Základní informace o vozidle BvS10 podává video prostřednictvím titulků a samotný obraz prozrazuje, jak takové vozidlo funguje a co dokáže v těžkém terénu.
Kloubové pásové vozidlo – nejen typ BvS10 – se skládá ze dvou částí kloubově spojených, přičemž žádná z nich nemůže fungovat samostatně. Motor je situován v přední části, ale kromě předních pásů pohání i pásy zadní. Směrové řízení vozidla se provádí vzájemným natáčením jeho dvou částí pomocí hydraulického mechanismu. K jeho ovládání slouží řidiči volant a oproti standardním pásovým vozidlům, u kterých se směr řídí brzděním jednoho ze dvou pásů, se tedy kloubové vozidlo nemůže otáčet na místě, kolem svislé osy. (Existují i podobně pracující kloubová vozidla kolová, která najdeme v civilním sektoru – jsou to především kloubové dampry, pracující ponejvíce v povrchových lomech, u nás si asi nejčastěji vzpomeneme na značky Caterpillar nebo Volvo.)
Kloubové pásové vozidlo BvS10 se vyznačuje vysokou průchodností těžkým terénem, navíc je plně obojživelné (plovoucí). Jeho celková délka je 8 metrů, šířka 2,25 metrů a výška 2,45 metru (zadní část 2,1 metru). Přední část pojme čtyři lidi, maximální přepravní kapacita zadní část je osm lidí. K pohonu slouží přeplňovaný dieselový šestiválec Cummins iSBe250-30 o výkonu 205 kW. Maximální rychlost je 70 km/h, dojezd 350 km.
Mezi uživatele BvS10 dnes patří Velká Británie, pro kterou se vozidlo primárně vyvíjelo, dále Švédsko, Nizozemsko, Francie a Rakousko. Vozidla mají objednány také Spojené státy americké a Německo.