Rozvaž se ve Zlíně je i název kampaně, v jejímž rámci si mohou lidé v informačním centru radnice koupit reklamní pohlednice, trička, hrnky či tašky s tímto logem.
Navazuje na předcházející kampaň 50 odstínů Zlína, což byla parafráze na známý erotický bestseller Padesát odstínů šedi. Ve skutečnosti šlo však o odkaz k cihlovým domkům a jejich barevným odstínům, tedy k typické zlínské architektuře.
Název Rozvaž se ve Zlíně se má také vztahovat k baťovské minulosti města.
„Odkazuje na historii obuvnictví, na Baťu. Má evokovat rozvázané tkaničky od bot, ale také to, že by si lidé měli pobyt ve Zlíně užít,“ přiblížila vedoucí oddělení cestovního ruchu a informací radnice Eva Manišová.
„Průvodce by měl ukázat, že Zlín není jenom o cihlových budovách, ale i o zážitcích,“ doplnila.
V průvodci tak nebudou klasické pozvánky do galerie či divadla, ale například upozornění na možnost zastřílet si na střelnici na Vršavě nebo zkusit si vytvořit animovaný film v tvůrčí dílně Filmového uzlu v kudlovských ateliérech.
Seznam toho NEJ ze Zlína, co musíte vidět a stačí na to víkend |
Nebude chybět pozvánka na projížďku oběžným výtahem – páternosterem – ve 21. budově baťovského areálu. V seznamu je zatím třicet položek, nebude to však zřejmě konečné číslo.
Radnice chce ještě oslovit obyvatele města a jeho firmy či provozovny, jež mají blízko k cestovnímu ruchu. Ti všichni by mohli přispět svými nápady. Uzavřít seznam hodlá v polovině srpna.
„Město Zlín chce přijít s něčím novým, neotřelým. Byli bychom rádi, kdyby se do průvodce dostala i nabídka, kterou nemohou lidé zažít v jiných městech,“ podotkla Manišová. „Netradiční průvodce by měl lidem umožnit, aby ve Zlíně prožili víkend a nenudili se,“ nastínila.
Průvodce má spatřit světlo světa letos na podzim. Město ho bude nabízet mimo jiné na veletrzích cestovního ruchu. K dostání bude také v informačním centru na radnici a na několika dalších místech.
Příští rok chce město vydat pro změnu běžného průvodce, který upozorní i na tradičnější zajímavosti a možnosti vyžití.