„Blog jsme zvolili proto, že je to forma, která aktuálně dokáže lidi oslovit. Aby to fungovalo, pravidelně přidáváme nové příspěvky, fotografie a jsme v živém kontaktu se čtenáři na sociálních sítích,“ uvedla manažerka destinace Kroměřížsko Alena Horáková.
Blog má zatím 30 příspěvků, každý týden přibude nový. Autoři vybírají především méně „profláknutá“ místa, ale nevyhýbají se ani vyhlášeným památkám. Každý příspěvek tvoří příběh, který nabízí netradiční pohled a přináší zajímavosti, jež turisté většinou netuší.
„Když jsme popisovali Hostýn, což je známé a vyhlášené poutní místo, snažili jsme se upozornit na hezkou pověst, kterou nezná každý,“ poznamenala Horáková, jež spolu s kolegyní blog vytváří.
Na každé popisované místo vyjíždějí a osobně se potkávají s průvodci, provozními, kurátory v muzeích či třeba majiteli turistických atraktivit.
„Dostaneme se tak k informacím, které se běžně člověk nedozví. Spousta lidí v turistickém ruchu jsou nadšenci, kteří to dělají s láskou. Ať jde o kastelána, začínající podnikatelku nebo sládka v minipivovaru,“ upozornila Horáková.
Mimo klasických tipů na výlet se na blogu objevují například i kavárny či restaurace.
„To proto, abychom návštěvníkovi dali co nejúplnější servis. Ukazujeme nejen místa, kde uvidí turistické zajímavosti, ale také, kde se mohou dobře najíst či napít,“ konstatovala.
Destinační společnost tvoří města, obce či podnikatelé z regionu a podporuje ji Zlínský kraj. Cíl je přitom jasný, udržet návštěvníky v regionu a kraji co nejdéle.
„Přejeme si, aby tady lidé zůstávali více dní a aby poznávali rozmanitost celého regionu východní Moravy. Blog ale může posloužit i místním rezidentům, třeba jako zásobník tipů na víkend,“ dodala Horáková.
Kroměřížsko není jedinou oblastí ve Zlínském kraji, která takto láká návštěvníky. Podobnou formou propagují zajímavá místa také na Zlínsku a Luhačovicku.