Lidé si stěžují hlavně na to, jak s nimi aerolinky zacházejí při zpoždění nebo zrušení letu.
"Počet stížností mírně roste. Je to spíše větší informovaností cestujících než nárůstem případů zpoždění," říká Petr Navrátil z Úřadu civilního letectví (ÚCL). Počty stížností podle jednotlivých společností však ÚCL nechce zveřejnit, v roce 2011 jich bylo přes dvě stě.
Úřad loni nakonec nedal za porušení pravidel ani jednu pokutu. "Pětimilionová pokuta je zřejmě dostatečně odrazující, a pokud je stížnost oprávněná, snaží se ji řešit," uvedl Navrátil. Na co si lidé stěžují nejčastěji? "Nedostatek informací od provozovatele nebo problémy v komunikaci se společností," upřesnil.
Na svůj "let" například hned tak nezapomene 137 klientů společnosti Wizz Air, kteří se na konci ledna vraceli z Barcelony do Prahy. Nastoupili sice už do letadla, ale piloti poté zjistili, že má technickou závadu, a nechali lidi vystoupit.
Více než stovku cestujících nechal maďarský dopravce v Barceloně, ať si sami koupí letenku s jinou společností. Uhradit peníze za letenky ještě před pár dny firma odmítala.
Wizz Air sice části klientů zaplatil hotel, ale tím jeho starost skončila. Na stížnost odpověděly aerolinky zjevně unifikovaným e-mailem, ve kterém i zapomněly vyměnit nabídku na náhradní letenku pocházející z jiného e-mailu. Místo spojení z Barcelony tak firma nabídla cestujícím let z Bruselu, navíc o rok dříve.
Kompenzace firma lidem přiznala až poté, co se cestující obrátili na média.