Na Moravě má projekt spojit desítky původních historických vinných sklepů i vináren podél Baťova kanálu. "Turisté o existenci sklepů vědí. Musí si je ale sami vyhledat. My to chceme změnit. Nabídnout jim jejich databázi a pozvat je do těch kvalitních sklepů," prohlásil při prezentaci projektu ředitel nadačního fondu Agentury pro rozvoj Baťova kanálu Ivo Ondračka.
Nuria Mignone, italská koordinátorka podobného projektu několika zemí s vinařskou tradicí, tvrdí, že je to ten nejlepší způsob, jak propagovat region.
Ochrannou známku kvality zatím obdrželo téměř sedmdesát vzorků vína, o jejím udělení rozhodla odborná komise. Vojtěch Bártek z Agentury pro Baťův kanál ale přiznal, že agentura má zatím rezervy v propagaci ochranné známky, a do regionu tudíž kvůli vínu nepřijíždí tolik turistů, jak by si tvůrci projektu představovali.
"Věřím, že během příští turistické sezony se všechno změní. Zlepšíme propagaci, vinotéka se stane naší pilotní a možná k ní přibudou i další," řekl Bártek.
Radek Galousek, ředitel mikulovské agentury, která se zabývá výzkumem cestovního ruchu na Slovácku, tvrdí, že je to správná cesta. "Kultura a víno, to jsou nejsilnější zbraně Slovácka.