Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


8 hodin vlakem z Hané do Prahy s firmou Č(asu) D(ost)

aktualizováno 
V neděli 26. 8. 2007 jsem se s kolegou rozhodl navštívit Hanácké slavnosti v Náměšti na Hané. Rozhodli jsme se použít vlakové spojení ČD. Cesta tam z Prahy proběhla velmi dobře s jedním přestupem v Olomouci, zato to, co se událo na zpáteční cestě do Prahy, to bych nepřál ani svému nepříteli.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Jan Karásek, MAFRA

Z Náměště byl naplánován odjezd osobním vlakem v 19:12, leč tento spoj byl asi o 20 minut opožděn, desetiminutový přestup v Olomouci na poslední denní rychlík (R 600) se tedy rozplynul. Předpokládal jsem ale, že tento rychlík, pakliže se jedná o poslední denní spojení z Olomouce do Prahy, určitě vyčká příjezdu zpožděného osobního přípoje od Náměště.

Jaké bylo naše zděšení, když jsem na světelné odjezdové tabuli onen poslední rychlík do Prahy již nenašel. Třeba špatně vidím, řekl jsem si, a tak jdu zjistit stav věci do ČD centra. Tam mi je řečeno, že onen spoj skutečně odjel a další jede "již" v 1:10 ráno s příjezdem do Prahy okolo čtvrté hodiny ranní a jedná se o noční rychlík ze Slovenska. V tu chvíli mě polilo horko, neboť jsem pracující a tudíž jsem hodlal jít v pondělí ráno do pracovního procesu.

Navíc nastal další problém s jízdenkou, platila totiž pouze do 24:00 a další jsem kupovat nehodlal, protože problém s ujetím vlaku jsem nezavinil já.

Myslel jsem, že v ČD centru tento problém hravě vyřeší, ale mýlil jsem se, jako horký brambor jsem začal putovat z ČD centra k pokladnám a následně do dopravní kanceláře, kde mi byl vystaven jakýsi papír s tvrzením, "že to prý vyjde nastejno", což mě nenechalo v klidu. Vysvětlil jsem dotyčnému, že je docela rozdíl přijet do Prahy v 23:00 nebo ve 4:00 ráno a následně jít nevyspalý do práce.

Po jedné hodině ranní skutečně onen slovenský rychlík dorazil, problém byl ale s místem, neboť ve vozech k sezení polehávaly skupinky slovenských Romů a "dělníků", což průvodčí zřejmě v tomto vlaku neřeší. Nakonec se přece jenom dvě místa našla. V cca 4:15 s dalším dvacetiminutovým zpožděním skutečně přistáváme v Praze na hlavním nádraží.

Sečteno, podtrženo, jízda tímto vlakem je spíše utrpením a jen pro otrlé cestující. Celá cesta z Náměště na Hané do Prahy (273 km) mně tedy trvala neuvěřitelných cca 8 hodin s průměrnou rychlostí 34,1 km/h, a to jen díky rozhodnutí dopravních zaměstnanců nezdržet poslední rychlík do Prahy o cca 15 minut.

Autoři:




Nejčtenější

Bunkr Atlantického valu, který Němci postavili za druhé světové války, aby...
Nizozemsko odkrývá nacistické bunkry. A s nimi i bolestnou historii

U pláží nedaleko Haagu pokryl písek bunkry, které tu byly postaveny na Hitlerův rozkaz. Jakoby tento písek schoval i bolestivé vzpomínky, které bunkry...  celý článek

V červnu 2016 byly otevřeny nové turistické stezky v Adršpachu.
Jak vyzrát na Adršpach. Fronty a přeplněná místa přenechte nezkušeným

Adršpašské skalní město praská ve švech pod náporem turistů a fronty se stojí na vstup do skal i na parkoviště. Jak z toho ven a současně si bizarní pískovcové...  celý článek

Provensalské Grasse je hlavní město francouzských parfémů
Kde nos potřebujete víc než oči. Výlet do města, kde voní každá ulice

Letní návštěva jihofrancouzské Provence se nemusí omezit jen na notoricky známá místa a přímořská letoviska. Vyrazte pár kilometrů do vnitrozemí, kde se mezi...  celý článek

Další z rubriky

Pohled na rozhlehlý pozemek sanatoria z mojí rákosové chatičky.
Jak jsem zvracela v Peru. Léčba magickou ayahuascou očima čtenářky

O amazonské ayahuasce, liáně duše, jsem toho spoustu četla a viděla. Od různých článků na internetu přes dokumentární film až k pestrým ohlasům mnoha lidí,...  celý článek

Mezi jezery využíváme potok a táhneme naložené lodě vodou pěšky.
Samota na rozvodí oceánů. V divočině na Aljašce nemá čas žádný význam

Tam, kde je ticho nejhlasitější a především daleko od signálu, teplé sprchy a měkké postele jsme se vydali splouvat řeku Alatnu. A vybaveni jsme byli loděmi,...  celý článek

Na střelnici nedaleko Longyearbyenu nás půl dne v teplotách okolo minus dvaceti...
Kurz přežití a pušku s sebou. Tak se studuje na Špicberkách, píše Češka

Je to jediná vysoká škola na světě, kde musíte nejdřív absolvovat kurz přežití, aby vás přijali. Univerzitní centrum na Špicberkách je nejseverněji položená...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.