Návštěvníci tedy už většinu vybraných věcí v létě neužijí, ale mohou obhlédnout podzimní a zimní novinky na trhu. Výstava vznikla jako trucpodnik vůči veletrhu SportPrague, který se každého půl roku koná na pražském Výstavišti. Vystavovatelé totiž nejsou spokojeni s malou prezentací svého zboží, vysokou cenou za výstavní plochu a v neposlední řadě i s faktem, že veletrhy jsou přístupné všem a tedy i „sběračům“, které nezajímá ani tak zboží jako spíše letáky, samolepky a katalogy.
Jsou to tedy stejné důvody jako když se před pár lety odtrhla od obřího mnichovského veletrhu ISPO zaměřeného na sportovní zboží menší výstava outdoorového vybavení ve Fridrichshafenu.
"S několika velkými výrobci a dovozci jsme dohodli, že pořadatelům Alpine Show dáme jedinou šanci," říká marketingový ředitel oděvní firmy Tilak Branislav Adamec a přidává výhrůžku: "Jestli nezvládnou organizaci nebo přijde málo lidí, příští rok se výstava konat nebude."
Důvody pro existenci Alpine Show shrnuje Petr Dolejš z agentury Studio Axis, která akci pořádá: "Je potřeba se prezentovat na skutečně specializované akci určené výhradně prodejcům, instruktorům, členům horolezeckých a turistických oddílů a ostatním odborníkům."
Přihlášky na výstavu zatím potvrdili například výrobci oblečení a spacích pytlů Direct Alpine, Tilak, Warmpeace, Schwarzkopf, Moira, stanaři Hannah a Jurek S+R, k vidění budou i satelitní navigační přístroje Garmin. Zastoupení budou mít zahraniční boty Meindl, horolezecká výbava Mammut a se samostatnými stánky počítají Klub českých turistů a Český horolezecký svaz.