabídkách představují jako místo s dobrým pivem, hezkými dívkami a nikdy nekončící zábavou. Takzvané stag parties neboli pánské jízdy se Britům navíc vyplatí i díky nízkým cenám a snadné dopravě.
Cestovní kanceláře v británii nabízejí svým klientům několikadenní pobyty v Brně, takzvané stag parties lákají na dobré pivo a krásné ženy. Ilustrační foto

Cestovní kanceláře v británii nabízejí svým klientům několikadenní pobyty v Brně, takzvané stag parties lákají na dobré pivo a krásné ženy. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Na svých internetových stránkách propaguje Brno například agentura Maximise či cestovní kancelář Vamos Travel. Pokud si chce zájemce dva dny užívat, zaplatí v přepočtu okolo čtyř tisíc korun. V ceně už je zahrnuto i ubytování v hotelu.

"Brno je levné a je tu méně turistů než v Praze. Navíc je snadno dostupné," oznamuje cestovní kancelář Vamos Travel. Do Brna totiž denně létá nízkonákladová linka z Londýna.

Možný zájem ze strany britských turistů potvrzuje i ředitel brněnského letiště v Tuřanech Tomáš Plaček. "Zvýšil se počet letů mezi Londýnem a Brnem. Do 16. prosince se létalo sedmkrát týdně, teď je to deset letů týdně. Měsíčně jsme přepravili šest tisíc pasažérů," doplnil Plaček.

Turistická atrakce tu chybí, mírní nadšení Okamura

Brity na jih Moravy přitahují především dvě věci. Levný alkohol a hezké dívky. Přesto se britské agentury snaží turistům nabídnout i něco navíc.

Převážně mladší Britové tak mohou v okolí Brna hrát paintball, svézt se v motokáře či si zastřílet na střelnici. Odměnit se pak mohou například večeří se striptérkou. "Dříve Britové jezdili do Prahy. Teď objevili Brno," okomentoval současný zájem mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.

Podle Okamury však současná popularita Brnu nic nepřinese. "Je to do jisté míry pro Českou republiku ostuda. Mnohem raději bych viděl, kdyby Brno mohlo nabídnout opravdovou turistickou atrakci, která tu prozatím chybí," přiznal Okamura.

Cizinci přinášejí peníze a nejsou s nimi problémy

Zájem britských turistů si naopak pochvaluje ředitelka Centrály cestovního ruchu jižní Morava Zuzana Vojtová. "Zahraniční turisté jsou vždy přínosem. Přijíždějí totiž s penězi. Domnívám se ale, že zrovna tyto cesty jsou jakousi módní vlnou, která nebude trvat věčně," přiznala Vojtová.

Z britských zájezdů těží brněnské hotely a restaurace. "Velkou skupinku jsme ubytovali na Silvestra," popsala recepční z hotelu Pegas.

Vedle toho, že se Britové nebojí utrácet, si hoteliéři cení i toho, že s nimi nejsou žádné problémy. To dosvědčují i policisté. "V poslední době jsme nezaznamenali žádný případ, ve kterém by figuroval britský turista," objasnila mluvčí jihomoravské policie Andrea Straková.

To dosvědčuje i Okamura. "Jsou kultivovaní. Jediné, co by mohlo vadit, je jejich hlučnost. Mají ve zvyku popíjet před hospodou a křičet na sebe," dodal Okamura.

Současný zájem britských turistů prozatím míjí brněnské cestovní agentury. Oblibu Brna registrují, přesto nevědí, jak ji využít. "Vše si žádá své. Bylo by tak třeba počítat s vysokými počátečními náklady, navíc mi chybí kontakty," okomentoval Miloš Dvořák, majitel cestovní agentury Diamant.

O Brnu se již na svých stránkách zmínil vlivný list The Guardian. Článek tu vyšel v červnu minulého roku. "Brno je osvěžující, přátelské a nabízí úžasné pivo, které tu je levnější než voda, navíc je přátelštější než Praha," napsal v článku pro The Guardian novinář Tim Bryan.

Autor:




Nejčtenější

Bunkr Atlantického valu, který Němci postavili za druhé světové války, aby...
Nizozemsko odkrývá nacistické bunkry. A s nimi i bolestnou historii

U pláží nedaleko Haagu pokryl písek bunkry, které tu byly postaveny na Hitlerův rozkaz. Jakoby tento písek schoval i bolestivé vzpomínky, které bunkry...  celý článek

Provensalské Grasse je hlavní město francouzských parfémů
Kde nos potřebujete víc než oči. Výlet do města, kde voní každá ulice

Letní návštěva jihofrancouzské Provence se nemusí omezit jen na notoricky známá místa a přímořská letoviska. Vyrazte pár kilometrů do vnitrozemí, kde se mezi...  celý článek

V červnu 2016 byly otevřeny nové turistické stezky v Adršpachu.
Jak vyzrát na Adršpach. Fronty a přeplněná místa přenechte nezkušeným

Adršpašské skalní město praská ve švech pod náporem turistů a fronty se stojí na vstup do skal i na parkoviště. Jak z toho ven a současně si bizarní pískovcové...  celý článek

Další z rubriky

Sbaleno a jedeme na prázdniny k příbuzným a známým na venkov.
Konečně volno. Kam pojedeme? Romantické začátky turismu v Československu

Letovisko. To slovo voní sluncem, lesy, vodou a svobodou prázdnin. První republika je milovala, chlubily se jimi obce od Krušných hor po Beskydy.   celý článek

Rýchorský prales v Krkonoších
Zakázaný ráj. V národních parcích se zpřístupní uzavřená místa

Nový zákon o národních parcích zpřístupní turistům některá atraktivní místa. Jedním z nich je i Rýchorský prales v Krkonošském parku, v českém Švýcarsku mohou...  celý článek

Film Dovolená s Andělem trefně popsal odborářské rekreace.
Dovolená nejen s Andělem. Odborářské rekreace dělnický lid miloval

Kdyby v létě 1952 revizor Gustav Anděl nevyjel do zotavovny Jezerka, dnešní generace by zřejmě netušily, jak tehdejší odborářská rekreace vypadala.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.